Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 12:00

Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
ZWARTE LIJST... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht ZWARTE LIJST...
Misschien dat er al eerder mensen op het idee gekomen zijn, maar gezien het feit dat ik nu al diverse Porsche voorbij heb zien komen die gewoon niet door de beugel konden of kunnen doordat ze een rijke schadehistorie, hebben lijkt het me handig om hier een lijst van bij te houden...de zogenaamde ZWARTE LIJST!
Op deze ZWARTE LIJST in dit topic kunnen mensen kentekens plaatsen van auto's die bezocht zijn waarvan we over eens zijn dat deze auto voor de Porscheliefhebber niet de moeite is om uberhaubt naar te kijken, ik doel dan op auto's met een zware schadehisorie (auto uit twee stukken) of waterschades welke ik ook al voorbij heb zien komen.
Dit voorkomt dat een bepaalde auto vergeten wordt en zo na een paar jaar wanneer er dingen vergeten zijn weer aan iemand wordt verkocht.
En het is makkelijk voor de mensen die op zoek zijn naar een Porsche en dan eerst even op de ZWARTE LIJST kijken om allert op zoek te kunnen gaan en ook niet voor niks tientallen kilometers gereden worden in de zoektocht.

Is dit een idee? Meningen graag!!

30 jan 2006 21:06
Profiel
PorscheForum Rakker
P O R S C H E
NUTH
Bericht Re: ZWARTE LIJST...
hmmmm tjah. is idd eerder aan de orde gekomen..
maar denk toch dat de koper er zelf dan maar beter voor moet oppassen
is niet leuk voor verkoper en eventuweel de koper die hem gekocht heeft
die zich erna hier met ons gaat verenigen en ook op de porscheforum komt die hheel trots de nieuwe aanwinst wilt laten tonen.
en dat iemand uit de hoek komt met de zwarte lijst hey kijk eens jou`n kenteken is al bekend bij ons wha ha ha die heeft al 340 dkm gereden en is al van 4 eene gemaakt... dusss. maar ja goed is mijn mening....

greetz from the don

NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.

30 jan 2006 21:16
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Het idee van de "ZWARTE LIJST" is natuurlijk helemaal niet verkeerd.
Ik denk dat we alleen een probleempje krijgen met waar we de LAT leggen v.w.b. waar we de grens leggen van wanneer wel/niet op de lijst.
Wat voor de één nog net acceptabel is is voor de ander het bekijken nog niet waard?
Ben benieuwd naar meerdere reacties :!: :D

30 jan 2006 21:17
Profiel Facebook 
Forum Admin
Cayenne
don_carrera schreef:
hmmmm tjah. is idd eerder aan de orde gekomen..
maar denk toch dat de koper er zelf dan maar beter voor moet oppassen
is niet leuk voor verkoper en eventuweel de koper die hem gekocht heeft
die zich erna hier met ons gaat verenigen en ook op de porscheforum komt die hheel trots de nieuwe aanwinst wilt laten tonen.
en dat iemand uit de hoek komt met de zwarte lijst hey kijk eens jou`n kenteken is al bekend bij ons wha ha ha die heeft al 340 dkm gereden en is al van 4 eene gemaakt... dusss. maar ja goed is mijn mening....

greetz from the don

Helemaal ook de mijne.

30 jan 2006 21:18
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Rescue911 schreef:
en ook niet voor niks tientallen kilometers gereden worden in de zoektocht.

Hoho, heb ik ook gedaan! En als ik terugkijk op deze periode moet ik zeggen dat het heerlijke dagen waren. Man, wat was het toch altijd weer een kick om tussen die auto's te staan, en een grote teleurstelling als het net niet de auto was die ik zocht.

Nee, zo een lijstje lijkt mij niets. Besides, het geeft ook teveel ruimte voor suggestief gebruik :roll:

30 jan 2006 21:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Véry bad idea! :roll:

Waarom?

1) Wie bepaalt er dan welke auto op de zwarte lijst komt?
2) Lekker op het forum komen als je vervolgens leest dat de auto die je net hebt gekocht en waar je hartstikke trots op bent dat 't volgens een (of meerdere) forummers een 'slechte auto' is
3) Als je een verkoper 'niet mot' vermeld je toch gewoon dat het een slechte auto is...
4) Waar ligt de grens? (komt een 'bouwpakket' per definitie op de zwarte lijst?)
5) Hoe ga je om met prijs/kwaliteit? (als een auto niet goed is, maar de prijs is er ook naar, komt deze auto dan tóch op de zwarte lijst?)
6) etcetera, etcetera, etcetera...

30 jan 2006 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 911 SC '77 & ex 911 3.2 '86
Bericht 
Zwarte lijst lijkt me ook niet zo'n goed idee, maar een lijst met gestolen Porsche's wel. Motornrs. chassisnrs. en kentekens vermelden van de wagens die onvrijwillig van eigenaar zijn "gewisseld".....

30 jan 2006 21:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
erik_911sc schreef:
Zwarte lijst lijkt me ook niet zo'n goed idee, maar een lijst met gestolen Porsche's wel. Motornrs. chassisnrs. en kentekens vermelden van de wagens die onvrijwillig van eigenaar zijn "gewisseld".....

Daar ben ik het ook mee eens :!:
De zwarte lijst is ook een mooi idee, maar loopt uit de hand na enige tijd, wat zijn de grenzen, wie beslist dit, ... + (denk ik) word na lange tijd de lijst verwaarloosd...

30 jan 2006 21:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Okay okay, jongens!! :lol: Het is duidelijk!
Jullie zoeken het goedbedoeld te ver,
Ik wilde de lijst in maar drie groepen verdelen:

1 kilometerstand terug gedraaid
2 Schade en dan bedoel ik geen blikschades maar auto's uit twee of meerdere stukken.
3 Waterschade (auto's die in de sloot hebben gelegen)

Maar goed...

Sluiten maar!

30 jan 2006 21:54
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Rescue911 schreef:
2 Schade en dan bedoel ik geen blikschades maar auto's uit twee of meerdere stukken.

Tja ... met zo'n lijst kan ik het wel vergeten m'n Porsche(s) ooit nog via het forum te verkopen :evil: :twisted: :cheesy: :wink:

30 jan 2006 22:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Olaf schreef:
Rescue911 schreef:

Tja ... met zo'n lijst kan ik het wel vergeten m'n Porsche(s) ooit nog via het forum te verkopen :evil: :twisted: :cheesy: :wink:

Ik had het al altijd van je verwacht, jij ... :lol:
Just a joke :wink:

30 jan 2006 22:20
Profiel
981 Boxster GTS
Bericht 
Maken we d'r toch een grijze lijst van.

De auto, verkopend bedrijf of partikulier hoeft toch niet de grond in geboord te worden.

Ervaringen c.q. wetenswaardigheden kunnen objectief vermeld worden, aan een eventuele koper is dan vanzelf de keus.

Deze lijst zou in een aantal gevallen best nuttig kunnen zijn en is eventueel te koppelen aan een gestolen P lijst en is alle informatie (chassis- motornummers etc.) voorhanden.

Bij een (dubieuze) auto zijn deze nrs. snel te controleren.

31 jan 2006 0:50
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Grijze lijst, prima plan. Gewoon een onderbouwde mening over een auto vermelden, geïnteresseerde trekt zelf zijn conclusies. Eigenlijk werkt het zo al in de praktijk, maar nu wat meer in een kader (= in een lijst :lol: ).
Succes!

31 jan 2006 1:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
Zo'n lijst komt op diverse fora al voor en er wordt zeer veel gebruik van gemaakt door potentiële kopers.
Tis erg vervelend hier te moeten lezen dat je een gebakje hebt gekocht, maar dat kun je op ieder te bedenken andere manier ook later te weten komen. En beter snel erachter komen en nog verhaal kunnen halen dan er later bij verkoop achter te komen. Of men het nu hier leest of via via hoort, maakt geen verschil. Tis tenslotte een ieders vrije keus zich aan te melden op welk forum dan ook, en ja dan kan er wel eens iets staan wat minder prettig is.

31 jan 2006 1:32
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Maar :!: Indien al de info, die in zo'n zwarte lijst zou kloppen, ben ik de eerste die daar zou achter staan. Ik vrees achter dat er ook veel onwaarheden in zo'n lijst zal staan.

Kan me best voorstellen dat mijnheer X even naar een Porsche gaat kijken bij mijnheer Y, en daar op een onbeschofte manier behandeld wordt. Goede wagen, daar niet van, maar toch even op de zwarte lijst zetten om mijnheer Y een lesje te leren. Mijnheer Y hoeft zelfs nog niet onbeschoft te zijn, misschien vind men hem wel arrogant, tercht of onterecht, en ze zetten je WAGEN op de zwarte lijst.

Of gaat er hier iemand van het forum al die wagens van de zwarte lijst even controleren, of de verstrekte informatie op de zwarte lijst correct is :?: En is dat dan werk van de moderators? :mrgreen: hoe kunnen ze anders weten of er moet geknipt worden of niet in dit draadje :?

Denk dat het een goed idee is, maar gezien het grote verschil in karakter van het mensenras, niet op een eerlijke en objectieve manier uitvoerbaar.

Voor mij dus geen zwarte lijst

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

31 jan 2006 7:21
Profiel WWW
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
en....gebakje van een auto staat ook altijd nog tot zoiets als funktie van de vraagprijs.....verder is de defenitie van een "gebakje" ook nog eens subjectief.....

31 jan 2006 8:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Betere term zou zijn 'dubieuze Porsches', en dan bedoel ik Porsches waarbij er ernstige verborgen gebreken zijn geconstateerd waarvan op de onderhoudspapieren cq onderhoudshistorie niets staat vermeld.

Gebreken waarvan je achteraf constateerd dat als je dat vantevoren wist je de onderhavige wagen nooit zou hebben gekocht :wink:

31 jan 2006 10:17
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S /2006
Bericht 
Ben van mening dat het de taak/functie is van het Porsche forum als Porsche-consumentengroep, zodat de handel er rekening mee kan houden en hopelijk geen "gebakjes" meer serveert,

31 jan 2006 10:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
corry schreef:
Ben van mening dat het de taak/functie is van het Porsche forum als Porsche-consumentengroep, zodat de handel er rekening mee kan houden en hopelijk geen "gebakjes" meer serveert,
En hoe zie je dat voor je, Corry? :roll:

31 jan 2006 10:51
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Marcel schreef:
en....gebakje van een auto staat ook altijd nog tot zoiets als funktie van de vraagprijs.....verder is de defenitie van een "gebakje" ook nog eens subjectief.....

Het zou dus om objectieve dingen moeten gaan als: teruggedraaide kilometerstanden, vervalste boekjes, ernstige schade gehad/krom. Zoiets denk ik dan.

31 jan 2006 10:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
denk dat het moeilijk wordt, ieder heeft een andere mening hierover.
wat is een slechte auto?
sommige mensen vinden een p. waar een scherm is gespoten al een slechte auto, en andere een omgebouwde sc naar een 993 .
kilometerstanden checken heeft ook weinig zin, de meeste autos zijn vrij oud en veel zijn ingevoerd uit het buitenland( vanaf die datum dat de auto in nederland is, is het opvraagbaar), kilometerregistratie begon pas in 1996 in nederland

vind wel dat als iemand op het forum kenbaar maakt, een bepaalde p te gaan bekijken die een ander al heeft gezien( mischien al a.k.k gehad) en die tegenvalt, effe de punten hier vermelden op het forum, scheelt iemand weer een teleurstelling en een hoop tijd.
de ander kan dan zelf beslissen of hij hem toch de moeite waard vind om te bekijken!

31 jan 2006 11:09
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
Stel je plaatst hier de nummerplaat, chassisnummer etc.,

iemand anders koopt de wagen en komt na een grondige restauratie tot het besef dat het niet helemaal zijn ding is, wil de wagen verkopen en wordt beschuldigt dat hij een wrak zou verkopen :shock: terwijl de wagen in zeer goede staat verkeerd,

is gevaarlijk zo'n lijst :roll:

31 jan 2006 11:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2 G50 (1989) ex 964 Carrera 2 cabrio (1994) Aston Martin DBS (2009) RS6 C6 (2010) 991 Turbo S
amsterdam
Bericht 
Begrijp best dat een zwarte/grijze lijst tot misbruik e.d. kan leiden. Ben het met confrere Devils Son eens dat objectieve criteria zoals hiervoor omschreven (tellerstanden, krom, etc) een dergelijk misbruik zou kunnen voorkomen. Voorstander van grijze lijst op basis van (overeengekomen) objectieve criteria.

31 jan 2006 11:16
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Nah, ik denk dat het handiger is als iemand een auto op het oog heeft, dat deze een oproep hierover plaatst, en dat daar dan wellicht via PB op gereageerd kan worden.

Overigens terzijde, het valt me op, hoeveel mensen een wagen zonder AKK kopen. Dan helpt zo'n lijst ook niet erg, of zie ik dat heel verkeerd?

31 jan 2006 11:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
Rescue911 schreef:
Okay okay, jongens!! :lol: Het is duidelijk!
Jullie zoeken het goedbedoeld te ver,
Ik wilde de lijst in maar drie groepen verdelen:

Maar goed...

Sluiten maar!

Ik zit al een tijdje in de autobranche maar auto's welke uit 2 auto's bestaan je komt ze zelden tegen hoor in nederland.
Maar ja de uitzondering daargelaten.
Zeker als een auto word ingevoerd naar Nederland en nog een RDW keuring moet ondergaan zullen ze de auto's welke uit 2 stukken bestaan er wel uithalen !! want ze zijn toch best heel kritisch bij het RDW.

Maar een rieele lijst met speciale gevallen zou niet verkeerd zijn denk ik. :)

31 jan 2006 13:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 112 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende