Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 0:37

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Is Porsche millennium-proof: wat te doen na de 999? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Is Porsche millennium-proof: wat te doen na de 999?
horn schreef:
ik meen me toch te herinneren dat het 00 als laatste 2 cijfers in data de problemen op zou leveren? en dat was toch vanaf 1/1/00 het geval? :?

het waren niet de nullen, het was een gebrek aan een vier cijferige positie...

21 feb 2006 20:12
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Er waren meerdere oorzaken die gezamenlijk het" millennium-probleem" veroorzaakten. 8)

21 feb 2006 20:18
Profiel
PorscheForum Rakker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht 
Simpel en vindingrijk dat Porsche altijd is geweest zullen ze wel gewoon de nullen opvullen met enen dus 1111...... :wink: :wink: :wink:

21 feb 2006 21:39
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
Rob Herfst schreef:
ppp 356 schreef:
red devil schreef:
Ik wist niet dat kappers zoveel verdienden. :shock:

De Belgische kappers gaan niet voor minder dan een 997S :wink:

of een 997 cabrio 8) :wink:

correctie: 997S cabrio :lol: :wink:

21 feb 2006 22:01
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Targa911S1967 schreef:
Simpel en vindingrijk dat Porsche altijd is geweest zullen ze wel gewoon de nullen opvullen met enen dus 1111...... :wink: :wink: :wink:

Ik dacht altijd dat de opvulletters van P de Z was? Zo van WP0ZZZ91ZxS1xxxxxx :lol: :wink:

21 feb 2006 22:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
981 Boxster GTS
Bericht 
The year 2011 . . . .

Wat hebbie voor auto . . . ???

Een 9ZZ turbo

Oooohhh, gave car man

21 feb 2006 23:42
Profiel
vianen
Bericht 
[quote="Gerco"]Daarentegen heeft de "911 lijn" altijd een nummer codering gekregen, en ik denk niet dat "een nieuwe" 911 opeens een naam gaat krijgen....
:roll:[/quote] Nou ik dacht zelf aan de 911B :mrgreen:

22 feb 2006 0:27
Profiel
vianen
Bericht 
Kunnen ze eindeloos op verder borduren lijkt me, tot en met 911Z :D

22 feb 2006 0:28
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 '91
Bericht Re: Is Porsche millennium-proof: wat te doen na de 999?
horn schreef:
ArminG schreef:
thijzer schreef:
Als Porsche blijft doornummeren, dan krijgen we de 996,997,998 en dan de 999. What's next? De 1000?

Even zeiken: als die niet millennium proof is gaat het pas fout na 2000 ... :!: :D

Itt tot wat velen denken/dachten begon het nieuwe millennium namelijk pas in 2001 en niet 2000.

ik meen me toch te herinneren dat het 00 als laatste 2 cijfers in datumnotatie de problemen op zou leveren? en dat was toch vanaf 1/1/00 het geval? :?

Klopt, maar 2000 (1/1/00) is niet het nieuwe millennium! Dat nieuwe millennium is pas begonnen in 2001 (1/1/01)

Niet voor niets noemde men in diverse andere landen ook meestal het Y2K problem ipv millennium probleem.

22 feb 2006 11:15
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
horn schreef:
Zijn alleen interne fabrieksprojectnummers - volgens mij nooit bedoeld om extern ergens voor te gebruiken.

Klopt.

horn schreef:
ik denk eerlijk gezegd dat ze daar al overheen zijn.
Als de 997 een projectnummer is dat nu als is uitontwikkeld lijkt het me toch sterk dat ze in de laatste 2 a 3 jaar niet 3 andere projecten begonnen zijn...

Klopt ook, volgens mij
Ik wilde het precies weten, maar sommige van de oude links hier op het forum werken niet meer, en via Google vind ik ook nergens een overzicht meer van alle (interne) Porsche projekten.

Wat ik wel zag is dat voor de Cayman (een Boxster coupe in principe, waarbij de laatste Boxster weer nummer "987" kreeg) het interne code nummer "C7S" was, en dat dit voor de Cayenne "E1" was.

Dat betekent dus dat sommige interne nummers gereserveerd zijn/waren (want de boxster I was "986" en de nieuwe "987", de 'oude' 911 was "996" en de nieuwe "997")

Het zou mij niet verbazen als de volgende 911 nog intern "998" genoemd wordt, en het is ook geen geheim meer dat ze 'm eigelijk in lijn met de andere modellen (met naam dus) "Carrera" willen noemen, maar dat om marketing redenen (begrijpelijk) niet doen.

22 feb 2006 13:58
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
@ Horn
Volgens mij ook ja :)
Een computer ging van jaar 99 naar 00, dat kon ie toch echt niet verwerken :P, hij dacht zeker: Toen bestond ik nog niet! dus laat ik weer een aantal jaren vrij nemen totdat we weer bij de 45 of iets dergelijks zijn!

(En opeens werken alle computers met het millenium probleem over een veertigtal jaren weer :twisted: )

22 feb 2006 20:33
Profiel Facebook 
Moderator
PF #18
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Een computer ging van jaar 99 naar 00, dat kon ie toch echt niet verwerken :P, hij dacht zeker: Toen bestond ik nog niet! dus laat ik weer een aantal jaren vrij nemen totdat we weer bij de 45 of iets dergelijks zijn!

(En opeens werken alle computers met het millenium probleem over een veertigtal jaren weer :twisted: )

:roll:

patrick911 schreef:
Ik wilde het precies weten, maar sommige van de oude links hier op het forum werken niet meer

Inderdaad jammer. Er is ook veel nuttige info, zoals waar jij in dit geval naar zocht, verloren gegaan. :cry:

23 feb 2006 21:13
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
R.M.Boosten schreef:

Nope .. (19)78 was het ... toch :roll:

23 feb 2006 22:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Nee hoor, het millennium begint toch echt op 1 januari 2000. Er is begonnen in het jaar 0 en dat heeft niets te maken met het feit dat het jaar 2000 eigenlijk het 2001e jaar is of andersom.
Het jaar 1000 was wel degelijk het eerste millennium omdat voor dat jaar ook dat woord voor het eerst gebruikt werd. Idem dus voor het jaar 2000.

Overigens begint de echte ellende pas bij het jaar 9999 want dan is de 4-positie jaarnotatie te krap, gelijk aan wat ik bedoelde met de P reeks.

Ik denk dat P inderdaad de toon verder zal zetten met namen zoals Cayman enzo. Jammer want die nummers hadden wel wat, terwijl de laatste allemaal teruggrepen naar de 911, hun grondmodel. Ik snap niet waarom de auto niet gewoon 911 blijft heten, en dan met een jaartal voor wie het weten wil zoals met Amerikanen vaak het geval is. In dat geval kun je gemakkelijk een nieuwe versie maken zonder door te nummeren.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

23 feb 2006 22:35
Profiel WWW
Moderator
PF #18
Bericht 
:roll: Vraag me werkelijk af of een aantal personen hier eigenlijk wel weten waarover ze praten of eigenlijk vraag ik me dat niet af ..... maar ach, what's new. :wink:

23 feb 2006 22:56
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Citaat:
Vraag me werkelijk af of een aantal personen hier eigenlijk wel weten waarover ze praten of eigenlijk vraag ik me dat niet af ..... maar ach, what's new.

Wat bedoel je?
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

23 feb 2006 23:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
928 S4 '91
Bericht 
thijzer schreef:
Nee hoor, het millennium begint toch echt op 1 januari 2000. Er is begonnen in het jaar 0 en dat heeft niets te maken met het feit dat het jaar 2000 eigenlijk het 2001e jaar is of andersom.

Nee, er was geen jaar 0.

Denk er maar eens over. We tellen toch ook niet van 0 tot 9 :D

We begonnen op 1/1/1. Na 365 dagen hadden we 1 jaar af. Toen leefden we op 1/1/2, na 2x365 hadden we 1/1/3, ... na 2000x365 jaar hadden we 1/1/2001 etc.

Meer uitleg

http://en.wikipedia.org/wiki/2001

Leuke is dat rond 1000 'wij' als mensen dezelfde fout gemaakt hebben, dus rond 3000 zal men wel weer een groot feest vieren :D

24 feb 2006 11:01
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
ArminG schreef:
...dus rond 3000 zal men wel weer groot feest vieren.

Dat duurt me te lang.
Ik vind dat we snel weer iets als de Y2K bug moeten 'uitvinden'; Niks mooier voor een techn. support ingenieur dan overal software Y2K-proof te maken. Ben dankzij die bug op plekken geweest waar ik anders nooit zou zijn gekomen en heb inmiddels wel weer zin in een snoepreisje.

24 feb 2006 11:14
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
Hahaha, snoepreisje, en een vergoeding van 1000 gulden voor 1 dag, om standby te staan op 1 januari 2000... Geweldig ja... :cheesy:
(was toen nog veel geld trouwens, 450 Euro klinkt toch een stuk minder, maar daar zou ik het nog steeds voor doen hoor ;) )

24 feb 2006 11:28
Profiel Facebook 
Moderator
PF #18
Bericht 
thijzer schreef:
Wat bedoel je?

Opmerkingen als

thijzer schreef:
Overigens begint de echte ellende pas bij het jaar 9999 want dan is de 4-positie jaarnotatie te krap, gelijk aan wat ik bedoelde met de P reeks.

:wink:

..... maar ook niet echt een onderwerp voor het Porscheforum. 8)

24 feb 2006 11:34
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
paSCal schreef:
Hahaha, snoepreisje, en een vergoeding van 1000 gulden voor 1 dag, om standby te staan op 1 januari 2000... Geweldig ja... :cheesy:
(was toen nog veel geld trouwens, 450 Euro klinkt toch een stuk minder, maar daar zou ik het nog steeds voor doen hoor ;) )

Ondertussen, staat de automatisatie weeral een serieuze stap verder, dus PaSCal, ik zou het ook doen voor €450, maar zou toch proberen om € 900 te vangen :lol:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

24 feb 2006 13:15
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2