Auteur |
Bericht |
Roi
niet meer....
|
Douwe,
Waar heb je zoeits laten doen?
Mvgr. Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
08 feb 2006 12:03 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Jezus wat een prijzen, spuiten ze haar gedeeltelijk over of zo?
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
08 feb 2006 12:08 |
|
|
Douwe Minkema
996 Carrera 4SSoest
|
Kan op verschillende plaatsen. Hoofdvestiging is Den Bosch, De Beverspeijken 20K tel.: 0624 696649 (Martin de Ridder) Als je een plekje (binnen) hebt waar hij de ruimte heeft met zijn spullen doet hij het ook op locatie.
_________________________________________ There are no old Porsches, only new owners.
|
08 feb 2006 12:10 |
|
|
Douwe Minkema
996 Carrera 4SSoest
|
Tja, die prijzen lijken hoog, maar ze zijn wel twee (2!) dagen bezig geweest. 42 Euro/uur vind ik dan wel meevallen (inclusief BTW) voor het in- en exterieur. Als de Porsche dan ook nog in concourstaat naar buiten gereden wordt dan ben ik die 675 Euri al weer vergeten.
_________________________________________ There are no old Porsches, only new owners.
|
08 feb 2006 12:16 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
He Douwe, misschien een domme vraag, maar polijsten ze eerst krasjes weg voordat ze gaan poetsen Als dat er ook bij zit vallen de kosten wel mee eigenlijk.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
08 feb 2006 12:28 |
|
|
Douwe Minkema
996 Carrera 4SSoest
|
Ze wassen hem eerst heel zorgvuldig (badstof handdoeken met dubbele lus), daarna speciale cleaner, daarna polijsten, daarna alle pitjes (steenslag enzo) vullen, weer polijsten, waxen, droge, uitwrijven, waxen, drogen, uitwrijven. Interieur: leer schoonmaken, slijtplekken en oppervlakkige beschadiging vullen met vloeibaar leer, drogen, conditioneren, drogen, uitwrijven. Raamrubbers: grijze laag gaat eraf en wordt weer zwart.
Velgen: da's bij mij een apart verhaal vanwege het magnesium (erg poreus en veel splinters van de remblokken erin) maar goed: schoonmaken, polijsten, beschadigingen lakken, polijsten, waxen met 40% teflon wax (dat is bij Protech 20%) zodat remstof niet meer kan hechten. De velgen hebben weer die magnesium uitstraling. teruggekregen. Garantie 3 jaar.
Onderhoud: altijd zelf wassen! (dus nooit de wasstraat ook niet mccarwash in A'foort) met water vuil erafspoelen (hoeft nu ook niet meer met de hoge drukspuit, het loopt er gewoon af), speciale shampoo (ph neutraal, krijg je mee) heel weinig gebruiken, wassen door op twee plaatsen de handdoek met duim en wijsvinger te pakken en zonder druk over de lak te bewegen, afspoelen, drogen (er blijft bijna geen water op liggen) met droge badstof handoekjes en klaar! Nooit meer een spons of washandschoen gebruiken (vuildeeltjes maken kringen) en de hoge drukspuit nooit op de velgen gebruiken (althans niet op de mijne)
Beetje lang antwoord, maar heb je wel een idee hoe dat gaat.
_________________________________________ There are no old Porsches, only new owners.
|
08 feb 2006 12:49 |
|
|
Douwe Minkema
996 Carrera 4SSoest
|
En dan nog een tip voor de zomer:
Insecten op auto? Niet die speciale sprays gebruiken. Schijnt funest voor de lak te zijn (zeer aggressief goedje) Nat badstoffen handdoekje(s) erop leggen, iets anders gaan doen, en na 10 minuten vallen ze eraf (bij een Swissol behandelde auto dan, he)
_________________________________________ There are no old Porsches, only new owners.
|
08 feb 2006 12:56 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Klinkt goed, moest ik ook maar eens doen. Bedankt voor je uitgebreide antwoord Douwe.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
08 feb 2006 13:00 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ik heb afgelopen jaar zo'n setje besteld van swissol. Doe ik het wel allemaal zelf. Het is veel werk (2 hele dagen zeg maar!), om schoon te spuiten, te wassen, kleien, en waxen, maar ik heb er nu nog steeds plezier van. En vliegjes wrijf je er inderdaad zo af.
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
08 feb 2006 13:11 |
|
|
Douwe Minkema
996 Carrera 4SSoest
|
Heb ik ook aan gedacht. Alleen het polijsten schijnt toch een speciale handigheid te vragen en dat durfde ik niet aan.
_________________________________________ There are no old Porsches, only new owners.
|
08 feb 2006 13:33 |
|
|
Solid4S
Porsche 996 GT3 mkIIOmgeving Delft
|
Nu nog steeds zo blij er mee?
Zijn er nog meer ervaringen van andere forummers??
|
04 apr 2006 7:30 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Inmiddels ben ik in bezit van Waxoyl. Zodra ik het spul gebruikt heb zal ik mijn ervaringen neerschrijven.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
04 apr 2006 14:42 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
En voor de P. die al een Protech heeft gehad is er nu van Protech; Maxi Shine. Voor 19,95 verkrijgbaar bij de Halfords Superstore.
Die van mij heeft 2 jaar geleden een Protech behandeling gehad. Ze zeggen dat je 'm dan nooit meer in de was hoeft te zetten. Toch vond ik dat de glans er een beetje afging. Nu hebben ze dus Maxi Shine; een hight tech wax die op de Protech laag aangebracht kan worden. De lak wordt weer superglad en glanst enorm. Het aanbrengen stelt ook niets voor. Echt een AANRADER!
|
12 apr 2006 9:35 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Afgelopen zondag en de afgelopen avonden druk bezig geweest
mijn Porsche te vertroetelen.
Kort na aanschaf de auto al eens een kleine poets beurt gegeven,
maar met de zomer voor deur en mijn eerste meeting werd het tijd
voor een grote poetsbeurt.
eerst grondig wassen:
ziet er direct weer schoon uit
zou je zeggen
helaas de vorige eigenaar was niet zon wasser, dus aan de onderzijde was de auto vergeven met teer een aangekoekt smeer
heel erg hardnekkig, zelfs met de clay kreeg ik veel niet goed weg
dus dan maar een spuitbus kopen met teerverwijderaar
maar in de shop werd met dit aangeraden
super!!! spul, vele malen makkelijker dan de klei voor dit type vuil
en niet schadelijk voor de lak
dit gebruikt en vervolgens alle stappen van meguairs in 2 lagen aangebracht
het resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
13 apr 2006 21:18 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Op de markt gebracht voor auto's zonder Protech-behandeling , maar werkt inderdaad ook prima na zo'n behandeling: zonder zemen een -resultaat. Vooral handig als het leidingwater veel kalk bevat. Gebruik het al bijna een jaar maar niet zo vaak.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
13 apr 2006 21:26 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Na het wassen bleven er inderdaad altijd watervlekken achter die je op zwart goed ziet. Nu even poetsen en prachtig is ie weer!
|
13 apr 2006 22:08 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Vandaag had ik eindelijk tijd om mijn P. in de waxoyl te zetten. Het is even wat werk, maar het resultaat is er ook naar. Voorlopig ben ik even verlost van het poetsen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
14 apr 2006 16:20 |
|
|
V-spec
996 C4Breda
|
turtle
De eerste poetsbeurt voor de Porsche komt eraan, dus...
Ik heb een vraag over Turtle wax :
wax on....
Wie gebruikt één van deze waxen voor zijn P?
Zou iemand absoluut:
- één van deze wax-en willen aanbevelen (bijvoorbeeld juist MET of ZONDER teflon)
- één van deze wax-en absoluut willen afraden?
Graag jullie reactie,
Een mede-poetser in spé
|
29 apr 2006 13:44 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
niet op de P
maar wel op mijn Benz en wel met de blauwe versie
naar tevredenheid. goed maar niet bijzonder.
wil je bijzonder, zul je met andere producten moeten werken
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
29 apr 2006 18:04 |
|
|
Roi
niet meer....
|
V-spec,
Ik heb ook ervaringen met de blauwe (metallic lak) en dat gaat wel goed maar hoe het presteert t.o.v. andere middelen weet ik niet, fles is nog nie op en heb geen verdere referentie.
mvgr.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
29 apr 2006 23:37 |
|
|
F@RGO
|
ik werk met wax zoals erdeke mij aanraadde.
Meguiar NXT tech Wax
kost 22,49 euro, en gaat enorm lang mee,
geeft heel goed resultaat en is gemakkelijk op te brengen en snel.
|
30 apr 2006 9:58 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Re: turtle
| | | | V-spec schreef: De eerste poetsbeurt voor de Porsche komt eraan, dus... Ik heb een vraag over Turtle wax : wax on....Wie gebruikt één van deze waxen voor zijn P? Zou iemand absoluut: - één van deze wax-en willen aanbevelen (bijvoorbeeld juist MET of ZONDER teflon) - één van deze wax-en absoluut willen afraden? Graag jullie reactie, Een mede-poetser in spé | | | | |
Ik heb goede ervaring met Waxoyl. Een beetje duur, maar wel goed.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
30 apr 2006 12:11 |
|
|
V-spec
996 C4Breda
|
thks..
|
30 apr 2006 14:47 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Bij deze een filmpje met een complete uitleg hoe je het beste je auto kunt wassen
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... wcargarage
|
15 jan 2007 0:05 |
|
|
Geer
|
| | | | Erdeke schreef: Het klinkt misschien gek, maar na het wassen is de auto nog niet volledig schoon. Er zijn allerlei soorten vervuiling (boomsappen, remstof, industrieel stof, teerspetters, vliegenlijkjes, etc.) die zich in de loop van de tijd vastzetten op het oppervlak. Vaak is dit niet direct zichtbaar, maar het beïnvloed wel het uiterlijk en de glans van de auto. Een goede test om te bepalen of er van die vastzittende vervuiling op het oppervlak zit is om met je hand in een boterhamzakjes over de lak te wrijven. Ik durf te zeggen dat bij 95% van de auto’s de lak zal aanvoelen alsof er allemaal zandkorrels in zitten. Dat zijn dus die vastzittende vervuilingen. Een goede en veilige methode om de vastzittende vervuiling te verwijderen is een speciale detailing klei. Met deze klei worden de vervuiling van de lak gehaald, zonder de laklaag aan te tasten. Mijn ervaring is dat mensen enorm sceptisch zijn over het gebruik of de resultaten van de klei. Als ze eenmaal hebben gezien wat de klei kan doen moeten ze een stuk hebben om op hun eigen auto te kunnen gebruiken. Persoonlijk beschouw ik het ook als mijn beste ontdekking op gebied van onderhoud van de lak. Deze klei wordt bijvoorbeeld ook gebruikt om overspray te verwijderen. De het werkt als volgt; Neem de helft van de klei en kneed die kort totdat de klei soepel is. Maar er een platte schijf van die ongeveer 5 centimeter groot is. Spuit een klein stuk van het oppervlak in met de bijgeleverde Quick Detailer. Dit dient als een soort glijmiddel voor de klei zodat deze zonder weerstand over het oppervlak bewogen kan worden. Vervolgens wrijf je met korte snelle bewegingen over de lak. Na een aantal keer heen en weer wrijven zijn alle vastzittende vervuilingen opgenomen door de klei en is de lak op die plek zo glad als glas. Op die manier behandel je de hele lak zodat deze helemaal vrij is van vervuiling. Het is een redelijk intensief klusje, maar het is het werk meer dan waard. Kneed tijdens het kleien regelmatig de klei zodat de vervuilingen echt in de klei opgenomen worden. Na het behandelen van een op het oog schone auto zal de klei er zo uit zien… Het spreekt voor zich dat je het bovenstaande doet op een goed gewassen auto, zandkorrels in de klei kunnen namelijk wel leiden tot krasjes. Mocht je de klei laten vallen, snij dan de vervuilde stukken weg of neem een nieuw stuk klei! Hieronder nog een schematische weergave van de werking van de klei. Nu de lak helemaal schoon ik kun je verder gaan met de volgende stap. Welke stap dat is, is afhankelijk van de staat van de lak. Over het algemeen zal de lak lichte waskrasjes en lichte oxidatie (zichtbaar als een lichte waas op het oppervlak, waardoor de glans wat minder is) hebben. De volgende logische stap is dan om de originele kleur weer helemaal terug te halen met een speciale paint cleaner… | | | | |
Waar is de klei te koop???
_________________________________________ Het leven is een feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!
|
15 feb 2007 21:16 |
|
|