Auteur |
Bericht |
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Jos 1e! Hoera, "we" hebben gewonnen. Man, wat heb ik hem in het verleden vervloekt. Maar wat een vechter is het eigenlijk. Zo lang zo weinig succes (en geluk?) en toch maar blijven knokken. 
|
30 jan 2006 21:44 |
|
 |
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Hier ben ik het absoluut niet mee eens. In 1994 was de Benetton niet de beste auto, maar de Williams FW16. Schumacher reed er erg hard mee, maar moest daar heel hard voor werken aangezien de auto heel moeilijk te rijden was. De Jordan 191 waarmee Schumacher zijn debuut maakte was ook een hele goede auto en Michael is gewoon heel erg getalenteerd (getuige zijn 7 wereldtitels) En voordat Schumacher in de F1 kwam had hij ook al de nodige ervaring in de Sportscars (Sauber C291 bv) die in die tijd zeer veel vermogen hadden!!
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
30 jan 2006 21:55 |
|
 |
willem.964.c2
911 964 c2munnekeburen
|
Mooi wat Jos heeft gedaan dit weekend 
_________________________________________ it is the speed of sound ORE is it the sound of speed
|
30 jan 2006 22:31 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Kun je over twisten. Maar de Ferrari en de McLaren waren in 1994 geen partij voor de Benetton en toch haalden de coureurs van Ferrari en McLaren veel meer punten dan Jos. Hij deed het dat jaar gewoon niet goed, reden voor Benetton om hem te laten gaan voor Johnny Herbert (wat ook geen hoogvlieger was, maar hij deed het wel stukken beter dan Jos).
De Jordan 191 was zeker geen hele goede auto. Een middenmoter, meer niet. En Schumacher maakte zoveel indruk dat hij meteen door kon naar Benetton.
Tuurlijk had Schumacher ervaring in de C-klasse Sauber. Maar Jos had voor hij in de F1 ging ook wel eens in een race auto gezeten... Een C-klasse auto staat mijlenver van een F1.
Nogmaals: Jos heeft nooit geïmponeerd in de F1. En ook in de A1 is hij niet de kontenschopper waar sommigen hem kennelijk voor houden...
|
30 jan 2006 23:20 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Wat een ge-oh.
Wil jou wel eens op een circuit zien, kunnen wij daarna commentaar geven.
Beste stuurlui enz...
|
31 jan 2006 0:33 |
|
 |
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Goh..ook een keer met joe eens... 
_________________________________________ t beste maar weer...
|
31 jan 2006 0:38 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Idd. Sowieso lastig oordelen als je vroegrijdig hebt weggezapt
Ga eens na, wie heeft in de F1 ooit zo'n indrukwekkende inhaalrace laten zien? En dat op een zo'n smal stratencircuit? Om maar te zwijgen van de gelijkwaardigheid van de auto's.
Kort lijstje. Grote namen.
|
31 jan 2006 0:42 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Kulargument. Als je zo gaat redeneren dan mag je (bijna) nergens een mening over hebben.
Ik pretendeer het niet beter te kunnen dan Jos, ik zeg niet dat hij er niets van kan, ik geef alleen aan dat ik vind dat hij niet de topper is/was die sommigen wel in hem zien.
|
31 jan 2006 0:58 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Bots autootjes klasses zijn er al genoeg... Vind je de Renault Kliko Kup, NasCar en Autocross zeker ook leuk  Nee... Je moet lekker iets proberen waarvan je 100% zeker weet dat het niet gaat lukken  Getuigt van enorme intelligentie
Als er iemand is die de F1 om zeep heeft geholpen, dan is het die pisvlek van een Schoenlapper wel...
Z'n wereldtitels heeft 'ie echt niet vanwege zijn fantastische talent binnen gehaald. Een sportman van lik me 
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
31 jan 2006 3:42 |
|
 |
horn
PF #57
|
Ik ben het niet vaak met je eens, maar zooooo oneens ben ik het zelden met je geweest.
Schumacher vind ik dus een fantastisch sportman. Van wat ik weet van de coureurs van de F1 heb ik er zelden eentje gezien die zo serieus met zijn sport/beroep bezig is. Maar ja, mijn mening.
@ Devils son: ik onderschrijf je verhaal. eens.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 jan 2006 7:57 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Jeroen, laat ik je dit vertellen. Ik ben 2 jaar op rij naar Silverstone geweest naar de F1 op uitnodiging van een persoonlijke vriend van Jacky Stewart. Dusdaning heeft Jacky Stewart ons ook verscheidenen malen rondgeleid, en dan bedoel ik niet een simpel pitslane tripje maar tot en met en in de motorhomes van de drivers, inclusief Schumacher, Barichello, Coulthard etc. waarbij we ook nog eens met de heren een lekker glaasje vruchtensap mochten drinken.
Jacky was heel stellig, Als alle auto's hetzelfde zouden zijn, won Michael Schumacher elke race en elk wereldkampioenschap.
Maar ja Jacky Stewart is natuurlijk niet Jeroen van het Porscheforum...... 
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
31 jan 2006 8:38 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Gewoon een vraag: hoe heeft hij het dan voor elkaar gekregen? Heeft hij de andere rijders omgekocht zodat ze langzamer gingen rijden, of stond hij midden in de nacht op om de andere auto's te saboteren? Ik bedoel: als hij geen bijzondere rijder is, hoe heeft hij dan al die records gebroken?
Ik ben benieuwd.
|
31 jan 2006 9:50 |
|
 |
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Ach......... Het blijft een Duitser... En die winnen altijd in de laatste minuut.
Ik ga zelf ieder jaar naar de F1 en volg het ook op de voet.
Michael Schumacher is wel een topper (op zijn gebied). Hij zou alleen beter met de pers om moeten gaan. Hij schijnt een heel verlegen jongen buiten het circuit te zijn
Wat betreft Verstappen betreft vind ik dat hij nooit echt de kans heeft gehad. In 1994 was hij zo jong en onbezonnen dat het echt een moeilijk verhaal is geweest. Als Alonso 3 jaar geleden bij Ferrari was begonnen, dat was hij volgens mij nooit zo ver gekomen als nu!!!!
Laten we nou met z'n allen trots zijn dat we überhaupt Nederlanders hebben rijden in de mooiste klassen van autosport!!!!!
(Het schijnt dat ons Joske volgend jaar DTM gaat rijden)
mvg,
Erick
(niet meer lid van de fanclub  )
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
Laatst bijgewerkt door Erick op 04 maart 2008 13:52, in totaal 1 keer bewerkt.
|
31 jan 2006 9:59 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
en wie zit er nu met zo´n  achter zijn beeldscherm?

|
31 jan 2006 10:05 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Jeroen, wat een taal voor een moderator.... 
|
31 jan 2006 10:08 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Over Verstappen hoor je vervelender verhalen ten aanzien van zijn gedrag buiten het circuit... Onbelangrijk m.i.
Schumacher heeft niet alleen het talent, maar ook een extreme drive en werkt gewoon kei- en keihard voor zijn succes. Daar kun je alleen maar bewondering voor hebben vind ik.
Verstappen heeft m.i. extreem veel kansen gehad. Hij heeft vele seizoenen meegereden. Kenners zien ook als je in een langzame auto rijdt of je er wat van kan. En kennelijk was men bij de toprenstallen niet zodanig onder de indruk dat men hem een stoeltje heeft willen geven. En daarbij: ook in de A1 laat hij niet zien dat die teambazen hebben zitten slapen. Zet Schumacher in de A1 en hij wordt kampioen. Alonso acht ik daar ook toe in staat. Net als Montoya en Raikkonen. Je moet het zo zien: het is al een prestatie om in de eredivisie te spelen, maar de gouden schoen is er slechts voor een enkeling.
|
31 jan 2006 10:45 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ik ben het geloof ik ook met de zoon van de duivel eens.
Zo zag je laatst die race die ze voor oud-kampioenen hadden opgezet. Jan Lammers deed mee, Fittipaldi maar ook de fantastische Nigel Mansell.
En ook daar zie je weer dat een echte kampioen in iedere klasse of iedere auto kan winnen. Ik vind het erg leuk dat Jos gewonnen heeft, en erg leuk dat we Nederlanders in de top van de motorsport hebben zitten, maar Jos was mijns inziens nooit wereldkampioen F1 geworden; hij neemt te veel risico's en is niet zo gedreven en serieus met z'n sport bezig als een Schumacher.
En kansen heeft ie echt voldoende gehad;
Ik herinner me Brazilie nog, waar ie terugviel van een podiumplek-positie omdat ie al die bochten en die hoge temperatuur niet meer trok. Dat zou een Schumacher dus nooit gebeuren.
