Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 5:38

Antwoord op onderwerp  [ 190 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Help: 993 of 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
2000 gtv schreef:
:shock: :shock: :shock: :shock:
Type foutje ?ipv een 6 een 3 :wink:

Nee hoor! 8) :lol: :wink:

Die waardedaling van de 6 hebben wij inmiddels wel gehad!

Huidige situatie:
Steeds meer 993 rijders stappen over op de 996!!

Markt:
- aanbod 993 stijgt: prijs daalt!
- vraag 996 stijgt; prijs stijgt! :wink:

Dit klinkt je toch niet vreemd in je oren, Erwin?

Als je een beetje over je :shock: :shock: :shock: heen bent, dan is het misschien wel tijd voor actie!
Wacht iig niet totdat iedereen zijn 993 op de Markt plettert! :lol: :lol: :wink:

07 feb 2006 21:51
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht :-)
2000 gtv schreef:
Rob Herfst schreef:
De waarde van de 993 zal nog flink gaan kelderen, dus lijkt mij de keuze makkelijk........... :wink:

dacht ik ook! :mrgreen:

07 feb 2006 21:53
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Devils son schreef:
Epicurus schreef:
en blijf erbij (zoals ik ook wel eens TJ heb horen zeggen....) de 993 rules.......

Zo schijnt Alois Ruf een voorkeur voor de 964 te hebben... Het is allemaal erg persoonlijk. Wat de 993 ten opzichte van de 3.2 is, is de 997 eigenlijk gewoon ten opzichte van de 993.

Je hebt gelijk; an opinion is like an asshole.......

07 feb 2006 21:56
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Rob Herfst schreef:
2000 gtv schreef:

Nee hoor! 8) :lol: :wink:

Die waardedaling van de 6 hebben wij inmiddels wel gehad!

Huidige situatie:
Steeds meer 993 rijders stappen over op de 996!!

Markt:
- aanbod 993 stijgt: prijs daalt!
- vraag 996 stijgt; prijs stijgt! :wink:

Dit klinkt je toch niet vreemd in je oren, Erwin?

Als je een beetje over je :shock: :shock: :shock: heen bent, dan is het misschien wel tijd voor actie!
Wacht iig niet totdat iedereen zijn 993 op de Markt plettert! :lol: :lol: :wink:

Weet iemand totale productiecijfers van totale lijn 993 en de totale lijn 996 ? Het gaat immers om vraag en aanbod toch ? Ik heb zelf het idee dat de 996 nu inderdaad redelijk stabiel in prijs is, máár met de komst van de 997 maak ik mij meer zorgen om de (procentuele) daling in waarde van de 996 dan van de 993 (....de wens is bij mij overigens NIET de vader van de gedachte)

07 feb 2006 22:01
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Epicurus schreef:
Weet iemand totale productiecijfers van totale lijn 993 en de totale lijn 996 ? Het gaat immers om vraag en aanbod toch ? Ik heb zelf het idee dat de 996 nu inderdaad redelijk stabiel in prijs is, máár met de komst van de 997 maak ik mij meer zorgen om de (procentuele) daling in waarde van de 996 dan van de 993 (....de wens is bij mij overigens NIET de vader van de gedachte)

De 993 zal in waarde gaan dalen.

De 996 zal in waarde gaan dalen.

Dat houdt een keer op en dan gaan de prijzen stijgen. Dat laatste gebeurt bij schaarste (terwijl er wel nog steeds vraag naar is, een Lada is misschien tegenwoordig wel schaars, maar nog steeds niets waard), maar daar zijn de 993 en de 996 nog helemaal niet aan toe.

Persoonlijk denk ik dat de 993 en de 996 even goede investeringen zijn (lees: slechte investeringen vanuit financieel oogpunt).

08 feb 2006 0:03
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Sinds ik mij ben gaan orienteren (ca september 2004 en uiteindelijk eentje gekocht in november 2004))in de 993.Zijn de prijzen nog niet echt lager geworden imho.

08 feb 2006 0:14
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
2000 gtv schreef:
Sinds ik mij ben gaan orienteren (ca september 2004 en uiteindelijk eentje gekocht in november 2004))in de 993.Zijn de prijzen nog niet echt lager geworden imho.

De mijne in 2001 gekocht en zo het nu lijkt geen afschrijving 8) :wink:

08 feb 2006 0:28
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
2000 gtv schreef:

Dat komt vanzelf. M.i. is de meerprijs ten opzichte van een 964 te hoog en het prijsverschil met de 996 veel te klein. Punt is dat op dit moment velen de 993 als ultime 911 zien. Maar zodra dat verandert (en dat komt meer en meer)...

BTW: m.i. zijn de prijzen wel aan het dalen.

08 feb 2006 0:33
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
"time will tell" Mijnheer Diavola :wink:

08 feb 2006 0:39
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
In mijn ogen gaat de996 nog een portie dalen..vooral de Duitse markt is er vol mee,en dat is toch de visvijver van Porschekopend Europa... :!:

08 feb 2006 0:47
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
ome piet schreef:
De mijne in 2001 gekocht en zo het nu lijkt geen afschrijving 8) :wink:

Misschien, na vijf jaar toch ook maar eens mee gaan rijden, ome Piet?

Daar zijn ze per slot van rekening voor gemaakt! 8) :lol: :wink:

En dan komt die afschrijving vanzelf! :wink:

08 feb 2006 0:49
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
ome piet schreef:
In mijn ogen gaat de996 nog een portie dalen..vooral de Duitse markt is er vol mee,en dat is toch de visvijver van Porschekopend Europa... :!:

De prijzen van de 996 lijken het laatste jaar (ook in Duitsland) redelijk stabiel tot een lichte daling!

De visvijver is daar momenteel ook minder groot dan ruim een jaar geleden!

Er zal inderdaad nog wel een keer een aardige portie afgaan, op het moment dat veel 996 rijders gaan overstappen naar de 997!

Binnen nu en twee jaar, mag je aannemen! 8)

08 feb 2006 0:56
Profiel WWW
Bericht 
2000 gtv schreef:
"time will tell" Mijnheer Diavola :wink:

Klopt, maar ik kan mij herinneren dat de 3.2 ooit "de laatste echte" werd genoemd. Ik weet dat de impactbumpers destijds leidde tot de conclusie dat de 911 "niet meer een 911" was. Ik weet dat de 901 ooit werd afgeschilderd als "geen echte Porsche".

Over 10 jaar lees je op het Porscheforum dat "die luchtgekoelden" ouderwets zijn. Dat ze niet geschikt zijn voor alledag. Gevaarlijk weggedrag in het grensbereik. Beetje traag. Spartaans. Leuk voor erbij, maar verder...

Maar goed, over 10 jaar denken mensen ook dat ik in een 911 rij omdat ik in de penopauze terecht ben gekomen... :wink:

08 feb 2006 0:57
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Rob Herfst schreef:
[En dan komt die afschrijving vanzelf! :wink:

ome piet wil alleen afschrijven wat de fiscus betreft 8) :lol: :lol:

08 feb 2006 1:00
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Devils son schreef:
[
Maar goed, over 10 jaar denken mensen ook dat ik in een 911 rij omdat ik in de penopauze terecht ben gekomen... :wink:

En nu niet denk je :?: :lol:

08 feb 2006 1:03
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Dit laatste vind ik wel heel interessant..."zal de 993 nog veel verder gaan dalen in waarde?" en "gaat de 996 stabiliseren?"

Ik verwacht dat de 993 niet veel meer gaat dalen want eigenlijk zijn er niet zo gek veel exemplaren van...kijk maar es rond op de weg, een 993 zie je niet overdreven veel. 996 daarentegen: noem je geliefkoosde kleur, opties en bouwjaar en je vindt wel wat je zoekt. Over een jaar of 10, als de 996 een beetje ouderdom begint te krijgen zal hij op weinig sympathie ven liefhebbers moeten rekenen. Op dit moment is het "great-value-for-money" en dat weten ook mensen die geen verrek om een 911 geven maar het wel cool vinden ermee rond te rijden omdat het mooi staat...de goede, door OPC onderhouden 996'en zullen hun waarde behouden maar al de rest zou wel es een tweede 996-prijs-recessie kunnen ondergaan.

En degene die gaan roepen dat er nog een massa 993's in tweedehands op de markt te verwachten valt die geloof ik niet. Dit zou betekenen dat er heel veel mensen zijn die een 993 hebben staan waar ze eigenlijk niet mee buiten komen!?

964 zie je dan wel weer geregeld rijden...maar ja, hoeveel ouwere zijn er ni omgebouwd naar 964-look?

08 feb 2006 1:14
Profiel
Bericht 
ome piet schreef:

En nu niet denk je :?: :lol:

Nu niet nee... Ik zit nog in de lage 30-ers ( :roll: ), dus dat is een beetje vroeg voor penopauze.

08 feb 2006 1:30
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Devils son schreef:

Dán pas denk je??? :lol: :lol:

08 feb 2006 8:05
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Joh,

Wat was het voorheen een stuk makkelijker, als je wat extra had kocht je een zo jong mogelijke 911.

Een topper voor mij is toch een 3,2 Carrera met 16 inch turbo velgen, schuifdakje en airco tijdlooooooooooooooooos :!:

08 feb 2006 8:38
Profiel
Bericht 
ER schreef:
Dán pas denk je??? :lol: :lol:

Ome Piet had het intikkertje al gemaakt...

08 feb 2006 10:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Abarth 124 Spider 2017 Ex.Boxster 2.7 2008 Ex 924 1979 Ex.911 SC targa 1982
Beverwijk
Bericht 
Als we het hebben over afschrijving en waardebehoud dan lijkt me de keuze eenvoudig:

De G-modellen zijn reeds een paar jaar in hun 'prijsdal' beland. zij zullen IMO dus niet meer dalen, eerder stijgen. de semi-klassiekerstatus helpt hier natuurlijk aan mee.

Een perfecte '89 er, geheel uitgerijpt lijkt me een goede keuze voor de toekomst als het gaat om waardebehoud en afschrijving.

De 993 zal zeker nog in waarde dalen, laatste luchtkoeler of niet... vergelijk het met de prijzen voor een 964 van 5 jaar geleden en nu. de 964 is nu hard op weg naar zijn 'prijsdal' en wordt prijstechnisch in sommige gevallen reeds ingehaald door de G-modellen.

Maargoed, de keuze voor een derde auto maak je veelal op emotionele gronden en niet op rationele, toch? :D

08 feb 2006 10:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Alle "reguliere" auto's, en de 996 en 993 zijn echt geen uitzondering, zullen met het verstrijken van de jaren in waarde dalen. Een goede investering is zo'n auto nooit :shaking: Je kunt hooguit proberen een zo laag mogelijke afschrijving te realiseren, maar laat het geen doel op zich zijn want dan kom je waarschijnlijk bedrogen uit.

De 993 is in mijn ogen verhoudingsgewijs duur of de 996 is verhoudingsgewijs gunstig (het glas is half leeg of half vol, wat jij wilt). Ik denk dat de komende jaren met het dalen van 996 prijzen meer 993 bezitters de overstap kunnen en zullen maken. De keus voor een modernere en over het algemeen goedkoper te onderhouden wagen is een logische en dan laat ik de technische verbetreingen nog achterwege. Er zal altijd wel een groepje liefhebbers zijn voor de 993, maar die groep zal wel kleiner worden al naar gelang de 996-en in het bereik komen. Wat dat betreft is het m.i. niet anders gegaan met de 3.2 en de 964. Eén en ander is toch vaak prijs gerelateerd.

Verder lijkt de discussie water- en luchtgekoeld z'n beste tijd gehad te hebben. Inmiddels is algemeen aanvaard dat de watergekoelde motoren beter presteren en technisch hun voorgangers zijn voorbijgestoken - en zo hoort het uiteraard ook. Steeds meer zogenaamde luchtgekoelde die-hards lonken naar de "waterkokers". Kom maar, kom maar, kom maar ... :cheesy:

08 feb 2006 11:06
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Ik voel idd zeer veel voor de 3.2, anders zou ik ni twijfelen met een 993. Denk ook steeds meer in de richting van de 3.2. Het is een mooie en zuivere klassieker, met net de kleur en de wielen die ik graag zou willen. Maar toch moet ik ze beide nog es aanschouwen vooraleer de knoop definitief te kunnen doorhakken. Wat kost een grote beurt op zo'n 3.2 eigenlijk? Om de hoeveel tijd moeten de kleppen gesteld worden?

Ik vind het ook belangrijk eerst te kunnen stappen vooraleer te beginnen lopen => 3.2. Ondanks het feit dat het budget plots minder een probleem is (ik ga 'm op de zaak kopen ipv privé), maar dan is het wel belangrijk dat ie waarde houdt. Dit versterkt het gevoel voor de 3.2. En zeker als derde wagen is het eerder voor de fun die je eraan beleeft (In de zomer met zo'n klassieker richting kust rijden en genieten).

ALs ik over een paar jaar nog deftig uit de een 3.2 kan stappen, kan ik nog steeds met een 993 gaan lopen

:wink:

Maar...beslissing pas zaterdag

08 feb 2006 11:35
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Adu,

Weet niet of het met de haalbaarheid te maken heeft :?:

Vorig jaar stond ik zelf voor de keuze een 996 of 993 :idea:

Klinkt raar maar ik heb niet zoveel met een 996 en toen bewust voor een 993 2S gekozen.

En als ik heel eerlijk ben en zie wat een 996 nu kost in vergelijking met een jaar geleden heb ik het niet zo verkeerd gedaan :wink:

08 feb 2006 11:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
molen934 schreef:
(..) Klinkt raar maar ik heb niet zoveel met een 996 en toen bewust voor een 993 2S gekozen.

En als ik heel eerlijk ben en zie wat een 996 nu kost in vergelijking met een jaar geleden heb ik het niet zo verkeerd gedaan :wink:

adu schreef: "Er zal altijd wel een groepje liefhebbers zijn voor de 993, maar die groep zal wel kleiner worden al naar gelang de 996-en in het bereik komen." Ik begrijp echter wel wat je bedoelt. De 993 heeft een bepaalde uitstraling die m.i. wel iets nostalgisch heeft.

En waar het gaat om de prijzen, die zijn over h et algemeen t.o.v. vorig jaar niet gezakt. Ik heb zelf m'n elfer in aug/sep '05 gekocht en heb toen uitgebreid (de prijzen) vergeleken. Nu, een half jaar later, is er wat dat betreft niks veranderd.

08 feb 2006 12:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 190 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende