Auteur |
Bericht |
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
964 te plomp?
Hallo vrolijke Forummers,
Als eigenaar van een 968 kijk ik soms rond naar een leuke 911. Ik vind eigenlijk een SC en een 3.2 qua model het mooist, maar deze kunnen vooral op de lange afstand wat spartaans zijn. Een 964 heeft meer doorontwikkelde techniek, maar nogal grote 'vierkante' bumpers. Heb her en der gehoord dat ze daardoor wat minder geliefd zijn. Hoe wordt daar hierover gedacht?
Een 993 is helaas boven mijn budget...
P.S. deze vraag stel ik met alle respect voor 964-eigenaren en hun auto's.
|
16 feb 2006 16:52 |
|
|
912
|
Je bent dus op zoek naar een auto die door anderen is geliefd?
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
16 feb 2006 16:58 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Nee hoor, zeker niet minder geliefd! Schitterende bak!
Kijk maar 's goed hoe mooi 'ie is:
MS964-die-helemaal-neutraal-is
|
16 feb 2006 17:10 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ook hier geldt weer: Doe wat je zelf wilt. Als je afgaat op wat anderen mooi vinden krijg je uiteindelijk toch spijt.
|
16 feb 2006 17:29 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Alles is een kwestie van smaak...
De 3.2 is mi de laatste echte basic 911; de 993 is kwa techniek en uiterlijk mi een prachtige moderne auto met toch nog de klassieke trekken.
De 964 hangt er voor mij tussen; kwa techniek wel verder dan de 3.2 maar uiterlijk spreekt hij me minder aan. Je ziet meer liefhebbers 964 overslaan.
Uiteindelijk moet je vooral kiezen wat je binnen je budget het liefste hebt en je niks van anderen aantrekken.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
16 feb 2006 17:32 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Persoonlijk vind ik de 964 weer de mooiste 911. Vanwege enerzijds het nog "oude" uiterlijk met de juiste koplampen en anderzijds dat het wel in een modern jasje zit (en met moderne techniek).
De eerste 911's vind ik ook heel mooi overigens.
Harmonicabumpers vind ik minder. De 993 vind ik echter totaal niet in proportie en is voor mij de minste van allemaal (met uitzondering van de Turbo, want daar past het m.i. wel).
ZO zie je maar weer: wat de een mooi vindt, hoeft de ander niets te vinden.
|
16 feb 2006 18:24 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Je moet gewoon eens wat auto's gaan bekijken, en als het kan een proefrit maken. Als je er dan een paar verschillende gezien en of gereden hebt. heb je vanzelf ergens een goed gevoel bij. Hier zul je zoveel verschilllende meningen krijgen, dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Succes met je zoek tocht.
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
16 feb 2006 20:00 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Ja, gedeeltelijk wel! Vind het leuk om in een auto te rijden die positieve reacties bij zowel mezelf als andere mensen oproept.
Kijk al een tijdje rond en mijn gevoel zegt "3.2 Carrera G50" (vanwege de voor mij pure lijn), mijn verstand zegt "964 Carrera 2" (vanwege doorontwikkeling techniek).
Maar leun toch het meest naar de 964. Komt vanzelf een mooie voorbij...
|
16 feb 2006 20:34 |
|
|
willem.964.c2
911 964 c2munnekeburen
|
Ik ben van meening dat je zelf voor een bepaald model moet gaan en dat niet van anderen af laten hangen,,en wat boven je budget gaat meteen wegstrepen of je 911 wens voor je uit schuiven en wachten tot er wel genoeg centen in de sok zitten.
En als je de vraag steld aan 964 bezitters dan kun je zelf ook bijna de antwoorden verzinnen,die zullen over het algemeen pro 964 zijn Ask me
Veel usc6 met je zoektocht,
Willem.
_________________________________________ it is the speed of sound ORE is it the sound of speed
|
16 feb 2006 20:54 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Valt best mee hoor (964 mooiste die er is!)
|
16 feb 2006 21:03 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
Dat spartaanse valt best mee hoor, na een hele lange rit van enkele uren wil ik zodra ik de auto stop bijna altijd weer direct instappen en weg rijden. Maar als ik comfort wil pak ik de beamer gewoon.
|
16 feb 2006 22:16 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Kan me alleen maar aansluiten bij bovenstaande reacties!
En dat spartaanse (valt wel mee) hoort nou juist bij het echte Porsche rijden.
Ga voor die Porsche die je zelf het mooiste vind en betaalbaar is.
Veel sukses toegewenst.
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
16 feb 2006 22:40 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
16 feb 2006 22:43 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
"Plomp" is misschien niet zo'n goede woordkeuze, waarvoor hierbij excuses...
|
16 feb 2006 23:10 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Hallo Retep968, je hoef je niet te excuseren hoor
Ik maakte maar een grapje, ik moes lachen om je opmerking.
Je mag toch schrijven hoe je er over denkt, ja toch?
Groetjes.
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
16 feb 2006 23:20 |
|
|
willem.964.c2
911 964 c2munnekeburen
|
Behalve als het over 964 gaat
_________________________________________ it is the speed of sound ORE is it the sound of speed
|
16 feb 2006 23:40 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Hallo Retep968,
Gewoon doen wat je gevoel zegt, maar.........
je rijd nu in een 968, ik wil je aanraden om in alle twee te gaan rijden,
een 3.2 is echt werken zo af en toe, een 964 heeft wat meer comfort, gaat ook wat makkelijker.
Veel sterkte met dit geweldige probleem.
|
16 feb 2006 23:41 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Johnnyboy,
Ik moest eigenlijk ook wel lachen, maar je weet maar nooit. Wil nog wel kunnen meerijden met de komende ritjes en meetings!
Retep.
|
16 feb 2006 23:44 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
nou dan koop je gewoon een 964 die is omgebouwd naar een 3.2
anton964
|
16 feb 2006 23:52 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Nee, inderdaad laat die eerste P maar weg!
|
17 feb 2006 0:00 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Rob,
964 echt lomp?????????
Waar ben jij mee begonnen???
|
17 feb 2006 1:03 |
|
|
horn
PF #57
|
ik ook
Een 968? Ja, die is lekker sierlijk...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 feb 2006 6:47 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
964 is juist een super auto met nog de klasieke lijnen en moderne technieken.
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
17 feb 2006 11:10 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Ik wilde alleen maar vragen hoe de meningen zijn over de forsere bumperpartij van de 964 vs. die van de harmonicamodellen.
Daarbij heb ik mijn formulering genuanceerd, om mensen niet op hun tenen te trappen.
En kijk nu wat er gebeurt!
|
17 feb 2006 11:43 |
|
|
Porschegek
|
Stel, de 993 had mindere techniek dan de 964 en ook nog eens lager geprijsd....voor welke wagen ga je dan
Voor het model of voor de techniek
|
17 feb 2006 11:53 |
|
|