Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 4:53



Antwoord op onderwerp  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
apk regelgeving 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Harley schreef:
. Er is een forummer die zo'n sticker kenteken heeft EN binnenkort voor de APK moet. Ben benieuwd.


Ik ook...100% afkeur.... 8)
_________________________________________
t beste maar weer...


08 feb 2006 0:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ome piet schreef:

Ik ook...100% afkeur.... 8)


Ik ken wel een adresje waar hij er wel doorheen komt. Zo heb je overal wel een adresje (hoewel het RDW tegenwoordig strenger is).


08 feb 2006 1:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944
Grave
Bericht 
Hallo:

Dan heb ik er ook nog eentje.Ik heb een Opel Kadett GSI 16 V gehad uit 1988.Motorcode is C 2.0 XE.De auto heeft een geregelde 3-weg katalisator.De regeling geschied middels een Lambda-sonde.
De auto is van Duitse import afkomstig,en heeft op kenteken de emissie-code K 6 staan.
Wat mag dan de CO-uitstoot maximaal zijn ? Heb ik een pittig gesprek over gehad met de APK-keurmeester destijds,dat uitgelopen is op een machtspelletje en uiteindelijk op ruzie........ :roll: :roll:
Tja,als je tijdens een gesprek een grote ring-sleutel pakt,en een spuitbus kruipolie naar mij richt........... :twisted: :twisted:
_________________________________________
Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!


08 feb 2006 1:09
Profiel
PorscheForum Rakker
944 type2
zoetermeer
Bericht 
Rob 944 schreef:
Hallo:

Dan heb ik er ook nog eentje.Ik heb een Opel Kadett GSI 16 V gehad uit 1988.Motorcode is C 2.0 XE.De auto heeft een geregelde 3-weg katalisator.De regeling geschied middels een Lambda-sonde.
De auto is van Duitse import afkomstig,en heeft op kenteken de emissie-code K 6 staan.
Wat mag dan de CO-uitstoot maximaal zijn ? Heb ik een pittig gesprek over gehad met de APK-keurmeester destijds,dat uitgelopen is op een machtspelletje en uiteindelijk op ruzie........ :roll: :roll:
Tja,als je tijdens een gesprek een grote ring-sleutel pakt,en een spuitbus kruipolie naar mij richt........... :twisted: :twisted:



max.CO :0.5%


08 feb 2006 1:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
944 type2 schreef:
Jeroen914 schreef:
kan je eens voor mij nakijken of (en evt wat) de minimum inbouw hoogte voor de koplampen is?

op mijn 914 (ook een racer die op kenteken blijft) zitten nu klapkoplampen en daar wil ik vanaf

ik heb bij verschillende 911 flatnose conversies (gewoon op NL kenteken) gezien dat de koplampen ook (behoorlijk laag) in de bumper zitten ingebouwd



er staat niks in de apk regelgeving over min. inbouwhoogte.
wel staat er dat:het horizontale gedeelte van de scheidingslijn moet zich bevinden tussen of op de lijnen van het scherm van het koplampafstelapparaat dan wel op het verlichtingsscherm,die overeenkomen met een daling van de lichtbundel ten opzichte van de horizontale middenlijn van de koplamp van 5 tot 40mm/m


Bedankt!
:thumleft:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


08 feb 2006 4:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
944 type2 schreef:
porscheware schreef:
Voor mij binnenkort een lege Katalysator. Optisch blijft alles dus hetzelfde.
Wat denk jij; kom ik ermee door de keuring zonder problemen?



als de uitlaatgassen de goede waarde hebben dan wel.


maar of oom agent er blij mee is? :roll:


Bedoel je dan het extra geluid of de hogere snelheid?


08 feb 2006 9:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
porscheware schreef:
Bedoel je dan het extra geluid of de hogere snelheid?


Nee, het feit dat je met een auto die op het kenteken een kat. vermeld heeft staan (K6, of U9, of whatever), ook te allen tijde voorzien moet zijn van een kat. Je mag dus niet met een katvervanger rijden. Punt is: niemand die het ziet, dus je komt er mee weg.


08 feb 2006 10:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Ok duidelijk, had ik zelf kunnen bedenken :roll:


08 feb 2006 10:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
944 type2
zoetermeer
Bericht 
need i say more?


08 feb 2006 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
944 type2
zoetermeer
Bericht 
944 type2 schreef:
nee,

de datum op je keuringsrapport,rechtsboven,is de vervaldatum.
voor die datum moet de auto gekeurd zijn.




ik had geen gelijk.

je hoeft hem dan niet te laten keuren in de periode dat de auto geschorst is.maar als je weer de weg opgaat dan moet de auto weer gekeurd zijn.


08 feb 2006 22:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hallo

nog even over die katvervanger.of legekat.
waaraan zienze dat het niet goed is of dat je geen kat meer hebt?
meten ze dat in je uitlaat gassen?
zoja hoe kan het dan dat er zonder kat toch door de keuring komen?
en hoe groot is de kans dat ze hem af keuren zonder kat?

anton964


09 feb 2006 0:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
anton964 schreef:

nog even over die katvervanger.of legekat.
waaraan zienze dat het niet goed is of dat je geen kat meer hebt?
meten ze dat in je uitlaat gassen?
zoja hoe kan het dan dat er zonder kat toch door de keuring komen?
en hoe groot is de kans dat ze hem af keuren zonder kat?



Als je een auto van vóór 1-1-1993 (eerste toelating) hebt dan is een 4-gastest niet nodig. Dan moet men alleen maar naar de CO waarde kijken. Met lege kat is er echter geen probleem om door de CO test te komen (blijkt uit vele ervaringen).

Als je aan de 4-gastest moet, dan heb je wel een probleem.


09 feb 2006 10:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
de mijne is van 92 en heeht op het kenteken u9 staan.
als ik het goed begrijp legekat geen probleem.

anton964


09 feb 2006 16:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
anton964 schreef:
de mijne is van 92 en heeht op het kenteken u9 staan.
als ik het goed begrijp legekat geen probleem.


Precies.


09 feb 2006 17:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Devils son schreef:
Als je een auto van vóór 1-1-1993 (eerste toelating) hebt dan is een 4-gastest niet nodig. Dan moet men alleen maar naar de CO waarde kijken. Met lege kat is er echter geen probleem om door de CO test te komen (blijkt uit vele ervaringen).

Als je aan de 4-gastest moet, dan heb je wel een probleem.

Dat opent perspectieven. :D


09 feb 2006 18:39
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
WdePundert schreef:
Dat opent perspectieven. :D

hoezo, heb je een kat erin dan?
_________________________________________
Got coffee?


09 feb 2006 20:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Jawel, ik heb een Amerikaanse uitvoering. (217 pk).


10 feb 2006 16:37
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
WdePundert schreef:
Jawel, ik heb een Amerikaanse uitvoering. (217 pk).

:twisted: wedstrijdje :?: :wink:
heb begrepen dat het (tenminste in '89) een optie was om em in nl zonder te bestellen, dat kostte 500 gulden meer; echte porsche gedachtengang
_________________________________________
Got coffee?


10 feb 2006 16:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Marco schreef:
:twisted: wedstrijdje :?: :wink:

Durf je wel met je 245 PK :twisted:


10 feb 2006 16:56
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Stefan,

Na aanleiding van een discussie elders op dit forum, even de volgende vraag:

Bij APK, ongeacht of het een oude(re) of nieuwe auto is, wordt er gekeken naar de maximale snelheid van het voertuig en of de snelheidsindicatie op de huidige banden (H, V, ZR, etc) daarmee in overeenstemming zijn?

Thanks :!:
_________________________________________
Just don't lift mid-turn.


15 feb 2006 15:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die Porschisten;

Een achterdochtige APK-keurmeester die een leeggemaakte kat of een vervanger vermoedt hoeft natuurlijk maar even met een sleutel op de behuizing te tikken om je te ontmaskeren; of je CO-waarde dan goed is of niet, dan ga je toch echt nat....
_________________________________________
Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!


15 feb 2006 17:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die Patrick911;

Hier staat zo ongeveer het hele verhaal. Over speedindex geen woord.

http://www.bmwe28.nl/frames/techniek/apkeisen.htm
_________________________________________
Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!


15 feb 2006 17:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die Porschisten;

....en volgens dat lijstje hoeft een kat inderdaad niet aanwezig te zijn en hoeft enkel het bijbehorende CO-percentage te kloppen.
_________________________________________
Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!


15 feb 2006 17:53
Profiel
PorscheForum Rakker
944 type2
zoetermeer
Bericht 
patrick911 schreef:
Stefan,

Na aanleiding van een discussie elders op dit forum, even de volgende vraag:

Bij APK, ongeacht of het een oude(re) of nieuwe auto is, wordt er gekeken naar de maximale snelheid van het voertuig en of de snelheidsindicatie op de huidige banden (H, V, ZR, etc) daarmee in overeenstemming zijn?

Thanks :!:



voor de APK geldt:dat de banden op 1 as moeten dezelfde karkasstructuur hebben.

bij bedrijfswagens moet de loadindex overeenkomen met het kentekenbewijs.


16 feb 2006 23:20
Profiel
PorscheForum Rakker
944 type2
zoetermeer
Bericht 
Hansv schreef:
Ha, die Porschisten;

....en volgens dat lijstje hoeft een kat inderdaad niet aanwezig te zijn en hoeft enkel het bijbehorende CO-percentage te kloppen.



dit is ook het enige wat voor de kat geldt.

en gasdicht natuurlijk.


16 feb 2006 23:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.