Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 6:31

Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Een nieuwe 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
erik_911sc schreef:
Nog even wachten mannen, maar één ding kan ik al wel zeggen: de gokjes van Horn en Marco komen het dichtst in de buurt :wink:

niet zo leuk om te gokken wat andermans ellende inhoudt :?

31 jan 2006 12:56
Profiel WWW Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Beetje raar dit.
Als je tijd hebt om uberhaupt te posten, dan kun je toch wel aangeven wat het is :?: :(

31 jan 2006 13:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 911 SC '77 & ex 911 3.2 '86
Bericht 
patrick911 schreef:
Beetje raar dit.
Als je tijd hebt om uberhaupt te posten, dan kun je toch wel aangeven wat het is :?: :(

Tsja, tijd om te posten heb ik wel alleen heb ik momenteel nog te maken met allerlei instanties (verzekeraar, politie e.d.) die ik niet in de wielen mag/wil rijden door nu al het hele verhaal op het PF te zetten. Ik heb het draadje geactiveerd omdat de hele zaak me nu al een week of twee/drie wakker houdt... is ook een soort verwerkingsproces :( :wink: Alle mooie reacties van jullie doen me goed: het is mooi om te zien dat er in NLD en BE nog andere Porsche-liefhebbers/eigenaars zijn die echt meeleven. Van mensen zonder Porsche krijg je namelijk snel te horen "het is maar een auto...waar maak je druk om :shock: " Zodra ik meer kan vertellen, zal ik posten :!:

31 jan 2006 13:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
We wachten in spanning af. Hoe het ook af gaat lopen: Succes!!!

31 jan 2006 13:26
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
erik_911sc schreef:
... is ook een soort verwerkingsproces :( :wink: Alle mooie reacties van jullie doen me goed

Nou, dat scheelt dan in ieder geval weer de kosten van een therapeut :wink:
Ik hoop dat alles goed afloopt voor je.

31 jan 2006 13:31
Profiel WWW
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
ik ben er van overtuigd dat iedereen hier het ontzettend rot voor je vindt!

Sterkte met allles!

Hopenlijk ben je goed vezekerd, want zo te horen wordt het toch een verzekeringskwestie

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

31 jan 2006 13:50
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Ben ook wel benieuwd wat ze met dit mooie stukje erfgoed hebben uitgevreten :evil: . In ieder geval succes en ik kijk uit naar nieuwe berichten.

31 jan 2006 14:04
Profiel
Melbourne
Bericht 
OK.
Excuses Erik voor de beetje negatieve toon van m'n vorig reactie.
Uiteraard hoop ik dat het meevalt.
Sterkte :!:

31 jan 2006 14:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ook sterkte van deze kant en ik hoop dat het allemaal nog enigzins gaat meevallen en je er met de instanties goed uitkomt !

Ik mag me toch niet voorstellen dat ze mijn auto zouden weghalen, ik zou ter plekke ehh hartaanval krijgen of zo :cry:

Nee mensen die zeggen "het is maar een auto" die begrijpen het niet helemaal :(

31 jan 2006 22:19
Profiel
ex RS4
Bericht 
Heb een keer in iemands album een reclame van Porsche zien staan:

"If you don't own one, you won't understand" oid
Zegt het helemaal denk ik.

Wil de album-eigenaar zich melden :?: :wink:

31 jan 2006 22:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 911 SC '77 & ex 911 3.2 '86
Bericht 
Hier het verhaal...

Zoals jullie weten heb ik naar aanleiding van alle goeie tips m'n gestolen elfje direct op marktplaats.nl gezet. Mijn advertentie heeft er precies één maand op gestaan (tot 12 jan jl.).

Op 13 jan jl. verscheen een advertentie (ik zag die advertentie wat later, +/- 1100 kijkers waren mij voor, niemand van jullie :?: :wink: ) die mijn aandacht trok.

In België werd een omgebouwde '69-er als '78 SC aangeboden voor 12k of "tegen elk aannemelijk doch geen belachelijk bod". Ik dacht nog da's een hoop moeite en tijd&geld voor zo'n ombouw (overigens technisch nog al moeilijk uitvoerbaar :wink:).

Omdat de aangeboden elfer rood was toch FF de advertentie gechecked. Toen ik de foto's van de verkoper bekeek (zo'n 30 in totaal) viel ik van de ene verbazing in de andere: er was geen twijfel mogelijk: het was mijn elfje :evil: :shock: Foto's zitten in m'n album.....

Direct m'n garage gebeld en de vorige eigenaar: ook bij hen bestond geen twijfel: het was mijn 911 :!: Maar dan met een "nieuw"chassisnr.

Daarop direct de recherche, verzekeraar e.d. gebeld. Opnieuw aangifte gedaan, dit maal met mijn eigen foto's en de verklaringen van m'n garage en de vorige eigenaar. De politie twijfelde ook niet waarop de OvJ direct een internationaal aanhoudingsbevel + bevel tot inbeslagname van de auto aan de Belgen uitvaardigde.

De Belgische Rijkswacht (hulde :!: ) heeft direct de auto in beslag genomen en de verkoper meegenomen voor verhoor. Het verhaal van deze mannen was dat de auto via internet in een garagebox in NL was gekocht voor 9k en dat zij de auto te goeder trouw hadden gekocht.

De Belgische OvJ (een vrouw) heeft daarop besloten dat de verkopers daadwerkelijk te goeder trouw waren: ze hadden immers meer dan 30 detailfoto's op het web geplaatst en hadden maarliefst 9 k neergelegd voor een 911 uit 1969 :shock: :? :evil:

De verkopers werden met auto heengezonden en zijn naar Belgisch recht eigenaar geworden, oja: ze wilden ook niet vrijwillig afstand doen van mijn auto. :cry: Ik had geen zin in een langslepende rechtzaak in België en heb de hele handel maar aan m'n verzekeraar overgedragen. Ik het geld zij de ellende.

Ben nu maar op zoek gegaan naar een waardige opvolger voor m'n SC-tje...

Laatst bijgewerkt door erik_911sc op 03 feb 2006 10:14, in totaal 1 keer bewerkt.

03 feb 2006 10:11
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
wat een verhaal :shock:
maar het tijdstip waarop je het postte is een goed voorteken :wink:

03 feb 2006 10:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht wow
Tjonge! Dit is idd een verhaal!
Toch zou ik wel graag willen weten wie de uiteindelijke dieven waren.
Konden die Belgen niet zeggen waar en uit welke garagebox ze jouw P
gekocht hadden? Lijkt me sterk dat die gasten een box huren voor een
éénmalige transactie. En via de verhuurder moet toch de naam van de huurder te traceren zijn. Ook al is de naam vals dan nog zijn er zeker
geldstromen via banken te volgen die nodig zijn om de huur te betalen....
Als het mijzelf betrof zou ik willen weten of het bekenden waren en hoe ze
wisten dat ik zo'n auto had :twisted:

03 feb 2006 10:27
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
€ 9.000 voor zo'n oud gebakkie is toch ook een prima prijs? :lol:

Ongelofelijk dat een OvJ (of het nou een vrouw of man is) daar intrapt! Die lui zijn zo nu en dan echt wereldvreemd, hoor!

Ik heb laatst tijdens een feestje een geanimeerd gesprek gehad met een OvJ in Amsterdam en ik wist niet wat ik hoorde... :roll:

Geen wonder dat je met een goede advocaat een heel eind komt...

03 feb 2006 10:49
Profiel
Melbourne
Bericht 
...maar Erik, wat is dan het goede nieuws :?:
Ik hoop voor je dat de auto goed verzekerd was en dat de (taxatie-)waarde die uitgekeerd wordt voldoende is om een voor jou vergelijkbare auto te kopen.
Wel goed van je dat je die advertentie zag, zeg. :shock:

03 feb 2006 11:09
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Man wat een verhaal zeg! Ik hoop dat je een goed bedrag voor de auto krijgt van de verzekering, zodat je een hele mooie 911 ervoor kan kopen :!: Maar het blijft kl*te dat je eigen auto waar je zo gek op bent niet meer terug komt.

03 feb 2006 11:10
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Goed balen zeg! Maar bestaat er geen mogelijkheid dat de verzekering hem voor jou "terug koopt" en weer in orginele staat laat brengen (voor zover dat nog mogelijk is) :?: Of heb je zelf geen zin meer in deze auto, wat ik me ook enigszins kan voorstellen.

Succes in de toekomst.

03 feb 2006 11:11
Profiel
ex RS4
Bericht 
Wow, geen woorden voor... :shock:

In ieder geval succes met de zoektocht naar de opvolger. Denk ik. :?

03 feb 2006 11:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
Heb wel wat twijfels bij het lezen van goeder trouw :roll: Denk nml. meteen jaja t zal wel......

Succes met de zoektocht!
Kijken of jij er ook één kan vinden in goede staat met gereviseerde motor in een garagebox voor 9K. 8) :wink:

03 feb 2006 13:08
Profiel
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
BELACHELIJK dat rechtsysteem, wat zit de wereld toch krom in elkaar!!!! Nou doe je alles volgens het boekje, netjes aangifte gedaan. Recherge neemt auto in beslag. En dan bepaald de wet dat deze gasten ze in goede trouw hebben gekocht. Waarom zetten ze hem dan op internet. Juist om er geld mee te verdienen! Dus ze wisten dat 9k niet veel was. Nou denk ik als mij dit gebeurd dus zelf auto halen, die gasten nog even een kadootje geven. Oude nr. er weer in en je hebt je auto weer terug. Alleen zul je dan zien dat het ineenkeer heel anders loopt. Ja dan ben ik de jippie.

Wat een ongelovelijke k.tzooi!

03 feb 2006 13:17
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Ik zou wel is een reactie willen horen van de jongens die wat rechten heben gestudeerd en dan van onze Vlaamse vrienden (jaja der zijn der onder ons, al rijden ze in een waterkoker).

Verder zakt mijn broek hier vanaf....

sterkte, maar als je hem terug had gekregen was het toch niet meer jouw ouwe vertrouwde Porsche, de glans is er totaal vanaf.

03 feb 2006 16:25
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Wat een verhaal.
"Helaas" is dit geen uitzondering en hoort men zulke zaken regelmatig (zelfs van heel dichtbij) :cry:
Sterkte en veel geluk met je zoektocht naar een nieuwe P

Laatste update 22/10/2013

03 feb 2006 16:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Ik had je verhaal nog niet gelezen, maar dit was exact wat ik in gedachten had. Zoiets gebeurt niet zelden en bewijs dan maar eens dat de koper niet te goeder trouw is.

Ik heb enkele jaren nog zo'n procedure gevoerd tvv een verzekeringsmaatschappij die intussen betaald had in dekking diefstal en dus in de rechten van de "bestolene" was getreden. Ging om een Mercedes 300 die onder dubieuze omstandigheden en voor een lage prijs was verhandeld tussen een firma en diens zaakvoerder. Rechtbank was echter van oordeel dat kwade trouwe niet kon worden bewezen...

In elk geval, als je verzekerd was in omnium valt het nog mee. Zoniet, dan zou ik toch procederen want het hele verkoop en koopverhaal doet mij serieus de wenkbrauwen fronsen. Konden ze iets bewijzen ivm aankoop in Nederland ?? En waarom beweren dat 'm omgebouwd was ?

Dat het systeem zwaar kan zuigen voor de gedupeerde bewijst ook dit krantenartikel : http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 022003_005

03 feb 2006 18:54
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Het blijft zonde.
De vorige eigenaar is een zeer goede vriend van me.
Met Eric heb ik toch enige malen contact gehad en ook bevestigd dat dit zijn auto is.
Eeuwig zonde dat een origineel Nederlands geleverde 911 SC in 1977 (!!!!) verkloot is door een paar eikels. Kenteken weg -> weg hisorie...

Erick
.

03 feb 2006 20:10
Profiel Twitter 
Moderator
PF #57
Bericht 
horn, die op 30 januari al schreef:
Oké, ik gok mee.

Hij is gevonden, maar de dief wil er geen afstand van doen. :evil:

Klote dat ik gelijk bleek te hebben. Eric, ik hoop dat je een mooie kan kopen!
Succes met je zoektocht.

03 feb 2006 20:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende