Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:03

Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
remzadels upgrade 2.7 '77 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht remzadels upgrade 2.7 '77
Hallo, ik heb net geperforeerde schijven gestoken op mn 911je, maar zou graag de grotere remzales monteren, ik denk dat die vanaf de 964 erop zaten? Kan ik dit doen, en welke aanpassingen zijn er nodig of is dit een onbegonnen werk?

15 jan 2006 10:50
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 '86
belgië
Bericht 
als ze de zelfde dikte hebben als originele 2.7 schijven zou ik er geen 964 tangen opzetten ( te dun).

Koop jezelf gereviseerde tangen van een carrera of sc , goeie carrera tangen zijn meer dan voldoende voor de straat.
Ga je het circuit op, begin dan eerst met dikkere schijven.

grt,

Y.

19 jan 2006 20:04
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
foxtrot / oscar
Bericht Re: remzadels upgrade 2.7 '77
Frederic911 schreef:
Hallo, ik heb net geperforeerde schijven gestoken op mn 911je, maar zou graag de grotere remzales monteren

Waarom?

20 jan 2006 11:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
Om vlugger stil te staan denk ik 8) ,
ik heb de remzadels gestoken van de 3.2 en zeer content mee,
om 964 remzadels te plaatsen moet je andere schijven steken + de boutgaten van de 964-remzadels een beetje uitfrezen omdat de gaten met uw veerbenen niet hetzelfde zijn, die van de 2.7 -3.2 zijn wat kleiner

hopelijk heb je er wat aan :wink:

31 jan 2006 21:34
Profiel Facebook 
foxtrot / oscar
Bericht 
KEV-911 schreef:
Om vlugger stil te staan denk ik 8)

Laat ik je dan uit de droom helpen... van grotere remmen wordt de remweg NIET korter

01 feb 2006 1:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
Waarom steken ze dan 964 remzadels op de porsches voor het circuit?
ben gewoon benieuwd waar het verschil zit want er moet toch een reden zijn :oops:

01 feb 2006 11:20
Profiel Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
mijn idee hier over

omdat ze een groter oppervlak hebben en dan bij circuit gebruik minder snel oververhit raken .

groter oppervlak, betere warmte over en afdracht.

maar ik ben geen technieker dus correct me if I'm wrong

robert

01 feb 2006 11:32
Profiel WWW Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Jeroen914 schreef:
KEV-911 schreef:
Om vlugger stil te staan denk ik 8)

Laat ik je dan uit de droom helpen... van grotere remmen wordt de remweg NIET korter

Jeroen,

Het zal nog wel even duren voordat deze mythe de wereld uit is. Misschien het eenvoudigste uit te leggen als men zich inbeeldt op ijs te rijden, ofdat ze dan denken door grotere remmen te monteren ook eerder stil staan........

01 feb 2006 12:54
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
rob964.c4 schreef:
mijn idee hier over

omdat ze een groter oppervlak hebben en dan bij circuit gebruik minder snel oververhit raken .

groter oppervlak, betere warmte over en afdracht.

maar ik ben geen technieker dus correct me if I'm wrong

robert

mij hebben ze verteld dat men dikkere schijven moet plaatsen om dat de gewone 3.2 schijven krom trekken bij intensief gebruik omdat de 964 remklauwen meer wrijving veroorzaken :?

er wordt toch zoveel verteld, een geluk dat er nog mensen zijn die het wel precies weten :D

01 feb 2006 13:39
Profiel Facebook 
foxtrot / oscar
Bericht 
Kev,
Je remweg wordt bepaald door de hoeveelheid grip je banden hebben op het asfalt, niet door de grootte van je remklauwen/schijven
Met een "krachtiger" remsysteem kan je hooguit je wielen eerder blokkeren

Zolang je je wielen kan blokkeren (en dat lukt eigenlijk altijd wel), zijn je remmen (in principe) dus goed genoeg

De reden om grotere remmen/schijven te monteren heeft inderdaad te maken met hitte afvoer. Een groter oppervlak kan meer hitte absorberen en dit ook weer makkelijk kwijt

Als je remmen de hitte niet goed kunnen afvoeren, wordt de remvloeistof te heet en gaat "koken". Er komen luchtbellen in.
De luchtbellen kun je samenpersen (in tegenstelling tot remvloeistof) en het resultaat is dat je dus wel op je pedaal kunt trappen, maar dat er niks (of weinig) meer gebeurt.

Niet zo'n prettige ervaring...
Been there, done that, got the t-shirt :mrgreen:

Dit gebeurd eigenlijk alleen als je flink op het circuit te keer gaat

Ideaal zou je met 964 klauwen ook grotere schijven moeten monteren
Maar in de praktijk blijken ze het goed te doen met de 3.2 schijven

Het monteren van grotere schijven dan die van een 3.2 op een 911 t/m 1989 is niet zo eenvoudig (lees: kan wel, maar is duur)

De 964 voorklauwen (in combinatie met 3.2 schijven) zijn een eenvoudige en relatief goedkope oplossing en kunnen net dat beetje extra uithoudingsvermogen leveren dat je nodig hebt

Van kromme schijven heb ik nooit last gehad...

01 feb 2006 15:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
bedankt jeroen voor het duidelijke antwoord :D

02 feb 2006 9:24
Profiel Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Jeroen914 schreef:

IK dus wel (misschien), maar niet met mijn Porsche. Mijn M5 heeft wel een beetje last van trillen als je de rem aanzet maar werkwaardig genoeg is dat weer weg als je een beetje doorremt. Of het nu de schijven zijn, of de blokken. Daar ik er alleen lange afstanden mee rijd, wordt er dus nauwelijks geremd...

Ik heb wel eens begrepen (kan me er ook iets bij voorstellen) dat als je een behoorlijke noodstop maakt, en dan liefst over langere afstand (=snelheid), je bent van de schrik bekomen en veilig to stilstand gekomen men nog al eens lekker met het voetje op de rem blijft staan waardoor dus plaatselijk (=remblokken) de schijven minder/anders afkoelen en dus kromtrekken tot gevolg zou kunnen hebben....

02 feb 2006 10:19
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
Marcel schreef:
Jeroen914 schreef:

IK dus wel (misschien)

Ik bedoelde met de 964 klauwen en 3.2 schijven ;)

02 feb 2006 15:23
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Marcel schreef:
Ik heb wel eens begrepen (kan me er ook iets bij voorstellen) dat als je een behoorlijke noodstop maakt, en dan liefst over langere afstand (=snelheid), je bent van de schrik bekomen en veilig to stilstand gekomen men nog al eens lekker met het voetje op de rem blijft staan waardoor dus plaatselijk (=remblokken) de schijven minder/anders afkoelen en dus kromtrekken tot gevolg zou kunnen hebben....

Dat klopt inderdaad. Voor een verkeerslicht, indien nodig, dus altijd de handrem aantrekken.

03 feb 2006 16:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2 cabriolet
Heiloo
Bericht 
Wat Marcel schrijft klopt. Met mijn V70 R automaat heb ik twee maal kromme schrijven moeten vervangen. Het komt door op de hete rem te blijven staan voor een stoplicht. Waar de remblokken tegen de schijf aandrukken is onvoldoende hitteafvoer. Dat leidt tot wharping of krom trekken van de schrijf. Met de Porsche heb ik het nog niet mee gemaakt[kruipt niet voor het stoplicht]
Frank

19 feb 2006 1:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ]