Marco schreef: wil het best proberen voor dat geld, maar als ik zelf lampen ga verwisselen; dan gaat het zo ongeveer als volgt:
1. loop naar de auto, schroevendraaier vergeten 2. loop weer terug naar huis, schroevendraaier halen 3. terug bij de auto, verkeerde schroevendraaier bij me 4. toch maar proberen, schroef kapot gedraaid 5. eigenwijs doorgaan, schiet uit; kras in de lak 6. met een beetje geluk houd ik het glas heel 7. lamp eruit, zit vast 8. zit erg vast... en kapot; voetje zit er nog in 9. tang halen 10. voetje eruit, voelt nu wel een beetje gammel aan allemaal 11. nieuwe lamp erin, valt bijna; vang hem nog net op (mocht je nou niet met je vingers aan het glas komen?) 12. glas er weer voor, ring past niet meer 13. beetje duwen en trekken, niet meer helemaal rond; maar het zit ... een beetje 14. waar is dat schroefje.... 15. voorbijgangers zijn op dit moment hun leven niet meer zeker 16. schroefje was toch al kapot 17. terug naar binnen, schroefje zoeken 18. iets gevonden wat in de buurt komt 19. schroefje is inmiddels dol... 20. maar spul lijkt in elkaar te blijven zitten herhaal stap 4 t/m 20 voor de andere lamp 21. toe aan een borrel, maar eerst proberen of die lampen het doen 22. eentje doet het niet 23. herhaal stap 4 t/m 20 24. wordt inmiddels donker en stap met 6 geschaafde knokkels in de auto 25. auto start niet, accu inmiddels leeg 26. auto aan de startkabels 27. rondom publiek wat gaat joelen... "koop dan ook een goede auto" 28. auto is gestart, radio gaf even heel veel geluid en licht... toen niets meer 29. maakt niet uit, motor klinkt toch mooier 30. stukje rijden, is middernacht, dus meteen maar kijken of het werkt 31. wat een licht... fantastisch 32. begint naar plastic te ruiken .... 33. drempel, linkerkoplamp valt eruit en ligt in verschillende onderdelen op straat 34. rem actie om lamprestanten te halen; de rechter blijkt er ook al uit te hangen 35. in opperbeste stemming naar huis 36. busje met zeer goed werkende eveneens blauwe maar op het dak geplaatste lampen haalt me in 37. nog meer lampen hebben ze tot hun beschikking, ik krijg de opdracht te stoppen 38. verscheidene boetes gekregen, waaronder belediging van ambtenaar in functie 39. politie rijdt voor; terug naar huis (toch wel aardig) 40. plastic lucht neemt toe... 41. lampen lijken het weer te gaan doen 42. komen inmiddels vlammen uit de koplampen 43. politiewagen voor me stopt, dienders stappen uit en blussen de brand 44. takelwagen is besteld 45. wordt door de politie thuis afgezet
iemand anders? |