Auteur |
Bericht |
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Misschien een domme vraag, maar zijn 'whitewalls' origineel voor een europese 356 Speedster? Lijkt me nl. meer iets voor de amerikaanse markt...
Verder een prachtig project!
|
24 jan 2006 0:37 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Nope...
White-walls zijn nooit standaard op een Speedster geleverd, maar het is wel een leuk 'contemporary accessory'...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
24 jan 2006 1:16 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Heb toch genoeg originele foto's gezien uit de jaren 50 van speedsters met whitewalls. Heb hier zelfs een boek met een foto erin van de Porschestand op de automobilsalon in Parijs, ergens in de jaren 50, waar de speedster en de convertible D tentoongesteld staan met whitewalls. Lijkt me dus dat ze wel degelijk leverbaar waren met deze banden.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
24 jan 2006 3:17 |
|
|
912
|
Contemporary: characteristic of the present...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
24 jan 2006 4:20 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Paul, ik heb net in je album gekeken, het begint al zéér mooi te worden! Tot nu toe al een hele dikke proficiat Word echt een zeer mooi auto nog succes voor in de toekomst het schiet zeer goed op
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
02 feb 2006 22:06 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Bedankt, maar we zitten hier eigenlijk in Michaels<- (ff klikken) zijn draadje
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
02 feb 2006 22:10 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Ok, sorry, maar met die van Michael schiet het ook al mooi op, zoals ik al eerder had vermeld
Nogmaals excuses Michael
het zal niet meer gebeuren
|
02 feb 2006 22:12 |
|
|
ppp 356
|
Helemaal geen probleem, ik wil enkel maar voorkomen, dat Dit draadje hier verder gaat, en de aandacht van Michaels Speedster weggaat
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
02 feb 2006 22:20 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
hoe stom van mij, was dat topic al vergeten..
|
02 feb 2006 22:27 |
|
|
Black Betty
|
Ik heb zo'n 20 boeken over de Porsche 356 maar ik heb geen enkel plaatje (gezien) waarop een Porsche (Speedster) met white walls staat in 'originele staat' (bijvoorbeeld op een Porsche-stand bij een beurs, etcetera, etcetera).
Mocht je zo'n plaatje hebben, ben ik wel geïnteresseerd, want ik verzamel (nog steeds) dat soort plaatjes...
(je mag het me mailen, maar je mag het ook hier plaatsen)
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
02 feb 2006 22:50 |
|
|
michael
|
Het boek,
Porsche 356 & 550 eine erfolgsstory in bildern
Heel.
Bladzijde 119.
mhaschreurs.hyves.nl
|
02 feb 2006 23:23 |
|
|
ppp 356
|
Porsche 356 van Lauren Meredith pag 123.
Ik kan daar natuurlijk niet zien of het af fabriek geleverd is.
Ik heb nog wel enkele reclame foto's in boeken staan waar coupé's in staan met witte flanken. De kans is mijn inziens dan groot, dat je ze ook op de Speedster kon krijgen.
Laatst bijgewerkt door ppp 356 op 02 feb 2006 23:55, in totaal 1 keer bewerkt.
|
02 feb 2006 23:33 |
|
|
michael
|
mhaschreurs.hyves.nl
|
02 feb 2006 23:54 |
|
|
speed540
AR A110 v85
AR Giulia SS
DD6 S3
Porsche 964 C4 CS Replica
ex Porsche 993C4
ex Porsche 356 pre A speedster
VW t1 High RoofAmsterdam
|
Eerste foto's speedster replica projekt
Zie Dirk-Michael Conradt - Porsche 356 Fahren in seiner schonsten Form blz.100
Auslieferungs-Szene 1955 speedster
Inspiratie voor mijn keuze
|
03 feb 2006 0:30 |
|
|
michael
|
Cool!! Heb je een echte?
