Auteur |
Bericht |
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Ik vraag het me ook soms af hoe ze al die nieuwe gebouwen gerealiseerd krijgen.
Hetzelfde geldt voor de Porsche dealers : Stuttgart kiest voor een nieuwe huisstijl en iedere dealer moet maar volgen.
Je moet het maar meemaken als dealer; je bent 50 en je wilt uitbollen, maar dat kan niet want je bent genoodzaakt om nog een investering van bijv. 1 miljoen euro te doen. Daar gaan je gespaarde centen....en toch slaagt iedere dealer er in om mee te gaan. Dan moeten ze toch het geld hebben of hebben de banken er voldoende vertrouwen in dat ze hun ontleende geld zullen terugzien.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
31 jan 2006 14:12 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Om nog even op Anton964 terug te komen,
Wat ik bedoel met een bedrag extra voor de auto te betalen is, moet je eens kijken wie daar allemaal direct en indirect van eten.
Dat de belasting daar het merendeel van afsnoept dat weten wij al jaren.
Een auto is gewoon (te) duur en als het niet kan kopen we hem niet, maar om nou de dealer op droog brood te zetten is ook niet netjes.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
31 jan 2006 17:05 |
|
|
horn
PF #57
|
Net als ik in het internetshoppentopic schreef:
Ogen sluiten = winkel sluiten
Ik heb bij autobedrijven waar ik kom de afgelopen 20 jaar geen enkele verandering gezien. Nog steeds 10 verkopers die de halve dag uit het raam zitten te kijken, niet op hun klanten letten, weinig of niets doen aan klantenbinding, zoals PPP zegt na de verplichte bos bloemen en sleutelhanger bij aflevering NOOIT meer contact met je opnemen (sterker, niet eens reageren als ik mijn beurten plotseling bij een andere dealer laat doen), trots zijn op hun arrogante uitstraling, denken dat ze meer zijn dan ik omdat ze BMW's verkopen etc etc etc.
Als je niet met je tijd meegaat, ben je ten dode opgeschreven!
Ik schat nog 5 jaar en dan zijn de verschillen in Europa gladgestreken en dan ga je je nieuwe auto gewoon bij de goedkoopste kopen en worden verkoop en onderhoudsorganisaties losgekoppeld en komen de beste verkopers bij de onderhoudsorganisaties bovendrijven.
Als mijn verkopers zo met hun klantenbestand zouden omgaan als de verkopers van mijn dealer, beet ik ze de kop af
My 2 pennies
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 jan 2006 20:15 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
IK GEEF HET OP !
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
31 jan 2006 20:20 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Niet doen hoor
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
31 jan 2006 20:23 |
|
|
horn
PF #57
|
Want? Ik bedoel jou niet! Ik ken je niet en je werkwijze niet. Ik ken alleen die knakkers waar ik mijn auto's tot nu toe kocht. Dinosaurs.
Dus neem het vooral niet te persoonlijk op. Adem in... adem uit...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 jan 2006 20:31 |
|
|
porscheaddict
|
ik heb deze discussie vaak met famillie en vrienden( geloven het ook niet)!
weet dat het moeilijk te geloven is dat er op een fiat panda 400 euro marge zit, maar er zijn weinig dealers die echt wat overhouden, en de marges zijn echt heel klein!
denk niet dat alle verkopers de hele dag uit het raam staan te kijken, mensen worden wel degelijk gebeld, gemaild en aangeschreven.
mooie panden zit de importeur meestal achter, als je maar het merk voert.
en effe iets anders beginnen is ook niet zo eenvoudig, je blijft hopen op betere tijden.
weet je hoe de meeste mensen te werk gaan:
hoeveel korting kan ik krijgen?,
daarna hoeveel krijg ik voor mijn inruiler?
ik ga er over nadenken!
offerte lekker meenemen, op naar de volgende dealer, offerte onder zijn neus, deze denkt :staat hier zwart op wit, ik moet meer bieden wil ik een zaak doen!
klant tekent( soms ook niet, eerst nog een paar andere dealers afrijden)
wat je dus krijgt is dat de eerste dealer al het werk heeft gedaan, proefrit, offerte, enz.
de laatste dealer(als het om de hetzelfde merk gaat)
verkoopt de auto omdat hij iets meer geeft( soms 100 of 200 euro)
wat de dealers(niet allemaal) de laatste tijd doen is geen offerte meer meegeven!
dit zijn echt veel voorkomende voorbeelden en nogmaals niet alle mensen zijn hetzelfde, maar het merendeel maakt van een auto kopen echt werk!
hou het hierbij, wie het niet gelooft loop maar bij de fiat dealer naar binnen en vraag het!
de man in het pak zal je hetzelfde vertellen!
_________________________________________ 964 c2
|
31 jan 2006 23:20 |
|
|
horn
PF #57
|
ik geloof zeker dat het precies zo gaat.
dan kan je dus gaan zitten griepen (zomaar uitdrukking, niets persoonlijks) dat het zo gaat, of je gaat in een afgesloten kantoor zitten bedenken hoe je daarmee omgaat en hoe je dit voor je laat werken of hoe je dit tij kan keren. Heet ondernemerschap.
zo is iedere branche (ander topic witgoed-bruingoed) in beweging. Zij die stil blijven zitten zullen langzaam wegkwijnen. Zij die scherp zijn en meegroeien zullen overleven.
Makkelijk gezegd vanuit mijn luie stoel - heb ook de oplossing niet zo voor me liggen. Ben er in mijn eigen branche wel steeds mee bezig. Dagelijks.
Meubeltjes is ook geen makkelijke markt (geweest) de laatste jaren. Kan ook huilen dat klanten waar ik 20 jaar in geinvesteerd heb bij me weglopen om 2% extra korting elders. Is nou eenmaal zo (iedereen moet bezuinigen), hoe hou ik ze en hoe ver WIL ik gaan?
Hup, uit dat tranendal en op de barricaden!
PS Ik rij al jaren BMW en ben nog NOOIT spontaan gebeld door iemand van BMW. Zelfs toen ik vreemd ging met een Golf GTi kreeg ik te horen bij de BMW dealer toen ik mijn oude inleverde: 'wat ga je eigenlijk rijden? Een Golf GTi? Gaaf, veel plezier ermee...' Ja, ze wisten al 3 jaar wanneer mijn auto uit de lease zou lopen. Nee, ze hebben daar nooit iets mee gedaan. Commercieel, my ass!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 jan 2006 23:36 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Dat is inderdaad de enigste optie weet echter ook dat vooral in de volumemerken de concurrentie moordend is en vaak helpt die klasse instelling niet tegen de paar meier korting van de concurrent..
_________________________________________ t beste maar weer...
|
01 feb 2006 0:05 |
|
|
Sjonnie
|
Volgens mij zou Horn een uitstekende autoverkoper/garagehouder zijn
|
01 feb 2006 0:09 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
01 feb 2006 0:18 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Dit herken ik wel ja... Heb 2 jaar geleden proefgereden in een Z4, offerte laten maken, gesproken over inruil van de toenmalige cabrio Mazda MX5.... daarna 180 Gr. gedraaid en een Porsche Boxster gekocht
Ze moeten nu nog die offerte nabellen... Let wel, ik heb 7 BMW's gehad, waarvan 2 of 3 (weet het niet meer) ook bij hen vandaan kwamen...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
01 feb 2006 0:25 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Alles is relatief......mijn analyse is dat de marges te klein zijn om de idioot hoge kosten van alle franje te kunnen dekken....da's wat anders dan dat de marges te klein zijn.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
01 feb 2006 1:01 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
| | | | porscheaddict schreef: weet je hoe de meeste mensen te werk gaan:
hoeveel korting kan ik krijgen?, daarna hoeveel krijg ik voor mijn inruiler? ik ga er over nadenken!
offerte lekker meenemen, op naar de volgende dealer, offerte onder zijn neus, deze denkt :staat hier zwart op wit, ik moet meer bieden wil ik een zaak doen!
