Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 5:36

Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Verkiezing: Wat is de Porsche van de afgelopen eeuw 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht 
Afbeelding

het Le Mans record staat nog steeds

'nough said

16 feb 2006 22:33
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Afbeelding

Dit lijkt mij een goede kandidaat. 390 km/u op de Mulsanne-straight van Le Mans in 1971...

Heeft de naam Porsche voorgoed in de boeken gezet.

917.

16 feb 2006 22:47
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
De 901 uit 1963 omdat ie de moeder der elfers is
de 997 omdat ie tot nu de meest geavanceerde 911 is

de 998 omdat die met de legende weer een stapje voorruit zal zetten...

17 feb 2006 0:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
s_vandamme schreef:
Afbeelding

het Le Mans record staat nog steeds

'nough said

Dan word het toch gauw weer eens tijd dat ze mee gaan doen willen ze dat record behouden.

mhaschreurs.hyves.nl

17 feb 2006 2:14
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S
Soest
Bericht 
En dit is ook maar een mening, maar die komt mij wel goed uit......

Uit de Autovisie van 4 december 2003 over 40 jaar Porsche 911:
"De 964 RS is een waar feest. De luchtgekoelde motor klinkt robuust ruig, hangt geweldig aan het gas en is over het hele toerenbereik sterk. Hij stuurt superscherp in en met het gas erop kun je prachtig op het randje balancerend uitsturen. De auto toont zich geweldig in evenwicht. Wat hij vooral duidelijk maakt is dat je helemaal geen 400pk nodig hebt voor de echte 'kicks; met 270 of 280 kom je al een heel eind. Dankzij het ontbreken van stuurbekrachtiging en met hun 'racy' onderstellen blinken de 964's uit door communicatie. Dat doen ze beter dan welke andere 911 we tot op heden ook meemaakten.
"De generatie 993 leverde ook twee specials op, zijnde de gruwelijk snelle en rauwe GT2 met zijn 430 turbo PK's op alleen de achterwielen, en de 300 PK RS. Ook dit blijkt op Assen een erg fijne auto te zijn met een heerlijk geluid, maar minder involverend dan de 964.
"Buiten kijf is de GT3 de fijnste moderne 911. De verwantschap met de 964 RS en de 993 RS is enorm, alleen zijn de sensaties iets minder primitief en hebben onderstel en besturing wat minder tekst.
".........want in de GT3 moet je knap op het gas gaan staan om bij de 964 RS te blijven......."
"De 911 kwam tot volle wasdom met de 964 RS die de RS 2.7 als sportmachine ver overtrof en die bijna de perfectie benaderde. Geen gepolijste volmaaktheid, maar een 911 die op precies de juiste plekken ongeciviliseerd en rauw was."
Vanuit het perspectief van vandaag ligt dáár, bij de 964 RS, de piek. Hij is het summum wat betreft communicatie, agiliteit en sensatie"
"Nu, na die dag op Assen, weten we dat de GT3 RS een auto met een boodschap is. Hij is een hommage aan het verleden, maar een bedrieglijke. Hij hult zich namelijk in de kleuren van de beroemde RS 2.7, maar heeft het karakter en de kwaliteiten van een andere voorganger. Een betere. De GT3 RS eert het Grote Voorbeeld, de 964 RS. We zijn het met hem eens, hartgrondig".

18 feb 2006 12:45
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
2.7RS dus, want de 964RS,993RS en de GT3 enGT3RS zijn weer hommages aan deze 2.7RS

18 feb 2006 13:14
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S
Soest
Bericht 
RS-R schreef:
2.7RS dus, want de 964RS,993RS en de GT3 enGT3RS zijn weer hommages aan deze 2.7RS

Vooral de woorden "bedrieglijke" en "betere" goed lezen

18 feb 2006 13:34
Profiel WWW
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Alles natuurlijk in het tijdsperspectief.
En dan nog.

18 feb 2006 13:56
Profiel
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Ik ga natuurlijk voor de 911 turbo 1. Deze was de eerste met het brede koetswerk. Waar later verschillende modellen vanaf geleid zijn. Er komen nog genoeg nieuwe type's bij die ongetwijfeld nog beter en mooier zijn. Maar als het gaat om de p van de eeuw dan is dat de TURBO 1.

Zoveel mensen zoveel wensen. Gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak, anders werd het wel erg saai. :idea:

18 feb 2006 16:10
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Ik ga ook voor de eerste 930/turbo.... Want wat is de tegenvraag die je van (nagenoeg) elke autoliefhebber krijgt op het moment dat je zegt dat je een Porsche 911 hebt gekocht?... Justem: "Een TURBO?"....

100 in zijn 1... 4 versnellingen die voldoen.... Jups, toch maar weer hard gaan sparen :cheesy:

Laatst bijgewerkt door Pascal op 18 feb 2006 18:53, in totaal 1 keer bewerkt.

