Het zal wel het ventilatortje zijn dat omgevingslucht over de temperatuursensor van de kachel blaast. Niks aan de hand, veronderstel ik.
lindemans op 26 januari 2006 schreef:
In je dashbord, ik meen ergens onder of schuin onder je radio (net naast het stuur) zit een klein roostertje; daarachter draait een klein ventilatortje; dat is waarschijnlikjk het ding dat je hoort zoemen. Laat hem maar eens aanlopen tegen je vinger, dan hoor je het meteen. Het ventilatortje zuigt lucht uit het interieur via da roostertje langs een temperatuursensor; die weet daarmee hoe warm het interieur is en of de warmte toevoer (automatisch bediend via de servomotoren) bijgeregeld moet worden. Is dus onderdeel van de warmteregeling.
Nog meer forummers met het goede antwoord!?
Ik zat te snurken........net terug van weekje Cuba.....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
27 jan 2006 0:00
ome piet
993 C2S
vechtdal
paul3.2 schreef:
Volgens mij wordt de lucht van je uitademing gemeten en daarin de temperatuur bepaald, naast het 02 gehalte en het CO2 gehalte. Hierdoor maakt de auto zelf de goede verhouding warmte/ koude voor in de cabine. Als de saturatie in je uitademing goed is gaat het lampje uit. Dat geluid van de ventilator daar heb ik geen goede verklaring voor.
geintje hoop ik...
_________________________________________ t beste maar weer...
27 jan 2006 0:05
paul3.2
1988 3.2 diamantblauw
Utrecht
Bloedserieus
27 jan 2006 17:08
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
saturatie=WABLIEF
VOOR DE REST: dat van dat roostertje klopt wel enzo, nu volgend vraagje:
klopt het dat als je de ruitontwassemer (standje 9 op de knop) aan hebt staan, deze na een bepaalde tijd vanzelf uitgaat als zijnde de temp. is hoog genoeg = ruiten ontwassemd dus houwdoe
want dat doet ie bij mij en als ik hem daarna weer wil aanzetten doet ie niks.
pas na een tijdje springt ie weer aan, als de temp. in de auto (sensorroostertje) gezakt is
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum