Auteur |
Bericht |
tanis010
Boxster S 2002, Boxster Tip 1997Dirksland
|
Slecht schadeherstel Boxster; wat te doen?
Na een ongeval waarbij de rechterzijkant van mijn boxster aardig beschadigd is geraakt heb ik de auto weg laten slepen door een naburige garage. Deze heeft ook het herstel uit laten voeren door zijn relaties. Vanmiddag heb ik de auto terug gekregen maar de schade bleek slecht hersteld. Het spatbord rechtsachter is gedeukt en lijnt niet mooi met de rest van de auto, en overal zitten spuitnevelplekken. Nu willen ze hem dinsdag weer op komen halen, maar ik ben bang dat ze er dan uit kostenoogpunt (nog meer) aan gaan zitten knoeien.
Is het zinvol om bij Auto Hoogenboom (dichtsbijzijnde Porsche dealer) de auto na te laten kijken voor een second opinion, of moet ik eerst de tweede herstelpoging afwachten? Dit ook vanwege de afhandeling met de verzekering.
Alvast bedankt.
Jaco.
|
27 jan 2006 23:40 |
|
|
F@RGO
|
Hoi Jaco,
eigenlijk zou ik altijd naar een porschedealer (specialist) gaan
vooral met een recente porsche zoals een boxster, die heeft toch enkele jaren doorroest en lakgarantie, die vervalt als u naar een niet erkende
porschehersteller gaat....
Waar u naartoe bent gegaan weet ik niet maar het lijkt duidelijk dat ze er
geen kaas van gegeten hebben.
Ik zou hem perfect laten herstellen bij een expert, porsche.
groeten
Fargo
Informeert u eerst bij de verzekering
|
27 jan 2006 23:47 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Tanis,
Shit zeg, dat hoor je toch niet veel meer dat een schade slecht gerepareerd is.
Als het een "focwa" bedrijf is mag dit gewoon niet, en dan nog met een Porsche
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
27 jan 2006 23:51 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Ik zou gelijk de verzekering tippen, we hebben het hier wel over een p! En geen opel kadet! Ik zou die prutsers er niet meer aan laten knoeien. Als ze het zelf niet opgevallen is dan hebben ze geen oog voor detail, of ze nemen het niet serieus. NEE HIER GING IK NIET MEE ACCOORD!!! Verhaal uitleggen aan verzekering en deze de rest laten afhandelen. Ik zou een p altijd bij een p specialist laten repareren. Succes.
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
27 jan 2006 23:52 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Dat Focwa is geen garantie voor perfect werk hoor..
_________________________________________ t beste maar weer...
|
27 jan 2006 23:55 |
|
|
porscheaddict
|
focwa zegt inderdaad niks en er zijn genoeg goeie schadeherstelbedrijven, dit hoeft overigens niet perse een porschespecialist te zijn om een porsche te kunnen herstellen.
_________________________________________ 964 c2
|
28 jan 2006 0:12 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Volgens mij kan je de Focwa erbij halen, zoals bij dit geval
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
28 jan 2006 0:55 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
T zal mij benieuwen hoe dat in dit geval afloopt..
_________________________________________ t beste maar weer...
|
28 jan 2006 1:09 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Schadeherstelbedrijf schriftelijk aansprakelijk stellen.
Verzekeraar in kennis stellen, eventueel waardevermindering laten claimen.
Specialist naar laten kijken en door hem een schaderapport op laten maken.
Tot slot on speaking terms blijven met het schadebedrijf, zeggen dat je het vertrouwen in hun hebt verloren.
Uiteindelijk dien je hun wel de mogelijkheid te bieden de slecht uitgevoerde reparatie te herstellen.
Succes
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
28 jan 2006 1:30 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: Slecht schadeherstel Boxster; wat te doen?
Ken sowieso geen kwaad, meld je bij Harrie van Ham (das de verkoper) en is een goede kerel die je verder zal helpen.
Doe hem de groeten van me.
|
28 jan 2006 9:17 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Als een verzekeraar heeft uitgekeerd houdt in mijn ogen hun bemoeienis op...je mag toch laten repareren bij wie je zelf wil
_________________________________________ t beste maar weer...
|
28 jan 2006 11:45 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Dat is niet helemaal waar...
Ik neem aan dat de schade toen deze ontstond bij de verzekeringsmaatschappij hebt gemeld en dat deze een expert heeft ingeschakeld.
Die heeft vervolgens in overleg met de reparateur een schadecalculatie (waarschijnlijk op basis van audatex) gemaakt.
De reparatie dient vervolgens volgens deze calculatie uitgevoerd te worden.
Als dat vervolgens niet correct gebeurt, kun je de expert een zogenaamde reparatiecontrole uit laten voeren; de reparateur heeft immers een schadevergoeding gekregen op basis van een reparatie conform expertiserapport en dat als die reparatie niet op die wijze heeft plaatsgevonden, heeft de reparateur wellicht teveel geld ontvangen. Dáár heeft een maatschappij wel oren naar!!!
Als het een Focwa-gelieerd schadeherstelbedrijf is, zullen zij een en ander netjes moeten oplossen. Als het echter een schadeherstelbedrijf is dat dat niet is, is het wellicht interessant om nu reeds je rechtsbijstandverzekering te informeren. Die hoeft dan wellicht nog niets te doen, maar is wel op de hoogte en kan -indien nodig- direct en doortastend ingrijpen (een expert inschakelen om de reparatie te beoordelen, de reparateur aansprakelijk stellen voor alle schade die je geleden hebt en wellicht nog gaat lijden).
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
28 jan 2006 12:06 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Sorry hoor, maar ik kan niet begrijpen dat je niet meteen naar een dealer/specialist bent gegaan
Verder zou ik, als ik jou was, het advies van Speedy944 ter harte nemen
|
28 jan 2006 13:01 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ook dealers en specialisten besteden schadeherstel vaak uit aan schadeherstelbedrijven! Op zich is het -dus- niet gek om direct naar een (goede) schadehersteller te gaan.
@tanis010:
-Bij welke maatschappij ben je verzekerd?
-Heeft de reparatie conform schadegarant of topherstel plaatsgevonden?
-Heeft de verzekeringsmaatschappij het reparatiebedrag (eventueel minus het eigen risico) aan jou betaald of rechtstreeks aan de reparateur?
-Als de maatschappij aan jou heeft betaald, zou ik de reparateur (nog) niet betalen, maar pas betalen als de reparatie correct is uitgevoerd
-Als de maatschappij aan de reparateur heeft betaald, de stappen uit mijn vorige post volgen
Nog vragen? PB me maar even. Wellicht heb ik nog goede tips, trucs en handigheidjes voor je!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
28 jan 2006 13:17 |
|
|
Pieter
911 3.2 cabrio 964
|
Re: Slecht schadeherstel Boxster; wat te doen?
Niet naar Hoogenboom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
28 jan 2006 13:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Eens ... maar dan heb je er wel een zaak 'met verstand van' ertussen zitten .... ERGO hun naam die op het spel staat
|
28 jan 2006 14:02 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Slecht schadeherstel Boxster; wat te doen?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
29 jan 2006 1:01 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ook ik word inderdaad nieuwsgierig als ik dit soort opmerkingen lees (Niet naar Hoogenboom!). Toch, en dat is hier op het forum al eerder gesteld, moet dit soort discussies niet publiekelijk gevoerd worden. PB-en is dan een betere oplossing.
|
29 jan 2006 10:07 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Nou Pieter, kom op met dat PB'tje!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
29 jan 2006 10:09 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
|
29 jan 2006 10:12 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Hier ben ik het dus niet mee eens!!!!
Ik vind het juist prima als zulke zaken publiekelijk worden gevoerd!
Zowel positief als negatief!
Waarbij ik wil aantekenen dat bij negatieve ervaringen enige voorzichtigheid in de berichtgeving wel wenselijk is (IMHO!) gezien de grotere impect over het algemeen!
Als wij allemaal deze ervaringen gaan PB-en, dan kan een bedrijf zich al helemaal niet meer weren (zoals laatst namelijk prima werd gedaan; waarna Ingo zich ondanks een aantal positieve en negatieve ervaringen niet heeft laten afschrikken om daar zijn eerste 911 te kopen!).
Heb je dus wat te melden over een bedrijf/dealer/specialist? Doe het dan vooral wel publiekelijk!
Iedereen maakt namelijk wel eens een foutje, dus ook deze bedrijven!
Het gaat er vooral om hoe die dan worden opgelost!
Daarnaast zijn sommige van onze ervaringen inmiddels al wel weer 2-3-4-5 jaar oud!!
Wat kan er in deze periode allemaal wel niet veranderd zijn bij een bedrijf?
Lees de positieve en negatieve ervaringen, ga er daarna zelf naar toe en vorm voor je zelf een beeld, zonder je op voorhand zo te laten beïnvloeden dat je überhaupt al niet eens meer naar zo'n bedrijf toegaat!
|
29 jan 2006 15:32 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Daar is het forum toch ook voor om ervaringen te delen, en het vergaren van informatie, positief of negatief.
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
29 jan 2006 17:28 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Ik ben het helemaal met je eens Rob
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
29 jan 2006 17:51 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Waar blijft dan die info over Hoogenboom (openbaar dan wel per pb )?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
29 jan 2006 17:52 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Verzekeringsmaatschappijen en de focwa zullen als eerste zeggen dat je het schadeherstelbedrijf de kans en gelegenheid moet geven de door hun gemaakte fouten op te lossen. Als zij dit niet kunnen/willen kun je pas verdere stappen ondernemen. Zelf werk ik al jaren bij een schadeherstelbedrijf en heb dit soort gevallen al verschillende keren meegemaakt. Maak in ieder geval bij het bedrijf kenbaar wat de problemen zijn, zodat zij in de toekomst hier misschien beter op kunnen letten.
Ik ben het er trouwens niet mee eens dat er bij schadeherstel onderscheid gemaakt mag worden om wat voor merk en type auto het gaat. Iemand die zij Kadett aanbiedt voor herstel mag toch op dezelfde kwaliteit rekenen als iemand die zijn P brengt? Wie weet heeft zo'n man/vrouw al z'n spaarcentjes aan die auto uitgeven en is hij/zij er net zo trots op als wij op onze P!
_________________________________________ NPC 0577
|
29 jan 2006 18:46 |
|
|