Auteur |
Bericht |
Bas
911 SC 3.0 TargaAalten
|
Upgrade
Kan iemand mij vertellen wat voor een modificatie's ik kan doen aan mijn P zodat deze wat sneller en soepeler e.d. word......Zonder dat dit al te veel geld kost. (het vervangen van een compleet uitlaatsysteem bijv. heb ik geen geld voor op het moment). Ik heb al iets gehoord over een open air luchtfilter.......is dat wat?.....en chiptunen gaat neem ik aan niet op een P uit 1980.... Het gaat trouwens om een 911 sc 3.0 Targa...
_________________________________________ Als er een wil is zit ik op de weg......
|
11 mei 2004 15:43 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Re: Upgrade
Bas,
Het enige wat ik je hierover kan vertellen is dat een luchtfiltertje eigenlijk bitter weinig tot nix uithaald ...
Ik heb zowat alle mogelijke configuraties op mn 964 uitgeprobeerd met enkel het geluid als grote verschil. Sterker nog ... een "open" filter in mijn kar gaf duidelijk vermogensverlies reden aanzuiglucht veeel warmer
Kheb er nu ook een K&N inzitten maar met een combinatie van een heleboel andere dingen en het originele gesloten luchtfilterhuis.
Mijn advies .... doorsparen voor degelijke upgrade.
Pk's kosten jammer genoeg geld ... veeeel geld ...
Dirk
|
11 mei 2004 16:15 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
NOG sneller
K&N vervangingsfilter altijd monteren
Dus niet het open systeem, maar eenvoudig het luchtfilterelement vervangen door een K&N-filterelement. Heb dat al een aantal maal bij diverse auto's gedaan en ja, ook bij mijn 964. Kost niet zo veel en de motor pakt gevoelsmatig net iets lekkerder op ..... vermogenswinst moet je er niet van verwachten.
Extra vermogen voor weinig geld bestaat niet
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 mei 2004 16:29 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
+ nog wat gaten maken in je luchtfilterhuis.
En idd. goedkope pk's bestaan niet, zker niet bij Porsche.
Dus doorsparen, en een potentere Porsche kopen.
Nog betere investering ook.
|
11 mei 2004 16:53 |
|
|
horn
PF #57
|
En een dagje je Porsche uitlaten op bv. Zolder. Mijn Porsche (wellicht door de tip) rijdt een stuk feller nadat ik er wat kilo's rubber afgeschud heb . Schakelt later en trekt langer door in een versnelling. Heb geen idee waarom en heb in het verleden al heel veel verschillende elkaar tegensprekende verhalen gehoord over dme reset, lerende tiptronics, spirited drives etc etc, maar ik ben blij met de respons van mun tippie na dat dagje boenderen!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 mei 2004 18:20 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Hallo Bas,
Bel mij maar eens een keer, ik kan je alles vertellen over een SC motor en wat je moet doen om er een nog fijnere motor van te maken. Het gaat te ver om alles hier even neer te typen.
Groeten, Erwin.
|
11 mei 2004 18:36 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Niet handig bij een Sc ... regenwater
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
11 mei 2004 19:06 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ik dacht het, jij zegt het!
SC valt niet veel aan te tunen, andere uitlaat misschien? (maar daar waren de budgetten nog niet voor rond)... Optie'tje: luchtpomp afkoppelen? (zie foto van mijn motor in mijn personal album! pomp aan de linkerkant!)
Maareh, heb je meer vermogen nodig dan? Je trekt met je SC'tje VEEL kwijt op het moment hoor... Ik denk dat je niet "echt" verschil kan boeken op een SC-blok, of zie ik dat verkeerd? (Erwin?)
|
11 mei 2004 20:58 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
11 mei 2004 23:04 |
|
|
Bas
911 SC 3.0 TargaAalten
|
Klinkt goed allemaal......Het is voor mij niet de bedoeling om nou een berg pk`s meer te krijgen...maar misschien dat er een aantal dingen zijn die gewoon standaard vervangen moeten worden om de boel wat soepeler te laten draaien....Zoals ik al in een anderwerp verteld heb ben ik een leek v.w.b. motoren. Het is ook altijd fijn te weten wat nou juist wel of juist niet te doen.....Heb al een hoop tips gekregen van mensen die nou niet echt veel verstand van auto`s (naar mijn mening) Ik heb het idee dat er hier op het forum echte kenners zitten die i.i.g de ins en outs van een P weten. (ennuh renntech....welk nummer? )
_________________________________________ Als er een wil is zit ik op de weg......
|
11 mei 2004 23:51 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Bas, probeer je auto lichter te maken, is de goedkoopste oplossing en ook erg effectief.
|
12 mei 2004 2:02 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Een SC is trouwens al behoorlijk rap toch? Er rijd hier een jongen rond die met z'n mosgroene SC een 265 PK sterke Subaru impreza eruit trok bij een sprintje .
|
12 mei 2004 2:09 |
|
|
horn
PF #57
|
Hoe bedreven ben je in zoeken op internet? (typ www.google.nl; typ renntech porsche; vink "zoeken in pagina's in het nederlands" aan; klik op "google zoeken", sla de eerste 2 hits over (is nl. dit forum ), klik op "Renntech Porsche services" en voÃla!
0521 511268 (hieronder zit de URL verborgen...)
At your service
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 mei 2004 7:03 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Wat is nou weer een URL?
Weten ze dat in Steenwijk ook?
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
12 mei 2004 10:31 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
URL kun je gewoon opzoeken in het GAB (RTFM).
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
12 mei 2004 17:16 |
|
|
Bas
911 SC 3.0 TargaAalten
|
En hoe ga ik dat doen?? Hoop dingen eruit slopen? Ik kan natuurlijk ook met een bijna lege tank gaan rijden scheelt een hoop gewicht
Dank voor het tel. nummer trouwens.....Er kan iemand binnenkort een telefoontje verwachten
_________________________________________ Als er een wil is zit ik op de weg......
|
12 mei 2004 19:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
IDD ... bijvoorbeeld zitjes achterin eruit ... stoelen vervangen voor kunststof racekuipjes ... airco (als je die hebt) eruit ... etcetera
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
12 mei 2004 19:58 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Reservewiel, gereedschap, compressortje, bekleding kofferbak, radio + boxen, benzinetank maar halfvol, this maar net hoever je wilt gaan. Vraag anders effe aan Jeroen, die heeft wat meer ervaring op dit gebied.
|
12 mei 2004 20:30 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
12 mei 2004 22:23 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
auto trekt wel sneller op [voor het gevoel]
|
12 mei 2004 23:26 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
reserve wiel ook laten zitten...
is een deel van de kreukel zone!
Maarrûh... als je je een weekendje kwaad maakt sloop je er zo 100 onnodige kilo's uit hoor
Scheelt niet alleen met optrekken, maar ook met remmen en in de wegligging.
Maar wat je per saldo het beste kan "tunen" is de persoon achter het stuur...
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
Laatst bijgewerkt door Jeroen914 op 13 mei 2004 12:02, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 mei 2004 2:38 |
|
|
horn
PF #57
|
Kreeg je daar (de persoon achter het stuur) in één weekend maar zo makkelijk de kilo's vanaf...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 mei 2004 7:06 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Euuuu ... hier ff totaal niet akkoord ... dat reservewiel heel netjes LATEN ZITTEN
Waarom
Ik zou geen klap willen maken met een 11'je (echt serieuze klap welteverstaan ) als dat l*llige wieltje thuis in de garage ligt.
Porsche heeft de plaatsing van dit wieltje mee berekend met de kreukelkarakteristiek van de wagen ...
Greetz
Dirk
|
13 mei 2004 7:27 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Maakt met 120+ km/h echt niet veel meer uit, dan ligt het reservewiel bij je op schoot
|
13 mei 2004 13:28 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Bij 120 misschien niet, maar bij lagere snelheden kan het mooi wel het verschil maken tussen gewoon uitstappen en weglopen of wachten tot je er uitgezaagd wordt en je verder in een rolstoeltje verplaatsen...
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
13 mei 2004 14:51 |
|
|