Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:29

Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Onderhoud van de lak; tips, trucs en discussie... 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Bericht 
ah, dus na het kleien gebruikt u de wax ....
zal ik ook nog doen.

daaag

08 jan 2006 21:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Hoi Fargo

na het kleien heb je de lak 'open' liggen
het beste is dan om stap 2 van de meguirs aan te brengen
dit is een polish en die voed de lak. Het is geen schuurmiddel

daarna werk je de boel af met een beschermende wax

09 jan 2006 20:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Denis schreef:
...en die voed de lak.

Lang leve de marketingmachinerie... :D

Raakt jouw lak wel eens overvoed? Moet ze dan ook afvallen? Naar de lak-weightwatchers?

09 jan 2006 21:55
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
jippie is marketing
maar na behandeling heb ik de lak nog niet zo mooi glad gehad

(nee geen aandelen)

09 jan 2006 22:40
Profiel
PorscheForum Rakker
P O R S C H E
NUTH
Bericht 
hey erdeko moet je nog iets aparts hebben ik ga binnenkort weer naar america kan ik je wel wat mee nemen van megaiurs ps mothers is ook super voor chrome te behandelen is alleen ook verkrijgbaar in de states..
want ik ga naar de carlisle car show.. daar staat de truck van hun ook weer ben er 3 mnd geleden ook geweest en heb er voor het eerst ook het een en ander gekocht van het merk maar moet zeggen het is super..
Afbeelding

ik hoor wel .. gr m

NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.

09 jan 2006 23:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Na het lezen van dit draadje en een bezoekje aan de Meguiairs site heb ik een catalogus opgevraagd en een proefflakon ontvangen (nog niet gebruikt)
Vervolgens de folder gelezen en niet eens zo ver hier vandaan blijkt een vertegenwoordiger te zitten (Brezan in Spijkenisse). De verkoper, Raymond, gebruikt het zelf ook dus kreeg direct alle goede info. :)
Ik kon het niet laten en heb een aantal producten gekocht (NXT shampoo, Quik Clay Detailing System, NXT techwax liquid, een droogdoek, washandschoen en een poetsdoek)
De prijs viel reuze mee (119 incl.)
De interieur- en wheelcleanproducten zijn misschien iets voor later....
Eerst even kijken wat het resultaat is.

Keep you posted met voor en na foto's....

26 jan 2006 18:41
Profiel
M140i
Bericht 
Citaat:
Ik kon het niet laten en heb een aantal producten gekocht (NXT shampoo, Quik Clay Detailing System, NXT techwax liquid, een droogdoek, washandschoen en een poetsdoek)

Doe nog even een extra investering van zo'n 12 euro en koop de Deep Chrystal Polish van Meguiars. Die gebruik je ná het Quick Clay Detailing System en vóór het aanbrengen van de NXT Tech Wax. Juist de polish zorgt voor een "natte" glans.

succes!

28 jan 2006 22:40
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Laat eens weten hoe die droogdoek bevalt D Dreamer, ik wil ook zo'n doek aanschaffen.

28 jan 2006 23:56
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Heeft iemand ervaring met elektrische poetsmachines? Is gebruik hiervan aan te raden? Ik heb er ooit een gekregen, maar nooit gebruikt. Ik ben toch bang voor beschadigingen aan de lak.

29 jan 2006 10:02
Profiel WWW
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Joost, ik heb ook zo'n droogdoek, Water Magnet heet die volgens mij, werkt prima, zonder tussentijds uitwringen kun je je hele auto er mee droog zemen.

Edit: Vandaag gebruikt. Herstel, 1 keer wringen :wink:

29 jan 2006 13:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Inmiddels heb ik ervaring met een deel van de producten uit de NXT M-lijn.

