Auteur |
Bericht |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Option List - Country codes
Bij het lezen van dit topic, bedacht ik me dat ik nooit ergens een lijstje heb kunnen vinden dat zegt wat een country-code nou precies inhoud.
Zo is mijn auto af-fabriek (bedoeld voor een klant in Turijn) uitgerust met M034, wat staat voor 'version for Italy'.
Laatst wist iemand hier op het forum me te vertellen dat mijn auto andere glaasjes heeft voor de richtingaanwijzers; de mijne lopen verder wit door dan bij de modellen voor andere landen.
Zie bijvoorbeeld hier:
Ik vraag me nu af of er nog meer verschillen zijn.
Weet iemand waar ik de omschrijving van landencodes kan vinden?
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
01 feb 2006 12:29 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
|
01 feb 2006 17:46 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Nee, want deze geeft bij het invullen van 034 ook gewoon: "Version for Italy".
Ik wil graag weten wat deze version-wijzigingen t.o.v de standaard uitvoering inhouden.
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
01 feb 2006 18:37 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Jammer.
|
01 feb 2006 18:38 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Nou, even goed bedankt hoor!
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
01 feb 2006 18:43 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat is zo'n beetje bij ieder model anders. Ik denk dat die info niet zo eenvoudig te achterhalen is.
|
01 feb 2006 18:58 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Volgens Morgan zijn er begin jaren zeventig verschillende types (qua motorisering) geweest voor de VS, California en de rest van de wereld vanwege de emissie-eisen enzo.
Verder is de (ronde) durant-spiegel in sommige landen wel nog geleverd in '72 en '73 terwijl die bv in Duitsland al verboden was door het (te) kleine oppervlak.
Er zijn dus wel van deze wijzigingen die consequent zijn doorgevoerd (terug te voeren op reeksen van serienummers zelfs) en genoteerd.
Ik vraag me inderdaad inmiddels wel af of ze deze info alleen bij Porsche hebben.
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
01 feb 2006 19:04 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Landenuitvoeringen gaan verder. Ook in uitrustingsniveau. Je zou dan b.v. kunnen denken aan standaard een achterwisser. Of standaard een airco. Standaard airbags. Enz. Het zal dus best een lijst zijn...
|
01 feb 2006 19:07 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Er staat wel veel in de P-bijbel bij de modelomschrijvingen, alleen niet specifiek bij de M coderingen.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
01 feb 2006 19:09 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Landencodes beginnen met een C. Heel af en toe is er ook een M-codering voor een land. Eigenlijk geen idee waarom dat is...
|
01 feb 2006 19:12 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Die 'M' en 'C' kon wel weer eens het verschil zijn wat je hierboven aangaf tussen een altijd voorkomend iets (ruitenwissers op koplampen voor Scandinavie of zoiets vanwege een verplichting) en een optie voor een land.
Ik zal Pon eens een briefje sturen....
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
01 feb 2006 19:17 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
Die M coderingen gelden bij meerdere modellen (niet aleen 911) en voor meerdere jaren.
Zal inderdaad in dit geval wel te maken hebben voor opties/eisen voor een bepaald land, wellicht kan Pon je helpen.
Tijdens het zoeken kwam ik deze ook nog tegen, kan ook nergens vinden wat deze zou moeten inhouden......:
M064 VERSION FOR NETHERLANDS
|
01 feb 2006 19:40 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Met standaard pauperhaak voor de sleurhut?
|
01 feb 2006 19:42 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
|
01 feb 2006 19:47 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Grappig, heb mijn codes ook opgezocht, zie:
Code Option Description
261 Passenger side mirror - electric - plain
441 Fader, antenna booster, 4 speakers
441 Radio speakers and antenna amplifier
443 Tinted front and side glass, heated windshield
|
01 feb 2006 22:13 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Om de verwarring alleen nog maar groter te maken.
In het lijstje van optie-codes dat hierboven werd gegeven, staat M034 voor de Italiaanse uitvoering.
Op mijn Cardex however staat "C07" met tussen haakjes (Version for Italy)....
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
02 feb 2006 10:38 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ik zie zojuist op een duits Porsche-forum dat er nog een verschil is tussen de italiaanse uitvoering en de 'anderen':
Zo vroeg ik me al af waarom er bij mij in de auto geen schakelaar was voor de alarmlichten, en nu blijkt dat die in auto's die in Italie zijn afgeleverd gewoonweg niet zaten....
Vreemd. Ik hoop ergens nog een lijstje met afwijkende landen-opties te vinden. Iemand met tips, info?
|
16 mei 2006 9:53 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Wat houdt die verwarmde voorruit in? Is dat net zoals bij moderne auto's met van die hele fijne verwarmingsdraadjes erdoor?
_________________________________________ NPC 0577
|
16 mei 2006 10:18 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Informatief forum trouwens met een aparte 964 pagina
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
16 mei 2006 13:13 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Helaas, ik heb allen een groene band kunnen ontdekken
|
16 mei 2006 21:15 |
|
|
horn
PF #57
|
Heren, windshield kan ook het achterraam zijn...
Dus getint glas en een achterruitverwarming
Bij 964 betekende Italiaanse uitvoering o.a. dat er standaard geen achterruitenwisser op zat. Bij de Nederlandse versie standaard wel.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 mei 2006 22:00 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Oke oke, ik wordt wakker.
Targa-tje met achterruit verwarming dat moet het dus zijn.
|
16 mei 2006 23:03 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Weer wat ontdekt. Ik weet inmiddels dat er voor de Italiaans geleverde 911jes tot 73 (country code: C07) de volgende verschillen zijn:
1. knipperlichtglaasjes voor groter deel wit dan oranje, met oranje lampjes ipv witte;
2. Geen alarmlichten (en dus ook geen schakelaar daarvoor op het dash);
3. Andere horn (toeter); eentje met een rode kleur.
4. standaard geen achterruitwisser
Met dank aan het early911s-forum.
Als iemand nog iets weet, dan hoor ik 't graag.
|
15 feb 2007 13:14 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
Beetje off topic maar gerelateerd aan de knipperlicht glaasjes
zelf heel lang gezocht naar hele witte knipperlicht glaasjes, ze ooit een keer in een blad zien staan, iemand een idee waar te verkrijgen
greetz John
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
15 feb 2007 17:30 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ik zie ze toevallig hier net staan, maar die zijn voor de achterkant. Voor de voorkant zie ik ze zo gauw niet.
...maarre, is dat niet een beetje te bling
|
15 feb 2007 18:14 |
|
|