18 feb 2006 16:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
paSCal schreef:
100 in zijn 1... 4 versnellingen die voldoen.... Jups, toch maar weer hard gaan sparen :cheesy:

Ik heb er 5 :lol:

18 feb 2006 17:37
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
red devil schreef:
paSCal schreef:

Ik heb er 5 :lol:

I know.... ;)

18 feb 2006 18:53
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zoals de Lotus Omega 120 in zijn 1, nog 5 te gaan :? :wink: :twisted:

Laatste update 22/10/2013

18 feb 2006 22:11
Profiel WWW Facebook 
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
930-owners zijn stille genieters.....

19 feb 2006 0:08
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Marcel B. schreef:
930-owners zijn stille genieters.....

Ik vind ze anders behoorlijk nadrukkelijk aanwezig op dit forum! :mrgreen: :lol: :wink:

19 feb 2006 1:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Afbeelding

19 feb 2006 1:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Zuid-Holland
Bericht 
voor mij : de 993 turbo s.

Afbeelding

19 feb 2006 7:01
Profiel Facebook 
Westervoort
Bericht 
Voor mij ook de 993 Turbo S.

Hoogtepunt van de luchtgekoelde boxermotoren , zowel in schoonheid als kracht.
Als goede 2e de "oude" Turbo I , geen auto heeft volgens mij zo bijgedragen aan de magie van het woordje turbo ; ieder klein kind kende volgens mij de "Porsche Turbo" ...

19 feb 2006 8:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Zuid-Holland
Bericht 
Jurgen schreef:
Voor mij ook de 993 Turbo S.

Hoogtepunt van de luchtgekoelde boxermotoren , zowel in schoonheid als kracht.
Als goede 2e de "oude" Turbo I , geen auto heeft volgens mij zo bijgedragen aan de magie van het woordje turbo ; ieder klein kind kende volgens mij de "Porsche Turbo" ...

ooit hoop ik er in te mogen rijden en zelfs te bezitten.
Blijven sparen enn hopen dat de 964 heeeeel veel waard wordt..... :lol: :lol: :lol:

19 feb 2006 11:48
Profiel Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Verkiezing: Wat is de Porsche van de afgelopen eeuw
patrick911 als vraagstelling schreef:
Lijkt me interessant om eens te zien wat wij als liefhebbers nou de Porsche van de afgelopen eeuw vinden, met een be-argumentering waarom. Dat kan zijn vanwege de technische innovaties (denk aan een 959), maar ook uiterlijk of betekenis voor Porsche (Cayenne) voor wat betreft financieen of image (bv. Carrera GT) of race-historie (bv 917).
Ik maak geen voorgekauwd lijstje, maar wil een aantal entries binnen krijgen waarvan we vinden dat die er perse bij horen, en dan kunnen we daar later op stemmen om de 'winnaar' bekend te maken.
Ideetje?

:idea: Volgens mij wordt iets anders gevraagd dan "Welke Porsche zou jij het liefste bezitten?" :wink:

19 feb 2006 12:58
Profiel
Westervoort
EriC4C schreef:
:idea: Volgens mij wordt iets anders gevraagd dan "Welke Porsche zou jij het liefste bezitten?" :wink:

Precies! Ik neem dan ook niet, zoals velen, het begin, maar het einde cq hoogtepunt van een luchtgekoelde evolutie. :wink:

19 feb 2006 13:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Zuid-Holland
EriC4C schreef:
patrick911 als vraagstelling schreef:
Lijkt me interessant om eens te zien wat wij als liefhebbers nou de Porsche van de afgelopen eeuw vinden, met een be-argumentering waarom. Dat kan zijn vanwege de technische innovaties (denk aan een 959), maar ook uiterlijk of betekenis voor Porsche (Cayenne) voor wat betreft financieen of image (bv. Carrera GT) of race-historie (bv 917).
Ik maak geen voorgekauwd lijstje, maar wil een aantal entries binnen krijgen waarvan we vinden dat die er perse bij horen, en dan kunnen we daar later op stemmen om de 'winnaar' bekend te maken.
Ideetje?

Je hebt gelijk Eric, maar toevallig vind ik de 993 turbo S het hoogtepunt van Porsche vanwege de laatste luchtgekoelde 911 en daarmee ook het begin van een dieptepunt : de 996. De 997 begint mij weer wat te bekoren maar nog steeds haalt ie het niet bij de puurheid van de 993 Turbo S..............een gedoodverfde winnaar wat mij betreft.!!

19 feb 2006 14:06
Profiel Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Voor mij na lang nadenken toch maar de 2.7 RS. Liefst in blauwe trim. introductie van de beroemde Carrera sticers. Wauw! Die stickers over de flanken en de meegespoten harten van de Fuchsen. Verder de orig. pure lijnen van het oer-911 model. Voor mij eeuwige schoonheid. Schijnt nog best geinig te rijden ook, niet geheel onbelangrijk. :wink:

19 feb 2006 14:27
Profiel
PorscheForum Rakker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht 
De 959, zonder twijfel, waar een klein onafhankelijk bedrijf aan de gehele wereld laat zien dat "Gruppe B" sportwagens met ultiem technisch vernuft ook geschikt zijn voor dagelijks gebruik..... :thumright: :thumright: :thumright:

Afbeelding

19 feb 2006 14:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2