Auteur |
Bericht |
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
N 0-1-2-3
Ik heb net een set voorbanden dunlop 9090 N1 gekocht, achter had ik al dunlop 9000 (zelfde als voor, maar zonder N-codering). In welke mate ga ik het verschil nu merken, met name door de zachtere wangen v/d achterbanden? Heb ze nog niet onder de P zitten, heb nu winterbanden ook zonder N-codering.
Wat is nu het verschil tussen N 0-1-2-3 etc etc
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
02 feb 2006 22:06 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
nummers geven alleen de versie aan
0 is de oudste enzovoorts
heb zelf ook winterbanden zonder n codering
_________________________________________ Got coffee?
|
02 feb 2006 22:09 |
|
|
willem.964.c2
911 964 c2munnekeburen
|
Waarom heb je hier voor gekozen??omdat je er achter ook al dunlop om hebt zitten?? ik ben nl zelf ook op zoek naar de juiste banden..
Willem
_________________________________________ it is the speed of sound ORE is it the sound of speed
|
02 feb 2006 22:11 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Ja, inderdaad. Wil rondom de zelfde banden, maar weet dus niet of het goede banden zijn. Komen we vanzelf wel achter. Ze zullen iig niet de slechtste zijn
Bedankt, duidelijk.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
02 feb 2006 22:22 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Dit is de reactie die ik laatst kreeg van pirelli over N-coderingen:
Wie snapt het nu nog?
_________________________________________ NPC 0577
|
03 feb 2006 10:31 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Die N-coderingsdiscussie is op dit forum al een keer héééééééééééééél uitgebreid aan de orde geweest...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
03 feb 2006 10:33 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
...en Speedy drukt zich nog voorzichtig uit...
|
03 feb 2006 11:03 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
03 feb 2006 11:57 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Alleen maar anders.
En van sommige banden is er nog geen N3 of N4. Een gloednieuwe band begint gewoon op N0. Een band waar al een N4 van is kan bij een nieuwe maat N0 krijgen voor die maat (want de N-codering hoort bij type + maat), ook al is de compound hetzelfde.
|
03 feb 2006 17:37 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Beter? Tja, het is een doorontwikkeling van dezelfde band... Is die dan beter dan de vorige... Hoeft niet denk ik... Maar over het algemeen zal het wel kloppen...
Ach, gewoon banden kopen waar je een goed gevoel bij hebt, denk dat ik voor Conti's ga onder de SC komend jaar (maar kan nog 100x wijzigen hoor! Zijn er eigenlijk wel Conti's in mijn maat?)
|
04 feb 2006 0:05 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Dit is weer wat Wittebrug erover zegt over N codering onder een 3.2tje:
_________________________________________ NPC 0577
|
24 mei 2006 13:03 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Rob "vergist" zich toch echt met bovenstaande uitspraak.
In de originele werkplaatshandboeken van de 3.2, die dus ergens in 1982 geschreven waren, werd zeker wel gesproken over banden met N-codering!
|
24 mei 2006 13:09 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ten tijde van de productie van de auto waren er -kennelijk- nog geen N-coderingsbanden. De huidige banden zónder N-codering zijn ook doorontwikkeld en -we mogen toch aannemen- beter dan de banden die destijds geleverd konden worden. De banden die tegenwoordig dus -zonder N-codering- geleverd kunnen worden zijn (met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid mogen we toch veronderstellen) beter dan de banden van destijds...
Welke meerwaarde zouden banden met N-codering dan hebben???
Oeps...
Laten we die discussie nou niet weer opnieuw opstarten...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
24 mei 2006 13:26 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
De eerste 3.2's zijn toch pas in 1983 gebouwd? Zou dit niet een aanvulling zijn geweest op het originele wph?
_________________________________________ NPC 0577
|
24 mei 2006 13:34 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het spijt me, maar de eerste N-coderingen stammen uit eind 80-er jaren. Dus het klopt wel.
De meerwaarde van N-codering bij de 3.2 waag ik te betwijfelen. De 996/997 (waarvoor de huidige banden zijn ontwikkeld) is een wezenlijk andere auto.
|
24 mei 2006 13:51 |
|
|