Auteur |
Bericht |
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Oeps..........
Sh*t, F*ck,G*dv*er.
Wou vandaag de P binnenbrengen voor de keuring en het olielek, gebeurt het volgende:
Ik start de motor, slaat direct aan en geeft het karakteristiek op en neer gaan van het toerental bij koude motor. Na enkele minuten draaien om de olie rond te krijgen, check ik met de PEILstok de olie. Er moet olie bij. Ik steek de peilstok terug, maar plaats hem naast het kleine buisje waar hij hoort.
Resultaat: peilstok verdwenen en vertoeft nu ergens onderaan in de oliecarter of hoe noem je zo'n tank.
Zaklamp erbij gehaald, en iedereen die al eens olie heeft bijgevuld weet dat je je in allerlei bochten moet wringen om in die navulpijp te kijken, laat staan met een zaklamp. Uiteindelijk kon ik toch een stukje de diepte inkijken, maar, niets te zien van de peilstok.
Ik heb geprobeerd met een lang soepel apparaat (zoiets als een suikertang, maar dan 50 cm lang en flexibel) maar dit bracht ook geen resultaat.
Dit r*tding zit dus nu ergens vanonderen en ik weet beg*t niet of dit nu kwaad kan of niet.
Iemand een idee hoe ik dit eruit kan krijgen zonder de hele auto te moeten afbreken?
Kan ik zo rijden? (hoe lang voor ie ontploft?)
Ik stel voor: eerst mogen jullie hardop lachen (belgenmop?) maar dan verwacht ik toch wel een beetje goeie raad....
Loudieteneinderaadis
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
05 mei 2004 18:28 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Balen
Lou, ik heb het nog nooit eerder gehoord. Ik hoop voor jou dat er iemand is die deze euvel al eerder aan de hand heeft gehad. En anders hopen dat MR RENTECH Wakker is.
|
05 mei 2004 18:39 |
|
|
Dabi
911 TurboBroek op Langedijk
|
richten met dat stokkie...uhh geintje , maar ik hoop dat het zwikkie niet helemaal uitelkaar hiervoor moet.
|
05 mei 2004 19:15 |
|
|
horn
PF #57
|
Lou, ik heb dit eerder gehoord. Heb net lopen zoeken, kan niet meer vinden waar. Als ik jou was zou ik bellen/mailen met Erwin of met je eigen specialist. Die hebben wellicht een oplossing. Die lange "suikertang" is niet de oplossing. a. is de kans miniem dat je daarmee je dipstick oppakt en b. als je hem al kunt klemmen staat hij altijd loodrecht op het klemmetje dus krijg je hem er nooit uit.
Succes.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 mei 2004 19:25 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Een haakje vouwen aan een stukje ijzerdraad en dan maar vissen
Volgens mij kan je er wel gewoon mee rijden. Die pijlstok past niet door een olie leiding en zal je motor dus niet berijken...
Oh ja, volgende keer wel de olie pijlen met een WARME MOTOR, anders heb je een goeie kans dat je er te veel olie bij doet
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
05 mei 2004 19:47 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Technisch gezien is het natuurlijk niet netjes dat er een extra peilstok in jouw olietank ligt.
Ik zou me er niet te druk om maken. Gewoon een nieuwe peilstok kopen en niet meer aan denken. En topic sluiten.
|
05 mei 2004 19:53 |
|
|
horn
PF #57
|
Oh, nog even gauw een plaatje googlen dan...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 mei 2004 20:48 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
THANK YOU GUYS!Was ik ook van plan, was alleen maar om te kijken of 't echt nodig was.
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
05 mei 2004 22:09 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Geeft dat dan een goede indicatie .....
De motor niet bereiken, maar ook geen belemmering gaan vormen voor een goede doorstroming
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
06 mei 2004 9:44 |
|
|