Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2025 14:34

Antwoord op onderwerp  [ 103 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Jos, wat doe je nu...zo kennen we je niet 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ER schreef:
dankzij een goed ingelezen, overzichthoudende en geestig presenterende Olaf Mol.

Hij is beter dan Allard, maar zo veel lof... :roll:

30 jan 2006 11:25
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Ach ja, soms moet je wat overdrijven om de zaak duidelijk te maken. Olaf voldoet, Allard krijgt een onvoldoende.

Klaar.

30 jan 2006 11:30
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Rete-irritant vind ik die enorm lange &@#$-reclame-blokken tijdens de race. Dat is voor mij nou echt een 'n reden om de volgende keer de race op te nemen ipv. live te kijken.

30 jan 2006 11:49
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
patrick911 schreef:
Rete-irritant vind ik die enorm lange &@#$-reclame-blokken tijdens de race.

Was ook het moment waarop ik weg-zapte en vervolgens niet meer terugkwam.

30 jan 2006 12:27
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Renntech schreef:
Jurgen schreef:
horn schreef:
Overigens, ik heb met de A1 hetzelfde als met het Olympisch voetbalelftal. Om een of andere reden is het het net niet.

Jurgen schreef:
...alleen , met die hele A1-serie blijft 't gevoel van ...tja, van wat , het doet me gewoon veel minder

Logisch :wink: , in 't vervolg maar om de beurt ergens reageren.. :lol:

Ik volg de A1 al vanaf het begin, heb zelfs de F1 daarvoor verstek laten gaan.
De A1 doet je minder doordat je in het begin geen namen kent en geen voorkeur hebt, oké NL natuurlijk wel, maar verder nog niet.
Vanaf het begin was het spektakel. En je zag duidelijk een rijders verschil.
F1 is geweldig, maar van de 10 race's had ik er na 8 spijt dat ik het weer moest zien op die mooie zondagmiddag. Vaak erg saai.

En dat saaie kennen ze niet bij de A1. Maar als het aan Jeroen ligt moeten ze daar ook weer treintje gaan rijden en vooral niks proberen waar de kans niet op lukken 100% ligt. :mrgreen:
En daar hebben we de F1 al voor. :roll:

Dit zouden mijn woorden kunnen zijn! Helemaal mee eens! :wink:

30 jan 2006 12:47
Profiel
Groningen
Bericht 
2000 gtv schreef:
Jort schreef:
Besides, met de zelfbeheersing van een gorilla rijd je in de stromende regen met je Arrows niet een Schumacher om de oren. :wink:
Kortstondige akties op het randje.Het gaat 9 keer goed maar de 10e dus weer ff niet en daar gaat het nou net om.Want wat was dan uiteindelijk het resultaat??Schumacher(ook niet echt een mietje in de regen)7x wereldkampioen. I rest my case... :wink: Voor de goede orde,ik ben geen Schumacher fan.Maar heb wel groot respect voor wat hij bereikt heeft.

Hoor eens even, dat is appels en peren vergelijken. 9 van de 10 keer stond Jost naast de baan vanwege technische mankementen. Hoevaak overkwam Schumacher dat ook weer de laatste jaren? Om maar te zwijgen van de uitgangspositie. Zonder alles of niets acties scoor je niet in een Minardi of Arrows.

Prost was inderdaad een berekenend mannetje, maar had ook meestal het beste materiaal. Senna was een waaghals. Vaak ging dat goed, soms niet. Senna vs Prost = de eeuwige discussie. Ik was absoluut een Prost fan, maar heb nooit durven beweren dat hij daadwerkelijk de betere was.

Toen Jos wel een goede (maar minder vermogend dan de concurrentie alsdus de vermogensbank!) F3 auto had, reed hij het hele veld naar huis in een indrukwekkende zegetocht. Dat lukt je niet als gorilla.

Voor de rest sluit ik me volledig aan bij Erwin.

30 jan 2006 15:59
Profiel
Bericht 
Jort schreef:
Toen Jos wel een goede (maar minder vermogend dan de concurrentie alsdus de vermogensbank!) F3 auto had, reed hij het hele veld naar huis in een indrukwekkende zegetocht.

Jos had in zijn eerste jaar in de F1 de beste auto tot zijn beschikking en hij presteerde er gewoon zwaar ondermaats mee. En voordat je het gaat gooien op onervarendheid: Schumacher imponeerde al in zijn eerste race.

30 jan 2006 16:23
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Bericht 
Devils son schreef:
Jort schreef:
Toen Jos wel een goede (maar minder vermogend dan de concurrentie alsdus de vermogensbank!) F3 auto had, reed hij het hele veld naar huis in een indrukwekkende zegetocht.

Jos had in zijn eerste jaar in de F1 de beste auto tot zijn beschikking en hij presteerde er gewoon zwaar ondermaats mee. En voordat je het gaat gooien op onervarendheid: Schumacher imponeerde al in zijn eerste race.

EENS !

Ons Joske heeft destijds de kans van zijn leven gehad maar niet benut.

30 jan 2006 16:30
Profiel
Groningen
Bericht 
Hij had niet de snelle onderdelen die Schumacher had in '94 en hij had een auto waar hij niet mee kon "spelen" (zijn woorden). Teveel overstuur. Komt daar nog bij dat in die tijd bij Benetton werkelijk alle aandacht naar de 1ste rijder uitging. Tja, dan kun je nog zo'n leuk bakkie hebben, hij moet wel naar jouw smaak en het circuit worden aangepast om een leuke tijd neer te kunnen zetten. Hij heeft ook fouten gemaakt, zeker waar.
Ondanks de goede resultaten maakte Schumacher in zijn eerste 2 jaar ook veel onnodige fouten met uitval tot gevolg. Dat is iedereen allang weer vergeten.

Ik heb nooit beweerd dat Jos een Schumacher kan evenaren, maar uitvlakken kun je z'n talenten zeker niet. Ik heb nooit iemand zoveel op stratencircuits zien inhalen als Senna en Jos.

30 jan 2006 16:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrecht
Bericht 
Jort schreef:
maar uitvlakken kun je z'n talenten zeker niet.

Dat kan je van niemand die F1 rijdt of gereden heeft denk ik. Misschien m.u.v. Andrea de Cesaris die wel "de rijdende cycane" werd genoemd.

En wij zeggen ook niet dat Jos geen talent had, tegendeel, maar dat juist dat hij ze niet goed benut heeft in die periode.

30 jan 2006 17:10
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Ik denk dat talent een belangrijke factor is.
Echter, ik denk dat discipline even belangrijk, zo niet zelfs belangrijker, is om dat talent tot wasdom te brengen.

Wie kent ze niet, de eeuwige talenten...

Jos heeft gewoon het karakter niet om een grote te worden. Ach, dat geldt voor zovelen (ook voor mij denk ik overigens).
Bij hem is het alleen extra jammer omdat hij wél het talent heeft (en dat is niet zoveel mensen gegeven).

Ik heb soms wel eens gedacht dat Jos zelfs meer talent had dan Schumi. Dat zal helaas altijd een kroegdiscussie blijven die niet meer bewezen kan/zal worden.

30 jan 2006 17:24
Profiel
Bericht 
Jort schreef:
Hij had niet de snelle onderdelen die Schumacher had in '94 en hij had een auto waar hij niet mee kon "spelen" (zijn woorden). Teveel overstuur. Komt daar nog bij dat in die tijd bij Benetton werkelijk alle aandacht naar de 1ste rijder uitging. Tja, dan kun je nog zo'n leuk bakkie hebben, hij moet wel naar jouw smaak en het circuit worden aangepast om een leuke tijd neer te kunnen zetten.

Ik vind dit flauwekul. Een team heeft geen enkel belang om de tweede rijder met een slechte auto weg te sturen. En iedere coureur mag met zijn eigen set-up rijden.

Het is wel bekend dat Schumacher een "moeilijk" rijdende auto prima vindt en de Benetton zal best "moeilijk" geweest zijn. En dat zal misschien wel iets verklaren. Maar alle teamgenoten klaagden erover dat Schumacher een auto kreeg die teveel op Schumachers wensen ontwikkeld was... Maar dat is niet zo gek: hij reed al zijn teamgenoten naar huis en terug. En de teamgenoot van Schumacher die relatief het minst presteerde was... juist.

Jos kan natuurlijk best een potje sturen, anders kom je niet in de F1. Maar als je potentieel wereldkampioen bent (wat velen denken/dachten van Jos), dan had hij wel een kans gekregen bij andere teams als waar hij voor heeft gereden.

30 jan 2006 17:27
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Devils son schreef:
Maar als je potentieel wereldkampioen bent (wat velen denken/dachten van Jos), dan had hij wel een kans gekregen bij andere teams als waar hij voor heeft gereden.

Tenzij je het karakter niet hebt en de teambazen je ook nog een pain in the ass vinden. Als die mensen geloven dat je wereldkampioen potenties hebt nemen ze wellicht zelfs dat nog wel op de koop toe. Maar ik denk dat Jos een goede middenmoter zou kunnen zijn. En dan hebben de bazen zeker geen zin in keloel...

30 jan 2006 17:33
Profiel
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:
Ik vind dit flauwekul. Een team heeft geen enkel belang om de tweede rijder met een slechte auto weg te sturen. En iedere coureur mag met zijn eigen set-up rijden.

Je mag het flauwekul vinden, het is allang aangetoond en toegegeven :wink:

Zowel Briatore als Todd hebben altijd de voorkeur gegeven aan de rijderstitel boven alles. En zeker in het Benetton tijdperk waren de financiële middelen en (test-)onderdelen niet eindeloos. Keuzes.

De grote teams wilden de gok met Jos simpelweg niet nemen. Had hij wat meer centjes meegebracht, dan had het wel snor gezeten. Kijk naar een teleurstellende Montoya of Ralf of Coulthard. Hoeveel kansen hebben die niet laten liggen. Hoeveel nieuwe kansen gekregen.

En voor wat betreft Jos z'n relatieve prestaties in 1994 en de liefhebbers van statistieken:

In 1993 had Shumi's teamgenoot Patrese al 16 jaar ervaring in de F1
In 1994 hadden Schumi's verse teamgenoten Lehto en Herbert ieder al 5 jaar ervaring in de F1
In 1994 had Schumi's verse teamgenoot Verstappen al 0 jaar ervaring in de F1.
In 1995 had Schumi's verse teamgenoot Irvine al 2 jaar ervaring in de F1 (en scoorde 11 punten uit 16 races t.o.v. 10 punten uit 10 van Jos)
In 2000 had Schumi's verse teamgenoot Barrichello al 7 jaar ervaring in de F1.

Laatst bijgewerkt door Jort op 30 jan 2006 18:38, in totaal 1 keer bewerkt.

30 jan 2006 17:38
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
De pure snelheid van Jos is ook maar zo zo hoor.In die vrije rondjes waar het op een pure tijd zetten aankwam was het ook nooit je van het.
Die knakker (ben even zijn naam kwijt)die zogenaamd niet kon rijden in Jos zijn 2e jaar Arrows was vaak sneller :wink:

30 jan 2006 18:38
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
2000 gtv schreef:
Die knakker (ben even zijn naam kwijt)die zogenaamd niet kon rijden in Jos zijn 2e jaar Arrows was vaak sneller :wink:

Ik denk dat je Enrique Bernoldi bedoelt. Hoewel Jos 2e jaar Arrows eigenlijk 2000 was (na 1996 als eerste jaar) en toen was Pedro de la Rosa zijn teammaat - en die ging niet voor niets naar een beter team.

30 jan 2006 18:47
Profiel
Bericht 
Jort schreef:

Je mag het flauwekul vinden, het is allang aangetoond en toegegeven :wink:

Aangetoond? Ik ben benieuwd...

Citaat:
Zowel Briatore als Todd hebben altijd de voorkeur gegeven aan de rijderstitel boven alles. En zeker in het Benetton tijdperk waren de financiële middelen en (test-)onderdelen niet eindeloos. Keuzes.

Frank Williams is misschien wel de enige die meer waarde hechtte aan de constructeurstitel. Maar dan nog, een goed tweede rijder kan zijn kopman ondersteunen (zie in het verleden Ferrari, waar de tweede rijder een strategie had die ervoor zorgde dat Schumacher maximaal resultaat haalde, maar ook gewoon: liever de concurent 3e dan 2e).

Citaat:
De grote teams wilden de gok met Jos simpelweg niet nemen. Had hij wat meer centjes meegebracht, dan had het wel snor gezeten. Kijk naar een teleurstellende Montoya of Ralf of Coulthard. Hoeveel kansen hebben die niet laten liggen. Hoeveel nieuwe kansen gekregen.

Montoya, Ralf en Coulthard hebben VEEL meer gepresteerd dan Jos en alledrie hebben ze races gewonnen. Montoya heeft een paar seizoenen terug tot de laatste 3 races aan meegedaan om de titel die hij uiteindelijk niet haalde, maar daarvoor had hij eigenlijk het materiaal ook niet (door achterstand aan het begin van het seizoen moest hij ook eerst flink inlopen). Montoya is nog altijd potentieel wereldkampioen (hij laat alleen te snel het kopje hangen).

Citaat:
En voor wat betreft Jos z'n relatieve prestaties in 1994 en de liefhebbers van statistieken:

In 1995 had Schumi's verse teamgenoot Irvine al 2 jaar ervaring in de F1 (en scoorde 11 punten uit 16 races t.o.v. 10 punten uit 10 van Jos)

Irvine's eerste jaar was een rampzalig jaar voor Ferrari want het ontbrak aan snelheid EN betrouwbaarheid. Irvine deed het zonder meer stukken beter als teamgenoot dan Jos.

We kunnen het er lang over hebben: Jos heeft de F1 gehaald, maar in de F1 heeft hij nooit een potje kunnen breken. Als hij geen Nederlander was geweest waren de meesten hier hem al lang vergeten.

30 jan 2006 18:52
Profiel
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:

Aangetoond? Ik ben benieuwd...

Verschillende teams (waaronder Benetton)hebben het meermaals in de historie toegegeven, voorzover er al sprake is van schuldbekentenis als er gewoon de middelen niet zijn. Ik verzin het niet, maar de behoefte om het videomateriaal terug te zoeken heb ik niet.

Citaat:
Frank Williams is misschien wel de enige die meer waarde hechtte aan de constructeurstitel. Maar dan nog, een goed tweede rijder kan zijn kopman ondersteunen (zie in het verleden Ferrari, waar de tweede rijder een strategie had die ervoor zorgde dat Schumacher maximaal resultaat haalde, maar ook gewoon: liever de concurent 3e dan 2e).

Tuurlijk, als je de middelen hebt....

Citaat:
Montoya, Ralf en Coulthard hebben VEEL meer gepresteerd dan Jos en alledrie hebben ze races gewonnen. Montoya heeft een paar seizoenen terug tot de laatste 3 races aan meegedaan om de titel die hij uiteindelijk niet haalde, maar daarvoor had hij eigenlijk het materiaal ook niet (door achterstand aan het begin van het seizoen moest hij ook eerst flink inlopen). Montoya is nog altijd potentieel wereldkampioen (hij laat alleen te snel het kopje hangen).

Hoe lang heeft die Montoya niet lopen prutsen voordat de resultaten kwamen? Zelfde geldt voor meneer Ralf.
Montoya seizoen 1: dnf dnf dnf dnf 2 dnf dnf dnf 2 dnf 4 dnf 8 dnf 1 dnf 2. :roll:
Ralf seizoen 1: dnf dnf 3 dnf dnf dnf dnf 6 5 5 5 dnf dnf 5 dnf 9 dnf
Terugkijkend op alle races die ze nu gereden hebben zitten er topprestaties tussen.. af en toe. Maar afgezet tegen het totaal aantal gereden races bij topteams en de ervaring... niet overtuigender dan een Jos die 2 van de 3 keer dat hij finishte ook op het podium stond in zijn eerste jaar(deel).

Citaat:
Irvine's eerste jaar was een rampzalig jaar voor Ferrari want het ontbrak aan snelheid EN betrouwbaarheid. Irvine deed het zonder meer stukken beter als teamgenoot dan Jos.

Mag je ook verwachten van iemand die 2 jaar ervaring heeft vergeleken met iemand met 0 ervaring in de F1.

Citaat:
Als hij geen Nederlander was geweest waren de meesten hier hem al lang vergeten.

In een Arrows een Ferrari met Schumacher achter het stuur stilzetten in de regen, zegt mij meer dan na 20x proberen een race winnen ..met een Williams. Ach ieder z'n smaak 8)

30 jan 2006 19:17
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Tiptronic 2002, basalt
Bericht 
Pfff, wat een diepgaande analyses van de talenten/kwaliteiten van Jos! :?
Ik houd het wat simpeler: Jos gaat gewoon als een racer pur sang tekeer in z'n auto , wat het voor klasse dan ook. Daarom is het altijd boeiend als hij meerijdt. Het rijden van Albers is oersaai, zoals trouwens de hele F1 tegenwoordig. Het leuke van de A1 klasse is het spektakel , er gebeurt gewoon van alles! Wordt ook echt gestreden voor een positie.
Volgens sommigen is het het net niet , nou en? Ik kijk tegenwoordig ook liever naar het juniorenelftal van mijn zoon dan naar Ajax!
En wat betreft Allard Kalf, ik vind die man wel grappig met z'n commentaar, daarentegen Olav Moll komt mij na al die jaren de neus uit met z'n serieuze benadering van al die F1 flauwekul.

30 jan 2006 19:41
Profiel
Bericht 
Jort schreef:
In een Arrows een Ferrari met Schumacher achter het stuur stilzetten in de regen, zegt mij meer dan na 20x proberen een race winnen ..met een Williams.

Het zegt mij niets. Die Arrows van Jos had misschien een geweldige setup voor de omstandigheden... Het is en was een zwaluw en als het al een zomer is geworden, dan toch een echte Hollandse.

De bochten waarin men zich wringt om aan te tonen dat Jos wel een topper was in de F1 zijn vermakelijk. Maar de cijfers liegen niet: hij heeft vele jaren in de F1 gezeten en twee derde plaatsen (waarvan één geschonken door Schumacher) is dan bar weinig. Ook ten opzichte van andere teamgenoten was Jos geen sensatie...

En nu we het er toch over hebben: in de A1 klasse zijn de resultaten tot op heden ook niet zo geweldig. Nu die 1e plaats dan, maar verder. Laat hij nou echt zien dat die F1 bazen hebben zitten slapen? Ik zeg: nee.

30 jan 2006 19:58
Profiel
Sint Pancras
Bericht 
horn schreef:
2000 gtv schreef:

Ik denk dat je Enrique Bernoldi bedoelt. Hoewel Jos 2e jaar Arrows eigenlijk 2000 was (na 1996 als eerste jaar) en toen was Pedro de la Rosa zijn teammaat - en die ging niet voor niets naar een beter team.
Yep die ja.En idd zijn 3e jaar Arrows.Zelfs Damon Hill,wat ik ook geen licht vond,won bijna een race in die Arrow's(die eigenlijk voor jos was).Ik denk dat het ook een kwestie was van "(niet) de juiste man op de juiste plaats en tijd" voor Jos.Ook weer een talent wat je nodig hebt om te slagen. :wink:

30 jan 2006 20:22
Profiel
Groningen
Bericht 
Je hoeft je niet in bochten te wringen als je minder vooringenomen bent. Vermakelijk zijn de eeuwige pessimisten evenzozeer.

2000 gtv schreef:
Zelfs Damon Hill,wat ik ook geen licht vond,won bijna een race in die Arrow's(die eigenlijk voor jos was).

Herinner je je die fantastische Prost nog? In '93 reed die Damon die je niet zo'n licht vond, diezelfde Prost met enige regelmaat het snot voor de ogen. Ware het niet dat de pechduivel hem toen al op de hielen zat.

30 jan 2006 20:26
Profiel
Sint Pancras
Bericht 
Ik denk niet dat hij voor mij bedoelt is maar als je ipv pessimisten realisten schrijft klinkt het al een stuk aardiger.Of was dat niet de bedoeling? :wink:

30 jan 2006 20:33
Profiel
Groningen
Bericht 
Jouw realiteit houdt op bij het puntje van je neus hè :wink:

30 jan 2006 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrecht
Bericht 
Devils son schreef:

We kunnen het er lang over hebben: Jos heeft de F1 gehaald, maar in de F1 heeft hij nooit een potje kunnen breken. Als hij geen Nederlander was geweest waren de meesten hier hem al lang vergeten.

Waarheid als een koe!

Anders moeten we er maar eens een "Polletje" aan wagen met de stelling: ........... Vul 'm zelf maar in.

30 jan 2006 21:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 103 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende