Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 18:51

Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
993 Turbo S 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht 
Mauk schreef:
IK WEET MIJN EIGEN SPECS OOK NIET ALLEMAAL!!!!!!!

(kom maar, kom maar, kom maaar......... :twisted: )

En dat terwijl je toch wel de tijd genomen hebt om je voor te bereiden... :twisted: :lol:

18 feb 2006 9:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht 
Nou sorry hoor...maar ik denk hetzelfde als Marcel ; zó'n speciale auto kopen/hebben, en er bijna niets vanaf weten, lijkt me een erg sterk verhaal. Zo'n auto koop je mijn inziens alleen als autoliefhebber, en dan heb je toch wel een bepaalde interesse in wat je koopt, al hoef je idd zeker niet alle specs te weten.
En trouwens , even googlen, en je weet alles...wat nu gebeurt, heet bij mij naar de bekende weg vragen... 8)

18 feb 2006 9:46
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Wat een leuk draadje is dit, mag er hier lekker geschreeuwd worden? :lol:

18 feb 2006 9:57
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jurgen schreef:
Nou sorry hoor...maar ik denk hetzelfde als Marcel ; zó'n speciale auto kopen/hebben, en er bijna niets vanaf weten, lijkt me een erg sterk verhaal. Zo'n auto koop je mijn inziens alleen als autoliefhebber, en dan heb je toch wel een bepaalde interesse in wat je koopt, al hoef je idd zeker niet alle specs te weten.

Zoals eerder gezegd: niet iedereen is hetzelfde. Je kent het verhaal er niet achter. Wie weet is de goede man gewoon bij de Porschedealer binnen gestapt, zag hij de 993 turbo s en vond dat de mooiste: verkocht.

Het zou mij niet verbazen.

18 feb 2006 10:33
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
Mauk schreef:
En zo is het maar net! Het gaat er om dat je hem zelf mooi vind, niet welke specs hij allemaal heeft!

IK WEET MIJN EIGEN SPECS OOK NIET ALLEMAAL!!!!!!!

(kom maar, kom maar, kom maaar......... :twisted: )

Mauk

Ieder geval weet je inmiddels wel dat je geen regensensor en parkdistance hebt :!:

18 feb 2006 10:37
Profiel
Westervoort
Bericht 
@ Devil ; wat ben jij ineens makkelijk in het "aannemen " van dingen...zelfs als je weet hoe klein die kans is... 8)

18 feb 2006 10:42
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jurgen schreef:
@ Devil ; wat ben jij ineens makkelijk in het "aannemen " van dingen...zelfs als je weet hoe klein die kans is... 8)

Hoho, er is een verschil tussen iets "aannemen" en iets "niet uitsluiten".

18 feb 2006 10:53
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
thomas993 schreef:
Ieder geval weet je inmiddels wel dat je geen regensensor en parkdistance hebt :!:

:mrgreen: :lol: :wink:
Je hoort hem niet al te vaak, maar hij leest blijkbaar wel alles! :wink:

@Jurgen: waar gebeurd verhaal:
"liefhebber koopt 964, staat trots bij zijn Porsche, komt zijn buurman langs en vraagt wat dat voor een mooie auto is.
Ze raken wat aan de praat en een week later besteld die buurman een 997S met alles erop en eraan.
Eenmaal afgeleverd, vraagt die man zich af wat hij er eigenlijk mee kan/moet.... :? :roll:
Onpraktisch ding; bijna geen bagageruimte, hoe moet het hele gezin eigenlijk mee????
Twee maanden later was ie verkocht..........

Denk niet dat hij de specs wist!" :wink:

18 feb 2006 10:56
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
Ik neem jullie verhaaltjes aan okee... :wink: , maar stel ; zou iemand, die zó lichtzinnig zó'n dure auto koopt, 'm niet gewoon inruilen op een nieuwe 997 Turbo...óf zou hij 'm proberen te gaan verkopen en daarvoor deze specs nodig hebben... 8)

...tis maar een gedachte hoor...

18 feb 2006 11:05
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Devils son schreef:
Jurgen schreef:

Zoals eerder gezegd: niet iedereen is hetzelfde. Je kent het verhaal er niet achter. Wie weet is de goede man gewoon bij de Porschedealer binnen gestapt, zag hij de 993 turbo s en vond dat de mooiste: verkocht.

Het zou mij niet verbazen.

Als je dan achter je 993 turbo S wil gaan inruilen op een 997Turbo, lijkt me toch dat de interesse in het merk, en in de Turbo in het algemeen is toegenomen.
Dan zal je je toch al wel iets meer verdiept hebben in de wagen?
Ik zou trouwens bij mijn dealer even alle gegevens opvragen, en als je een 997 Turbo gaat bestellen, kan ik je verzekeren dat ze heel meegaand zijn. Als ze nog een hebben, ga je zelfs nog een originele brochure krijgen van de 993.

Ik heb laatst van mijn dealer nog een originele brochure gehad van de GT3RS.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

18 feb 2006 11:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Vergane glorie: 993 2S Vesuvio
Zwijndrecht
Bericht 
thomas993 schreef:

en een handgeschakelde auto, 4 wielen, stuur, 2 zetels en 2 zitjes, een zelfopkomende achterspoiler, die ook weer naar beneden gaat, 3 ruitenwissers welke met verschillende knoppen bedient worden en ga zo maar door.
Maar exact koppel bij toerental, overbrengingsverhoudingen, afstelhoogtes van chassis, wielsporring, luchtfiltertype en zelfs exact vermogen ontgaan mij ook soms wel eens........

Thomas, als je een snelcursus voor me hebt, houd ik me graag aanbevolen. Graag aanleveren in Word.... :idea:

Mauk

18 feb 2006 11:18
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Jurgen schreef:
maar stel ; zou iemand, die zó lichtzinnig zó'n dure auto koopt, 'm niet gewoon inruilen op een nieuwe 997 Turbo...óf zou hij 'm proberen te gaan verkopen en daarvoor deze specs nodig hebben... 8)
...tis maar een gedachte hoor...

Daar heb je wel een punt! :wink:

18 feb 2006 13:00
Profiel WWW
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Daar heb je wel een punt! :wink:

Vooruit dan...

Maar ook is daar misschien een goede verklaring voor (bekende heeft interesse getoond en wil de specs graag hebben?).

18 feb 2006 13:18
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Zoals Jurgen al stelde: even Googelen en het stroomt toch binnen.

Voor de luie gasten onder ons hier een paar links uit de Favorietenlijst.....

Alle wel/niet originele modificaties op een rij

Specificatie-overzicht alle 993 jaren

Alle optiecodes op een rij voor de 993

En staat hij er niet bij, kijk dan in de optiedecoder

Artikel over de 993 Turbo S

Een Road Test Summary van zowel alle 964 als 993 modellen.

Ach ja, het is maar een kleine selectie van mogelijke info-bronnen.... :wink:

Afbeelding

18 feb 2006 14:12
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Patrick964 schreef:
Afbeelding

Vermogen: 450 PK
Bouwjaar: 1998
Kleur: zwartmetallic
Km.stand: 62.500
Transmissie: Handgeschakeld
Prijs: € 89.000

Ben even bij Wolbert wezen kijken naar deze... je kent het wel, mooi weer, ff niks te doen, Porsche in de garage die lonkt...

Hij is verkocht :!: Gaat weer terug naar de Heimat. Blijkbaar is er in Duitsland geen goeie 993 Turbo (S) meer te krijgen.

18 feb 2006 16:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Vergane glorie: 993 2S Vesuvio
Zwijndrecht
Bericht 
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Blijkbaar is die Duitser toch nog sneller dan de hollanders..... :x :x :x
En zijn ze bereid om de Nederlandse prijs inclusief BPM te betalen...... 8) 8) 8)

Mauk

18 feb 2006 16:57
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Het gaat dus weer net als met die fietsen. :lol:

18 feb 2006 17:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zuid-Holland
Bericht 
Marcel schreef:
Zou theoretisch kunnen....maar.....

Da's pas zonde!!!!

19 feb 2006 14:15
Profiel Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Wat is er met die arme Bdrie gebeurd? Is zich helemaal rot geschrokken van onze Ollandse aantijgingen over het feit dat hij het specs boekje van de 993 TTS van paps niet uit zijn hoofd kende?

Maar paps lacht wel het hardste, wat die heeft een echte 993 TT S! :) Of hij die nu wel of niet inruilt voor een 997 Turbo, lol heeft hij waarschijnlijk toch wel! Ik zou zelf deze zeer unieke, zeldzame 993 TT S niet inruilen voor een 997 Turbo, maar dat is slechts mijn bescheiden mening.

En ik geloof ook wel die verhalen dat men een auto koopt zonder de details en specs te kennen. Heb nog een leuke, waargebeurde anekdote:

Vader van een kennis van mij wilde naast jarenlang Mercedes gereden te hebben eindelijk zijn droom waarmaken en een Ferrari kopen. Eerst had hij een grote garage laten bouwen en in de vloer in in mozaik een groot Ferrari logo laten leggen. Toen naar Munsterhuis, proefrit met de Ferrari. Reactie van de beste man:" Dit rijdt voor geen meter, geef mij maar een 500 SL! " De Ferrari is er nooit gekomen, het logo ligt waarschijnlijk nog steeds in de vloer! :wink:

Dus dat iemand de exacte specs van zijn 993 TT S niet kent, ach.... :lol:

19 feb 2006 15:36
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Toen naar Munsterhuis, proefrit met de Ferrari. Reactie van de beste man:" Dit rijdt voor geen meter, geef mij maar een 500 SL! "l:

Beter ten halve gekeerd... 8)

20 feb 2006 0:16
Profiel
PorscheForum Rookie
993 Turbo S
Bericht 
Marcel schreef:
Wil niet vervelend doen....maar je rijdt in een 993 turbo S, en dat is alles wat je er van weet????

Is van mijn vader. En ik weet er niet zoveel van omdat er niet zoveel in de handleiding staat en als je kijkt op internet vind je altijd verschillende gegevens ...

20 feb 2006 12:13
Profiel
PorscheForum Rookie
993 Turbo S
Bericht 
paSCal schreef:
Owh, lekker generaliserend zeg... Misschien was hij wel op zoek naar een mooie Porsche, en liep hij tegen deze zilveren aan. Moet hij dan exact weten hoeveel PK, hoeveel er gebouwd zijn, wat de specifieke kenmerken zijn en ga zo maar verder?

Hij (de eigenaar van een Turbo-S) kan toch gewoon een Porsche-liefhebber zijn, maar nooit echt beseft hebben dat het een Turbo-S is ???

We hebben hem nieuw gekocht omdat we wisten dat het destijds zo goed als snelste auto was voor op de weg. We wisten dat het een beperkte serie was, dat ze allemaal verschillend zijn van elkaar, ...

20 feb 2006 12:15
Profiel
PorscheForum Rookie
993 Turbo S
Bericht 
En de exactie specificaties hoeven wij niet te weten als we een nieuwe auto kopen. Wij zijn geen zo'n freaks zoals jullie die een auto tot op de bodem uitdokteren... Die Turbo S werd gekocht omdat hij supersnel, knap, exclusief, ... is.

Mij stoort het niet hoor als jullie mij niet geloven. Maar als ik onze garage opendoe zie ik wel genoeg :shock:

:wink:

20 feb 2006 12:21
Profiel
PorscheForum Rookie
993 Turbo S
Bericht 
Hier zie je hem met zijn beste vriend :ba:

Afbeelding

20 feb 2006 12:26
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Bdrie schreef:
En de exactie specificaties hoeven wij niet te weten als we een nieuwe auto kopen. Wij zijn geen zo'n freaks zoals jullie die een auto tot op de bodem uitdokteren... Die Turbo S werd gekocht omdat hij supersnel, knap, exclusief, ... is.

Mij stoort het niet hoor als jullie mij niet geloven. Maar als ik onze garage opendoe zie ik wel genoeg :shock:

Niet geloven, zal het probleem niet zijn :? enkel verbaasd dat iemand zo'n wagen koopt, en dan betrekkelijk weinig belang hecht aan de exacte gegevens van die wagen.

Maar zoals je reeds opmerkte, niet iedereen is echt door het Porsche virus gebeten (of freak, in jouw woorden):wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

20 feb 2006 12:32
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende