Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:27



Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Wie heeft ervaring K&N luchtfilter of lampenkapje 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Double G schreef:
En als ik nu vanaf de ventilator een slang naar m'n luchtfilter laat lopen om een soort compressor effect te krijgen, haalt dat dan iets uit? :lol:


Zekers ......een zwaardere dus tragere auto :lol:

Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


31 jan 2006 12:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Ik had het over een slang, geen loden pijp :wink:
_________________________________________
NPC 0577


31 jan 2006 12:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 2.0i '80
Bericht 
Verhaal van Roi over LMM klopt, vaak (zeker niet altijd) zit er toch nog een temperatuursensor bij, onder andere om kleine correcties uit te voeren en je LMM te calibreren, die wordt namelijk vuil (brandt zichzelf wel regelmatig schoon). Op deze manier kan ie na een schoonbrandactie (vaak gebeurt dit bij het stilleggen van de motor) weer juist ingesteld worden. Da's niet superkritisch, maar met de huidige emissienormen wel zo handig.

Proeven met bladblazers en dergelijke nooit zelf uitgevoerd, maar dat ga ik binnenkort eens proberen, ben benieuwd!
_________________________________________
Wees vriendelijk tegen domme mensen


31 jan 2006 13:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
weten we nog steeds niet waar die bocht voor is.

anton964


02 feb 2006 23:53
Profiel
PorscheForum Rakker
carrera 3.2 cabrio
Kapellen
Bericht 
er zijn warme en nog warmere plekken in je moter compartiment (logisch),men probeerd de intake te plaatsen waar hij het minst warme lucht trekt.
Ik persoonlijk heb mijn lucht intake (van een LB1 met coon) met een (uit een turbo) bocht onder de gril geplaatst.
Ik heb bijna direct buiten lucht en ik vind (weet zeker) dat dit mijn motor meer adem geeft.
sneller voelbare pk's .
_________________________________________
eveneens POCA member


03 feb 2006 17:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)
Stekene; België
Bericht 
Bochtje=demping aanzuig"lawaai" :D


05 feb 2006 2:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
carrera 3.2 cabrio
Kapellen
Bericht 
daar ben ik niet van overtuigt, trouwens ik heb een fantastisch uitlaat "sound" !
_________________________________________
eveneens POCA member


05 feb 2006 15:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 2.0i '80
Bericht 
Bochtje zal inlaatgeluid wel dempen, maar dient vooral om op koelere en propere plaats lucht te pakken, zo ver mogelijk van een vuile, warme motor. Je uitlaatsound heeft overigens weinig te maken met het eventueel gedempte inlaatgeluid hoor.
_________________________________________
Wees vriendelijk tegen domme mensen


05 feb 2006 15:58
Profiel
PorscheForum Rakker
carrera 3.2 cabrio
Kapellen
Bericht 
Alleen de luchtfilter veranderen zal niet zoveel uitmaken ,volgens mij.
Meer pk's bekom je met (steeds maar volgens mijn mening) meer benzine/lucht toevoer en de mogelijkheid dit alles te verwerken.
Trouwens weet ik niet zozeer of er VEEL meer pk's geproduceerd worden,maar ze worden wel sneller geleverd.
En dan waarschijnlijk nog naargelang het type porsche, ik weet uit ondervinding dat mijn '87 3.2 (dus G 50) nu bij lager toeren meer pk's geeft.
duidelijk voelbaar!
LB 1 -open coon-chip - 964 nokkenas-SSI uitlaat en zeer goed afgesteld
_________________________________________
eveneens POCA member


05 feb 2006 20:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Elven schreef:

Maar Erwin, levert de motor voorzien van zo'n K&N nu echt meer vermogen.....?


Naar alle waarschijnlijkheid niet. En als het al iets scheelt (ten goed OF ten kwade), dan is het iig niet merkbaar.


05 feb 2006 21:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Devils son schreef:
Elven schreef:
Maar Erwin, levert de motor voorzien van zo'n K&N nu echt meer vermogen.....?

Naar alle waarschijnlijkheid niet. En als het al iets scheelt (ten goed OF ten kwade), dan is het iig niet merkbaar.

De motor gaat wel een astmatisch geluid maken, en als je daarvan houdt, is dat erg mooi! :wink:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


05 feb 2006 22:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4
's-Gravenhage
Bericht 
Het resultaat mag er zijn, wat een diepe roffel, K&N + cup uitlaat, ze horen dat ik er aan kom.


10 feb 2006 14:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 2.0i '80
Bericht 
Alleen looks & Sound, da's toch iedereen z'n vrije keuze...
_________________________________________
Wees vriendelijk tegen domme mensen


10 feb 2006 21:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4
's-Gravenhage
Bericht 
that's all


10 feb 2006 22:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Elven schreef:
Geen vermogens-of koppelwinst dus..... :roll: alleen maar 'Looks' or 'Sound'...


Schijnt 2-3 pk te zijn. Ga je niet merken.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 feb 2006 7:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Elven schreef:
Lekker, zo'n Open Pijp Roffel tijdens decelereren en die K&N gefilterde inlaat tijdens accelereren....
Het behoeft idd niet meer peekaas op te leveren...als het maar lekker klinkt :wink:

Sluit ik me geheel bij aan. Loud pipes save lives :!: :wink:
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


11 feb 2006 21:34
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 930- Targa '70
Bericht temp
Jongens stop met discussiëren, stop er gewoon een digitale temp. meter in en ga touren, is toch veel makkelijker dan al die ingewikkelde formules..... :D Weet je direkt op welke temp. de lucht is die de moter inademt...het leven kan toch simpel zijn :lol:


06 nov 2007 22:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
je had gezien dat dit topic al meer dan anderhalf jaar in een diepe diepe winterslaap gedompeld was hè? :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 nov 2007 22:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Open luchtfilters zijn voor sjonnies die veel geluid uit hun 1.6je willen halen (als je ze af en toe hoort langs trekken..maloten).

Wil je een alternatief, zou ik zeggen neem een inleg filter van K&N, is gewoon standaard formaat maar wel onderhouds vriendelijk. Pk`s voel je toch niet en je krijgt er ook niks voor terug. Het kan best zijn dat een papieren filter meer lucht tegenhoud, knoop er dan een panty om die meer doorlaat.

En er valt niks verders te ontbranden want je lucht wordt er niet kouder door. Hoe kouder de lucht hoe meer moleculen, waar je weer brandstof kan toevoegen. Ga dan voor geblazen + een leuke ic`tje. Daar heb je meer aan.


06 nov 2007 23:04
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Idd diepe winterslaap, maar wel leuk. Nieuw leven "inblazen :lol: "
Hier de video genoemd in van de posts met de bladblazer (en NO2)
http://videos.streetfire.net/video/ab544e3b-5dff-416d-9cfd-a1ad23ca9564.htm
_________________________________________
8600cc & 18 cylinders


06 nov 2007 23:05
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3
Empel
Bericht 
Ben heel content met mijn kn-filter en cuprohr.

Mijn P lijkt sneller en dat is toch al heel wat.

grt
w
_________________________________________
Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd


07 nov 2007 0:23
Profiel
PorscheForum Rakker
carrera 3.2 cabrio
Kapellen
Bericht 
ik zal er hier nog even wat olie op het vuur gooien ( lol )
en een antwoord geven aan Renntech ,
met alles wat ik veranderd heb (voordien al beschreven )
getest door "Kempower" 262 PK (231 origineel) en 300 koppel (274 ? origineel)
na chip van "Kempower" 277 PK en 320 koppel,
ZEEEEER goed voelbaar hoor !
heb trouwens ook al 80 KG laten verdwijnen
_________________________________________
eveneens POCA member


07 nov 2007 9:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
cabrio '87 schreef:
heb trouwens ook al 80 KG laten verdwijnen


Wie bestuurt de auto nu dan...? :roll: :wink:
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


07 nov 2007 10:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Ha ha!!! :lol:
_________________________________________
* * *


07 nov 2007 11:05
Profiel
PorscheForum Rakker
carrera 3.2 cabrio
Kapellen
Bericht 
euh...euh..!
NU.... niemand zeker..?
want ik ben hier aan't tijdverliezen.
_________________________________________
eveneens POCA member


07 nov 2007 16:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.