Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 14:37

Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
bekeuring nederlander in belgie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
1988 3.2 diamantblauw
Utrecht
Bericht bekeuring nederlander in belgie
Vraag aan de belgen onder ons.
Heb vorig jaar in juni in belgie te hard gereden. Daar heb ik nu al een bekeuring voor gekregen :roll: :twisted: . Wat een tempo!!
Vraag me nu af of je in belgie ook bezwaar kan maken tegen een bekeuring?
En of dit zinvol is? Ervaringen van nl'ers natuurlijk ook welkom! :study:

19 feb 2006 1:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Ja, normaal wel, aan de achterkant van de bekeuring, is een blanco formulier dat je moet invullen voor bezwaar aan te tekenen..

19 feb 2006 1:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
in nl moet een boete voor een verkeersovertreding binnen 8 maanden binnen zijn; anders vervalt deze (uitspraak hr)
.... wellicht in belgie een soortgelijke regeling?

19 feb 2006 10:40
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
Marco schreef:
in nl moet een boete voor een verkeersovertreding binnen 8 maanden binnen zijn; anders vervalt deze (uitspraak hr)
.... wellicht in belgie een soortgelijke regeling?

dit is nieuw voor mij,

hoe weet je dit?

robert

19 feb 2006 10:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
964 C4 cabriolet
West-Vlaanderen B.
Bericht gewoon niet betalen die boete
Ik dacht dat buitenlanders enkel konden bekeurd worden in Belgie indien ze tegengehouden werden en de boete cash betaalden.
Deze week nog in het journaal geweest dat indien je niet betaald en ook nog 2 herrinneringen aan je laars lapt ze het gewoon gerust laten.Dus als Nederlander zou ik de bekeuring gewoon maar in de prullenmand gooien.

19 feb 2006 10:58
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
autovisie stond het in meen ik

19 feb 2006 10:58
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht Re: gewoon niet betalen die boete
flurck schreef:
Ik dacht dat buitenlanders enkel konden bekeurd worden in Belgie indien ze tegengehouden werden en de boete cash betaalden.
Deze week nog in het journaal geweest dat indien je niet betaald en ook nog 2 herrinneringen aan je laars lapt ze het gewoon gerust laten.Dus als Nederlander zou ik de bekeuring gewoon maar in de prullenmand gooien.

zou ik dus vooral niet doen. :!:

horn - bij verstek veroordeeld tot voorwaardelijke gevangenisstraf van 10 dagen met proeftijd van 3 jaar voor te hard rijden in Belgie door negeren van aanmaningen en rechtbankoproep... :evil:

(uiteindelijk opgelost, teruggedraaid en alsnog boete betaald :pig: )

19 feb 2006 11:23
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Marco schreef:
autovisie stond het in meen ik

Goed gemeend. ;)

Aanvulling:
"..... Een beschikking wordt vernietigd wanneer hij u in acht maanden nog niet heeft bereikt. Dat gebeurt niet vanzelf. U moet daarvoor beroep aantekenen bij de Officier van Justitie ....." :salut:

Eric -die vorige week woensdag op zowel de heen- als terugweg van een ritje langs een controle reed die pas daarna op Q-music werd vermeld ..... op de terugweg "midden in de nacht op een verlaten snelweg"- :oops:

19 feb 2006 12:53
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Dus je weet zeker dat je die boete hebt gekregen? Heel zeker? Kijk nog es goed. Misschien heb je 'm wel niet gekregen.

Stug volhouden tot je iets aangetekends krijgt. Extra kosten hieraan kunnen er niet zijn want het is hun verantwoordelijkheid dat die brief bij jou komt.

Of heb ik dat mis?

Mijn pa betaalde volgens het Brussels parket te laat en moest 7 dagen brommen (bij verstek veroordeeld). Bleek dat de dagvaarding nooit was aangekomen.Toch vervelend want je moet er maar vanaf zien te komen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

19 feb 2006 13:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1988 3.2 diamantblauw
Utrecht
Bericht 
924 schreef:
Ja, normaal wel, aan de achterkant van de bekeuring, is een blanco formulier dat je moet invullen voor bezwaar aan te tekenen..

Ik heb 2 papieren gekregen. Een met de boete en de acceptgiro en 1 met de meetwaarden en het ijkrapport of zo iets.

Zie helemaal niets waarmee ik bezwaar kan indienen. Ik las ergens anders dat als je bezwaar maakt dat eigenlijk hetzelfde is als het voor laten komen.

19 feb 2006 13:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Dan geldt dat enkel voor inwoners van Belgie

19 feb 2006 14:05
Profiel
PorscheForum Rookie
964 C4 cabriolet
West-Vlaanderen B.
horn schreef:
flurck schreef:

zou ik dus vooral niet doen. :!:

horn - bij verstek veroordeeld tot voorwaardelijke gevangenisstraf van 10 dagen met proeftijd van 3 jaar voor te hard rijden in Belgie door negeren van aanmaningen en rechtbankoproep... :evil:

(uiteindelijk opgelost, teruggedraaid en alsnog boete betaald :pig: )

Tja, Als je met een Porsche rijdt worden die Belgische ambtenaren mischien wel overijverig :(

19 feb 2006 14:14
Profiel
Moderator
PF #57
flurck schreef:
Tja, Als je met een Porsche rijdt worden die Belgische ambtenaren mischien wel overijverig :(

Was niet met de porsche, gewoon met de zakenbmw.

Vind het alleen een beetje link om hier mensen het advies te geven een bekeuring en daarop volgende aanmaningen zomaar weg te flikkeren, 'want er gebeurt je toch niks'. Heb andere ervaringen, vandaar even keerzijde genoemd. Kan iemand zelf een 'wijs besluit' nemen. :wink:

Laatst bijgewerkt door horn op 19 feb 2006 18:09, in totaal 1 keer bewerkt.

19 feb 2006 18:08
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:

Reden temeer. Afbeelding

19 feb 2006 18:09
Profiel
PorscheForum Rakker
1988 3.2 diamantblauw
Utrecht
Bericht 
Ik begrijp alleen niet dat je geen bezwaar kan maken. Lijkt me niet meer dan normaal

19 feb 2006 18:11
Profiel
PorscheForum Rookie
964 C4 cabriolet
West-Vlaanderen B.
horn schreef:
flurck schreef:

Vind het alleen een beetje link om hier mensen het advies te geven een bekeuring en daarop volgende aanmaningen zomaar weg te flikkeren, 'want er gebeurt je toch niks'. Heb andere ervaringen, vandaar even keerzijde genoemd. Kan iemand zelf een 'wijs besluit' nemen. :wink:

Was gewoon toeval dat dit Item deze week in het Belgische Journaal kwam. Wie gewoonweg niet betaald wordt gerust gelaten volgens dit journaal. Ik wil niemand aanzetten tot . Ikzelf heb mijn verkeersboetes(nog geen enkele met de P) altijd correct betaald.
V.G. Flurck

19 feb 2006 18:31
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Wat mij betreft doen "ze" het prima in België. Er wordt niet zo overspannen gecontroleerd of je niet eens een kilometertje te hard rijdt en op lege snelwegen mag je lekker doorrijden. :wink:

19 feb 2006 18:33
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Nicolò schreef:
Wat mij betreft doen "ze" het prima in België. Er wordt niet zo overspannen gecontroleerd of je niet eens een kilometertje te hard rijdt en op lege snelwegen mag je lekker doorrijden. :wink:

Dan ken jij een ander België dan ik :roll:
90% van mijn bekeuringen zijn na 23.00u op verlaten snelwegen. :evil:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

19 feb 2006 18:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 2.7 2006
Bericht 
In België heb je normaal 2 mogelijkheden :
- je betaalt de boete : einde verhaal
- je protesteert bij het bevoegde politiekantoor. Jouw protest wordt dan al dan niet aanvaard. Indien het niet wordt aanvaard komt de zaak voor de rechtbank.

Als de rechtbank jou gelijk geeft heb je geluk gehad.
Als de rechtbank jou veroordeeld krijg je boete of gevangenisstraf. Je draait ook op voor de gerechtskosten.

Protest heeft dus eigenlijk alleen zin als je echt kunt bewijzen dat de boete niet terecht was.

Zelf heb ik vorig jaar een boete gehad wegens parkeren op een zone die voor leveranciers was gerezerveerd. Ik was echter een levering aan het doen. Heb hen een kopie van mijn leverbon met de handtekening van de klant bezorgd. Nooit meer iets van gehoord.

19 feb 2006 19:37
Profiel
Bericht 
ppp 356 schreef:
Nicolò schreef:

Dan ken jij een ander België dan ik :roll:
90% van mijn bekeuringen zijn na 23.00u op verlaten snelwegen. :evil:

Maar jij bent Belg... :wink:

19 feb 2006 19:46
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Daar maken de snelheidscontroles geen onderscheid in :roll: :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

19 feb 2006 19:51
Profiel WWW
Bericht 
Die betrapte Nederlander laten ze misschien lopen en de Belg wordt zeker wel vervolgd. Kwestie van kosten/baten-analyse?

19 feb 2006 20:16
Profiel
PorscheForum Rakker
1988 3.2 diamantblauw
Utrecht
Bericht 
Kan je in belgie de foto ook opvragen. lijkt me wel leuk een foto van de p. op de snelweg

19 feb 2006 22:50
Profiel
PorscheForum Rakker
911 turbo
Bericht 
Beste ,

Ik raad u aan uw boete gewoon te betalen , de Benelux landen (waar u dus deel van uitmaakt) hebben een andere regeling met mekaar dan de andere lidstaten. Eenvoudig gezegd kan u ervan uitgaan dat u dezelfde gevolgen zou ondervinden indien u belsuit een boete te "vergeten" die u zou oplopen in uw eigen land.

De administratieve molen tussen de Benelux landen loopt inderdaad nogal traag en het duurt in beide richtingen ettelijke maanden voor een boete aankomt. Dit verandert echter niets aan de geldigheid.

Het klopt dat als men bv in Duitsland geflist wordt (dus niet ter plekke tegen gehouden wordt) men geen boete zal krijgen maar dan wordt er
natuurlijk ook niets naar u gestuurd . Hetzelfde geld uiteraard ook voor een Duitser die in B of NL wordt geflitst.

Zwitserland is een geval apart, indien u daar geflitst wordt krijgt u na ongeveer 2 jaar de boete via uw locale politie kantoor. Wordt u in dat land meedere malen "bestraft" dan kan u zelfs de toegang geweigerd worden.

20 feb 2006 0:16
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
993S schreef:
Het klopt dat als men bv in Duitsland geflist wordt (dus niet ter plekke tegen gehouden wordt) men geen boete zal krijgen maar dan wordt er natuurlijk ook niets naar u gestuurd

Ik ken er zat die vanuit Duitsland een bonnetje thuis gestuurd kregen!
Prijzen liggen daar overigens (nog) wel fors lager dan hier!
Dus betalen maar!
Zeker als je nog wel eens vaker door Duitsland rijdt, en met een Porsche...... :D 8) :wink:

20 feb 2006 0:22
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende