Hallo zeg, ik ga me er toch maar even mee bemoeien.. Berry is dit topic begonnen...
Volgens mij missen jullie de clou van het verhaal.
Ter verduidelijking:
Op school hoor ik alleen maar
Mag ik op de computer ? Mag ik msn-en ? Thuis zit ik er ook de hele avond achter...
In ons "nieuwe onderwijs" ( gaat straks in in 2007) werken we straks alleen nog maar via de computer, men kan alle gegevens van hun kinderen bekijken, dus naar school hoeft ook niet meer, hoezo afstompen ??
Onze vakkennis hoeven we niet meer over te dragen, zodat zij het kunnen verrijken, tadaa internet is er toch ??
Wij (docenten) zijn straks alleen nog maar coaches en de leerlingen trekken zelf hun plan (alle tieners geen 1 uitgezonderd). Dus wat nou vakkennis ? Wij zijn straks allemaal overbodig, behalve de systeembeheerder.
Wie is er vroeger niet door de 1 of andere leraar enthousiast gemaakt voor bijvoorbeeld het lezen van de Kameleon of Snuf de hond ? Ik in ieder geval wel.
Als ik in de stad loop ben ik altijd blij als er nog echte vakmensen hun hoofd boven water kunnen houden ( en dan bedoel ik geen schreeuwende, irritante grote winkels !!
, dat zijn nu volgens mij ook echt de concerns die de bruingoed en witgoed stuk maken ! ).
Het internet is een geweldig medium, maar tegelijkertijd stompt het onze maatschappij af ( leuke scriptie voor de hersenspinsels over een computerverslaafde door een psycholoog, o nee, dat haal je ook allemaal van internet !)
Want je gaat toch ook niet de tourtochten afschaffen ??
Daadwerkelijk contact met mensen ( die leerlingen en klanten bijvoorbeeld en het spel) da's toch veel beter voor onze maatschappij ??
Het is gewoon een kwestie van elkaar iets gunnen, contact maken, sociaal met elkaar omgaan.