Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 4:57

Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
(ON)teRECHT 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht (ON)teRECHT
Peet964 schreef:
Maar let wel : vertrouw nooit autohandelaars of advocaten :!:

Ik protesteer! :evil:

betrouwbare autohandelaren bestaan wel...

14 feb 2006 11:36
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Peet964 schreef:
Gefeliciteerd! Maar let wel : vertrouw nooit autohandelaars of advocaten :!:

Maar je kunt het zien als ze liegen ;

(dan bewegen hun lippen)

14 feb 2006 14:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Peet964 schreef:
Gefeliciteerd! Maar let wel : vertrouw nooit (...) advocaten :!:

Als je niks te verbergen hebt en je hebt je netjes gedragen, dan heb je van mij niets te vrezen ... :evil: Ach ja, wat zal ik verder hierop zeggen, je doet je best aan de hooggespannen verwachtingen te beantwoorden! Maar nu serieus, begrijp niet waar dit vandaan komt. Waar heeft de beroepsgroep dit aan te danken - (en nu niet meteen naar devils son gaan wijzen, uitzonderingen bevestigen de regel)

14 feb 2006 14:48
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
adu schreef:
Maar nu serieus, begrijp niet waar dit vandaan komt. Waar heeft de beroepsgroep dit aan te danken -

B.v. aan het feit dat te veel advocaten (maar ook andere urenschrijvers natuurlijk) fraude plegen doordat ze ook niet gewerkte uren declareren. Dit is met name het gevolg van soms werkelijk belachelijke urennormen.

Maar ook: advocaten die veel in het nieuws verschijnen zijn vaak strafrechtadvocaten. En die worden door de man op de straat beschuldigd van liegen (hetgeen ze dan kennelijk doen als ze bij een "schuldige" pleiten dat het feit niet wettig en overtuigend is bewezen).

En dit soort opmerkingen helpen ook niet voor het imago...

Citaat:
(en nu niet meteen naar devils son gaan wijzen, uitzonderingen bevestigen de regel)

14 feb 2006 15:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Devils son schreef:
(..) B.v. aan het feit dat te veel advocaten (maar ook andere urenschrijvers natuurlijk) fraude plegen doordat ze ook niet gewerkte uren declareren. Dit is met name het gevolg van soms werkelijk belachelijke urennormen.

Maar ook: advocaten die veel in het nieuws verschijnen zijn vaak strafrechtadvocaten. En die worden door de man op de straat beschuldigd van liegen (hetgeen ze dan kennelijk doen als ze bij een "schuldige" pleiten dat het feit niet wettig en overtuigend is bewezen).

En dit soort opmerkingen helpen ook niet voor het imago...

Citaat:
(en nu niet meteen naar devils son gaan wijzen, uitzonderingen bevestigen de regel)

Er zullen best wel advocaten zijn die (om welke reden dan ook) meer uren declaren dan zij werkelijk aan een zaak hebben besteed. Andersom gebeurt overigens ook wel, zeker als het een relatief gering belang betreft. Maar dat wil nog niet zeggen dat je geen enkele advocaat meer kunt vertrouwen. Sterker nog, ik denk dat er meer mensen geholpen zijn door een advocaat (ook financieel) dan andersom.

Het imago zal allicht eerder in de hand worden gewerkt door (media geile) strafrechtpleiters (al zit er één bij mij in de familie, ook ik heb daar zo mijn bedenkingen bij) en de (relatieve) onbekendheid van de mensen met ons rechtsstelsel. Eén en ander wordt door de media versterkt, want wat is nou er leuker dan een sappig verhaal te publiceren over die boefjes verdedigende advocaat. :roll:

De verwijzing heb je te danken aan de eerdere reactie die je gaf in dit topic - en dat weet je best wel maar je vindt het gewoon lekker om even te bekvechten - net als ik

14 feb 2006 15:58
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Dat is zeker niet mijn "hobby" die Advocaten.

Had hem vorig jaar nodig :cry: , de buurman bij mijn garage ging op een strook grond van mij bouwen :oops:

Hup op hoge poten naar de Mr. en wat brieven geschreven, bleek dat ik de grond al meer als 20 jaar in bruikleen gegeven had en dus verviel mijn recht :roll:

Grond kwijt en een paar 1000 € achteruit, dat is niet mijn "wereld".

14 feb 2006 16:19
Profiel
Bericht 
adu schreef:

Er zullen best wel advocaten zijn die (om welke reden dan ook) meer uren declaren dan zij werkelijk aan een zaak hebben besteed. Andersom gebeurt overigens ook wel, zeker als het een relatief gering belang betreft. Maar dat wil nog niet zeggen dat je geen enkele advocaat meer kunt vertrouwen. Sterker nog, ik denk dat er meer mensen geholpen zijn door een advocaat (ook financieel) dan andersom.

Laat ik het zo zeggen: zeker bij de grotere kantoren met hoge urennormen zijn er genoeg medewerkers (en partners ook), die onder de prestatiedruk uren verzinnen.

Een paar sprekende voorbeelden:

Een partner van een kantoor waar ik werkte kreeg op zeker moment van de administratie te horen dat er van een aantal cliënten behoorlijke rekeningen open stonden. Of hij daar eens achteraan kon gaan.

De verklaring voor het niet betalen was zowel wonderlijk als lachwekkend: hij had niet genoeg uren gedraaid en was dus op oude dossiers declarabel gaan schrijven. Dat kun je dan niet uitdeclareren (in wezen is het dus schoner dan de "cliënt van de week"), dus hij verzond de declaraties niet, alsmede de aanmaningen... Vandaar dat ze ook niet werden betaald.

Ander voorbeeld:

Mijn vriendin kreeg recentelijk een rekening binnen van een (zeer bekend) accountantskantoor. Op deze rekening was op een enkele dag meermaals declarabel in rekening gebracht: opstarten pc. Nou doe ik dat maar één keer per dag (behoudens computergezeik) en nooit declarabel, maar kennelijk zijn accountants anders daarin (althans DEZE accountant).

Nog een voorbeeld, wederom uit de oude doos van een kantoor waar ik werkte:

Een partner had er een handje van om op "overige declarabel" te schrijven met als omschrijving: niet declarabel. Wederom, zodat de declarabele uren hoger leken.

Een laatste voorbeeld (ik kan uren doorgaan overigens):

Een partner kwam op zeker moment iets vragen aan mij. Hij was misschien 1-2 minuten binnen. Later die dag zag ik in zijn urenlijst dat hij maar liefst 20 minuten intern overleg had genoteerd hiervoor (voor de goede orde, hij zat een kamer verderop).

Je kan je voorstellen dat als zelfs partners menen te moeten vorken om te voldoen aan de urennorm, dat de medewerkers vervolgens hetzelfde gaan doen, of op hun kop krijgen dat ze zich niet aan de norm houden (w.o. ondergetekende die met dezelfde workload EN efficienter moest gaan werken EN meer uren draaien. Blieft u nog peultjes).

Voor de goede orde: er zijn ook advocaten en kantoren die deze metaliteit niet hebben en zwaar veroordelen. Maar ik kan mij best voorstellen dat iemand die op deze manier is belazerd en erachter komt een slecht beeld heeft van urenschrijvers (want eerlijk is eerlijk: het heeft niets met de beroepsgroep te maken, maar met het urenschrijven).

En uiteraard wordt er ook een hoop afgeboekt (gering belang, te lang bezig geweest, enz.).

14 feb 2006 16:30
Profiel
Bericht 
molen934 schreef:

Grond kwijt en een paar 1000 € achteruit, dat is niet mijn "wereld".

De vraag is of je dat aan de advocaat kan verwijten...

Een advocaat kost geld. Dat is geen probleem indien er duidelijke resultaten zijn. Vallen die tegen dan is de advocaat te duur...

14 feb 2006 16:34
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
Heren , Heren,

dit soort "profielpraat" hoort thuis op een ander forum, het advocatenforum

www.advocatenforum.nl

gesponseerd door zwarte kip :wink:

Roi

14 feb 2006 16:40
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Devils son schreef:

Ander voorbeeld:

Mijn vriendin kreeg recentelijk een rekening binnen van een (zeer bekend) accountantskantoor. Op deze rekening was op een enkele dag meermaals declarabel in rekening gebracht: opstarten pc. Nou doe ik dat maar één keer per dag (behoudens computergezeik) en nooit declarabel, maar kennelijk zijn accountants anders daarin (althans DEZE accountant).

:shock: :shock: :shock: :lol:

14 feb 2006 16:40
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Devils son schreef,

Een advocaat kost geld. Dat is geen probleem indien er duidelijke resultaten zijn. Vallen die tegen dan is de advocaat te duur...

Heb je helemaal gelijk in :!:

PS

De vrouw/vriendin van de buurman werkte bij een advocatenkantoor, dus die wist dat allang.
En ik de "oen" had daar geen idee van.

14 feb 2006 16:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Tipje: stel de vraag voortaan op het PF (of Pb) ... grote kans dat je gratis en voor nop antwoord krijgt :D

p.s.: ik ben niet duur, ik lever gewoon veel op ...

14 feb 2006 16:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Devils son schreef:
Een paar sprekende voorbeelden: (...)

En uiteraard wordt er ook een hoop afgeboekt (gering belang, te lang bezig geweest, enz.).

Ja, er zullen echt wel voorbeelden zijn en hopelijk worden die fiks bestraft. Ik ga er vanuit dat dit geen usance is in de branche. Sterker nog, mijn ervaring is dat er over het algemeen keihard met overgave wordt gewerkt - tot in de kleine uurtjes toe - en ik kan het echt wel weten.

14 feb 2006 16:58
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
adu schreef:
molen934 schreef:
Devils son schreef,

Heb je helemaal gelijk in :!:

PS

De vrouw/vriendin van de buurman werkte bij een advocatenkantoor, dus die wist dat allang.
En ik de "oen" had daar geen idee van.

Tipje: stel de vraag voortaan op het PF (of Pb) ... grote kans dat je gratis en voor nop antwoord krijgt :D

p.s.: ik ben niet duur, ik lever gewoon veel op ...

Dat onthouden wij hè jongens ?

(p.s. Geldt zelfde voor tandheelkundige vragen bij ondergetekende)

14 feb 2006 17:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Epicurus schreef:
(..)Dat onthouden wij hè jongens ?

(p.s. Geldt zelfde voor tandheelkundige vragen bij ondergetekende)

Niet allemaal tegelijk a.u.b. ... heb nog een betaalde praktijk te runnen :cry:

14 feb 2006 17:42
Profiel
Bericht 
Epicurus schreef:
Peet964 schreef:
Gefeliciteerd! Maar let wel : vertrouw nooit autohandelaars of advocaten :!:

Maar je kunt het zien als ze liegen ;

(dan bewegen hun lippen)

Correctie, correctie. Advocaten die liegen kan je zien aan hun vingers. Gaan ze nerveus met hun vingertjes op de tafel "tikken".
:twisted: :twisted: :twisted:

14 feb 2006 19:03
Bericht 
Gelukkig is de rest van Nederland wel altijd volkomen eerlijk... :roll:

14 feb 2006 19:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2 G50 (1989) ex 964 Carrera 2 cabrio (1994) Aston Martin DBS (2009) RS6 C6 (2010) 991 Turbo S
amsterdam
Bericht 
@ confreres devils son en adu:

Lamtakken. Ga eens aan het werk! Anders denken al die mede-forummers dat advocaten de hele dag uit hun neus zitten te vreten.

Hoe schrijven jullie trouwens het bezoeken van het PF? Non-declarabel of acquisitie praktijk? :ass:

14 feb 2006 21:45
Profiel
Bericht 
bronto schreef:
Non-declarabel of acquisitie praktijk? :ass:

Niet. Niet declarabel schrijven is m.i. onzin.

En ik was tot een minuut geleden gewoon aan het werk, dus maak je geen zorgen om de omzet.

14 feb 2006 23:11
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Dus tijd is geld bij jullie?

14 feb 2006 23:13
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
We zitten weer lekker on-topic hiero hè? :lol:

Overkomt de besten.... :lol:

14 feb 2006 23:16
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
ER schreef:
We zitten weer lekker on-topic hiero hè? :lol:

Overkomt de besten.... :lol:

Jurgen heeft daarvoor een goeie oplossing... als een topic off-topic raakt verandert'ie gewoon het topic onderwerp... blijf je gewoon on-topic...

Vind het bijzonder creatief :!: :wink:
Niet erg hoor Jurgen

14 feb 2006 23:39
Profiel WWW
Bericht 
RS-R schreef:
Dus tijd is geld bij jullie?

Bij wie niet?

14 feb 2006 23:50
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ]