Auteur |
Bericht |
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Van Harte !
Volgende dan een 993 (??)
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
09 feb 2006 18:25 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
|
09 feb 2006 18:30 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
09 feb 2006 18:39 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Lekker genuanceerd als altijd...
|
09 feb 2006 20:02 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
09 feb 2006 20:10 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ik wist wel dat je zo'n mooie blauwe 3.2 niet zou kunnen laten staan Het is een soort tweelingzusje van de mijne
_________________________________________ NPC 0577
|
09 feb 2006 20:48 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Moet je dán maar eens een PB naar mij sturen wellicht.....
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
09 feb 2006 21:00 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
deal...en je neemt de 3.2 over dan?
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
09 feb 2006 23:21 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
10 feb 2006 11:10 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Proficiat MichM3.
Hopelijk zien we je eens op een meeting hier in België (zijn er al verschillende in april) ?
Gr,
Rufie.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
10 feb 2006 11:29 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Hangt ervan af wat je ervoor wilt hebben.....
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
10 feb 2006 18:06 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
10 feb 2006 18:19 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Vandaag effe 5 km en een blokje omgereden met de 3.2. Van het moment dat de motor startte, begon het feest al: lang geleden dat ik de geur van pure benzine zo duidelijk in uitlaatgassen rook! "Lijkt wel alsof we op een indoor kartpiste zitten", merkte een kameraad van me op...het ontbreken van een kat is hier niet vreemd aan...
De handelaar vees snel de Z-platen erop en ik mocht zonder probleem een blokje gaan rijden want hij was druk bezig met andere klanten...korte paniek, want ik had nog nooit met zo'n oud ding gereden. Voelde me zo dom toen ik moest vragen hoe ik de passagierssdeur van binnen moest openen ...bleek het gewoon een draai aan dat knopje te zijn .
Eens m'n metgezel ingestapt, kon ik op zoek naar de hendel om de stoel naar voor te schuiven (de 911 beschikt over een elektrische bestuurdersstoel in alle richtingen beweegbaar, enkel voor-en achteruit). Ik had mezelf dus al in alle dimensies voortbewogen behalve in de richting die ik eigenlijk uitwilde => naar voor!...Bleek dit dus een gewone hendel links onder aan de stoel te zijn...tweede maal ...niet prettig als er intussen 14 ogen op je gericht zijn
Enfin, ik had min of meer een positie gevonden waarmee ik vrede kon nemen en was klaar om de eerste versnelling te zoeken en de koppeling langzaam te laten opkomen...dit was m'n eerste ervaring met rechtopstaande pedalen: ik moest wel wat mikken en het juiste positioneringsgevoel ontbrak volledig maar ik slaagde er toch in om vrij gezwind, vloeiend en zonder schokken het parkeerterrein af te rijden .
Hier begon het korte ritje dus...ikzelf 120% geconcentreerd en effe een paar zintuigen te kort om alles correct te registreren in de bovenkamer, m'n maatje die ik intussen had omgedoopt tot copiloot was muisstil en het enige wat ik vanuit zijn richting nog ongefilterd kon opvangen waren dingen zoals "zalig geluid", "spatborden in de spiegel", "speciaal", "moeilijke boite zeker??"...inderdaad, dat laatste bleef om één of andere reden tussen de oren hangen en dat was het eerste waarop ik repliceerde: ja, het schakelt niet evident tussen 1 en 2, maar hij is nog koud hé)...we reden op een grote baan met snelheidslimiet 70 km/u stees rechtdoor...ik wist dat er effe verder een rotonde was...intussen was ik naarstig op zoek naar een temperatuurmeter maar vond die niet direct. Ik staakte m'n zoektocht op het dashboard maar meteen want ik kreeg stress voor het remmen aan de rotonde...effe tussengas voor het terugschakelen (waaw, wat reageert de motor lekker direct!!) naar twee (zonder problemen) en dan de rechtervoet richting rempedaal sturen...zachtjes drukken: niemand thuis..wat feller: 3 man thuis...nog wat feller: een voltallig elftal drukt mee ...het rempedaal voelt vrij hard aan en heeft een lange pedaalslag maar denk wel dat er goed mee te doseren valt.
Aan de rotonde rechtsaf en weer zachtjes het gas erop...rijdt lekker!
Effe verderop hebben we rechtsomkeer gemaakt (zwaar stuur!!!) om nogmaals hetzelfde traject in omgekeerde richting af te haspelen...intussen had ik de temperatuurmeter govonden en de motor bleek warm! Effe tot 4000 rpm getrokken en het is een mooie duw in de rug, zeer bevredigend...in tweede bij 2000 rpm had ik tijdens de warmloopfese wat last van hapering, maar dit was nu helemaal van de baan...
Conclusie: dit is wat ik zocht...het oude rauwe karakter van een klassik car...het is arbeid in zo'n kar, echt top!..het gevoel sportief te rijden zonder te hard te gaan!! Ik zal wel nog veel moeten leren met deze auto....het 5 km-tripje is niet voldoende maar het gaf me wel een idee van wat me te wachten staat...volleerd-"elfer" ben ik verre van, ik heb 'm dan ook wijselijk langs voor opnieuw geparkeerd
Na de rit hebben we gecheckt of all verluchting/verlichting wel naar behoren werkte, de historie doorgenomen(kompleet tot 100.000 km, daarna vallen er gaten maar ik heb vertrouwen in de auto) en nog een praatje gemaakt met de handelaar...normaal ga ik 'm volgende week halen
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
11 feb 2006 21:54 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Mocht je hem niet langer proberen? Hij was immers druk toch? Ik was mooi een stukje gaan touren. En begrijp ik het nou goed, ga je haar kopen?
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
11 feb 2006 22:01 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
yep, dit wordt 'm...definitely!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
11 feb 2006 22:09 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Oke gefeliciteerd, nog wel aankoop keuring doen?
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
11 feb 2006 22:12 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Nee, heb er volle vertrouwen in...krijg een jaar garantie op de wagen
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
11 feb 2006 22:13 |
|
|
yves
3.2 '86belgië
|
zalig he!
wel 1 ding , op 5km komt de temperatuurmeter normaal nt in beweging, 12L olie heeft minstens 15km nodig om een beetje warm te worden!
denk eraan de volgende keer!
verwarming en intervalschakelaar al gevonden?
grtz!
Y.
_________________________________________ Ce qui compte dans une vie, c'est l'intensité d'une vie, pas la durée d'une vie .
|
11 feb 2006 22:21 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Ik zou je toch een aankoop keuring aanraden. Voor ongeveer 175 euro kun je geen risico lopen. En het is toch fijn om te weten waar je nu of in de toekomst aan toe bent. 5 min. is wel erg weinig tijd om een p te beoordelen.
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
11 feb 2006 22:28 |
|
|
ECT
|
MichM3,
Je gaat volledig op je gevoel af. Goed bij het zakendoen tussen mensen, maar je hebt hier wel met een klassieker te maken waar het nodige aan kan mankeren (de verborgen gebreken). Zaken zoals lichaamstaal ontbreken hier vollledig.
Ik raad je daarom eveneens een aankoopkeuring aan; ook voor je eigen veiligheid en die van anderen. Weet je direct waar je aan toe bent en kan je in ieder geval rustiger slapen wanneer de auto goedgekeurd is en zelfs wanneer hij afgekeurd wordt ( dan kan je de koop annuleren).
Een zeer korte proefrit geeft je echt te weinig indruk hoe de wagen werkelijk is.
Als ik een proefrit doe, doe ik er minimaal 2 a 3 uur over en dan voel ik hem ook echt aan de tand- bij koude en warme motor.
By the way: vanwaar die haast?
|
11 feb 2006 23:19 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Een mooi verhaal.
|
12 feb 2006 10:38 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Mich heeft m.i. een redelijk beeld van deze Elfer.... En heeft al ervaring met het Merk; denk je niet dat er op een gegeven moment weinig aanvulling te krijgen is met een AKK ?
Ik heb mijn 2 laatste 993's ook zonder AKK gekocht, goed in verdiepen, en geen verrassingen gehad.....
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
12 feb 2006 11:51 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Wel leuk: van bijna iedereen is het advies 993 , en dan valt toch de keus op de 3.2
Lekker eigenwijs je eigen keus maken: gefeliciteerd en heel veel genoegen
Na 8 jaar in deze geweldige P. te hebben gereden, kochten we de 993, en hadden beide auto's gedurende een maand of twee. Heb in die periode echt heel lang getwijfeld of ik de overstap wel wilde maken. Dat geluid dat is voor mij wel een Porsche En het door velen genoemde "meer luxe" speelt dan veel minder. Voorop gesteld dat de auto in orde is, goed op de weg ligt, en de verwarming werkt. En juist met dat laatste hebben we problemen met de moderne versie
Hadden overigens wel een '88 dus met hydraulisch bediende koppeling.
En ook voor ons gold: 964 staat niet op het lijstje
(Plaatje van.... ) De Klassieker
|
12 feb 2006 11:54 |
|
|
Targa911S1967
"Porsche's zijn om op te vreten..."
|
_________________________________________ Porsche's zijn om op te vreten....
|
12 feb 2006 15:18 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
| | | | yves schreef: zalig he! wel 1 ding , op 5km komt de temperatuurmeter normaal nt in beweging, 12L olie heeft minstens 15km nodig om een beetje warm te worden! denk eraan de volgende keer! verwarming en intervalschakelaar al gevonden? grtz! Y. | | | | |
Hey guys....effe weggeweest voor 't werk...
Ja hoor, wat je zegt kan kloppen: dat ie nog ni warm is na een paar km, maar hij had op parking al wel 10 min staan draaien voor ik ermee wegreed
Met "aankoopkeuring", wat bedoelen jullie daarmee? Is dat een gewone keuring bij een onafhankelijk keuringsstation of een keuring door een OPC? Natuurlijk heeft de wagen een blanco keuringsbewijs gekregen(vorige vrijdag gekeurd)....maar een OPC keuring heb ik niet laten uitvoeren, dat vind ik voor niks nodig.
Bedankt voor de leuke reacties aan allen en tot één van de vroege treffens in april
@Paul van Engelen: ik deel volledig die mening!!!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
13 feb 2006 23:02 |
|
|