Auteur |
Bericht |
paul3.2
1988 3.2 diamantblauwUtrecht
|
cruise control in 3.2?
Iemand enig idee hoeveel het kost om cruise control in een 3.2 te bouwen??
orgineel bij voorkeur
|
30 jan 2006 0:44 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Tja, wat kost een baksteen tegenwoordig
_________________________________________ NPC 0577
|
30 jan 2006 14:55 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ooit heb ik in een Xantia eens achteraf (VDO) een cruise-control in laten bouwen. Kostte zo'n tien jaar geleden ƒ 800,--.
Geen idee wat origineel kost en of het überhaupt mogelijk is.
|
30 jan 2006 17:27 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Setjes voor inbouw achteraf heb je in alle prijsklasses. Maar orgineel zou idd mooier zijn, maar ik denk dat de bekabeling hiervoor nog niet aanwezig is, dus lekker duur!
_________________________________________ NPC 0577
|
30 jan 2006 17:43 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Bji Halfords kun je een redelijke kopen voor weinig geld, maar ik denk dat dat met 230 pk niet werkt.
Zoals al eerder gezegd, origineel loopt in de papieren als het uberhaupt te vinden is.
|
30 jan 2006 19:57 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik vraag me af of het aantal PK's van invloed is op de te kiezen cruise-control.
|
31 jan 2006 17:33 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
die cruise control hoeft alleen maar de gaskabel te bedienen hoor
_________________________________________ t beste maar weer...
|
31 jan 2006 17:36 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dat dacht ik dus ook. Verder natuurlijk ook de koppeling en de rem.
|
31 jan 2006 17:40 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Het regelsysteem van de Cruisec. moet de gaspedaal indrukken, dat is op zich eenvoudig, doet ie dat echter te woest zul je over de gewenste snelheid heen schieten en gaat ie terug corrigeren. Hij neemt dus weer gas terug. Natuurlijk teveel en zo slingert ie naar de gewenste snelheid.
Ga je dan een viaduct in of een brug over of een bocht in dan begint het feestje weer opnieuw.
De meeste universele cruisc. zijn niet op 230 pk's afgesteld en zullen dus niet lekker naar de gewenste snelheid toe gaan. Soms hebben ze wel een instelling hiervoor maar ik denk niet dat dat voldoende is.
Ps als iemand positieve ervaringen heeft laat het dan even weten, want ik zoeu er zelf ook graag eentje inzetten, ben zelf nl ook best gewend aan zo'n ding en vind het prettig rijden.
|
31 jan 2006 18:03 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Duidelijk. Dit verhaal klinkt logisch. Dus toch meer dan een gaskabeltje, koppeling en rem bedienen.
|
31 jan 2006 18:06 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Aftermarket CC systemen zijn verkrijgbaar in 2 varianten: een electromechanisch systeem en een vacuum systeem. De eerste werkt mbv een servomotor en is wat krachtiger, de tweede werkt dmv een vacuumpot en is een goedkopere oplossing. Systemen zijn verkrijgbaar van o.a. SCS, VDO, John Gold, WAECO e.d. Via google zou het nodige te vinden moeten zijn, ook tav prijzen.
Zelf heb ik geen ervaring met aftermarket CC systemen. Maar het zou toch mogelijk moeten zijn een dergelijk systeem voor de P te gebruiken.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
31 jan 2006 19:01 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Ik heb in een mazda 626 een AP50 van Halford gemonteerd (Vacuumsysteem) werkt al 6 jaar prima (zelfs overgezet van de ene naar de volgende).
In een P weekt die denk ik niet zie boven.
Ervaring of met de fabrikant communiceren zal de oplossing zijn.
Als ik er een keer zin in heb zal ik wel eens wat verder erin duiken. voorlopig nog andere zaakjes te regelen.
|
31 jan 2006 22:18 |
|
|