klant tekent( soms ook niet, eerst nog een paar andere dealers afrijden)
wat je dus krijgt is dat de eerste dealer al het werk heeft gedaan, proefrit, offerte, enz. de laatste dealer(als het om de hetzelfde merk gaat) verkoopt de auto omdat hij iets meer geeft( soms 100 of 200 euro)
wat de dealers(niet allemaal) de laatste tijd doen is geen offerte meer meegeven!
dit zijn echt veel voorkomende voorbeelden en nogmaals niet alle mensen zijn hetzelfde, maar het merendeel maakt van een auto kopen echt werk!
| | | | |
Wat is hier mis mee? Leg mij dan eens uit hoe ik als consument met m'n zuurverdiende geld dan een auto moet kopen.
Trouwens, als het slecht gaat klagen ze allemaal steen en been, maar als ze topjaren draaien, dan hoor je ze niet, dan word je weggejaagd als je om korting vraagt.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
01 feb 2006 1:48 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Afhankelijk van de dealer. De ene is top en de ander lijkt nergens op. De BMW dealer hier niet al te ver vandaan deed het wel goed. De Alfa dealer daarentegen...
|
01 feb 2006 10:14 |
|
|
porscheaddict
|
Wat is hier mis mee? Leg mij dan eens uit hoe ik als consument met m'n zuurverdiende geld dan een auto moet kopen
vroeger bestond er iets, dit noemden ze ``gunnen``.
als ik morgen een muur moet laten stucadoren ga ik niet de hele gouden gids afbellen en prijzen vergelijken maar laat ik dit doen door de stucadoor( kleine zelfstandige) die altijd alles doet voor ons en waar we zeer tevreden over zijn.
maar nogmaals ieder denkt hier anders over.
ik ga in ieder geval niet zo om met mijn contacten.
_________________________________________ 964 c2
|
01 feb 2006 12:57 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Bestaat nog steeds, maar is volgens mij meer een "ondernemers"ding, zoals ik laatst ook al ergens anders schreef!
|
01 feb 2006 13:05 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Uit hoofde van mijn beroep ben ik de gehele dag met niets anders bezig dan er voor te zorgen dat de uitbestedingen die wij doen (en dat zijn er nog al wat) "gegund" worden aan diegene die de beste prijs kwaliteitsverhouding levert (maar ook niet meer dan "fit for purpose", wat bij auto's natuurlijk niet altijd opgaat = emotie).
Dus diegene die zijn zaakjes het beste voor elkaar heeft krijgt de business .....simpel he.....en ze worden behoorlijk getest...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
01 feb 2006 13:08 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als het merendeel van de verkopers nu ook nog eens van een wagen verkopen echt werk maken zitten we op het goede spoor Ik kan aannemen dat het voor verkopers frustrerend is om hier mee geconfronteerd te worden. Heb ja al eens stilgestaan hoe frustrerend het is voor een klant met goede bedoelingen, benaderd te worden door een verkoper die denkt, van weer met de zoveelste showroom hopper geconfronteerd te worden Van de 100 aanbiedingen die ik doe, ben ik al blij er 1 te realiseren En dan spreken we niet over enkele uurtjes, maar dagen werk voor een aanbieding.
Ik kan aannemen, dat zo'n draadje voor een Goede verkoper frustrerend is, maar prijs je dan gelukkig dat je tot die categorie behoort, moet je zeker geen angst hebben zonder baan te komen te zitten. Langs de andere kant, is het spijtig dat je hierdoor weinig tijd zult hebben, anders zou je eens als mysterie schopper enkele van je collega's moeten afgaan, en even gaan informeren achter een wagen. Ik vrees dat je nog meer gefrustreerd geraakt dan wij.
Dus plh, zeker niet persoonlijk opnemen, heb je nog niet persoonlijk ontmoet, maar enkel nog maar positieve verhalen gehoord over jou
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
01 feb 2006 13:30 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Toch nog een vraagje : dealers geven fleetkorting aan bedrijven. Bij mijn weten schommelt die tussen de 8 en 24%
Als de marge zo klein is, wie draait hier dan voor op ???
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
01 feb 2006 14:29 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Shit, ik heb maar 11.5% gekregen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
01 feb 2006 14:30 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Goed gedaan,dat is ook zo'n beetje de max...
_________________________________________ t beste maar weer...
|
01 feb 2006 14:33 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
Jongens helaas, ik had al heel weinig tijd, maar heb nu helemáál geen tijd meer over om een fatsoenlijk antwoord te kunnen geven: Ik ben nl. van de schrik bezig allerlei klanten te bellen . . . . .
Ik kom er op een later tijdstip wel op terug !
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
Laatst bijgewerkt door plh op 01 feb 2006 14:44, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 feb 2006 14:38 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Jouw kennende, heb jij al lang voor deze discussie met je klanten gebeld
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
01 feb 2006 14:43 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Over "gunnen" gesproken........
Het bestaat nog steeds.
In mijn huis heb ik kunst-stof kozijnen laten zetten met HR++ glas.Ik heb deze firma de klus gegund,omdat ik op andere offertes weken (op eentje zelfs 7 weken) moest wachten.Van dit bedrijf had ik de offerte binnen 1 week binnen.Helaas zijn deze heren met het plaatsen van de kozijnen niet zo subtiel omgesprongen met mijn spullen (met mijn huis) en met andere mensen die daar aan het werk waren.Ik kan je vertellen dat ik een pittig gesprek heb gevoerd met de zaakvoerder (met foto's als bewijs) alvorens ik betaald heb.
Daar ga ik dius nooit meer heen.......
Een vriend van mij zou de Centrale Verwarming onderhanden nemen.Hij wist nog wel een adres voor design-radiatoren.Ik heb het hem 5 keer gevraagd wanneer ik radiatoren mocht uitzoeken.Ik heb 5 keer geen antwoord gehad.Ik heb vervolgens 7 weken gewacht.
Toen was ik het zat.Ik heb iemand anders gevraagd,die is komen kijken,heeft een voorstel gedaan en een offerte gemaakt.Die heeft dus de klus gekregen.Zodra er wat geld is en de radiatoren (of de CV-ketel)moeten op de bovenverdieping ook vervangen worden,dan vraag ik hem weer.
Die vriend van mij is nu heel erg boos,en dus geen vriend meer........
Ik heb ook precies hetzelfde gehad met de meterkast.
Vanwege een verzwaring in de meterkast,en een uitbreiding van het aantal groepen,moest de groepenkast vervangen worden.
Ik ging van 3 schroefzekeringen van 16 A (en zonder aardlek) naar 8 groepen en 2 aardlekschakelaars.Dit mocht ik zelf niet doen.
Ik heb daar dus iemand voor in moeten huren.Ook deze persoon liet 3 maanden op zich wachten.Ook die heb ik aan de kant geschoven.
Ik heb via via een telefoonnummer gekregen van een eenmanszaak en die had binnen een week de klus gefixt.........
En voor wat electronica betreft......
Ik ben een keer bij de Harense Smit geweest toen ik wat nodig had.Ik heb de opmerking gemaakt dat ik de spullen ergens anders toch echt goedkoper kon kopen.Toen is mij doodleuk verteld dat ik dan maar naar DAT adres moest gaan.Dat heb ik dus gedaan...........
Mijn moeder had ook wat nodig.Dus die wasmachine,wasdroger,televisie,stereo-toren en magnetron hebben we bij It's gekocht.En daar hebben we nog een mooie korting op gekregen.
Dus de volgende keer ga ik gewoon naar It's.
Geldt voor computerspul hetzelfde.Ik heb een adres hier in de buurt.De man is altijd bereid te helpen en meestal het goedkoopst.Als ik iets nodig heb ga ik eerst daar kijken.En vaak koop ik het daar dan ook.
Ook mijn huidige computer komt daat vandaan.En mijn volgende denk ik ook........
Gunnen,het bestaat nog steeds...........
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
01 feb 2006 16:29 |
|
|