Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 20:37

Antwoord op onderwerp  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Van wie heb jij de "auto tik" ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Van wie heb jij de "auto tik" ?
molen934 schreef:
Bij mij niet zo moeilijk, van mijn vader :!:

Hmm :roll: m'n pa reed altijd Mercedes dus daar heb ik het zeker niet van :twisted: :wink:
Broers en zussen rijden ook 13 in een dozijn,..........hmm verdacht :? :oops: :lol: :wink:

08 feb 2006 22:25
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
@André...wat rijd de melkboer bij jullie ... :twisted: ?

:wink:

08 feb 2006 22:42
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Afbeelding

:roll:

08 feb 2006 22:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
Bij mij ook al als klein jongetje, mijn favoriet was de Lamborghini Miura, wat wel leuk was dat mijn ouders in de internationale kunsthandel zaten, dus hadden we altijd wel kennissen die met de bijzondere auto's aankwamen. De Karel Appel's olieverven gingen gewoon achterin de besteleend en de handelaren in de kunst die je niet wist of het echt of vals was in de witte Countach. We hadden toen ook al wat engelse auto's in de jaren 70 een rover type band achterop of de jaguar met het prachtige instrumenten de 2 grote meters en de 5 meters in het midden van het dashboard al die schakelaars, keuzeknop voor de linker of rechtertank, het geheel zat ik altijd gefascineerd te bekijken tijdens het rijden

08 feb 2006 22:56
Profiel
PorscheForum Rakker
911 964 c2
munnekeburen
Bericht 
Pfff,, van m'n vader?? ach nee niet van hem :roll:
Ik moet wel zeggen toen ik vertelde dat ik graag een P wilde,,,vondt vader dat maar al te leuk.Ook tijdens mijn zoektocht heb ik m'n vader regelmatig op de hoogte gehouden tot het moment ik deze 964 tegen kwam die ik nu heb,,,ik vertelde 'm al de detials en dat 'tie me echt wat leek!!! zegt Pa " nou dan goan we d'r tog drekt henne mien jongn" sorry maar bij ons spreken we plat :lol:

08 feb 2006 22:59
Profiel
PorscheForum Rakker
911 964 c2
munnekeburen
Bericht 
sorry 'k was net ff te snel met 'mn verhaal,,, :oops: :oops:
Maar ik denk toch van m'n vader ook al rijd 'tie zelf z'n hele leven al merc :shock:
Heeft wel klasse maar niet the looks 8)

08 feb 2006 23:02
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
van mijn vader, die hield wel van snelheid.
Nog voor mijn geboordte deed hij aan zijspan racen met een bmw en later ook moter racen met een honda 750.
Porsche vond hij wel mooi maar nu ik er een heb vind hij het super :wink: dus neemt hij hem afentoe mee.

Wel merk ik dat de motor liefde bij hem nog steeds groot is en bij mij alweer afneemt.
En nu wil hij vond een vlotte motor naar een chopper :? daar kan ik me al helemaal niet in vinden( als hij maar blij is.

robert

08 feb 2006 23:50
Profiel WWW Facebook 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
porscheware schreef:
De zwarte P. is er, een Harley alleen als ik het geld echt over heb :roll:

Ik kan je zeggen (en er zijn meer forummers die beide hebben) het is een prima combinatie :!: Die HD komt er vast wel.

09 feb 2006 0:19
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Mauk schreef:
In ieder geval NIET van mijn vader. Die vindt het allemaal alleen maar zondegeld!
Vermoed dus dat ik zelf de schuldige ben, al vind ik dat niet eens zo erg.
Mauk

Zouden wij dan toch dezelfde vader hebben? :mrgreen: :lol: :wink:

09 feb 2006 0:58
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Van m'n vader die al met mijn opa en oma op een tuinstoeltje langs de weg gingen zitten om auto's te tellen.

Alleen is hij een ander soort autoliefhebber dan ik. Meer praktisch. Welke auto kan de caravan goed over de Alpen trekken en is tweedehands (als de 'kop' dr af is) te betalen. Hij heeft van alles gehad. Van Audi tot Subaru tot Opel tot Seat tot Mitsubitsu (schrijf ik dat goed?) tot Renault tot DAF en Suzuki en Honda Jazz (voor mn moeder) tot Talbot tot... noem maar op. Vroeger was het 2x per jaar een nieuwe 2e hands, nu eens in de 3 a 4 jaar. Nu rijdt-ie een C5.

Opa was trouwens, nu ik er aan denk, wat meer als ik. Heeft ooit in een 'opwelling' een Mustang willen kopen en wilde -ook al was het een Opel- altijd de meest speciale versie...

Ga vrijdag m'n nieuwe autootje laten zien. Ben benieuwd wattie dr van vindt... Misschien mag hij wel een stukje zelf rijden (maar wel gas dr op dan!) ;-)

09 feb 2006 1:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
Zeker niet van mijn pa, die was veldwachter en tegen "snelheid". Toch had ie ook altijd een BMW, Alfa, nu (86j) nog een nieuwe A2 (sedert vorig jaar en al 15000km!)

De grote pusher was mijn11 jaar oudere broer.
We sliepen in dezelfde kamer en ik moest als uk altijd raden welke auto's passeerden op basis van het motorgeluid. (vroeger hadden ze allemaal een specifiek "ronkje". Dat was voor het dieseltijdperk.

Op een dag passeerde er een ronk die ik nog nooit gehoord had, jawel, een p.
Ik had hem alleen gehoord en wilde 's anderdaags direct foto's zien...
Zo begon de passie (4 a 5j oud) en 40jaar later is ze er nog... :ba:

09 feb 2006 9:04
Profiel
Amsterdam
Bericht 
Interesse al vroeg aanwezig, in die tijd, rond 1978, reed de politie in de beroemde Targa's, en dwongen redelijk wat respect af... Het eigenwijze
en unieke karakter van de 911, met de motor op een 'rare' plaats, en een
geluid als een turbine-stofzuiger, kon ik hem niet anders dan mooi vinden.

Laatst bijgewerkt door LeoH op 16 okt 2009 15:18, in totaal 1 keer bewerkt.

09 feb 2006 9:21
Profiel
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Wat ik me er van kan herrinneren van jongs aan een zwak gehad voor porsche. En dan vooral de brede turbo! En dat is nooit meer weg gegaan.
Ik was onderweg naar de dierentuin samen met m'n ouders, en kwam onderweg een p tegen. "als ik later groot ben koop ik er zo'n een pa" ik was er van overtuigt dat dat ging gebeuren, en zie hier. :lol:

09 feb 2006 10:58
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Van mijn vader EN mijn moeder, maar ook familie.

Familie heeft meerdere dealerschappen, dus ik kwam als Devils Sonnetje al zeer geregeld langs bij de autobedrijven. Bovendien zaten er meerderen in de autosport. Zo ging ik dus al heel jong mee naar de rally kijken, of naar het Eurocircuit.

Mijn vader hield van Engelse auto's. Aston Martin was zijn favoriet. Maar hij had een gezin, dus reed hij b.v. in een Triumph 2500 TC. Mijn vader reed ook gewoon goed door, wat toen ook nog makkelijk kon: Spee was nog maar wijkagent die in de avonduren een LOI opleiding deed... (zou zijn vrouw Merel heten?).

Mijn moeder reed buitengewoon snel. Ze had dan ook een Mini Cooper S. Daar presteerde ze het mee om zelfs in de regen door bochten te boenderen alsof er geen grote bomen naast de weg stonden. Ik zat dan netjes achterin, geen gordel, geen kinderzitje (men was indertijd nog niet zo bangig). Wel een beetje vrees van mijn kant, maar dat ging wel wennen. Overigens ging mijn moeder later over op GTI's (Peugeot 205, later 306), maar nu ze oud is (laat haar dit maar niet lezen) rijdt ze een 206 CC (maar ze klaagt over de gebrekkige wegligging van de 2.0 16v). Als komende auto overweegt ze een Boxster... Maar dat is wel een beetje mijn invloed denk ik. :twisted:

Bij mij is het dus een kwestie van genen en (goede) opvoeding.

09 feb 2006 11:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Autotik gekregen in de jaren 80 tijdens m'n tienerjaren. Vooral door de televisieserie miami vice. Ben overigens 1 van de weinigen in de familie, het zit dus helaas niet in de genen :D .

mhaschreurs.hyves.nl

09 feb 2006 16:03
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
M'n ouders waren de eerste in de straat met een auto .... :roll: ... echte liefhebbers zijn het nooit geweest :?

.... impliceerd het rijden van een Porsche uberhaupt dat je een auto-tik moet hebben :?: :wink:

Ik denk dat we van gekkigheid niet weten wat we met ons geld moeten doen ..... als we dat wel wisten zaten we gezamelijk op het tweedehands-station-diesel-forum ofzo :twisted:

09 feb 2006 16:17
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Het rijden van 2 of méér Porsches impliceert in elk geval dat je een auto-tik moet hebben .. :wink:

09 feb 2006 16:27
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Kan je dat toelichten, Jort...........? :lol: :wink:

09 feb 2006 16:47
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Rob Herfst schreef:

ik begrijp Jort wel
een auto is onzinnig (met dat fantastische openbaar vervoer)
een porsche is nog onzinniger
twee of meer porsches....
:lol: :wink:

09 feb 2006 17:42
Profiel WWW Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Marco, had ik jou iets gevraagd? :evil: :x :twisted: :wink:

09 feb 2006 17:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
NIET van mijn ouders of familie.
Had de belangstelling voor auto's en alles wat met vervoer te maken heeft al als klein kind. Twee maanden na mijn 18e verjaardag in bezit van rijbewijs(1ste keer geslaagd). Met de toen al in bezit zijnde Opel Record
naar het CBR gereden(stom,stom,stom) om examen te doen.
Daarna altijd als hobby aan auto's gesleuteld. Er zijn vele merken de revue gepasseerd. Een voor mij betaalbare sportauto was toenertijd de Opel Manta 1900 SR. Toen werd er al door mij naar Porsche gekeken maar zou nog heel lang een droom blijven, die dus later toch is uitgekomen.

09 feb 2006 21:48
Profiel Facebook 
Westervoort
Bericht 
Johnnyboyporsche schreef:
Twee maanden na mijn 18e verjaardag in bezit van rijbewijs..

Ook eerst aangevraagd alvorens te beginnen met lessen?

Ken nog zo iemand... :^:

09 feb 2006 21:55
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
:lol: En ik maar denken dat dat zo raar was :lol: De rijinstructeur vond van wel :?

09 feb 2006 22:19
Profiel
Groningen
Bericht 
Marco schreef:
Rob Herfst schreef:

ik begrijp Jort wel
een auto is onzinnig (met dat fantastische openbaar vervoer)
een porsche is nog onzinniger
twee of meer porsches....
:lol: :wink:

Beetje zelfspot kan geen kwaad toch. En ach.. ze worden tenminste af en toe gewassen, ook die in de garage. Anders worden ze ook maar zo vogelpoep wit :wink:

09 feb 2006 22:28
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Jurgen schreef:
Johnnyboyporsche schreef:
Twee maanden na mijn 18e verjaardag in bezit van rijbewijs..

Ook eerst aangevraagd alvorens te beginnen met lessen?

Ken nog zo iemand... :^:

Ik ook..iemand die wel aangevraagd had en helemaal niet gelest.... :roll:

ome piet die toch slaagde voor zn motorrijbewijs... 8)

09 feb 2006 23:54
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende