Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 0:42

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Ergernissen op de weg! 

Irritantste overtreding?
Onvoldoende afstandhouden / bumper kleven 18%  18%  [ 7 ]
Onnodig links rijden 71%  71%  [ 27 ]
Snijden 11%  11%  [ 4 ]
Onjuiste verlichting 0%  0%  [ 0 ]
Onjuist inhalen 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 38

Ergernissen op de weg! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Ergernissen op de weg!
Onderzoek heeft uitgewezen dat de ergernissen top 10 op de weg is:

- Onvoldoende afstandhouden / bumper kleven
- Onnodig links rijden
- Snijden
- Onjuiste verlichting
- Onjuist inhalen
- Snelheid (algemeen)
- Inhalen vrachtwagens
- Onjuist in- en uitvoegen
- Afwijkend verkeersgedrag door bellen/kaartlezen et cetera.
- Afwijkend verkeersgedrag door alcohol/drugs

Nu zijn dit allemaal irritante dingen, maar mijn GROOTSTE ergernis, ook omdat je het zoveel tegenkomt, is onnodig links rijden van mensen. En dan met name de variant dat twee auto's kilometers lang achter elkaar rijden, en dan NET als ik eraan kom op de linkerbaan, besluit de achterste auto dat het een mooi moment is om in te halen.... :bang: Het is dan vaak niet zo dat ik zwaar in de ankers moet, maar wel dat ik dan vaart moet minderen, en minimaal 1 km. erachter moet blijven voordat ik weer door kan. :twisted: Die auto reed met dezelfde snelheid, had 'ie dan niet EVEN kunnen wachten tot ik voorbij was????? En hier wordt ook NOOIT iemand voor beboet. :cry:

Oh ja, als je wilt weten wat de 'beloning' is van deze overtredingen, klik dan hier.

Ik heb van de top 5 even een polletje gemaakt. Wat vinden jullie de irritantste overtreding?

24 jan 2006 11:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Bumperkleven, links rijden, en snijden zijn allemaal vervelend. Bumperkleven komt alleen veruit het vaakst voor dus vandaar. Altijd leuk als iemand op een 1baans weg op je bumper zit het gas iets te minderen zodat je heel langzaam vertraagt, geeft een mooi effect als je achter je kijkt :D (nee niet file veroorzaken maar slechts 2 km langzamer).
Of het rempedaal zo licht aantikken dat de lampen aangaan en die kerel op de rem trapt :D

24 jan 2006 12:14
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
oehhhhhhhhhh

Onvoldoende afstand houden staat bij mij met stip op 1, maar nog erger zijn die sukkels die zich, omdat jij wel afstand houd, zich er tussen gooien, ken je weer beginnen met een nieuwe afstand te maken.

24 jan 2006 12:14
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Ik probeer het maar opgegeven om me overal aan te regeren in het verkeer. Het haalt toch niks uit en je raakt er alleen zelf maar gestresst van. Waar ik me dan misschien toch nog enigszins aan erger is het niet in de spiegels kijken, wat vaak als gevolg heeft dat men vanuit het niets naar links komt zeilen (meestal nog zonder richting aan te geven natuurlijk) en daar dan ook blijven hangen. Ze zeggen wel verbeter de wereld en begin bij jezelf, maar ik ben nou al zo lang bezig met netjes te rijden :wink: terwijl ik nog steeds geen verschil om me heen zie :cry:

24 jan 2006 12:20
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Bericht 
Ik heb "snijden" geantwoord omdat ik dat tochwel een graadje erger en gevaarlijker vind als onnodig links rijden wat mij overigens ook mateloos irriteert.

Ik mis `Geen richting aangeven` , iets waar ik me ook aan irriteer. Richting aangeven kost n.l. geen enkele moeite en toch verrekt 25% van onze mede weggebruikers dit.

24 jan 2006 12:21
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Slechts 25%? Het lijkt veel meer!

24 jan 2006 12:30
Profiel
Westervoort
Bericht 
Ik heb van snijden zelden of nooit last...óók van bumperkleven niet ; mij gebeurt nl geregeld dat, wanneer men achter mij rijdt, zich juist een klein beetje laat zakken... :shock: . Zelf denk ik dat dat aan 2 redenen ligt ; 1 - men wil de auto iets beter over de weg zien gaan (mooi vinden dus) of 2 - men is door 't gerochel een beetje bang, dat ieder moment iets van de uitlaat op de weg komt te liggen... :mrgreen:

Blijft links rijden voor mij als logische intikker over ; heb daar nl wel/ook last van.

Aantekening ; ik rij door mijn werktijden eigenlijk nooit in de spits, zoals velen hier natuurlijk wel...heeft er beslist mee te maken denk ik...

24 jan 2006 12:36
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Bericht 
Ik heb van gesneden worden eigenlijk ook nooit last (lees: komt niet of nauwelijks voor) maar heb mezelf de vraag gesteld wat ik irritanter vind.

Ik vind het veel erger om gesneden te worden dan dat er iemand blijkbaar niet naar rechts wil of niet in z'n spiegels kijkt. Gesneden worden is een actie die bewust tegen jou is gericht.

Als je me vraagt waar ik me (oprecht :) ) het meest aan irriteer, in de praktijk, dan moet het inderdaad "onnodig links blijven rijden" zijn, alhoewel bumperkleven en er tussenschieten een goede tweede zouden zijn.

24 jan 2006 12:42
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
John4S schreef:
oehhhhhhhhhh

Onvoldoende afstand houden staat bij mij met stip op 1, maar nog erger zijn die sukkels die zich, omdat jij wel afstand houd, zich er tussen gooien, ken je weer beginnen met een nieuwe afstand te maken.

Dàt heb ik dus telkens ook voor : iedereen als een treintje achter elkaar, zelf houd ik wat afstand (je weet maar nooit, kettingbotsingen zijn nooit ver als er zo gereden wordt) en ja hoor, er wringt er zich één tussen met als resultaat dat je opnieuw dicht bij je voorligger rijdt...

Maar onnodig links rijden gebeurt het meest, en vind ik het hatelijkst !

24 jan 2006 13:19
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Carrera4s schreef:
Dàt heb ik dus telkens ook voor : iedereen als een treintje achter elkaar, zelf houd ik wat afstand (je weet maar nooit, kettingbotsingen zijn nooit ver als er zo gereden wordt) en ja hoor, er wringt er zich één tussen met als resultaat dat je opnieuw dicht bij je voorligger rijdt...

Maar onnodig links rijden gebeurt het meest, en vind ik het hatelijkst !

sluit ik me volledig bij aan

24 jan 2006 13:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Onnodig links rijden staat bij mij op nr. 1 Je krijgt dan ook vaak van die blikken van "je mag maar 120" Mag ik dat lekker zelf bepalen! Ik mag graag opschieten, de veiligheid niet uit het oog verloren natuurlijk. Wat ook super irritant is, waneer iemand met 102 kmh een rij vrachtwagens in gaat halen. :!: En wat betreft het er tussen gooien; ik kijk altijd in de spiegel voordat ik in ga halen en schat dan de snelheid van de naderende auto in. Als deze dan de vaart er lekker in heeft, wacht ik even. Hoefd hij niet te remmen, voor mij kleine moeite. (weet zelf hoe irritant het is als je dan plotseling moet remmen).

Zoveel mensen zeveel wensen, niet iedereen heeft de zelfde opvattingen over auto rijden. En vraag me ook wel eens af hoe sommigen aan hun rijbewijs zijn gekomen. Het beste is om je er niet aan te ergeren, maar dat lukt niet altijd. :evil:

24 jan 2006 13:44
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
Niet onnodig links rijden maar blokkerend links rijden :!:

Iedereen bedoelt hetzelfde, behalve de 'handhavers' . Als iemand zonder een auto achter zich 5 km op de linkerbaan blijft hangen, staat deze echt niet in mijn ergenissen top tien en juist deze personen krijgen wel een prent....

24 jan 2006 13:57
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
John4S schreef:
oehhhhhhhhhh

Zodat er weer eentje zich ertussen wringt :roll:
Ook ik erger er me steeds op :evil:

Laatste update 22/10/2013

24 jan 2006 14:06
Profiel WWW Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
EvR schreef:
blokkerend links rijden :!:

Ja, voor mij ook.
Maar ik heb me voor 2006 voorgenomen me wat minder vaak te ergeren.
Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat ik een klassieke 911 koop om er van te genieten, en me vervolgens erger aan alles en iedereen die toevallig niet zo goed kan rijden als ikke... :wink:

24 jan 2006 14:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige
996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
Bericht 
inderdaad onnodig links rijden als er nog meer verkeer op de weg is!!

Wat erger ik me daar aan zeg, vaak kunnen ze wel ff naar rechts tussen 2 vrachtwagens in maar vertikken het... :twisted: en rijden dan ook nog niet eens 120 km :twisted:

Ik ben dan ook weleens een ergenis doordat ik dan rechts er voorbij ga.... tja... het een lokt het ander uit

24 jan 2006 14:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Wat mij opvalt is dat die grote ergernis top 10 zich grotendeels afspeeld op de autobaan. Mijn grootste ergernissen staan er namelijk niet bij, maar die spelen zich dan ook voornamelijk af op 80 km/u wegen of de bebouwde kom. Wat dachten jullie van,
1. Mensen die constant LANGZAMER rijden dan de aangegeven maximum snelheid [bang om geflitst te worden].
2. Invalideautootjes, landbouwverkeer,buldozers en andere graafmachines.
3. Fietsers zonder verlichting.
4. geen knipperlicht gebruiken op een rotonde.
5. s'nachts moeten stoppen voor een stoplicht, terwijl er helemaal geen overig verkeer is.
6, mensen die precies van verkeersbord tot verkeersbord rijden.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

mhaschreurs.hyves.nl

24 jan 2006 14:14
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
michael, ja je hebt gelijk! Dit is minstens zo irritant!!!

Allemaal heel herkenbaar. :evil:

Maar had me voor genomen me wat minder te ergeren. :lol:

24 jan 2006 14:24
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2 Coupe
Bericht 
Ergennis nummer 1: Nederlandse rijbewijshouders :lol: :lol: :lol:

Begrijp me niet verkeerd maar over het algemeen vind ik dat Nederlanders niet goed kunnen autorijden.

24 jan 2006 15:13
Profiel WWW
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Waar ik me aan erger :

* mensen die in de ochtendspits rustig hun krant of boek achter het stuur lezen !
* bumperkleven : dan voel ik steeds de dringende nood om mijn voorruit te reinigen met de sproeiers :D

* lichten knipperen om opzij te gaan

* ik woon in een éénrichtingsstraat. Per dag komen er zeker 100 auto's toch uitgereden, ondanks 3 verbodstekens. Meestal in volle vaart. Leuke nuance is als je er tegen rijdt, dan is de verantwoordelijkheid 50/50, want je moet altijd op tijd kunnen stoppen.

* je ziet een mooie vrouw rijden en het lukt maar niet om op dezelfde hoogte te komen doordat er een sukkel tussenspringt :D 8)

...

rufie

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

24 jan 2006 15:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Ik probeer me zo min mogelijk te ergeren, maar soms ... :roll: Vooral het er tussenkruipen als je - zoals het hoort - afstand houdt tot je voorganger. Zoals eerder in dit topic werd opgemerkt, zoooo irritant. Maar een foutje is zo gemaakt, doen we allemaal wel eens, niets prettiger dan een medeweggebruiker die dan niet meteen op z'n achterste benen staat! Ik probeer dus altijd schappelijk te zijn, het is nu eenmaal veel te druk op onze wegen (allicht de grootste ergernis) en daar kunnen we eigenlijk géén van allen wat aan doen.

24 jan 2006 15:18
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
rufie schreef:
* je ziet een mooie vrouw rijden en het lukt maar niet om op dezelfde hoogte te komen doordat er een sukkel tussenspringt :D 8)

Jaaahhh, da's pas erg :!: :wink:

24 jan 2006 15:42
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Citaat:
Afwijkend verkeersgedrag door alcohol/drugs

Ik ga toch voor deze, ik denk dat deze eigenlijk een van de gevaarlijkste is, vooral omdat de mensen die onder drugs of alcohol zitten, het zelf meestal niet beseffen.

Voor de rest probeer ik me zo weinig mogelijk te ergeren, dus als ik nu deze poll invul, ben ik me eigenlijk ook weeral een het ergeren :? en dat is nu net niet mijn bedoeling.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

24 jan 2006 17:44
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ppp 356 schreef:
Ik ga toch voor deze, ik denk dat deze eigenlijk een van de gevaarlijkste is, vooral omdat de mensen die onder drugs of alcohol zitten, het zelf meestal niet beseffen.

meestal heb je het als medeweggebruiker ook niet in de gaten of te laat... dus moeilijk om je aan te ergeren
ben het eens dat het het wellicht het meest gevaarlijk is

24 jan 2006 17:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht Re: Ergernissen op de weg!
MS964 schreef:
Onderzoek heeft uitgewezen dat de ergernissen top 10 op de weg is:

-......- Afwijkend verkeersgedrag door alcohol/drugs

Ik kan me voorstellen dat afwijkend verkeersgedrag een ergenis is, maar dat dat door alcohol/drugs zou kunnen komen moet na verschillende tests worden aangetoond toch :?:

Marco: :thumright:

maw: Hoe kun je je nou ergeren aan een verkeersdeelnemer die onder invloed is en afwijkend rijgedrag aan het vertonen is, zonder dat je kunt weten dat ie onder invloed is :roll:

Punt 10 zou dus gewoon moeten zijn: Rijden onder invloed!

24 jan 2006 20:14
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Ik stoor mij het meest aan mensen die onnodig links rijden.
Bumperkleven staat op een goede tweede plek, vanmiddag zat er wéér eentje voor me.. :roll: :oops: :wink:

24 jan 2006 20:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende