Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:05

Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Crashveiligheid 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
:cry: :cry: :cry:

10 feb 2006 15:52
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
ER schreef:
Oké jongens,

Nadat ik roerloos dit topic heb gevolgd zal ik toch maar de best toelaatbare foto plaatsen, hoewel dit nog altijd pijn doet...... De overige foto's zijn wat serieuzer en blijven in het archief.
Met dank aan Paskal.

Dit is voor de ongelovigen ten aanzien van de 911 dakconstructie;

(PS ik lag inmiddels aan de pijp in de traumaheli op de achtergrond...)

Afbeelding

Jezus Erwin, dat ziet er zeer beroerd uit....Heb je er geen blijvend letsel aan overgehouden ? Kan je nog iets meer (wellicht voor ons leerzame) informatie geven ? Lokatie ? Aanleiding ? Oorzaak(en) ? Te voorkomen ?

10 feb 2006 18:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Epicurus schreef:
Lokatie ?

Zo te zien net na Schwedenkreuz. Bekende plek waar niet iedereen over na kan praten...

10 feb 2006 18:58
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
De rechtsebocht die je ziet is volgens mij miss-hit-miss.

10 feb 2006 21:05
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Citaat:
100-0 km/u
Porsche 964 (Road & Track 1989): 125 feet (38,1m) vanaf 96km/u.
Ford Focus 2.0 (Autovisie 2006): <38m
Renault Modus (Autovisie 2005): <38m
Citroën C2 (Autovisie 2005): <37m
Toyota Yaris (Autokampioen 2006): <37m
Seat Ibiza Cupra (Autovisie 2005): <37m
Alfa Romeo 159 (Autoweek 2005) 36m
Honda Civic 1.8 (Autovisie 2006): <36m
Volkswagen Golf GTI (Autovisie 2005): <34m

Zeker niet slecht, maar bij normaal gebruik aardig vergelijkbaar met een moderne middenklasser.

Als je de verschillende remwegen gaat vergelijken zit er tussen snellere auto's zeer weinig verschil zelfs een carrera gt komt niet onder de 34 meter. Ga je met een auto het circuit op en geef je de remmen bocht na bocht op hun donder zul je wel veel meer verschil zien.

10 feb 2006 21:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik denk ook niet dat remweg een bepalende faktor is in het al dan niet met of zonder verwondingen uit een autowrak kruipen.......

Moet jullie wel zeggen dat ik er niet geruster op geworden ben en dat ik vandaag, rijdend in de Elfer, moest denken aan de replies van deze post...
Misschien wel het allerbelangrijkste; Onszelf bewust zijn van onze sterfelijkheid (of wordt dit te filosofisch...?)

10 feb 2006 21:31
Profiel
Groningen
Bericht 
Dat was ook mijn punt. Denken dat je auto veiliger is dan die van een ander of beter remt, schept een gevoel van schijnveiligheid. Hetgeen je in mijn ogen alleen maar een gevaarlijkere verkeersdeelnemer maakt. (zelfoverschatting)

Toen ik mijn S2 kocht, dacht ik ook aan de superwegligging zoals die in de diverse tests bejubeld was en de fantastische remmen. In het dagelijks verkeer maakt dat eigenlijk geen drol uit en ben je in sommige omstandigheden (glad) gewoonweg in het nadeel t.o.v. moderne auto's.

10 feb 2006 21:45
Profiel
PorscheForum Rookie
996 c2
Bericht 
De actieve veiligheid is ook wel erg relatief.

Mijn dagelijkse auto remt toch een stuk beter in slechte weersomstandig heden en ondanks mijn circuit ervaring is hij in onverwachte situaties een stuk makkelijker op de weg te houden. (ESP, Brake Assist.) Bij 100% concentratie presteert de P zeker beter. Maar wie rijdt er altijd met volledige concentratie.

10 feb 2006 21:55
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
3.2 '86
belgië
Bericht 
een P-rijder is zowiezo meer met het rijden bezig! 8)

:arrow: dat is actieve veiligheid, in een P ga je gewoon niet zo snel zitten dromen!

my 2 cents,

Y.

11 feb 2006 13:48
Profiel Facebook 
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Joost Houben schreef:
De rechtsebocht die je ziet is volgens mij miss-hit-miss.

Klopt. Is gebeurd bij Miss-hit-miss, een combinatie van enkele bochten kort op elkaar. Daar moet wat mis gegaan zijn, maar het zal nooit opgehelderd worden wát (geen getuigen en ik mis twee weken uit mijn geheugen).

11 feb 2006 15:37
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ER schreef:
... en ik mis twee weken uit mijn geheugen

vreemd lijkt me dat :?

11 feb 2006 17:39
Profiel WWW Facebook 
Rosmalen
Bericht 
Op zijn minst, Marco..... heel vreemd en ook zeer onbevredigend ten aanzien van de aanleiding tot alle shit.

Maar goed, ik probeer daar ook niet meer bij stil te staan. Dat wordt nooit opgelost.
En ook niet meer te reageren wanneer iemand in discussie wil gaan zodra hij/zij hoort dat je een ongeval met een 911 hebt gehad.................

11 feb 2006 21:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Wanneer speelde dit ER ?

Krijg je vervelende reacties hierop ?? Bizar....

