|
Slecht schadeherstel Boxster; wat te doen?
Auteur |
Bericht |
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Misschien is de kans wel veel groter dat iemand aan een nieuwe Opel al zijn spaargeld heeft uitgegegevn dan dat iemand aan een nieuwe Porsche al zijn spaargeld heeft uitgegeven!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
29 jan 2006 18:52 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Dat bedoel ik
_________________________________________ NPC 0577
|
29 jan 2006 19:15 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
John, kun jij hier misschien iets over Hoogenboom zeggen? Lijkt me dat jouw ervaring positief is met dit bedrijf. En Pieter zou jij je verhaal ook iets uitgebreider willen vertellen... Waarom niet naar Hoogenboom. Alleen een loze kreet helpt de mensen hier niet verder denk ik... en dat is toch waarvoor we op het forum zitten, om elkaar te helpen
|
29 jan 2006 21:24 |
|
|
tanis010
Boxster S 2002, Boxster Tip 1997Dirksland
|
Bedankt voor alle reacties tot dusver
Iedereen bedankt voor alle adviezen. Vandaag heb ik een expert naar de auto laten kijken, en daarbij kwamen nog wat meer fouten aan het licht. Wat ik heel triest vindt is dat deze fouten allemaal wijzen op haastwerk, ondanks dat de auto ruim vier weken is weggeweest. Schadeherstel is al niet goedkoop, dan mag je toch verwachten dat daar serieus naar gekeken wordt.
Behalve de genoemde deuk werkt ook de boordcomputer niet meer goed, de achterspoiler zit scheef, overal zitten spuitnevelplekken en tot slot kwam ik in de kofferbak nog wat losse onderdelen tegen die ze vergeten waren te monteren.
Morgen contact ik de verzekeringsmaatschappij wat de mogelijkheden zijn om er door een p-specialist naar te laten kijken.
|
29 jan 2006 23:05 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Bedankt voor alle reacties tot dusver
Voor zover mij bekend is deskundig herstel van behoorlijke schades eerder een kwestie van 4 dagen dan van 4 weken!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
29 jan 2006 23:07 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Re: Bedankt voor alle reacties tot dusver
Bij een massaproduct wel,bij een Porsche ligt de onderdeelvoorziening wat anders..
_________________________________________ t beste maar weer...
|
29 jan 2006 23:58 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Re: Bedankt voor alle reacties tot dusver
Idd, ik was mijn Porsche ook een maand kwijt voor enig spuit- en herstelwerk. Overigens via PON Leusden gedaan. Deze besteden het herstelwerk uit aan schadeherstelbedrijf Herder te Leusden (focwa bedrijf). Prima bedrijf, regelmatig wezen kijken. En het duurde zo lang door het wachten op een hitteschild. PON zelf doet niet zo gek veel aan schades.
|
30 jan 2006 8:33 |
|
|
Pieter
911 3.2 cabrio 964
|
Sorry voor mijn wat late reactie, druk, druk drukjes!!!!! Allereerst wil ik even melden dat ik de laatste zal zijn die ongegrond, publiekelijk iemand aan de schandpaal nageld!!! Ik besef heel goed dat fouten menselijk zijn en overal en door iedereen worden gemaakt!!!!!!
Ik heb bijzonder slechte ervaringen met de firma Hoogenboom, het is inmiddels 1,5 jaar geleden dat ik een voorschade had aan mijn Porsche.
Mijn auto was allrisk verzekerd vandaar dat mijn keus was gevallen op een ``kwaliteitsschadehersteller`` Schadecentrum Hoogenboom dus!!
Schade aan voorbumper, voorscherm en kofferdeksel. Ik had zelf een expert van mijn verzekeringsmaatschappij geregeld die de volgende dag de schade ter plekke heeft opgenomen en vervolgens toestemming heeft gegeven voor reparatie. Na een maand ging ik mijn eigen afvragen waar mijn auto bleef, ik kreeg te horen dat de onderdelen nog niet binnen waren en zo ging het weken aan een stuk door. Het contact was inmiddels elke dag en eindelijk na 3 maanden zou hij dan vrijdags klaar zijn. Dus niet, werd weer een week later en vervolgens nog een week later...
TOT......... Vrijdagmorgen wordt ik gebeld met de mededeling dat mijn auto van de brug was gedonderd en het dus nog wel een poosje langer ging duren... Totaal geen excuus of wat voor opgaaf van reden..
Na veel gebel, gezeik en een hoop ellende was mijn auto dus na inmiddels 4 maanden ``klaar``!!!!!!!!!!!!!!!
Dus niet!!!! Mistlichten werkten niet meer, zo ook de knippers niet, koplampen schijnden naar de hemel, sensors van alarm lagen los, bij 140 km p/uur onstond er een spleet tussen de voorstijl en het portier, de achterbumper die uit 3 delen bestaat daar zag je de spuitplamuur nog tussen de randen zitten, de ruitensproeier werkte niet en ze waren de afdichtdop in de kofferruimte vergeten.... En dit was echt nog niet alles!!!
Ik ben 5 x terug geweest en nog steeds is het niet in orde, er loopt een lange gozer in de werkplaats en die is de baas in plaats van de manager waarmee ik contact had. Je wordt er gewoon niet serieus genomen, zijn ontzettend slordig, structureel worden er grove fouten gemaakt, onbehouwen, niet klantvriendelijk.. Kortom een uitermate teleurstellend BEDRIJF!!!!!!
Hopelijk ben ik zo duidelijker, heb ook andere auto`s bekeken die daar stonden wat aangaf dat het om een onproffesioneel bedrijf gaat dat absoluut niet kundig is!!!!
Pieter...
|
30 jan 2006 16:57 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Weet gewoon niet wat ik lees
Heb ooit mijn opleiding genoten via de Focwa, en weet dat dit héél wat anders kan en moet
Wat zal jij er de pest in hebben zeg
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
30 jan 2006 17:08 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
hallo
ben er een paarkeer geweest bij hogenboom voor onderdelen.
je moet dan door de showroom naar boven.
nou die bal die daar achter de balie zat kon niet eens goede middag zeggen.
ik denk dat een 964 temin was.boven in het magazijn ging het er ook erg rommelig aantoe en niemand wist wie ik aan telefoon had gehad toen ik had besteld.
nee ik zal mijn auto daar ook voor geen goud brengen.
anton964
|
30 jan 2006 17:14 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
@pieter - Wat een verhaal zeg
Ben benieuwd of Hoogenboom ook meeleest en reageert.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
30 jan 2006 17:21 |
|
|
John
Cayenne
|
Een behoorlijk negatief verhaal, een verhaal wat mij voor het eerst inzake Hoogenboom Rotterdam ter ore komt.
Persoonlijk heb ik daar auto's gezien (jaja zelfs een total loss 997) die er uit zagen om door een showroom ringetje te halen.
Ik kan me het haast niet voorstellen, wat je neer pent, das straffe kritiek.
Ben benieuwd wat ze bij Hoogenboom bij mij vertellen.............jeetje van de brug af gedonderd, das uniek.
|
30 jan 2006 17:21 |
|
|
John
Cayenne
|
Ik heb ze uiteraard zojuist gesproken, want als er 1 ding is wat mij intrigreerde is het van de brug af donderen.
Maar zij konden nog zeer goed herrineren dat er op die cabrio van Pieter een roepie roepie alarm zat, met een (jaja) zelfstartende functie, enfin niet goed te praten, maar bij activeren van het Alarm is ie aan de rol gegaan.
Verder was er meer aan de hand (levertijd 964 onderdelen, aangeleverde staat etc. etc.), maar we moeten hier niet in datails gaan treden.
Hoogenboom geeft garantie op hun reparaties, ook de schadeherstel.
Als je niet tevreden bent, dan moet je ten alle tijden terug gaan, en worden, zoals overal in Nederland, de klacht opgelost.
Pieter..........mijn advies, rijd is bij die jongens langs.....
|
30 jan 2006 18:06 |
|
|
Pieter
911 3.2 cabrio 964
|
| | | | John4S schreef: Ik heb ze uiteraard zojuist gesproken, want als er 1 ding is wat mij intrigreerde is het van de brug af donderen. Maar zij konden nog zeer goed herrineren dat er op die cabrio van Pieter een roepie roepie alarm zat, met een (jaja) zelfstartende functie, enfin niet goed te praten, maar bij activeren van het Alarm is ie aan de rol gegaan. Verder was er meer aan de hand (levertijd 964 onderdelen, aangeleverde staat etc. etc.), maar we moeten hier niet in datails gaan treden. Hoogenboom geeft garantie op hun reparaties, ook de schadeherstel. Als je niet tevreden bent, dan moet je ten alle tijden terug gaan, en worden, zoals overal in Nederland, de klacht opgelost. Pieter..........mijn advies, rijd is bij die jongens langs..... | | | | |
John,
Je wordt gewoon niet serieus genomen, echt niet!!! ben minimaal 5 x geweest en telkens was ik mijn auto weer een week kwijt en keer op keer was de auto niet in orde!!! Het klopt dat mijn auto over een ``roepie roepie`` alarm beschikt.. een clifford Solaris alarm!!! Met een heel duidelijk aangegeven functie op de afstandbediening, nogmaals: fouten kunnen worden gemaakt, ik ben altijd heel mild geweest in mijn kritiek naar Hoogenboom maar nu word van mij duidelijk gevraagd en geef ik die dus ook. Het gaat niet om een fout maar om vele heel slordige fouten!!!
Ook begrijp ik dat u met een 996 wel serieus wordt genomen, maar ik daarintegen als broekje duidellijk niet en ik denk persoonlijk dat dat heus wel gezegd mag worden laat ze maar reageren...
Pieter...
|
30 jan 2006 18:14 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
hallo
hoho er waren geen problemen met de levring van de onderdelen.
het gaat op de manier waarop.als je daar in je schilders pakje binnen komt.word je niets sirieus genomen.en denken ze daar heb je er weer zoeen die alleen maar komt kijken.
dit is niet zomaar van een keer maar van drie keer kan geen toeval zijn.
ga maar een naar leusden daar krijg je gelijk koffie en ben je welkom.
zelf als je zomaar komt kijken.
Ik weet niet hoe ik het moet zeggen maar je voelt het gewoon.
anton964
Laatst bijgewerkt door anton964 op 30 jan 2006 18:50, in totaal 1 keer bewerkt.
|
30 jan 2006 18:14 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
30 jan 2006 18:20 |
|
|
John
Cayenne
|
Ik heb ervaring genoeg in mijn leven, en heb behoorlijk wat meegemaakt her en der, maar als er 1 ding is wat ik ervaar bij Hoogenboom, is dat ik en velen met mij daar zeer serieus genomen wordt, nogmaals gaat er is heen, Harrie heeft de koffie voor je klaar (zoals ie ook voor die 230 deelnemers had tijdens de nachtrit van de NPC ).
Als je mij niet gelooft, dan neem je mij niet serieus.
Oja voor de goede orde, Hoogenboom heeft nog nooit 1 euro aan mij verdient, domweg....ik heb er nog nooit wat gekocht, en toch kom ik er graag.
Laatst bijgewerkt door John op 30 jan 2006 18:25, in totaal 1 keer bewerkt.
|
30 jan 2006 18:22 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ook hier geldt weer: Zoveel hoofden, zoveel zinnen.
|
30 jan 2006 18:24 |
|
|
Pieter
911 3.2 cabrio 964
|
Ik ben toch hopelijk duidelijk genoeg, ik wil u graag heeeel graag serieus nemen maar ik ben daar al zo vaak geweest ik heb een druk leven en gooi in mijn ogen mijn tijd daar weg en zit echt niet op automaat koffie te wachten!!!! Moet ik nu dan voor de min. 6 e keer daar naar toe gaan, weer een afspraak maken, weer mijn auto brengen en weer een of ander jippie aanhoren????? Sorry hoor maar daar heb ik echt geen zin in, ze hebben zo ontzettend veel kansen gehad om het goed te maken, echt waar!!!! Sorry maar het lijkt mij volkomen nutteloos!!!!
Pieter...
|
30 jan 2006 18:48 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Even off-topic,
De nachtrit was goed georganiseerd, 2 P dealers die op zaterdagavond (nacht) open waren.
Harrie heeft een prachtig koffiezet machientje waar 2 kopjes of zoiets per keer mee gemaakt kunnen worden . . . . . heh heh heh . . . . 230 bezoekers.
Koffie . . . . ?? Ja, lekker
Nogmaals Harrie, bedankt voor de koffie, super.
Enne, voor de goede orde, ik kom er ook graag.
Ik ben altijd voorkomend behandeld, m.n. door Harrie, maar heb er tot op heden geen p gekocht.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
30 jan 2006 18:48 |
|
|
Pieter
911 3.2 cabrio 964
|
| | | | Pieter schreef: | | | | John4S schreef: Ik heb ervaring genoeg in mijn leven, en heb behoorlijk wat meegemaakt her en der, maar als er 1 ding is wat ik ervaar bij Hoogenboom, is dat ik en velen met mij daar zeer serieus genomen wordt, nogmaals gaat er is heen, Harrie heeft de koffie voor je klaar (zoals ie ook voor die 230 deelnemers had tijdens de nachtrit van de NPC ). Als je mij niet gelooft, dan neem je mij niet serieus. John... Ik ben toch hopelijk duidelijk genoeg, ik wil u graag heeeel graag serieus nemen maar ik ben daar al zo vaak geweest ik heb een druk leven en gooi in mijn ogen mijn tijd daar weg en zit echt niet op automaat koffie te wachten!!!! Moet ik nu dan voor de min. 6 e keer daar naar toe gaan, weer een afspraak maken, weer mijn auto brengen en weer een of ander jippie aanhoren????? Sorry hoor maar daar heb ik echt geen zin in, ze hebben zo ontzettend veel kansen gehad om het goed te maken, echt waar!!!! Sorry maar het lijkt mij volkomen nutteloos!!!! Pieter... | | | | |
| | | | |
Harry is trouwens een heel geschikte vent!!!! Het probleem is echter dat hij niet de baas is over de werkvloer!!!!!!!! Dus niks negatiefs over Harry!!
|
30 jan 2006 18:49 |
|
|
John
Cayenne
|
gewoon ff als volwassen kerels een bakkie leut drinken, doet meer als uren hier frustraties neer tikken.
|
30 jan 2006 19:16 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Daar gaan we weer.....
In ieder geval krijg ik nu hevige aandrang om ook wat aan het geheel toe te voegen.
Allereerst, Hoogenboom wordt als hoogdrempelig ervaren (een bal zus, geen gedag zo, enz). Natuurlijk voor een deel een feest van herkenning. Als je bij een bedrijf via de werkplaats binnenkomt waar men in overall rondloopt, word je een andere sfeer gewaar dan als je via een luxe showroom binnenkomt. Andere entree, maar ook andere doelgroep. De werkplaats appelleert aan 993'rijders en ouder terwijl veel 997'rijders en kjen'ers een soort lobby met receptie schijnen te willen. Als dan ook nog eens de werkplaats terra incognito is, is de vervreemding compleet. Eén verkeerd woord en de 964'rijder komt nooit meer terug.
Door zo'n façade moet je heen kijken, het is op die manier aangekleed omdat een belangrijk deel van de doelgroep daar waarschijnlijk om vraagt, maar mensen in pakken blijven gewoon mensen. Moeten na een bepaalde tijd ook voor een grote boodschap naar het toilet.
Als die mensen je niet aanstaan nadat je ze echt hebt leren kennen, dat is een ander verhaal...
Dan over gemaakte fouten, die komen bij elk garagebedrijf voor. Toevallig kun je dan net die asshole treffen die tegenover zijn baas zijn gepruts verborgen wil houden en jouw tracht met een kluitje in het riet te sturen (let wel: nu wijs ik dus niet naar Hoogenboom). Het beste is dan natuurlijk rechtstreeks met de baas in gesprek te gaan, ook al heet 'tie Pon.
Zulke ellende ben ik al haast overal tegengekomen, tot en met het terugkrijgen van een auto met zware lakschade. Dan haal ik altijd mijn verhaal! En dat bepaal ik dus helemaal zelf, ik laat me niet met een kluitje in het riet sturen. Er is de Bovag, Focwa, Rechtsbijstand, ANWB, you name it! Zover heeft het overigens nog nooit hoeven komen, want elk autobedrijf waar ik tot nu toe zaken mee heb gedaan heeft steeds op een eventuele klacht adequaat gereageerd.
Even specifiek over Hoogenboom, daar heb ik al vrij veel onderdelen gekocht en ben altijd meer dan perfect geholpen door Serge Klijn. Bij twee klachten over mijn 3.2'tje ben ik naar tevredenheid geholpen door de werkplaats (Hans van Loon). En dat 3.2'tje was dus niet bij Hoogenboom gekocht en is er ook (nog) niet in onderhoud. Als ik er eens voor onderhoud ben geweest zal ik weer eens posten.
Weer genoeg gehannes?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
30 jan 2006 19:31 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Is het misschien een idee om weer on-topic te gaan?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
30 jan 2006 21:41 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: pieterd |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|