Auteur |
Bericht |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Geen wonder, daar rijden ze dan ook aan de verkeerde kant van de weg
Verder probeerde ik alleen maar wat nuance in de naar mijn idee wat erg vrijblijvende onderbuik discusse te brengen
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
20 jan 2006 20:53 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Beste Craze, Volledig eens met jouw stelling. Duitsers zijn (gemiddeld...) betere bestuurders. Zou dat in hun genen zitten ? Ik bedoel; ze zijn m.i. ook dé autofabrikanten van de wereld, dus wellicht oorzaak > gevolg ?
Viel mij ook (al enige tijd geleden) weer op tijdens een rijvaardigheidtraining op Hockenheim; het niveau van de (verhoogde) rijvaardigheidstraining in Duitsland ligt óók veel hoger dan hier bij ons.
Laten we dus niet moeilijk doen, en wat van onze Oosterburen proberen te leren toch ?
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
20 jan 2006 21:32 |
|
|
horn
PF #57
|
Jazeker.
En alle surinamers zijn lui en alle negers hebben een grote... wat een ongelofelijke onzin!
Iemand er ooit aan gedacht dat je met een Porsche sowiezo al wat aggressie uitlokt in 'het land met het korte lontje'?
Waar 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg' inmiddels 'Je Maintiendrai' uit het wapen heeft verdreven?
Heb zelf 2 jaar in Duitsland gewerkt. Op de snelwegen letten mensen in die tijd beter op bij van rijstrook wisselen, inderdaad waarschijnlijk omdat er achteropkomend verkeer kon zijn met meer dan 100 km snelheidsverschil. Inmiddels (tegenwoordig) is die oplettendheid helaas ook een stuk minder geworden.
Wat mij wel opviel is dat in de stad en op het platteland Duitsers helemaal niet zo goed reden. Net zo onoplettend en onnozel soms als je in Nederland ook tegenkomt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 jan 2006 23:02 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
|
21 jan 2006 7:48 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Jazeker.
En alle surinamers zijn lui en alle negers hebben een grote... wat een ongelofelijke onzin!
Ben het wel met ECT eens hoor Horn, eigen verantwoordelijkheid nemen voor andermans bezit is m.i. ver zoeken....
p.s.
Surinamers niet allen lui OK, maar die Negers .....? Weet je het zeker ?
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
21 jan 2006 9:11 |
|
|
Porsche912
PF # 417Overveen / London
|
HAHA, bedankt voor de waarschuwing Rob! Al ga ik er wel vanuit dat een beetje seniore Porscheforummer een heuse coureur is!
Dus dat was jij die vorig jaar met Cayenne + aanhanger met 180km/h staande werd gehouden????!
De Audi A4 Avant was maar even een voorbeeld voor welke categorie auto, heh ...ondanks Porsche912 wel een echte BMW liefhebber is!.....
Fijne vakantie!
_________________________________________ Niemand hoeft zijn plezier te verantwoorden !
|
21 jan 2006 11:12 |
|
|
horn
PF #57
|
Ach, dergelijke generaliserende praat gaat bij mij het ene oor in en het andere uit.
Bij ons op de zaak rijden meer dan 30 lease auto's. 4 of 5 daarvan worden bereden zoals ECT generaliseert. Dan blijven er nog altijd 25 a 26 over die netjes onderhouden, gepoetst en bijgehouden worden. Veel auto's die bij ons uit de lease lopen worden overgenomen door collega's die geen leaseauto's rijden. En dat doe je toch niet als je een collega daar 3 jaar in voorbij hebt zien rossen?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 jan 2006 18:42 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
ben het met de stelling eens.
Het is me ook wel eens opgevallen dat wanneer een duitser met aanhanger, of gewoon langzaam rijd. Naar rechts de vluchtstrook op ging zodat het achterliggende verkeer gewoon kon passeren. En dit was geen toeval, want ik heb het vaker gezien. En ze hebben zeker meer respect voor mooie auto's. In nederland ben je algauw een patser. Als ik in m'n p moet ritsen, wordt het gat of dicht gehouden of snel dicht gereden! Als je eens wat harder rijdt, krijg je boze blikken. Hoe vaak gebeurd het niet dat je '"voor je gevoel uren"op de linkerbaan 100 rijdt waar 120 is toegestaan, in een lange slinger achter elkaar. En dan in de verte zo'n imbesiel met hele maal geen verkeer voor zich 100 naast een ander voertuig ziet rijden! Als deze dan eindelijk weer eens naar rechts gaat en je hebt hem ingehaald. Dient de volgende mongool zich aan. Gek he al die files!
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
22 jan 2006 0:12 |
|
|
raman
Boxster 2.7 2006
|
Wat mij als Belg in Nederland altijd opvalt is hoe je betutteld wordt door de overheid. Het lijkt erop alsof ze er vanuit gaan de de gemiddelde chauffeur te stom is om met een wagen te rijden.
Kruispunten met lichten zijn hiervan wel het beste voorbeeld. Met aparte intelling voor rechtdoor, linksaf en rechtsaf. Met een beetje ongeluk is er zelfs nog een stand voor fietsers en voetgangers. Alsof mensen niet zelf kunnen zien dat bij een groen licht links afslaan veilig is als er geen tegenligger afkomt.
Een tweede onnatuurlijke uitvinding : de lichten met sensor die automatisch op groen springen als er verkeer afkomt. Een normale chauffeur regelt zijn snelheid in functie van de stand van de verkeerslichten, je remt dus langzaam als je ziet dat de lichten op rood staan. Dat moet je in Nederland net niet doen, dan duurt het nog langer voor je weer een groen licht krijgt.
Ik heb me ook altijd verbaasd over de snelwegen met 3 baanvakken en een maximum snelheid van 90 per uur. Ook op zondag, bij weinig verkeer.
Is het verbazend dat je dan paniekerig gaat riijden als je in het buitenland bent, waar meer op gezond verstand gerekend wordt dan op regeltjes.
|
22 jan 2006 18:14 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
22 jan 2006 18:50 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Ach ja....
http://www.dumpalink.com/media/11378475 ... ove_Winter
(niet dat het een Belg of Duitser niet zou overkomen )
|
22 jan 2006 21:29 |
|
|