12 feb 2006 11:47
Profiel
Rosmalen
Bericht 
Nou ja, de prototype opmerkingen van niet-Porsche rijdend Nederland;

"Een ongeval met een Porsche 911? Véél te hard gereden natuurlijk. Dat wist je toch toen je zo'n auto kocht? Levensgevaarlijk zo'n auto.
Nou da's dan een wijze les geweest. NU maar weer eens een 'gewone' auto zeker? Dan doe je al gek genoeg......"

Om maar te zwijgen over de reacties nadat ze hebben gehoord dat dit op een voormalig circuit is gebeurd....... daar kan je zelf wel wat bij bedenken.......

Ik tel voortaan tot 10 en zeg "Goedemiddag verder en Fijne Dagen!" :wink:

12 feb 2006 12:01
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
En waarschijnlijk ook reacties in de trant van: 'wist je niet dat 911's snel kunnen uitbreken? Heeft te maken met gewichtsverdeling, komt nl. door de motor die achterin ligt...' :bang:

12 feb 2006 13:03
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Ik kan er over mee praten. Een paar jaar geleden onderuit gegaan in een bocht met mijn Ducati 998 en twee ruggenwervels gebroken. Er lag een stuk ijzer op de weg waarover ik heenreed. Gevolg m'n voorwiel schoot weg. Ik reed gelukkig niet hard in druk verkeer, 60 km. Normaal kon ik die bocht met dubbele snelheid nemen.... Dat zet je wel aan het denken met een gezin.

Ik ben daarna wel met motorrijden gestopt. Ik zou overigens nooit met Porsche rijden stoppen na een ongeluk.

Veel mensen inderdaad met wijze opmerkingen. "Zie je nou wel met zo'n snel ding, dat zag je aankomen" :x

12 feb 2006 14:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
De Beste Stuurlui......

12 feb 2006 14:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
ER schreef:
Nou ja, de prototype opmerkingen van niet-Porsche rijdend Nederland;

"Een ongeval met een Porsche 911? Véél te hard gereden natuurlijk. Dat wist je toch toen je zo'n auto kocht? Levensgevaarlijk zo'n auto.
Nou da's dan een wijze les geweest. NU maar weer eens een 'gewone' auto zeker? Dan doe je al gek genoeg......"

Om maar te zwijgen over de reacties nadat ze hebben gehoord dat dit op een voormalig circuit is gebeurd....... daar kan je zelf wel wat bij bedenken.......

Ik tel voortaan tot 10 en zeg "Goedemiddag verder en Fijne Dagen!" :wink:

Duidelijk dus mensen die totaal niet snappen waar het over gaat en eerder bezig zijn met de kleine dingen in het leven, dan met de belangrijke.

De echte levensgenieters (bijvoorbeeld Porscherijders) zullen niet snel dat soort domme opmerkingen maken.

Mijn sympathie heb je in ieder geval. :wink:

12 feb 2006 20:36
Profiel
Rosmalen
Bericht 
MS964 schreef:
En waarschijnlijk ook reacties in de trant van: 'wist je niet dat 911's snel kunnen uitbreken? Heeft te maken met gewichtsverdeling, komt nl. door de motor die achterin ligt...' :bang:

:lol: :lol: :lol:

Inderdaad.

12 feb 2006 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Het enige juiste antwoord is natuurlijk een 911 tturbo te kopen. 8) :wink:

12 feb 2006 22:04
Profiel
Rosmalen
Bericht 
Klopt Mick!

Waarop de ander je aankijkt alsof hij tegen een randdebiel staat te praten. :?

Zo laten, niks meer aan doen. :wink:

12 feb 2006 23:35
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht 
Damn, heftig hoor om nu die foto bij het verhaal te zien!
Ik zou dat engeltje op je schouder maar te vriend houden..

Ik heb het vorige draadje hierover ook al gevolgd en heb het er al een paar keer met Paskal over gehad.
Hij heeft me erg geholpen, voordat ik met mn Porsche de Ring op ging.
Het is een van de redenen geweest waarom ik extra voorzichtig de baan op ben gegaan daar.
De 3.2 heeft 15 rondes Ring heelhuids overleefd, maar het werd me gelijk duidelijk dat een ongeluk daar in een klein hoekje zit.
Ik heb zo mijn 'momentjes' gehad daar.
Dat is ook de reden dat ik voor dat soort dagen nu een Alfa 75 heb met rolkooi.

Rijd je nog op de Ring, of is dat niet meer aan de orde nu?

13 feb 2006 1:11
Profiel
Rosmalen
Bericht 
Nee Geert, ik rijd momenteel NIET MEER op de Ring.

Om de mensen in mijn directe omgeving niet de stuipen op het lijf te jagen, heb ik dat idee ergens in de koelkast geparkeerd. Wél ga ik dit voorjaar naar de Ring om er nog wat indrukken op te doen (wellicht toch herinneringen...) en een keer met Paskal mee te rijden. Ben erg benieuwd óf er überhaupt wat terugkomt van dat noodlottige moment....

Voorlopig ben ik dik tevreden me de 993 TT op de openbare weg! :wink:

13 feb 2006 8:13
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Anders moet je maar een keertje met ons meekomen als je dan niets te doen hebt :wink:
Je bent steeds welkom.

Laatste update 22/10/2013

13 feb 2006 15:13
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
ER schreef:
Voorlopig ben ik dik tevreden me de 993 TT op de openbare weg! :wink:

Dat lijkt me een behoorlijk understatement...met de meest "fully loaded" TT die ik ken... :wink:

13 feb 2006 15:24
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende