|
Internet shoppen of middenstand spekken...
Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
|
30 jan 2006 19:04 |
|
|
Marjon & Berry
kampen
|
zo, 2 dagen niet op het forum geweest en jonge, jonge wat een reacties.
In ieder geval goed dat er over gepraat wordt. Ook al heeft het helemaal niets met porsche te maken.
Vindt het contrast wel leuk..........
Alemaal een mooie porsche onder de k..t en ondertussen moeilijk lopen te doen over die paar euro's prijsverschil tussen vakhandel en internet. We kopen onze porsches toch ook via specialist ( vakhandel ) en/of dealer, wat toch aangeeft dat we wel degelijk geven om een stuk voorlichting en nazorg. Kijk ook vooral eens naar het aantal keren dat er wordt geroepen dat je een aankoopkeuring moet laten uitvoeren voordat je een porsche gaat kopen.
Wanneer je in de vakzaak aangeeft dat je via internet hebt geshopt, zal je qua prijs altijd in het midden kunnen uitkomen.
Dan heb je het beste van 2 werelden. Dat maakt je een goede onderhandelaar!!! Daarnaast blijft het natuurlijk een kwestie van gunnen !!!!! Iets wat we allemaal terug kunnen voeren naar het beroep wat een ieder bedrijft. We doen allemaal onze stinkende best ( daar ga ik van uit ) en willen ook allen een paar centen verdienen!
Ik ben geen moraal ridder......................... maar denk er gewoon zo over.
Berry
_________________________________________ Het is een virus ❤️
|
30 jan 2006 19:16 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Dat bedoel ik dus met de 'echte' klanten.......
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
30 jan 2006 20:03 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Nah, ik ben geen onderhandelaar, ik wil gewoon een goede prijs. En daar wil ik niet om hoeven vragen...
Ik vergelijk het even met mijn werk, als ik daar spullen koop, vraag ik een offerte op, voor een goede prijs. Staat de prijs me aan, dan koop ik het, staat het me niet aan, koop ik het niet.
Ik ga niet liggen zeuren om een paar euro extra korting, want als ik dat altijd doe, hoef ik nooit voor service ofzo te komen.
En als ik erachter kom, dat de wederverkoper mijn GEEN goede prijs geeft, ondanks dat ik genoeg afneem, dan heeft ie pech en ga ik ergens anders mijn spulletjes halen.
Dat gedoe allemaal met handje-klap en afdingen, we staan toch niet meer op de markt? (en of ik teveel betaal, nah, gok van niet!)
|
30 jan 2006 20:20 |
|
|
horn
PF #57
|
Dat bedoel ik dus met witgoedzaken die de plank misslaan. Als je mee wilt met je tijd moet je dus zowel via winkels als via internet verkopen en gewoon de dienstverlening op de prijslijst zetten.
Nee Marjon, ik koop geen Porsche via internet. Dit daar ik een gebruikte Porsche kocht en een nieuwe niet kan betalen. Als ik een nieuwe Porsche netto 5% goedkoper online via www.porsche.fr zou kunnen kopen, zou ik echter geen seconde twijfelen. Ik zou ook geen gebruikt plasmascherm kopen via internet zonder iets gezien en getest te hebben.
Verder vind ik dat altijd terugkerende argument "Alemaal een mooie porsche onder de k..t en ondertussen moeilijk lopen te doen over die paar euro's prijsverschil tussen vakhandel en internet" een onnozel argument. Omdat je een Porsche rijdt, maakt het niet uit of je afzuigkap bij die nietswetende puistenkop bij de BCC koopt voor 1499 euro of dat je online een meneer vindt die hem de volgende dag voor 799 bij je thuislevert, met dezelfde garantie. Dit voorbeeld is mij dus zelf overkomen. En de meneer van de BCC zei dat dat niet kon want hun inkoopprijs was 950 euro. Dan zal die meneer op internet wel gek zijn want graag onder de inkoopprijs verkopen Enfin, na twee jaar nog steeds dolgelukkig met mijn afzuigkap, waar de Bosch monteur na een jaar gewoon vrolijk onder garantie voor langskwam. Ja, ik moest inderdaad even zelf een emailtje sturen naar het servicecenter van Bosch via hun internetsite.
Ik begrijp goed dat er mensen zijn graag de bakker met zijn bakkerswagen, de melkboer met paard en wagen en de scharensliep met zijn hondenkar in ere willen houden; dat is je goed recht. Heeft jaren goed gewerkt (maar ja, dat heeft de zwart-wit tv ook...)
En als je graag de vraagprijs biedt, moet je dat vooral niet laten. Ik ken ook mensen die in Turkije op de markt de vraagprijs betalen voor een Ajaxshirtje
Maar ook voor de middenstand die meegaat met zijn tijd, is er plaats zat in het internet tijdperk. Alleen niet als je blijft doen wat je altijd al deed op de manier waarop je het altijd al deed...
Moet je eens aan Albert Heijn vragen hoeveel gezinnen al via Albert.nl hun boodschapjes bestellen... en dat wordt nog veel erger als onze kinderen groot zijn!
Ogen sluiten = winkel sluiten
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 jan 2006 20:26 |
|
|
Sandra & Eric
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
|
Een jaar geleden is Eric mijn digitale camera kwijtgeraakt en die heb ik gewoon via internet weer besteld, nieuwere versie uiteraard.
Waarom niet? ik wist welke ik wilde hebben, daar ga ik dus niet de deur voor uit. Computer ook via internet gekocht. Zelfs een gedeelte van mijn kleding
Een andere TV, ja dan ga ik wel naar de winkel, niet om me te laten voorlichten maar om ze te bekijken, beeldkwaliteit etc..
Ik vind kopen via internet heel makkelijk, in mijn eigen tijd, in mijn eigen tempo!
_________________________________________ Flee from hate, mischief and jealousy Don't bury you thoughts, put your vision to reality Wake up and live ~Bob Marley~
|
30 jan 2006 20:50 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik koop zo goed als niet op internet, maar dat is enkel maar omdat ik ontzettend lui ben als ik thuis kom.
Ga zaterdag even langs bij de speciaalzaak, bestel wat ik nodig heb, en laat alles netjes plaatsen op een woensdagnamiddag, kunnen ze de uitleg lekker aan mijn oudste dochter geven.
Maar ik heb niets tegen de internetwinkels, ben enkel nog zo iemand die alles graag ziet en voelt. Betalen doe ik ook nog altijd het liefts met echte Eurootjes in plaats van die plastiek kaartjes.
Volgens mijn dochter word ik oud
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
30 jan 2006 21:46 |
|
|
horn
PF #57
|
Open the door, get on the floor
Everbody walk the dinosaur...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 jan 2006 21:52 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Ok,ook 'ouderwets" dan maar.
Koop m'n brood bij de lokale bakker,tv en audio bij lokale winkel,enz,enz.
Nu nog niet aan de orde,maar over 10,20 jaar is er geen middenstand meer over,maar een paar grote dicounters om de 100 KM versprijd.Krijgen we "Amerikaanse" toestanden alla Walmart,alles 24/7.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
30 jan 2006 22:15 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Nee, blijf erbij, concurrentie via het net is allemaal maar goed. Moeten die winkeliers iets creatiever/actiever worden voor de toebedeelde marge. De goede zullen overblijven. De overbodigen zullen verdwijnen. Hoe jippie ook voor sommige, dat is marktwerking.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
30 jan 2006 22:30 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
30 jan 2006 22:34 |
|
|
horn
PF #57
|
dat probeer ik dus al een tijdje te zeggen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 jan 2006 22:53 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
30 jan 2006 22:55 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Thanks, is heel simpel, meer service bieden en die service waar men voor wil betalen. Dan op een slimme manier dat je de kosten ook nog onder controle houdt. De tijd van het simpel uitdelen, afrekenen en zakken vullen is (helaas voor de retail, misschien wel gelukkig voor ons) afgelopen. Als je het slim doet kan zelfs de prijs (lees marge) omlaag en voor je het weet verkoop je nog meer dan vroeger! voila, cirkel is weer rond!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
30 jan 2006 22:57 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Moet je gelijk geven..ben zelf in een zeer bescheiden middenstandsgezin opgegroeid in de 70er jaren..en de supermarktketens groot zien worden en ouders die het ook allemaal niet [meer]konden volgen..
Thats life,maar niet leuk..
_________________________________________ t beste maar weer...
|
31 jan 2006 0:02 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Inderdaad, service is het sleutelwoord voor de middenstand.
Daar waar ik mijn audio apperatuur koop, krijg je een goed uitleg, mooie afleverservice, vervangtoestel als er iets stuk is enz. of een mooie korting, als ze de doos gewoon achter in je wagen mogen zetten.
Dat is soms wel spijtig, dat er mensen zijn, die de internetprijzen willen, en de service van een GOEDE middenstander, en dat kan niet. Net zo min als prijzen reken van een GOEDE middenstander, en de service van een internetbedrijf.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
31 jan 2006 7:28 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Paul, dat hopen we natuurlijk allemaal voor je, maar volgens mij bedoelt je dochter dat je oud BENT, nogal een verschil.
We willen het allemaal worden, maar niemand wil het zijn......
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
31 jan 2006 8:53 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Vorig jaar een nieuwe camera nodig. Ik dacht nog; naar de Media markt (849,-) of toch maar internet (599,-). Logisch toch, of betalen de "klassieke" winkelaars dit verschil zonder problemen?
Bij bepaalde merkprodukten maakt het geen moer uit of je het in de winkel koopt of online. De garantie loopt toch via de fabrikant/importeur.
Qua service ben ik al zo vaak tegen de lamp gelopen in een winkel dat ik in de meeste gevallen eerst op internet zoek.
Overigens kent iedereen de pricewatch wel waar je alle PC, camera's en LCD produkten kunt opzoeken en tevens kunt zien of de webwinkel te vertrouwen is?
Maarre, in mijn geval ligt het allemaal iets anders omdat ik de webwinkels zelf bouw en een aantal zelf bezit.
Harald, jij als echte internetshopper: zie mijn nieuwste winkel. Alle forummers 10% korting bij 1e bestelling.
Komop, jullie een Porsche, de vrouw een mooie ..... http://www.sinbad.nl
Maar, geen Porsche via internet. Alleen plaatjes kijken en dan in het echie. Maar goed, dit lijkt me duidelijk.[/url]
|
31 jan 2006 9:16 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Betreffende www.sinbad.nl
pas nog in Bangalore geweest, zal hier maar niet vertellen wat daar Paschmina kost.......of beter gezegd, vooral niet kost...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
31 jan 2006 12:29 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De inkoop in de textielbranche is altijd veel lager dan de consumentenprijs...
|
31 jan 2006 12:35 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Ja, en wat denk je wat jouw spijkerbroek inkoop kost? En wat kost ie hier?
Ik was laatst nog in Duitsland, ik zal maar niet zeggen wat een 911 daar kost.
Is toch logisch, of vergeet je voor het gemak even transport, invoer, BTW, verpakking etc etc. Zo werkt het in deze grote boze wereld.
Ga jij 'm maar lekker zelf ophalen, ben je volgens jouw berekening goedkoper uit.
|
31 jan 2006 12:36 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Niet alleen in de textielbranche
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
31 jan 2006 12:37 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Kijk eens naar iets simpels als een komkommer....... Hebben jullie enig idee wat er aan kosten zit tussen 'de kas' en de AH ????
Wat een geschenk dat Internet ! Dát kan in de toekomst toch echt wel scherper.....?
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
31 jan 2006 14:51 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Niet zoveel, als tussen de producent en de AH
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
31 jan 2006 15:37 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Jongens het zal allemaal wel maar ineens wordt een Pashmina shawl vergeleken met een Porsche en dan ineens met een komkommer.
Neem van me aan dat marges van meer dan 200% zoals ze eerst waren in de textielbranche niet meer opgaan. Met een marge van ca. 20-25% mag je tegenwoordig blij zijn.
In die marge zit dan nog de tijd/kosten voor het bouwen/onderhoud aan de webwinkel.
En een mooi voorbeeld voor wie denkt een goede service in de winkel te krijgen; afgelopen weekend in de Bijenkorf eens kijken wat de Pashmina's kosten. Voor 59,95 een 50% Pashmina ca. 60 x 180 cm. Deze lever ik voor de helft. Daarnaast hadden ze maar 5 kleuren hangen waarvan er 1 op de grond lag! Koop je toch een soort 2de hand produkt.
Dan is internet toch best scherp wat betreft prijs en heeft niemand er met z'n handen aangezeten.
|
31 jan 2006 15:56 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: paulb |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|