Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
En dat terwijl je toch wel de tijd genomen hebt om je voor te bereiden...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 feb 2006 9:44 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Nou sorry hoor...maar ik denk hetzelfde als Marcel ; zó'n speciale auto kopen/hebben, en er bijna niets vanaf weten, lijkt me een erg sterk verhaal. Zo'n auto koop je mijn inziens alleen als autoliefhebber, en dan heb je toch wel een bepaalde interesse in wat je koopt, al hoef je idd zeker niet alle specs te weten.
En trouwens , even googlen, en je weet alles...wat nu gebeurt, heet bij mij naar de bekende weg vragen...
|
18 feb 2006 9:46 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Wat een leuk draadje is dit, mag er hier lekker geschreeuwd worden?
|
18 feb 2006 9:57 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Zoals eerder gezegd: niet iedereen is hetzelfde. Je kent het verhaal er niet achter. Wie weet is de goede man gewoon bij de Porschedealer binnen gestapt, zag hij de 993 turbo s en vond dat de mooiste: verkocht.
Het zou mij niet verbazen.
|
18 feb 2006 10:33 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Ieder geval weet je inmiddels wel dat je geen regensensor en parkdistance hebt
|
18 feb 2006 10:37 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
@ Devil ; wat ben jij ineens makkelijk in het "aannemen " van dingen...zelfs als je weet hoe klein die kans is...
|
18 feb 2006 10:42 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Hoho, er is een verschil tussen iets "aannemen" en iets "niet uitsluiten".
|
18 feb 2006 10:53 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
18 feb 2006 10:56 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ik neem jullie verhaaltjes aan okee... , maar stel ; zou iemand, die zó lichtzinnig zó'n dure auto koopt, 'm niet gewoon inruilen op een nieuwe 997 Turbo...óf zou hij 'm proberen te gaan verkopen en daarvoor deze specs nodig hebben...
...tis maar een gedachte hoor...
|
18 feb 2006 11:05 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als je dan achter je 993 turbo S wil gaan inruilen op een 997Turbo, lijkt me toch dat de interesse in het merk, en in de Turbo in het algemeen is toegenomen.
Dan zal je je toch al wel iets meer verdiept hebben in de wagen?
Ik zou trouwens bij mijn dealer even alle gegevens opvragen, en als je een 997 Turbo gaat bestellen, kan ik je verzekeren dat ze heel meegaand zijn. Als ze nog een hebben, ga je zelfs nog een originele brochure krijgen van de 993.
Ik heb laatst van mijn dealer nog een originele brochure gehad van de GT3RS.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
18 feb 2006 11:18 |
|
|
Mauk
Vergane glorie: 993 2S VesuvioZwijndrecht
|
en een handgeschakelde auto, 4 wielen, stuur, 2 zetels en 2 zitjes, een zelfopkomende achterspoiler, die ook weer naar beneden gaat, 3 ruitenwissers welke met verschillende knoppen bedient worden en ga zo maar door.
Maar exact koppel bij toerental, overbrengingsverhoudingen, afstelhoogtes van chassis, wielsporring, luchtfiltertype en zelfs exact vermogen ontgaan mij ook soms wel eens........
Thomas, als je een snelcursus voor me hebt, houd ik me graag aanbevolen. Graag aanleveren in Word....
Mauk
|
18 feb 2006 11:18 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Daar heb je wel een punt!
|
18 feb 2006 13:00 |
|
|
Devils son
|
Vooruit dan...
Maar ook is daar misschien een goede verklaring voor (bekende heeft interesse getoond en wil de specs graag hebben?).
|
18 feb 2006 13:18 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Zoals Jurgen al stelde: even Googelen en het stroomt toch binnen.
Voor de luie gasten onder ons hier een paar links uit de Favorietenlijst.....
Alle wel/niet originele modificaties op een rij
Specificatie-overzicht alle 993 jaren
Alle optiecodes op een rij voor de 993
En staat hij er niet bij, kijk dan in de optiedecoder
Artikel over de 993 Turbo S
Een Road Test Summary van zowel alle 964 als 993 modellen.
Ach ja, het is maar een kleine selectie van mogelijke info-bronnen....
|
18 feb 2006 14:12 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
| | | | Patrick964 schreef: Vermogen: 450 PK Bouwjaar: 1998 Kleur: zwartmetallic Km.stand: 62.500 Transmissie: Handgeschakeld Prijs: € 89.000 | | | | |
Ben even bij Wolbert wezen kijken naar deze... je kent het wel, mooi weer, ff niks te doen, Porsche in de garage die lonkt...
Hij is verkocht Gaat weer terug naar de Heimat. Blijkbaar is er in Duitsland geen goeie 993 Turbo (S) meer te krijgen.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
18 feb 2006 16:54 |
|
|
Mauk
Vergane glorie: 993 2S VesuvioZwijndrecht
|
|
18 feb 2006 16:57 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Het gaat dus weer net als met die fietsen.
|
18 feb 2006 17:06 |
|
|
ivo911
Zuid-Holland
|
_________________________________________ ..en toch blijft er genoeg om van te dromen.....
|
19 feb 2006 14:15 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Wat is er met die arme Bdrie gebeurd? Is zich helemaal rot geschrokken van onze Ollandse aantijgingen over het feit dat hij het specs boekje van de 993 TTS van paps niet uit zijn hoofd kende?
Maar paps lacht wel het hardste, wat die heeft een echte 993 TT S! Of hij die nu wel of niet inruilt voor een 997 Turbo, lol heeft hij waarschijnlijk toch wel! Ik zou zelf deze zeer unieke, zeldzame 993 TT S niet inruilen voor een 997 Turbo, maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
En ik geloof ook wel die verhalen dat men een auto koopt zonder de details en specs te kennen. Heb nog een leuke, waargebeurde anekdote:
Vader van een kennis van mij wilde naast jarenlang Mercedes gereden te hebben eindelijk zijn droom waarmaken en een Ferrari kopen. Eerst had hij een grote garage laten bouwen en in de vloer in in mozaik een groot Ferrari logo laten leggen. Toen naar Munsterhuis, proefrit met de Ferrari. Reactie van de beste man:" Dit rijdt voor geen meter, geef mij maar een 500 SL! " De Ferrari is er nooit gekomen, het logo ligt waarschijnlijk nog steeds in de vloer!
Dus dat iemand de exacte specs van zijn 993 TT S niet kent, ach....
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
19 feb 2006 15:36 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Beter ten halve gekeerd...
_________________________________________ t beste maar weer...
|
20 feb 2006 0:16 |
|
|
Bdrie
993 Turbo S
|
Is van mijn vader. En ik weet er niet zoveel van omdat er niet zoveel in de handleiding staat en als je kijkt op internet vind je altijd verschillende gegevens ...
|
20 feb 2006 12:13 |
|
|
Bdrie
993 Turbo S
|
We hebben hem nieuw gekocht omdat we wisten dat het destijds zo goed als snelste auto was voor op de weg. We wisten dat het een beperkte serie was, dat ze allemaal verschillend zijn van elkaar, ...
|
20 feb 2006 12:15 |
|
|
Bdrie
993 Turbo S
|
En de exactie specificaties hoeven wij niet te weten als we een nieuwe auto kopen. Wij zijn geen zo'n freaks zoals jullie die een auto tot op de bodem uitdokteren... Die Turbo S werd gekocht omdat hij supersnel, knap, exclusief, ... is.
Mij stoort het niet hoor als jullie mij niet geloven. Maar als ik onze garage opendoe zie ik wel genoeg
|
20 feb 2006 12:21 |
|
|
Bdrie
993 Turbo S
|
|
20 feb 2006 12:26 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Niet geloven, zal het probleem niet zijn enkel verbaasd dat iemand zo'n wagen koopt, en dan betrekkelijk weinig belang hecht aan de exacte gegevens van die wagen.
Maar zoals je reeds opmerkte, niet iedereen is echt door het Porsche virus gebeten (of freak, in jouw woorden):wink:
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
20 feb 2006 12:32 |
|
|