Auteur |
Bericht |
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
|
06 feb 2006 19:58 |
|
|
yves
3.2 '86belgië
|
idd, kzet 't er zelf bij, vandaar : rijdt ermee!
Joost , je gaat toch niet ontkennen dat't hemel en aarde verschil is!
grt,
_________________________________________ Ce qui compte dans une vie, c'est l'intensité d'une vie, pas la durée d'une vie .
|
06 feb 2006 20:29 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
_________________________________________ NPC 0577
|
06 feb 2006 20:46 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Nee zeker geen hemel en aarde verschil dat heb ik een aantal posts terug zelf al geschreven al hoewel je zelf schrijft . Maar je vertelt teveel de plus punten van een 3.2 naar mijn idee, neem nou het voorbeeld van 50-200 met maar een wagenlengte verschil als gevolg. Je moet er dan wel bij vertellen wat er gebeurt als ze daarna samen een bocht in moeten, als er in beide auto's gemiddelde bestuurders zitten zal er na de bocht een veel groter verschil zijn als 1,5 wagenlengte dat is 1 van de vele pluspunten van een 993.
De 993 een labrador wat maak je van een VW golf dan? tractor op speed vind ik wel een goede een 3.2 kan je soms dit gevoel geven.
|
06 feb 2006 21:26 |
|
|
yves
3.2 '86belgië
|
met een labrador bedoel ik allemansvriend ( tegenover de torsieveerders he! )
Golfie is een chinchilla he
het vrouwtje zal een 911 met 915 niet zo tof vinden als de 993...
wat betreft het bochtenwerk heb je overschot van gelijk!
Niet te vergelijken en bij wisselen van 93 naar 11 zelfs ronduit gevaarlijk bij een pittige rijstijl!
... seperates the men from the boys... GRAPJE !! ( is b*llshit)
maarrr, dat maakt de 993 nu net een 'labrador' in mijn ogen..
djeezes nu lijkt't al dat ik de 993 an't afbreken ben...
echt ni, 993 is en blijft de BESTE luchtkoeler : no contest..
grtz,
Y.
_________________________________________ Ce qui compte dans une vie, c'est l'intensité d'une vie, pas la durée d'une vie .
|
06 feb 2006 21:53 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Als geld geen rol speelt, ga dan voor een 993 2S handgeschakeld.
Maar ga eerst 100km proefrijden in beide,en kijk dan wat je het lekkerste vind sturen en beleven voor een 3e funcar.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
06 feb 2006 22:26 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Pfffffffff, je zal maar moeten kiezen.
|
06 feb 2006 22:55 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Dat is idd lang m'n eerste keuze geweest, maar eigenlijk zijn ze een pak duurder voor niks. Ze zijn ni sneller (eerder trager zelfs), ze hebben geen betere remmen, ze vangen meer wind en ze hebben de varioram die ik liever niet heb. denk dat de rationeelste 993 keuze voor mij de pre-augustus-1995-993c2 is. De s heeft wel een mooiere body maar de 993 is al van zichzelf vrij breed geheupt waardoor ik de turbo-look niet echt een must vind
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
07 feb 2006 0:40 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
??? trager als wat, het is geen C4 tenslotte ??? betere remmen als wat en waarvoor. Turbo remmen (4S etc) zijn voor straatgebruik ook geen betere remmen, en ik heb over mijn remmen nog nooit klachten gehad
??? waarom, is toch een paar pk meer (8pk)
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
07 feb 2006 8:31 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
ze zijn niet sneller dan een 272pk c2, integendeel zelfs....heb ik al meerdere keren gelezen in artikels...de varioram motor zou minder bruut z'n vermogen leveren en daardoor iets "braver" zijn. Ook Paul Frère (toch geen groentje in Porsche-knowledge) steekt niet onder stoelen of banken dat de 993 c2 non-varioram de leukste 993 is. Is de S ook niet een beetje zwaarder?(kan aan uitrusting liggen)
z'n remmen zijn gelijk aan de 993 c2 272pk...of ben ik verkeerd? Ik zeg toch ook niet dat die S slecht remt, ik zeg gewoon dat die niet beter remt dan...
Moet u wel gelijk geven dat ik hem mooier vind dan een gewone 993, maar ik vind het prijsverschil niet gerechtvaardigd...puur persoonlijk hoor...if money was no issue, ... 993 S
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
07 feb 2006 10:56 |
|
|
ROSE
993 - 1994Amersfoort
|
993 natuurlijk
Nou Mich M3
Ik ben ondertussen wel benieuwd wat de keuze gaat worden na al deze goed bedoelde en vaak zeer rake adviezen.
Houd ons niet langer in spanning zou ik zeggen
_________________________________________ Alweer een P-dag?
JA!
En het zit ook zo knus achterin..
|
07 feb 2006 11:02 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Re: 993 natuurlijk
Wordt eind deze week beslist...zaterdag ga ik weer langs
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
07 feb 2006 11:20 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: 993 natuurlijk
Kunnen hierop nog weddenschappen worden afgesloten... ?
|
07 feb 2006 11:25 |
|
|
ROSE
993 - 1994Amersfoort
|
Re: 993 natuurlijk
Jur
dit kan alleen maar 993 worden, toch
_________________________________________ Alweer een P-dag?
JA!
En het zit ook zo knus achterin..
|
07 feb 2006 11:27 |
|
|
Lydia
|
Ik heb in een sc gehad, een 964 en nu dan een 993. Ik ik ga toch voor die 993.
|
07 feb 2006 11:35 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: 993 natuurlijk
Als eerste auto zeker...maar in dit geval...denk ik toch dat 'ie gaat voor de "pure" 3.2
|
07 feb 2006 11:39 |
|
|
Gerco
|
Ik denk ook dat ie voor de 3.2 zal gaan !
Als het niet om vele vele kilometers zal gaan, en is puur als fun voor 3de auto, dan is misschien een 3.2 toch wat authentieker en meer Porsche fun.
Tussen de regels door lees ik toch wat meer interesse in een 3.2 dan een 993. Anders gezegd, als je tussen een 3.2 en een "betere auto" als de 993 twijfelt, heb je duidelijk heel veel interesse in de 3.2. Plus nog dat de 3.2 vast een stuk goedkoper is en minder in waarde daald, dan heeft de 3.2 al gewonnen.
Niet dat ik ooit in een 3.2 gereden heb, maar ik rijd dan ook meer kilometers en ben echt weg van mijn 993
|
07 feb 2006 15:59 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
daar kan ik wel wat aan doen....
_________________________________________ Got coffee?
|
07 feb 2006 17:08 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Klopt helemaal!
Ik zou daarom ook zeker voor de 3.2 gaan!
Was mijn eerste 911 en een heerlijke auto (ook voor dagelijks gebruik!).
De waarde van de 993 zal nog flink gaan kelderen, dus lijkt mij de keuze makkelijk...........
|
07 feb 2006 17:30 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
hmmm...niet helemaal akkoord...die 3.2 is vrij duur naar Belgische normen, de 993 is vrij goed geprijsd...denk ook niet dat de 993 nog zwaar zal zakken, maar dat moeten we idd nog afwachten...
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
07 feb 2006 18:36 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Je hebt nogal wat discussie losgemaakt hè ?
Mijn advies ? Kijk maar even naar links...... Ik heb in alle modellen 911 mogen rijden vanaf 1965 tot aan model 2005 (de 997 nog niet gereden), en blijf erbij (zoals ik ook wel eens TJ heb horen zeggen....) de 993 rules.......Alhoewel natuurlijk alle Elfers hun charme hebben
Voordeel van de 86-er; je houdt wat euro's over voor leuke andere dingen;
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
07 feb 2006 19:39 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
07 feb 2006 19:42 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Zo schijnt Alois Ruf een voorkeur voor de 964 te hebben... Het is allemaal erg persoonlijk. Wat de 993 ten opzichte van de 3.2 is, is de 997 eigenlijk gewoon ten opzichte van de 993.
|
07 feb 2006 20:11 |
|
|
yves
3.2 '86belgië
|
iedereen met een geschiedenis aan P-fahren sc->3.2>964->993 moet er wel rekening met houden dat ze zelf ook ouder geworden zijn!
maw , mischien vinden ze de oudere nu gewoon té hardcore .... vandaar het prefereren van het nieuwere model...
my 2cents
grt,
Y.
_________________________________________ Ce qui compte dans une vie, c'est l'intensité d'une vie, pas la durée d'une vie .
|
07 feb 2006 20:23 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
07 feb 2006 21:23 |
|
|