mhaschreurs.hyves.nl
|
03 feb 2006 0:52 |
|
|
Black Betty
|
Yes! Goed gevonden! Ik moet mezelf met betrekking tot de Whitewalls corrigeren ... Maar beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald, nietwaar? Dat (pagina 19) is de autosalon van Parijs in 1956. Deze banden werden voor display gebruikt omdat de Fransen helemaal verliefd waren op dat 'petiterige'. Franse auto's in die tijd werden veelal met deze whitewalls geleverd en het was eigenlijk de grootste salon waar Porsche (na Frankfurt even eerder het jaar daarvoor) zich presenteerde. Het schijnt dat F. Porsche zelf daar nou niet echt van gecharmeerd was, maar dat het charme-offensief van Porsche was nou juist op de Zuideuropese klant gericht en aan -bijvoorbeeld- de Côte d'Azur waren ze gek op dat soort frivoliteiten... Datzelfde gold voor de 'sunny States' in Amerika waar Max Hoffman de (typisch Amerikaanse) Phoenix-banden met whitewalls als optie aanbood... Hét boek voor de echte 356-nut die wil weten wat origineel was (en wat niet) is het boek 'The Porsche 356; a restorers guide to authenticity'van dr. B. Johnson (helaas in zwart/wit). Op pagina 76 staat met betrekking tot de banden het volgende:
Whitewalls waren -dus- wel optioneel (in ieder geval in Amerika)...
I stand corrected!
Op het gebied van boeken over de 356 is overigens het boek van Dirk-Michael Conradt 'Porsche 356; Fahren in seiner schönsten form' een absolute aanrader, zoals Speed540 al aangaf!
Overigens is die 'leveringsscene' in scene gezet voor de foto. In die jaren ging het vaak 'om het plaatje' (net zoals die auto die 'Spazierengefahren' wordt achter het in beeld gebrachte tafereeltje in scene is gezet...)
|
03 feb 2006 0:58 |
|
|
michael
|
Heb ik toch goede researche gedaan .
mhaschreurs.hyves.nl
|
03 feb 2006 1:20 |
|
|
speed540
AR A110 v85
AR Giulia SS
DD6 S3
Porsche 964 C4 CS Replica
ex Porsche 993C4
ex Porsche 356 pre A speedster
VW t1 High RoofAmsterdam
|
Heb gekozen voor whitewalls op de chromen 15 inch,
vanwege US delivery plus contrast met zwarte op de 16 inch.
Boek Porsche Speedster Typ 540 - Heinrichs e.a. is overigens pas echt de must have mbt. speedsters.
Ja Michael, hij staat op een van de foto's in deze thread.
|
03 feb 2006 1:31 |
|
|
michael
|
Dat kan dan alleen maar deze zijn,
potverdrie , wat gaaf, krijg er kippevel van, al 2 echte speedsters op het forum. Dat word een speedstertoertochtje komend voorjaar.
En misschien dat er eens wat meer over deze iconen gekletst kan worden op het forum, die normale 911jes beginnen me langzaam een beetje de nek uit te hangen .
mhaschreurs.hyves.nl
|
03 feb 2006 1:39 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
WOW Wat een ontzettend gave wagen!
Vind die dubbele kleine pre-A lampjes toch stukken fraaier dan de teardrops op de latere 356's
(maar misschien ook vanwege de zelldzaamheid er van)
Mooie projecten! Wil meer van dat op de weg zien tussen de Golfs, Astra's en andere 'grijze lease meuk'....
|
03 feb 2006 2:14 |
|
|
ppp 356
|
En dan nog dezelfde kleur
|
03 feb 2006 7:35 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Wat een ontzettend mooie combinatie; die whitewalls met de 356 speedster.
Valt me alleen op dat geen van allen in het lijstje met types voorkomen. Dat wordt updaten dus.
Gaaf draadje; ben heel erg benieuwd hoe dat er komende zomer allemaal uit gaat zien.
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
03 feb 2006 9:56 |
|
|
michael
|
mhaschreurs.hyves.nl
|
08 apr 2006 1:38 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
wees niet getreurd
het is immers nog steeds geen aangename 25 graden
maar wij zijn ook benieuwd hoe het eindresultaat
gaat worden
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
08 apr 2006 8:06 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
heyyyyy!! TeGekke wagen man!!
Hoop echt voor jou dat ie werkelijk volgende maand klaar is dan...volgens mij loop je nu al te kwijlen van de spanning!
Groetjes,
FROSTy
_________________________________________ DENK HELDER
|
08 apr 2006 17:44 |
|
|