Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 01 dec 2024 14:38



Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Koos Spee is in het nieuws 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
patrick911 schreef:
Ik zie schijnbaar alleen de flitspalen die wel op de juiste plekken staan.
In Baarn staan er 3; twee op de weg parallel aan de A1 waarbij beide bijna voor een (andere kant van een) school staan. De andere staat mijns inziens ook op een goed punt.


Die ene op de A1 doet het nooit. Iedereen plankt daar door. Die andere op de Geerenweg/Drakenburgerweg staan daar wat mij betreft toch een beetje voor jan doedel. Want die school is volgens mij toch echt een eindje verder. Waarom staat 'ie niet pal voor die school (Geerenschool meen ik)? :roll:


02 feb 2006 14:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
MS964 schreef:
Waarom staat 'ie niet pal voor die school (Geerenschool meen ik)? :roll:


Het ging meer om het voorbeeld, maar die ene staat niet vlak bij die school omdat die school direkt naast een spoorwegovergang ligt. Daar moet men, wegens de hobbels, toch al gas lossen.
Als je daar (en die kruising daarna) voorbij bent, is er een stuk van 500 meter, waar je even flink door kan trekken. Daar staat dus (erg duidelijk zichtbaar) die derde flitspaal.

Als ze trouwens in Baarn met een laser-gun staan is dat naast het spoor op die eenrichtingstraat, tussen het station en de wijkamplaan. Dat is ook net na een school, waar fietsers en auto's op een baan moeten en heel veel (groepjes) fieters komen. Ook dat is niet voor de poen.

Ik geloof jullie best, maar ik zie ze niet vaak ergens prijsschieten.
...en waarschijnlijk dus omdat ik te weinig rijdt... :(
_________________________________________
Just don't lift mid-turn.


02 feb 2006 14:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Bij mij in de (Noord Oost) polder werden ze jaren geleden ook enthousiast, HOPPA! 11, ja ELF, flitspalen neergepleurd, tegelijk. In tegenstelling tot de meeste wegen van NL, heb je in flevoland de meeste rechte wegen die je je voor kan stellen.
Ook hier is het graai principe duidelijk. Op de standaard boerenweggetjes kan ik er nog inkomen dat je daar geen hardrijders wil hebben. Maar de wegen waar de flitspalen werden geplaatst waren allen:

2 baans (niet anderhalf zoals die boerenweggetjes die ik eerder noemde)
Kaarsrecht, soms wel 5-6 kilometer lang
zo opgezet dat bij een oprit je sowieso tot 5 meter naast de weg kon zien, soms wel tot 10 meter, niet alleen als je er bijna was, nee ook al van 500 meter afstand.
Van redelijk goede kwaliteit, niet van die verzakte hobbelweggetjes
Zoals een polder doet vermoeden, hartstikke vlak

Het zicht is dus uitstekend, vooruit en opzij. Overdag in de zon is 80 dan echt helemaal niks. Door de opzet ben je werkelijk elk gevoel van snelheid kwijt en ga je dus vanzelf harder. En dan kom je dus flitspalen tegen die net wel achter boom of die ene bocht zijn geplaatst.
Helaas voor hun begon men snel genoeg te protesteren en waren ze met anderhalf of 2 jaar gekapt met nieuwe plaatsen.
Nu gaan ze ook af en toe laseren, maar dan ook weer op die nare plekken waarbij de max snelheid net iets is opgekrikt zodat iedereen even doortrapt. Of net ervoor, omdat iedereen denkt: 'jaa, daar mag ik harder, gas erop'. Met als gevolg dat je weer de sjaak bent.
Mijn moeder rijdt niet gevaarlijk, en is wat dat betreft typisch het voorbeeld van: 'de omaatjes die zich van geen kwaad bewust zijn worden gepakt'. En dan is het weer eens 5 kmh te hard. Met de laserronde van de laatste tijd heb ik een hoop mensen steen en been horen klagen over onzin boetes.

Verder, complimenten voor devil's son zijn post, uitstekend onderbouwt!


02 feb 2006 21:41
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Spee tracht door zijn georakel ook bestuurders (onnodig) bang te maken voor bijvoorbeeld controle's met anti-radardetectors. Iedere week zie je wel een filmpje waarin iemand met een detector wordt gepakt. De bedoeling hiermee is automobilisten het idee te geven dat in iedere politieauto zo'n ding zit ingebouwd en daarmee de pakkans behoorlijk is.

Persoonlijk geloof ik daar helemaal niets van maar het vervelende is, v ind ik, dat veel mensen hier schijnbaar inderdaad van terugschrikken. Alleen dit al is voor mij een reden om nooit mijn detector uit de auto te halen.
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


02 feb 2006 21:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
944 guy schreef:
Bij mij in de (Noord Oost) polder werden ze jaren geleden ook enthousiast, HOPPA! 11, ja ELF, flitspalen neergepleurd, tegelijk. In tegenstelling tot de meeste wegen van NL, heb je in flevoland de meeste rechte wegen die je je voor kan stellen.
Ook hier is het graai principe duidelijk.


Even voortbordurend op het "graaiprincipe", hoeveel van die flitskasten zijn er ook daadwerkelijk continu gevuld?

Ik tel er hier in de omgeving ook zo 15.. waarvan er misschien 5 actief zijn.


02 feb 2006 22:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
koos spee schreef:
Heren denkt u nog aan het bijvullen van de staatskas, graag ietsje harder voortaan.


Let op m'n beste, dit kan herleid worden tot uitlokking. De rollen zouden wel eens kunnen worden omgedraaid...
_________________________________________
Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !


02 feb 2006 23:04
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Jort schreef:

Even voortbordurend op het "graaiprincipe", hoeveel van die flitskasten zijn er ook daadwerkelijk continu gevuld?

Ik tel er hier in de omgeving ook zo 15.. waarvan er misschien 5 actief zijn.


Maar dat is dus in het hele land zo, doet dat afbreuk aan het idee? Want dan kunnen wij met zn allen deze hele discussie natuurlijk per direct stoppen!
Nu is trouwens geen enkele paal meer vol, omdat ze allemaal gesloopt zijn :D
1 groep mensen was zelfs zo creatief om deze met een zware shovel omver te raggen (niet standaard, maar kaliber banden van anderhalve meter doorsnee en een gewicht van ettelijke tientallen tonnen). Volgende ochtend stonden ze wel direct bij mn oom op t bedrijf om het bandenprofiel te checken :D


02 feb 2006 23:17
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Afbeelding


02 feb 2006 23:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
:lol: :lol: :lol: :shaking2:
_________________________________________
t beste maar weer...


02 feb 2006 23:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
944 guy schreef:
Jort schreef:

Even voortbordurend op het "graaiprincipe", hoeveel van die flitskasten zijn er ook daadwerkelijk continu gevuld?

Ik tel er hier in de omgeving ook zo 15.. waarvan er misschien 5 actief zijn.


Maar dat is dus in het hele land zo, doet dat afbreuk aan het idee? Want dan kunnen wij met zn allen deze hele discussie natuurlijk per direct stoppen!
Nu is trouwens geen enkele paal meer vol, omdat ze allemaal gesloopt zijn :D
1 groep mensen was zelfs zo creatief om deze met een zware shovel omver te raggen (niet standaard, maar kaliber banden van anderhalve meter doorsnee en een gewicht van ettelijke tientallen tonnen). Volgende ochtend stonden ze wel direct bij mn oom op t bedrijf om het bandenprofiel te checken :D


Het doet afbreuk aan het opgevoerde voorbeeld. Als het alleen om de poen was te doen, hetgeen je suggereert met het woord "graaiprincipe", dan waren alle palen gevuld. Dat is niet zo en nu vraag ik jou waarom niet alle palen gevuld zijn als ze er alleen zijn om poen te innen.

Maakt dat de hele discussie overbodig? Nee, dan denk je teveel in zwart en wit.

Wees maar trots op die gemolde palen.


03 feb 2006 0:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jort schreef:
Het doet afbreuk aan het opgevoerde voorbeeld. Als het alleen om de poen was te doen, hetgeen je suggereert met het woord "graaiprincipe", dan waren alle palen gevult. Dat is niet zo en nu vraag ik jou waarom niet alle palen gevuld zijn als ze er alleen zijn om poen te innen.


Misschien omdat ze niet genoeg manschappen, en of budget hebben om dit te doen?
IK veronderstel dat daar waar de pakkans klein is, het financiëel niet haalbaar is om een paal operationeel te maken. Dan komen we weer op hetzelfde, daar waar ze zouden moeten staan en werken, staan en werken ze niet, omdat daar niet genoeg overtreders zijn. Maar diegene die op die punten in overtreding zijn , verdienen het dan ook echt om gepakt te worden.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


03 feb 2006 0:15
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Voldoende manschappen of budget? We hebben het over palen, die hebben niet zoveel manschappen nodig. Als het budget er niet was, dan waren de palen weggehaald en verkocht. Maar wacht eens.. budget? Ze zijn er om geld op te leveren... Dus dan waren ze verplaatst naar een meer rendabele plaats.

Geredeneerd vanuit de gedachtengang van het graaiprincipe dan.


03 feb 2006 0:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:
waarom niet alle palen gevuld zijn


Simpel: beperkt aantal gatso's ter beschikking.

Daarbij: mensen rijden vaak een bepaalde route. Als een paal aan staat dan weet men dat binnen de kortste keren (gaat als een lopend vuurtje bij mij in de buurt). Men houdt dan bij die paal in. Na verloop van tijd als de paal leeg is kan men het steeds moeilijker opbrengen en men gaat weer harder. Als deze dan weer is gevuld... weer prijs.


03 feb 2006 0:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Dat zou waar zijn als er een leverprobleem was met de Gatso's.


Daarbij komt dat de helft van de lege palen hier leeg is... en leeg blijft.


03 feb 2006 0:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Justitie kan nu al bijna niet meer de grote stroom procesverbalen aan, bij het CJIB en de kantonrechter draaien ze overuren. Wat denk je wat er zou gebeuren als elke paal gevuld was? Dan loopt de goed geoliede incassomachine vast.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


03 feb 2006 2:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Die redenatie gaat er bij mij niet in. Er worden toch júist steeds meer boetes uitgedeeld? Dat is allemaal ingecalculeerd, waarom deze paaltjes dan niet? Hebben we de limiet bereikt? Ze kunnen niet méér boetes gaan uitdelen dan ze al doen? Strookt niet helemaal met de eerder geschetste gedachtengang.

En ook al staan ze leeg, de kasten zijn nog steeds mikpunt (zoals eerder zo mooi omschreven) van de lokale bevolking danwel voorbijgangers. Schade = geld en het was nu juist te doen om het innen van onze zuurverdiende centjes. Laat ik de afschrijving maar even buiten beschouwing :D


Laatst bijgewerkt door Jort op 12 jan 2007 14:11, in totaal 1 keer bewerkt.



03 feb 2006 2:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Och, wat zijn nou die paar afgefakkelde paaltjes op een bedrag van 550 miljoen?
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


03 feb 2006 2:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Moet weer terugverdiend worden met een uurtje (per paal) mobiel flitsen (graaien) toch.


03 feb 2006 2:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Daar hebben ze wel het geld en de middelen voor. Maar wat lees ik vandaag weer op het regionale nieuws:

"De politie Limburg Noord vraagt zich af of minister Remkes van Binnenlandse Zaken wel weet met welke problemen het korps te maken heeft.

Korpschef Bryan Rookhuijzen weigert te geloven dat de aangekondigde bezuiniging van bijna 5 miljoen doorgaat. Vooral omdat de politie geconfronteerd wordt met veel criminaliteit uit het grote Duitse achterland van Noord-Limburg. De bezuiniging vloeit voort uit een nieuwe verdeelsleutel voor de politiekorpsen. Het korps Limburg Noord wil weten of Remkes in zijn plannen rekening gehouden heeft met de Duitse grenscriminaliteit. Ook wil de politie weten of Remkes nog met geld over de brug komt om inkrimping van politiekorpsen te voorkomen."


De burger word dubbel genaaid.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


03 feb 2006 2:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jort schreef:
Ze zijn er om geld op te leveren... Dus dan waren ze verplaatst naar een meer rendabele plaats.


We zijn hier wel over de overheid bezig :roll:

Het ene of andere bevriend bedrijf, mag van die paaltjes neerzetten.
Dat word doorgegeven aan de dienst die beslist waar de palen moeten komen. Zij hangen een kaart van Nederland (of België) aan de muur, en beginnen Darts te spelen.
Nadien komt men tot de vaststelling dat deze plaatsen toch niet zo goed gekozen zijn, en niet rendabel zijn.
Zo'n paal verplaatsen, blijkt dan meer te kosten dan gewoon een nieuwe te zetten.
Zo komt men aan een veel groter aantal palen, dan er werkelijke meetapparatuur is en manschappen om ze te bedienen.

Ik rij dagelijks op de A-12 Antwerpen - Brussel, onze zaak heeft er zelfs lange tijd geweest. Als ik zie hoe men die camera's vervangt die in zo'n bak staan, het is om je dood te lachen. Een avontuur van Laurel en Hardy heeft er niets aan. :lol: :lol:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


03 feb 2006 7:48
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:
Dat zou waar zijn als er een leverprobleem was met de Gatso's.


Daarbij komt dat de helft van de lege palen hier leeg is... en leeg blijft.


Je leest maar één argument, terwijl je beiden in samenhang moet lezen. Net zo goed als dat meer accijns op benzine op zeker moment een lagere opbrengst te gevolge kan hebben...


03 feb 2006 10:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
michael schreef:
Och, wat zijn nou die paar afgefakkelde paaltjes op een bedrag van 550 miljoen?


Even over die afgefakkelde paaltjes.
Behalve dat het net zo'n diefstal is als het door sommigen van jullie omschreven beleid van Spee en Co (want het kost mij als belastingbetaler ook gewoon extra; zo'n 15K per paal, 80K voor 'n vernielde camera), brengt het wel een fout in het systeem aan het licht.
De opbrengst van de flitspalen gaat nl naar de rijksoverheid terwijl de kosten voor onderhoud en schade wel voor de gemeente komt. Vandaar dat ze vaak leeg blijven, want het is soms een bodemloze put voor de gemeente.
_________________________________________
Just don't lift mid-turn.


03 feb 2006 10:52
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Marcos schreef:
Afbeelding


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


03 feb 2006 11:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Mr. Speentje? :lol: :lol: :lol:
_________________________________________
Just don't lift mid-turn.


03 feb 2006 12:00
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:
Jort schreef:
Dat zou waar zijn als er een leverprobleem was met de Gatso's.


Daarbij komt dat de helft van de lege palen hier leeg is... en leeg blijft.


Je leest maar één argument, terwijl je beiden in samenhang moet lezen. Net zo goed als dat meer accijns op benzine op zeker moment een lagere opbrengst te gevolge kan hebben...


Grappig dat jij dat zegt, gezien je de hele tijd 1 argument bekijkt van het controlebeleid, terwijl er wellicht ook een samenhang zou kunnen zijn.

De suggestie dat alles te doen is om maximale opbrengst te genereren klinkt plausibel, totdat je nadenkt. Meer palen = meer opbrengst. Meer accijns = meer opbrengst (inderdaad tot een bepaalde grens). Maximum is echter nog lang niet gehaald, zeker niet als we jouw eerder geschetste scenario's hieromtrent volgen. We zijn immers met geen stok uit de auto te slaan toch? :wink:


03 feb 2006 17:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.