Na het afspoelen met een oude washandschoen en een volle straal de auto met de NXt-shampoo en spec.M-handschoen gewassen.
De shampoo is erg geconcentreerd en heb 10 ml (spuitje) voor een 10 ltr emmer gebruikt. Het ruikt net als de wax erg lekker en schuimen deed het voldoende.
De M-drooghanddoek werkt prima. Maar belangrijk is dat je met een waterslang (zonder spuitkop) een waterstraal vanaf dak en geleidelijk naar de zijkanten de hele auto afspoelt. Even wachten en je hebt veel minder water op de lak zitten en dat scheelt met drogen. Ik heb hem niet 1x hoeven uit te wringen en eigenlijk was hij alleen maar vochtig.
Het "kleien" was een behoorlijk karwei. Maar wat wil je als je met een blokje van 5x5 cm en een glijmiddel (spuitflacon) het gehele oppervlak moet poetsen. Het originele blokje van te voren in twee delen gesneden en vervolgens na drie uurtjes "stoeien" werd hij zo glad als een spiegel !!!!
De klei wel na gebruikluchtdicht bewaren en één (half) stukje zou voldoende moeten zijn voor ongeveer 10x.
De NXt-was van het proefflakon heb ik met een droge katoenen doek opgebracht. Het spul werkt erg prettig je hebt er weinig van nodig (het is een iets dikker substantie dan bv valma was), smeert goed uit, is gemakkelijk te verdelen en laat geen witte vlekken op rubber en/of zwarte kunstofdelen achter.
Uitpoetsen met een M-poetsdoek was een fluitje van een cent.
De gekochte fles zat in een doos en hier bleek een speciaal sponsje in te zitten. Daar kwam ik te laat achter maar zal de volgende keer gebruikt worden.

Samenvattend: Deze NXT M-producten zijn hun geld meer dan waard, want ze zijn zuinig in gebruik, prettig om mee te werken en het eindresultaat is geweldig.
Clay Detailing System is geweldig (dus doen)
De M-handschoen is een aanrader en dat zou ik in mindere mate van de M-doeken zeggen. Een schone katoenen (hand)doek geeft net zo'n resultaat.

De tip van Piet ga ik de volgende "klei"beurt zeker ter harte nemen. Wanneer ik de Brezan bezoek kijk ik gelijk voor de velgenborstel. Wellicht een eenvoudigere manier om de velgen schoon te houden.

Nu nog de resultaten van de duurtest......

Wat betreft machinaal uitpoetsen...Ik heb een grote professionele poetsmachine (niets zo'n apparaat van de Gamma van 4 tientjes) maar die gebruik ik niet elke week. Het is een handig hulpmiddel maar niet meer dan dat. Met de hand heb je toch meer contact met het materiaal en voel je ook hoeveel druk je geeft. Ik heb ook wel eens te lang te veel druk op een bepaalde plek gegeven met helaas wat lakbeschadiging tot gevolg. Voorzichtigheid blijft geboden en voor mij nice to have.

Laatst bijgewerkt door D-Dreamer op 30 jan 2006 23:10, in totaal 1 keer bewerkt.

30 jan 2006 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
D-Dreamer schreef:
De tip van Piet ga ik de volgend "klei"beurt zeker ter harte nemen.

Vergeef me dat ik na het lezen van deze zin even in mijn broek zeek van het lachen.

30 jan 2006 23:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Er moet wel iets te lachen vallen op zo'n koude avond :lol: :lol: toch?

30 jan 2006 23:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Belt een vriend van me een uurtje geleden op: "we zijn aan het basketballen op het veldje, kom je ook?"

Ik zeg ben je gek ofzo!!

BBBRRRRRRRR!!

Met dit weer rij ik alleen open in mijn Boxstertje, maar ga me niet vragen of ik kom basketballen! :lol: :lol:

30 jan 2006 23:13
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
WdePundert schreef:
Ik ben toch bang voor beschadigingen aan de lak.

Volgens mij moet je die dingen alleen gebruiken met bepaalde middeltjes. Ik zou er ook zeker niet zomaar aan beginnen.

31 jan 2006 0:13
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
D-Dreamer schreef:
Wat betreft machinaal uitpoetsen...Ik heb een grote professionele poetsmachine (niets zo'n apparaat van de Gamma van 4 tientjes) maar die gebruik ik niet elke week. Het is een handig hulpmiddel maar niet meer dan dat. Met de hand heb je toch meer contact met het materiaal en voel je ook hoeveel druk je geeft. Ik heb ook wel eens te lang te veel druk op een bepaalde plek gegeven met helaas wat lakbeschadiging tot gevolg. Voorzichtigheid blijft geboden en voor mij nice to have.

Duidelijk. Thx.

31 jan 2006 17:47
Profiel WWW
ex RS4
Bericht 
D-Dreamer schreef:
Ik heb ook wel eens te lang te veel druk op een bepaalde plek gegeven met helaas wat lakbeschadiging tot gevolg.

Toch niet op de P hoop ik :roll:
(Zijn je snowboards er trouwens niet afgewaaid :wink: )

31 jan 2006 22:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Dus wel de P. :cry:
De voorbumper iets te enthousiast ingezet en daardoor de blanke lak eraf gepoetst.

Maar dat laat ik, samen met de andere kleine lakbeschadigingen, repareren.
Ik heb nog geen ervaring met spotrepair maar ga mezelf laten informeren. Anders wordt het alsnog een traditionele reparatie.

Wat betreft de boards en ski's....een dag van te voren nog een extra beugel gekocht (bij Sjok van Wittebrug) dat de boel tussen rubbers inklemt. Daarmee bleef alles op zijn plek en windgeruis viel alleszins mee. :)

02 feb 2006 22:14
Profiel
ex RS4
Bericht 
Gisteren was de P zo smerig, een :pig: gewoon, na thuiskomst van de Antivervelingszaterdagdieopzondaggehoudenwerdmeeting. Vol met zout en zand.

Aangezien het vandaag nog steeds koud en nat was, viel met de hand wassen af. Ook omdat mijn Karcher hogedrukspuit verstopt zit door IJS in de slang.... die dingen kunnen ook geen koutje hebben :twisted:

Ik wilde de P niet lang vies in de garage laten staan. Wat nu...
De stoute schoenen maar aangetrokken en voor het eerst met de P, nee voor het eerst van mijn leven naar de http://www.maccarwash.nl :shock:

Eerst gevraagd of ze echt wel met lappen en niet met borstels wassen en of het wel veilig is etc etc. Met lood in de schoenen de P naar binnen gereden.... (gelukkig niet in de rechtervoet) en het bodemwasprogramma uit laten voeren.

Na het afwerken van het programma op de stofzuigplaats (gratis :!: stofzuigen, nou ja, bij de prijs in dan toch) de auto grondig bekeken...geen krasjes. Pffffff...... Daarna thuis in de garage onder TL-licht nogmaals de auto grondig geinspecteerd. Nog steeds alles ok :!:

Wel een paar watervlekjes van achter, de wasstraat heeft toch wat moeite met de P-kont blijkbaar. Nu weer goed in de was zetten, maar dat kan tenminste binnen.

Conclusie: maccarwash is een goed alternatief als je(ik) niet met de hand wilt/kunt wassen, maar alleen als backup.

06 feb 2006 20:22
Profiel WWW
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
@harley
heb je geen wasbox in de buurt, oke wordt de auto niet super schoon van, maar het zout en zand spoel je wel weg.

Dit weekend ook de auto gepoetst, dacht dat deze gewoon een paar weken niet gewassen was. Fout, al het vuil aan de onerzijde was volledig aangekoekt. :twisted: Het Meguiairs detailing klei was er perfect voor, alleen had ik nog maar een klein rest stukje en je raad het al de winkelvoorraad was helaas op dubbel :twisted: :twisted:
Het ergste maar verwijderd, de rest komt wel bij de voorjaarsbeurt

06 feb 2006 20:50
Profiel
ex RS4
Bericht 
DeniS2 schreef:
@harley heb je geen wasbox in de buurt

Jawel, maar dan ben ik zelf ook zeiknat... ben niet zo handig in zo'n box met een hogedrukspuit. Ken je die reklame van Planet in die broeikas :) Zoiets.
En ik had ook wat haast (slecht excuus).

06 feb 2006 21:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S
Soest
Bericht 
Volledige lakbehandeling laten doen door Swissol, perfect!
675 Euri, maar dan heb je ook wat!

08 feb 2006 2:32
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Douwe Minkema schreef:
675 Euri, maar dan heb je ook wat!

Minder luchtweerstand zeker, Douwe? :lol: :wink:
Ik ben wel benieuwd naar het resultaat overigens!

Rob-die-nog-steeds-twijfelt-over-een-Swissol-of-Protech-behandeling :? !

08 feb 2006 11:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S
Soest
Bericht 
Hi Rob,
Het verschil is toch echt dat Protech beschermt, en dat doen ze heel goed, wat je hebt en Swissol werkt de lak echt op (echte wetlook) en beschermt daarna. Het lijkt wel of je door de lak heen kijkt. Voor de 13 jaar oude lak van de RS was Swissol dus de betere oplossing. Als je lak nog goed is kan je volstaan met Protech volgens mij.

08 feb 2006 11:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S
Soest
Bericht 
Oh ja, nog even voor de duidelijkheid: Die 675 Euri waren inclusief een leerbehandeling. Alleen lak komt tussen de 500 en 525 Euri (inclusief BTW)

08 feb 2006 11:58
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende