Auteur |
Bericht |
944 type2
944 type2zoetermeer
|
als de uitlaatgassen de goede waarde hebben dan wel.
maar of oom agent er blij mee is?
|
07 feb 2006 19:47 |
|
|
944 type2
944 type2zoetermeer
|
|
07 feb 2006 19:48 |
|
|
944 type2
944 type2zoetermeer
|
ik heb gewoon een dagtaak erbij!
op de kentekenplaat moeten wel de goedkeuringsmerken staan.
zoals:NL met daaronder 1 letter en 3 cijfers of NL met 5 cijfers(zonder letter)
|
07 feb 2006 19:54 |
|
|
944 type2
944 type2zoetermeer
|
dat het een sticker is maakt niet uit,als het maar goed leesbaar is van 20 meter afstand.
|
07 feb 2006 19:56 |
|
|
944 type2
944 type2zoetermeer
|
APK is geen veiligheidskeuring,de wettelijke minimale bandenprofiel is 1.6mm en met zulke banden wil ik niet rijden in de regen!
|
07 feb 2006 20:00 |
|
|
944 type2
944 type2zoetermeer
|
klopt,het is zelfs zo dat als een auto ergens bij een bedrijf wordt afgekeurd,moet deze auto ook als afgekeurd zijnde afgemeld worden bij de RDW.als de eigenaar de auto ergens anders laat goedkeuren en deze wordt dan als goedkeur afgemeld volgt er altijd een steekproef om alle afkeurpunten (de rest wordt natuurlijk ook gecontroleerd) na te lopen.
|
07 feb 2006 20:05 |
|
|
944 type2
944 type2zoetermeer
|
| | | | Rob Herfst schreef: Volgens mij heb je helemaal gelijk! Begin jaren '90 had ik (vooruitlopend op de verplichte invoering bij nieuwe auto's) een derde remlicht gemonteerd op mijn Austin Mini. Leek mij wel een veilig idee, voor zo'n klein zwart autotje ! Voor de APK kon ik mooi wel de bedrading bij de aansluiting (even ) loshalen, omdat hij anders niet APK goed gekeurd zou worden! Drie maanden later werd een derde remlicht verplicht voor nieuwe auto's..... ! Rare jongens die wetgevers! | | | | |
de wet is hier niet zo duidelijk over,maar naar mijn weten is dit geen afkeurpunt
|
07 feb 2006 20:11 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ach, je ziet het niet op de foto, dus...
|
07 feb 2006 20:13 |
|
|
944 type2
944 type2zoetermeer
|
dan is het goed!!
|
07 feb 2006 20:14 |
|
|
944 type2
944 type2zoetermeer
|
zo even een rustpunt zoeken!
|
07 feb 2006 20:15 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
..... ook in werkelijkheid
|
07 feb 2006 20:30 |
|
|
944 type2
944 type2zoetermeer
|
|
07 feb 2006 20:43 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Uitzonderingen bevestigen de regel
|
07 feb 2006 20:54 |
|
|
944 type2
944 type2zoetermeer
|
soms kom je wel eens auto's tegen die alleen maar een apk krijgen en verder niets!
die mensen komen dan ook zeiken waarom hun olie niet ververst is en hun bandenspanning niet gedaan is en de ruitensproeier niet bijgevuld is.
wat verwachten ze van 32,-euro?
die begrijpen er niks van!
|
07 feb 2006 21:38 |
|
|
jo996
996 C4 TiptronicWeert
|
Hallo Stefan,
Vraagje. Ik gebruik mijn Porsche niet tijdens de maanden november t/m maart. Hij staat dus zo'n 5 maanden stil. De auto is keurig netjes afgemeld. Schuift de APK dan ook 5 maanden op?
Groet,
jo996
|
07 feb 2006 22:14 |
|
|
944 type2
944 type2zoetermeer
|
nee,
de datum op je keuringsrapport,rechtsboven,is de vervaldatum.
voor die datum moet de auto gekeurd zijn.
|
07 feb 2006 22:39 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Leuk stukje over APK op een "andere" site
De cijfers die de RDW naar buiten bracht over grote onzorgvuldigheid bij de uitvoering van de APK zijn indicatief en niet representatief. ‘Deze publiciteit is een belediging voor de professionele autobranche’, aldus Koos Burgman, algemeen directeur BOVAG.
Afgelopen weekeinde werd Nederland opgeschrikt door berichten vanuit de RDW die zouden duiden op grote onzorgvuldigheid bij de uitvoering van de APK. De RDW deed mystery-onderzoek met vier auto's bij 68 bedrijven en stelde vast dat autobedrijven nog te weinig afgekeurde auto’s melden bij de RDW. Koos Burgman, algemeen directeur van de BOVAG: ‘Dat wisten we overigens allang, want de regel dat ook een afgekeurde auto verplicht kan en moet worden afgemeld werd in het jaar 2000 van kracht. Dit voorschrift wordt weliswaar steeds beter nageleefd, vorig jaar steeg het aantal afmeldingen van afgekeurde auto’s zelfs met 30 procent. Maar nog steeds wordt een derde nog niet afgemeld.’
De RDW maakte voor het mystery-onderzoek ook nog het een en ander onklaar aan de auto’s. Bijvoorbeeld: bij de achterbank werd een van de gordelsluitingen onklaar gemaakt door een schroef door de sluiting te draaien. Dat werd niet door ieder bedrijf opgemerkt. Fout natuurlijk. De NOS kreeg de primeur van de resultaten toegeschoven. En wat is er leuker voor zo’n medium dan een sappig verhaal over misstanden bij de APK. Op de radio deed de directeur van de RDW er, tot grote ergernis van BOVAG, nog een schepje bovenop door zonder verdere bewijsvoering ongegeneerd te suggereren dat de branche veel onterechte reparaties zou uitvoeren. Volgens het rapport over het mystery-onderzoek zou de branche in meer dan 20 procent van de keuringen in de fout gaan. Alsof die cijfers zomaar even naar de hele APK-uitvoering zouden kunnen worden geëxtrapoleerd.
De echte feiten over de APK:
Uit de RDW-cijfers over 2005 blijkt dat na meer dan 200.000 steekproeven op de APK, uitgevoerd door diezelfde RDW, de branche in 93,4 procent van de keuringen de APK goed uitvoert. De toegestane foutnorm van de RDW ligt op 6,5 procent. Daar zitten we dus nog slechts 0,1 procent vanaf! Burgman: ‘Hulde aan de keurmeesters, want een aantal jaren geleden zaten we nog rond 10 procent keuringen met fouten. Door veel inspanningen van bedrijven, keurmeesters, BOVAG en RDW is dit cijfer dus aanzienlijk verbeterd.’
‘De suggestie van onterechte reparaties wordt ondergraven door het feit dat uit het rapport blijkt dat de meeste fouten zijn toe te schrijven aan juist niet gevonden mankementen. De autobedrijven doen zichzelf dus eerder tekort dan dat ze zich onterecht verrijken.’
Tja,waar gehakt word vallen spaanders..........
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
07 feb 2006 22:42 |
|
|
944 type2
944 type2zoetermeer
|
ik kan je vertellen dat ik in een bedrijf werk waar nagenoeg niets onnodig vervangen wordt,of auto's die afgemeld worden waarbij dit onterecht is.
er zal altijd wel iets over het hoofd gezien worden.
ook bij steekproefcontroleurs!
mensen maken nou eenmaal fouten.
|
07 feb 2006 23:03 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 feb 2006 23:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Niet als de auto geschorst blijft
|
07 feb 2006 23:28 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Nog even over dat sticker kenteken:
M'n sticker kenteken heeft de normale afmetingen, dus is zeker wel op 20 meter afstand leesbaar voor oom agent met/zonder bril.
In het blauwe vlak staat een cirkeltje met NL en daaronder een nummer van 4 of 5 cijfers, nauwelijks leesbaar want gedeeltelijk in de zwarte rand. Lijkt dus bedriegelijk echt, maar of het ook echt is weet ik niet zeker
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
07 feb 2006 23:29 |
|
|
horn
PF #57
|
Sticker kenteken is illegaal. Je wil er nog wel eens mee wegkomen als je zegt dat je het niet weet en terplekke de goede plaat voorop kan plaatsen.
Maar het is niet toegestaan!
Verder een apk tip voor 964 rijders. Het komt nogal eens voor dat in de reflectors in je achterlichtunits vocht zit. Dit is een afkeurreden.
Oplossing: koop bij de Brezan/Halfords/fietsenwinkel één of twee (afhankelijk van of ze allebei vochtproblemen hebben) een rechthoekig rood reflectortje (5x3 cm), plak dat met dubbelzijdig tape op je achterlampunits, over de reflectors-met-vocht heen. Opgelost.
Goedkeuren, reflectortjes eraf, in het handschoenenkastje en volgend jaar weer doen.
Tip die ik kreeg van de apk-keurmeneer.....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 feb 2006 23:43 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Leuk, zo'n discussie over een sticker
Ben nog steeds niet overtuigd. Sommige mensen noemen dat eigenwijs
Uit het verhaal van 944 type 2 haal ik niet dat het niet mag.
Op de website van Koos cq, verkeershandhaving.nl staat het volgende:
Kentekenplaat
Sinds 1 februari 2003 moeten nagenoeg alle auto’s en motoren de nieuwe kentekenplaat met het Euro-embleem en NL-teken voeren. Er zijn een paar uitzonderingen, zoals de donkerblauwe kentekenplaten voor klassiekers, de lichtblauwe platen voor taxi’s, de groene handelaarsplaat en de kleine Amerikaanse plaat.
Leesbaarheid
Het is zaak dat de cijfers en letters op een afstand van 20 meter duidelijk leesbaar zijn. Dat betekent bijvoorbeeld dat er niet gereden mag worden met platen die erg vies zijn of waarvan de cijfers of letters vervaagd zijn. Ook mag de plaat niet afgeschermd worden door een trekhaak, fietsendrager of een ander object. De boete voor ondeugdelijke kentekenplaten bedraagt € 57,- .
Vooralsnog ga ik er van uit dat het OF wel mag, OF dat ik een boete van € 57,- riskeer. Daar kan ik wel mee leven
Kan ook nog proberen er mee weg te komen zoals Horn zegt.
Maar, we zullen het gauw genoeg weten. Er is een forummer die zo'n sticker kenteken heeft EN binnenkort voor de APK moet. Ben benieuwd.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
07 feb 2006 23:59 |
|
|
944 type2
944 type2zoetermeer
|
ja ok je hebt gelijk,
maar dat werd niet verteld
|
08 feb 2006 0:13 |
|
|
944 type2
944 type2zoetermeer
|
wat in de APK regelgeving niet vermeld staat is geen afkeurpunt.
dat van dat stickerkenteken zal ik wel ff aan de RDW vragen.
|
08 feb 2006 0:16 |
|
|