Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
18" op de 964
Mocht je overwegen om een 964 van 18" te voorzien, hier een kort stukje tekst van Adrian Streather welke ik vandaag las op Rennlist:
Getting back to the 18 inch wheels. PAG do not approve 18 nor 19 inch wheels on the normally aspirated 964s and this is explained in my book. 964 Cup cars bear no resemblance to normal road cars, yet it was structural failures on the 1992 Cup cars first fitted with 18 inch BBS racing wheels that brought the problem to a head. Wheels were flying off the front and rear with almost reckless abandon here in Europe. In fact it became a bit of joke among the other competitors.
Misschien toch maar de waarschuwing van Porsche ter harte nemen?
|
09 feb 2006 22:37 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Mochten er daarentegen 964 bezitters zijn die al 18" wielen hebben gemonteerd en door het bericht van Devils son gaan twijfelen of ze ze misschien moeten wegdoen, of daar sowieso al over nadenken, ik ben op zoek naar 18' turbo(look)s voor m'n 993.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
09 feb 2006 22:43 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Geldt ook voor Koen en mij voor onze 951.
We zijn op zoek naar 18" , 8 en 10 of 8.5 en 10.5 .
Ze mogen gerust stoeprandschade hebben en/of lelijk zijn. Zolang ze maar niet krom zijn zijn ze voor ons best interessant. Dus als er iemand een setje "lelijke eendjes" heeft liggen en ze niet durft te verkopen , geef ons maar een seintje...
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
09 feb 2006 22:55 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Volgens mij geldt voor de 944 hetzelfde als voor de 964: geen 18".
|
09 feb 2006 22:57 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik hou ze er nog wel even onder, mij bevalt het wel.
robert
(living on the edge)
_________________________________________ remmen is angst
|
10 feb 2006 0:07 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Kennelijk, als je je niet druk maakt om van de auto afvliegende wielen.
de soep zal niet zo heet gegeten worden, maar toch
|
10 feb 2006 0:40 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Met jouw hulp kom ik wel aan 18-inchers
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
10 feb 2006 0:42 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik wil ook 18"-ers, ik ben gewoon de marktprijs aan het beïnvloeden...
|
10 feb 2006 0:43 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
10 feb 2006 0:44 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Yep! In Nederland hebben de dealers de instructie om 944's (ook 951's) niet te servicen (de vraag is of ze dat überhaupt wel doen). Ook dienen ze de eigenaar/bezitter erop te wijzen dat 18" 'vervelende gevolgen' kan hebben...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
10 feb 2006 0:59 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
geld dat niet voor de oudere type's? Mij bevallen ze anders best!
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
10 feb 2006 1:33 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
De uitleg is nogal onlogisch. Als je 18 duims plaatst met de juiste banden, dan maak je je wielomtrek niet groter. Wat is de reden dan dat ze afbreken?
Volgens wat ik me herinner was er in de Cup periode een reeks auto's met centrale wielmoeren en deze bleken te zwak.
|
10 feb 2006 1:54 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Als 17" wel "approved" is en bij 18" breken de wielen er ploteseling af dan lijkt me dat er toch structureel iets mis is met het design...(er van uitgaande dat er passende banden op liggen en geen gekke abnormale dingen met spacers etc)....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
10 feb 2006 9:25 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Volgens mij is de reden dat er veel minder 'vering' in een 18" band dan in een 17". Dat zorgt ervoor dat de vering dan alle klappen op moet vangen en de krachten er exponentieel op toenemen. Hierdoor gaat gewoon alles véél sneller stuk. Afbreken is een beetje té (heb ik ook nog niet gehoord), maar wel dat het onderstel krachten krijgt te verwerken waar het niet op gebouwd is en dat de wegligging van de auto toch echt minder wordt...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
10 feb 2006 10:02 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het punt is dat er toch andere krachten op het onderstel komen. Op zich kan een 18" of zelfs 19" wiel zo worden gemaakt dat het wel kan. RUF heeft een 18" wiel welke is goedgekeurd voor de 964. Sportronic heeft zelfs een 19" wiel ontwikkeld welke kan worden gebruikt op de 964.
Ik heb te weinig info om er harde dingen over te zeggen, maar het blijft vreemd dat Porsche 18" voor de 964 niet vindt kunnen als het daadwerkelijk niets uitmaakt...
Overigens heb ik altijd begrepen dat de wiellagers problemen geven. Er zijn op rennlist ook mensen die na montage van 18" ineens de ene na de andere wiellager moesten vervangen.
Afijn, het is in ieder geval iets om mee te nemen als je voor 18" wil gaan. Zeker als je ook het circuit op gaat met de 964, of anderszins de auto flink door de bocht jaagt.
|
10 feb 2006 12:24 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
wat is het voordeel, behalve het optische stuk; dat er grotere schijven achter kunnen ofzo?
_________________________________________ Got coffee?
|
10 feb 2006 12:56 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik denk dat 18" in 9 vd 10 gevallen wordt gemonteerd uit optische overwegingen.
|
10 feb 2006 13:19 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Als we over de wiellagers beginnen kunnen we eerder de spoorverbreders als schuldige aanwijzen. Kwestie van fysica: grotere hefboom...
|
10 feb 2006 16:24 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Waren er spoorverbreders gemonteerd dan?
|
10 feb 2006 19:01 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Is wel voor op circuit hé en om slicks op te leggen. Ga maar na op hoeveel 944-951 dit gedaan wordt...
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
10 feb 2006 20:44 |
|
|
horn
PF #57
|
ooit een hele discussie over geweest op smartgroups (waar helaas de zoekfunctie niet werkt). Bleef toen ook een discussie van 'in het begin van de 90er jaren kon het niet, maar nu wel omdat er nu betere banden zijn' vs 'ik heb het ook gehad maar ben nu weer terug naar 17" - bevalt me veel beter).
Geloof niet in afbrekende wielen. Was het al veel vaker voorgekomen. Er rijden nl. nogal wat 964's met 18" rond.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 feb 2006 7:32 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Heb zelfde mening.
Ik blijf erbij dat de afbrekende wielen van die Cup versies experimentele waren met centrale wielmoer.
|
11 feb 2006 10:47 |
|
|
porscheaddict
|
nou al iedereen van zn 18 inchers af wil, ik zoek nog steeds 18 inch speedline voor de mijne, mocht iemand iets weten, let me know!
de zilvere 964 in de nieuwe porschescene
_________________________________________ 964 c2
|
11 feb 2006 12:37 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Je kan veel van Adrian zeggen, maar niet dat hij flagrante onzin op het forum mikt.
|
11 feb 2006 13:11 |
|
|
horn
PF #57
|
vergissen is menselijk... hij zegt volgens mij dat Porsche het afraadt/niet goedkeurt. En vervolgens zet hij zelf 19" onder zijn eigen 964...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 feb 2006 13:59 |
|
|