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
31 jan 2006 11:00 |
|
 |
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Jos heeft inderdaad zijn kansen gehad in 1994. Maar wat nog belangrijker is (denk ik) is dat hij zijn relatie met Flavio Briatore heeft verkloot. Om die reden is hij in 1995 bij Simtek gaan rijden (anders was hij testrijder geworden bij Benetton en had hij misschien races mogen rijden) en dat team was failliet bij de race op Monaco.... Sinsdien heeft Joske alleen bij mindere teams gereden. Heel jammer voor hem was dat het Honda team in 1999 stopte na de dood van Harvey Postlewaite. Hij was daar officieel testcoureur en als dat team van de grond was gekomen...
Achteraf is het altijd makkelijk praten natuurlijk! En dit is weer eens wat anders dan over Porsches ouwehoeren 
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
31 jan 2006 11:47 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Om nog even terug te komen op Jeroen's reactie:
Ik ben er net als Jos waarschijnlijk nog steeds van overtuigd dat het daar wel had kunnen lukken.
Je kan van Jos zeggen wat je wilt, maar achterlijk is ie echt niet; Hij neemt daar een enorm groot risico, maar zal toch niet iets proberen als ie 100% zeker weet dat het niet lukt?
Patrick -die-toch-effe-voor-z'n-mede-limburger-opkomt
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
31 jan 2006 12:01 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Je vergeet even dat in de A1 kereltjes rondrijden, die door F1 bazen als toekomstige kampioenen zijn omschreven. Die hebben de keuze gehad om bij een baggerteam in de F1 te beginnen, een stoeltje als testrijder bij een topteam te houden of daadwerkelijk voor de overwinning te kunnen racen in de A1. En gekozen voor het laatste dus. Jongens als een Nelson Piquet Jr., Alexandre Premat, Neel Jani, dat soort spul.
De F1 is over het algemeen lekker behoudend. Eerst maar eens laten zien wat je kunt als testrijder of bij een flutteam, dan zien we wel verder. Wil niet zeggen dat het geen potentiële kampioenen zijn of dat ze onderdoen voor de oude(re) garde in de F1.
|
31 jan 2006 16:13 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dan nog denk ik dat Schumacher er rondjes omheen rijdt...
|
31 jan 2006 18:07 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Ja... een fantastisch sportman...  Zie je bij bv. atletiek ook zo vaak... In de laatste 100m effe je tegenstander pootje haken  Schumi flinkt dat niet één keer maar gewoon keer op keer... "race incidentje"... Yeah right Raar idee van sportief heb jij hoor... Zoals gezegd... je beslist het kampioenschap gewoon door je tegenstander van de baan te rammen. Dan laat je als topsporter toch wel even al je talent zien Selectief geheugen zeker... Beelden van Barichello die vlak voor de finishlijn vol van z'n gas af gaat zijn zeker even zoek The list goes on, and on, and on... Ik heb nergens beweerd dat Schumacher niet kan rijden En als je dan ECHT zo goed bent... waarom moet je je dan tot allerlei zieke strategieën verlagen om je kampioenschappen binnen te harken?
Pascal... maak mij effe moderator-af aub...
MS-je kan er echt niet meer tegen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
01 feb 2006 3:52 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Jeroen, klinkt een beetje als de hele wereld heeft ongelijk behalve ik.....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
01 feb 2006 9:08 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Iek hoor et niet. Mein naam iest Haas, jah?

|
01 feb 2006 10:23 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Jeroen: ik heb ooit aardig kunnen sporten. En laat ik je vertellen, de grap is: hoe succesvoller de sporter, hoe meer deze geneigd is vals te spelen (anders gezegd: hoe meer deze bereid is te doen voor de winst).
En vaak geldt ook: hoe gemener binnen het veld, hoe vriendelijker daarbuiten.
Of iemand een goed sportman is, is niet hetzelfde of iemand sportief is. Jij vindt de prijs: sportiefste team misschien belangrijk, ik wou echter altijd de hoofdprijs winnen en als ik daarvoor vals moest spelen, een ander een schop verkoper, maar ook mijzelf allerlei pleziertjes ontzeggen, leven voor de sport, pijn verbijten: het ging om het winnen. Schumacher heeft die drive ook en wel als geen ander. Je focust jezelf erg op een paar momentjes van hem die je kan zien als onsportief, maar je kan ook kijken naar wat hij heeft gedaan om zo ver te komen, wat hij heeft bereikt... en 9 vd 10 successen heeft hij gewoon gehaald zonder een vals truukje. Was ook niet nodig, want hij is absoluut de beste van zijn tijd.
|
01 feb 2006 10:26 |
|
|