Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 4:36

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Boete voor weggooien plastic tasje in prullenbak 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Boete voor weggooien plastic tasje in prullenbak
We klagen hier soms wel eens over Nederland, maar....

dat is alleen maar terecht! :twisted:

Vandaag een bericht in de Telegraaf, en gister ook al ergens op TV gezien:

AMSTERDAM - De 75-jarige mevrouw Josephine Nuyts-Wordragen uit Geldrop is helemaal overstuur van haar boete van 75 euro die zij kreeg omdat zij een plastic tasje met broodkruimels in een afvalbak gooide.

...Lees verder...

Dat is toch niet te bevatten? :cry:

10 feb 2006 13:03
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Hij zal vast erg tevreden met zichzelf zijn geweest...
Wat 'n loser zeg! :(

10 feb 2006 13:07
Profiel WWW
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Moet je het gastenboek van de gemeente Geldrop-mierlo eens bekijken...

Ik keur het niet goed, maar sommige reakties van mensen gericht aan de gewraakte wethouder Sommer over deze zaak zijn hilarisch :)

10 feb 2006 13:09
Profiel WWW
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Wat een ontzettende bullshit!!!!!

Ga wat nuttigs doen man!

(vast een slechte jeugd gehad.......) :wink:

10 feb 2006 13:24
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
Leuk gastenboek :lol:
En wat een :twisted: kels

En zoals Devils son in een topic over Spee schreef:
.....Vanuit die achtergrond moet het strafrecht werken. Een overtreding kun je bestraffen. Vaak zit er beleid achter. Wat vervolgen we wel, wat niet. Wat doen we zoveel mogelijk af met sepots, waar leggen we een schikking voor en wanneer brengen we iemand voor de rechter? Allemaal nog normaal. Deze beleidsregels komen (als het goed is) voort uit een handhavingsgedachte die samenhangt met waar de regel voor is geschreven.

Iets wat strafbaar is hoeft niet per se strafwaardig te zijn. De omstandigheden van het geval spelen altijd een rol. Iemand een klap geven is b.v. in beginsel strafbaar. Maar iemand die een klap geeft nadat hij iemand betrapt terwijl deze aan het inbreken is, m.i. niet strafwaardig. Mag niet, maar een enkele klap... moet je niet voor willen straffen.

Citaat:
Deze beleidsregels komen (als het goed is) voort uit een handhavingsgedachte die samenhangt met waar de regel voor is geschreven.

Hier ging het dus weer mis.....

10 feb 2006 13:27
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Wel typisch uit welke [poltieke]hoek de wind waait... :?

10 feb 2006 13:31
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Mijn geboortedorp staat op zijn kop zie ik... :D

Belachelijk natuurlijk. Iemand bestraffen omdat zij haar rotzooi netjes opruimt. Veel gekker moet het niet worden.

10 feb 2006 13:40
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Harley schreef:
Moet je het gastenboek van de gemeente Geldrop-mierlo eens bekijken...

Ik keur het niet goed, maar sommige reakties van mensen gericht aan de gewraakte wethouder Sommer over deze zaak zijn hilarisch :)

En sommige (behoorlijk veel trouwens) reacties in het gastenboek op die site zijn diep triest. :cry: Soms beangstigen de reacties op een bepaalde gebeurtenis me meer dan de gebeurtenis an sich. Zie ook bijv. de taferelen na de moord op Fortuyn.... :? Ik geloof dat het ruzie zoeken, het lekker onbeschoft tegen elkaar doen en het bedreigen van mensen nationale volkssport nummer 1 aan het worden is. :roll:

11 feb 2006 23:30
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ik heb dus nooit geweten dat je dat niet in de openbare prullenbakken mocht gooien. Ik leeg eens in de zoveel tijd bij de Appie mijn auto in die bakken (blikjes, broodjesverpakkingen, flesjes, etc ect). Mag kennelijk ook niet :shock: :?

12 feb 2006 10:06
Profiel
Westervoort
Bericht 
Kan me wel voorstellen, dat er een grens zit aan wat wel en niet mag, vooral nu er betaald moet worden, voor het eigen vuil, zijn mensen geneigd hun eigen vuil te pas en te onpas te lozen op andere plekken.

Ik had zelf íedere zaterdag!! 2 zakken vuil in de grijze containers zitten, die niet van mezelf waren...bleek een klant die, tegelijk met het halen van brood, de zakken meteen kwijt wilde... :evil:
Door de drukte op zaterdag mistte ik 'm elke week weer...dan maar even de zakken op z'n kop tot ik post tegenkwam... 8) , stilzwijgend de zakken voor zijn deur teruggezet...klant bleef komen...zonder vuil... :wink:

Ach ja...

12 feb 2006 10:30
Profiel
PorscheForum Rakker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
Zag het op het nieuws, de eerste gedachte die bij mij opkwam was,
het moet toch niet veel gekker worden in Nederland.
Dit is weer z'n kl@*%<>_+k die misbruik maakt van zijn functie/positie.
Dumpen zulke machtsmisbruikers :!: :shock: :D

12 feb 2006 11:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Hahaha, ja, ik heb het ook gevolgd in de media. De prullenbak daar is voor het weggooien van o.a. sigarettenpeuken....dat zal lekker fikken.

Laten ze blij zijn dat er nog iemand die dingen gebruikt :!:

12 feb 2006 11:23
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Als die vrouw het laat voorkomen voor de rechter, dan wint ze glansrijk. Ze heeft eendjes gevoerd en vervolgens het zakje, waarin het brood zat, in de prullenbak gekieperd:

1. Was dit zakje aan te merken als huishoudelijk afval of was het zwerfvuil? Hiervoor dient de BOA een procesverbaal te maken met zijn constateringen en bevindingen waaruit blijkt dat hij voor het voeren heeft gezien dat mevrouw de zak brood van thuis meenam en niet in het park gevonden heeft.
2. Waarvoor zijn de prullenbakken in het park bedoeld? Volgens de algemene opinie en zeker de reactie van de mensen op straat, wordt algemeen aangenomen dat de prullenbakken zijn voor zakjes, blikjes, peuken, poepschepjes etcetera. Indien de gemeente niet duidelijk genoeg omschrijft wat de toepassing van de prullenbakken is, dan blijven deze misverstanden voorvallen.

Anyway, de gemeente maakt geen enkele schijn van kans. Peanuts en die wethouder zal de komende verkiezingen behoorlijk zijn best moeten doen!
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

12 feb 2006 15:00
Profiel WWW
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Ach zo'n ambtenaar welke ook lid is van de fietsersbond.... :roll: :roll: (waarschijnlijk)

12 feb 2006 15:01
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
911 964 c2
munnekeburen
Bericht 
1. Was dit zakje aan te merken als huishoudelijk afval of was het zwerfvuil? Hiervoor dient de BOA een procesverbaal te maken met zijn constateringen en bevindingen waaruit blijkt dat hij voor het voeren heeft gezien dat mevrouw de zak brood van thuis meenam en niet in het park gevonden heeft.

Uit de verklaring vd mevr blijkt dat deze zak van haar huis was mee genomen,,dus wel huis afval....Wat niet weg neemt dat ze heeft gehandeld zoals iedere nl'er zou hebben gedaan..Deze dame verdient een beloning en geen bekeuring :!: :!:

12 feb 2006 15:23
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ook ik erger me aan het dumpen van afval door anderen. Als ik 's avonds laat de container buiten zit en er 's morgens nog wat bij wil gooien dan kan dat niet meer omdat de overbuurman nog wat kwijt moest. Ergerlijk. :!:

12 feb 2006 15:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Citaat:
Saillant detail: als Josephine de plastic zak op straat had gegooid, dan had zij een boete van slechts 50 euro gekregen.

Goh de ambtenaren gaan vast wel NOG meer regeltjes bedenken zodat ze DIT weer kunnen gaan omzeilen :roll:

12 feb 2006 16:17
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
WdePundert schreef:
Als ik 's avonds laat de container buiten zit

Moet je dat ook maar niet doen. Kliko's mogen vanaf 's ochtend half 8 langs de straat staan.
Zet je ze de avond ervoor al buiten kan ook jij een boete krijgen van de Milieu-BOA :? :roll:

Maar terwijl deze dienstklopper oma een bon geeft gooien 50 moslims de ruiten in op de Spuistraat, pleuren een molotov een restaurant in en slaan de achterruit stuk van een auto met 2 vrouwen en een kindje op de achterbank. Ter afsluiting van een aggressieloze betoging op de Dam.

Inderdaad, onderbuikgevoelens. Maar waar liggen nou helemaal de prioriteiten. Ik begrijp ook wel dat het een het ander niet uitsluit, maar de berichtjes staan zo leuk naast elkaar op de voorpagina. En van die 50 'demonstranten' hebben ze er wel 4 gearresteerd... :shock:

12 feb 2006 16:23
Profiel
Westervoort
Bericht 
horn schreef:
Moet je dat ook maar niet doen. Kliko's mogen vanaf 's ochtend half 8 langs de straat staan.
Zet je ze de avond ervoor al buiten kan ook jij een boete krijgen van de Milieu-BOA :? :roll:

Dat doe ik (met reden) al meer dan 10 jaar...ben/was op de ophaaldag vaak te laat thuis om hem dan nog buiten te zetten , zit op een vroege route...dan de avond ervoor maar... 8)...of moet ik m'n buurvrouw van 86 soms vragen... :twisted:

12 feb 2006 17:38
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Je moet zelf weten of je schijt hebt aan de maatschappij en burgerlijk ongehoorzaam wenst te zijn...

:wink:

12 feb 2006 19:03
Profiel
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Jurgen schreef:
[
Dat doe ik (met reden) al meer dan 10 jaar...ben/was op de ophaaldag vaak te laat thuis om hem dan nog buiten te zetten , zit op een vroege route...dan de avond ervoor maar... 8)...of moet ik m'n buurvrouw van 86 soms vragen... :twisted:

Woon jij in een aanleunwoning dan? :lol:

12 feb 2006 19:05
Profiel
Westervoort
Bericht 
Je kunt er zeker tegenaan leunen...en ja , soms vind ik 't héérlijk om eens burgerlijk ongehoorzaam te zijn... :twisted:

12 feb 2006 19:16
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2 Coupe
Bericht 
Dit gaat hier in Nederland binnenkort helemaal fout.

Waar houden ze toch mee bezig. Ik heb hier echt geen woorden voor.

12 feb 2006 20:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 Tiptronic 2002, basalt
Bericht 
horn schreef:
WdePundert schreef:
Als ik 's avonds laat de container buiten zit

Maar terwijl deze dienstklopper oma een bon geeft gooien 50 moslims de ruiten in op de Spuistraat, pleuren een molotov een restaurant in en slaan de achterruit stuk van een auto met 2 vrouwen en een kindje op de achterbank. Ter afsluiting van een aggressieloze betoging op de Dam.

Inderdaad, onderbuikgevoelens. Maar waar liggen nou helemaal de prioriteiten. Ik begrijp ook wel dat het een het ander niet uitsluit, maar de berichtjes staan zo leuk naast elkaar op de voorpagina. En van die 50 'demonstranten' hebben ze er wel 4 gearresteerd... :shock:

Noem het onderbuikgevoelens , het is helaas realiteit. Het is (logisch)veel makkelijker om weerloze , oude vrouwtjes te bekeuren , automobilisten die twee kilometer te hard rijden op de bon te slingeren etc., dan eens goed op te treden tegen allerhande tuig van allochtone of autochtone komaf dat zich bij herhaling misdraagt. Zowel de politiek als het politieapparaat zijn zo onderhand berucht om hun "slappe knieën".

12 feb 2006 21:27
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Ik heb 17 jaar buiten nederland gewoond, waarvan 6 jaar in Gabon, daar betaalden we 5% belasting en verder helemaal niks. God wat was het leven daar heerlijk simpel, en elke dag zon.....

(weet wel, weet wel, vergelijk slaat helemaal nergens op maar soms, heel soms maar wel steeds vaker verlang ik er naar terug...)

12 feb 2006 22:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende