Auteur |
Bericht |
912
|
Re: Is Porsche millennium-proof: wat te doen na de 999?
het waren niet de nullen, het was een gebrek aan een vier cijferige positie...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
21 feb 2006 20:12 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Er waren meerdere oorzaken die gezamenlijk het" mi lle nnium-probleem" veroorzaakten.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
21 feb 2006 20:18 |
|
|
Targa911S1967
"Porsche's zijn om op te vreten..."
|
_________________________________________ Porsche's zijn om op te vreten....
|
21 feb 2006 21:39 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
correctie: 997S cabrio
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
21 feb 2006 22:01 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ik dacht altijd dat de opvulletters van P de Z was? Zo van WP0ZZZ91ZxS1xxxxxx
_________________________________________ NPC 0577
|
21 feb 2006 22:19 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
The year 2011 . . . .
Wat hebbie voor auto . . . ???
Een 9ZZ turbo
Oooohhh, gave car man
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
21 feb 2006 23:42 |
|
|
bert964c4
vianen
|
[quote="Gerco"]Daarentegen heeft de "911 lijn" altijd een nummer codering gekregen, en ik denk niet dat "een nieuwe" 911 opeens een naam gaat krijgen....
[/quote] Nou ik dacht zelf aan de 911B
|
22 feb 2006 0:27 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Kunnen ze eindeloos op verder borduren lijkt me, tot en met 911Z
|
22 feb 2006 0:28 |
|
|
ArminG
928 S4 '91
|
Re: Is Porsche millennium-proof: wat te doen na de 999?
Klopt, maar 2000 (1/1/00) is niet het nieuwe millennium! Dat nieuwe millennium is pas begonnen in 2001 (1/1/01)
Niet voor niets noemde men in diverse andere landen ook meestal het Y2K problem ipv millennium probleem.
|
22 feb 2006 11:15 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Klopt.
Klopt ook, volgens mij
Ik wilde het precies weten, maar sommige van de oude links hier op het forum werken niet meer, en via Google vind ik ook nergens een overzicht meer van alle (interne) Porsche projekten.
Wat ik wel zag is dat voor de Cayman (een Boxster coupe in principe, waarbij de laatste Boxster weer nummer "987" kreeg) het interne code nummer "C7S" was, en dat dit voor de Cayenne "E1" was.
Dat betekent dus dat sommige interne nummers gereserveerd zijn/waren (want de boxster I was "986" en de nieuwe "987", de 'oude' 911 was "996" en de nieuwe "997")
Het zou mij niet verbazen als de volgende 911 nog intern "998" genoemd wordt, en het is ook geen geheim meer dat ze 'm eigelijk in lijn met de andere modellen (met naam dus) "Carrera" willen noemen, maar dat om marketing redenen (begrijpelijk) niet doen.
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
22 feb 2006 13:58 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
@ Horn
Volgens mij ook ja
Een computer ging van jaar 99 naar 00, dat kon ie toch echt niet verwerken , hij dacht zeker: Toen bestond ik nog niet! dus laat ik weer een aantal jaren vrij nemen totdat we weer bij de 45 of iets dergelijks zijn!
(En opeens werken alle computers met het millenium probleem over een veertigtal jaren weer )
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
22 feb 2006 20:33 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Inderdaad jammer. Er is ook veel nuttige info, zoals waar jij in dit geval naar zocht, verloren gegaan.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
23 feb 2006 21:13 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Nope .. (19)78 was het ... toch
|
23 feb 2006 22:26 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Nee hoor, het millennium begint toch echt op 1 januari 2000. Er is begonnen in het jaar 0 en dat heeft niets te maken met het feit dat het jaar 2000 eigenlijk het 2001e jaar is of andersom.
Het jaar 1000 was wel degelijk het eerste millennium omdat voor dat jaar ook dat woord voor het eerst gebruikt werd. Idem dus voor het jaar 2000.
Overigens begint de echte ellende pas bij het jaar 9999 want dan is de 4-positie jaarnotatie te krap, gelijk aan wat ik bedoelde met de P reeks.
Ik denk dat P inderdaad de toon verder zal zetten met namen zoals Cayman enzo. Jammer want die nummers hadden wel wat, terwijl de laatste allemaal teruggrepen naar de 911, hun grondmodel. Ik snap niet waarom de auto niet gewoon 911 blijft heten, en dan met een jaartal voor wie het weten wil zoals met Amerikanen vaak het geval is. In dat geval kun je gemakkelijk een nieuwe versie maken zonder door te nummeren.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
23 feb 2006 22:35 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Vraag me werkelijk af of een aantal personen hier eigenlijk wel weten waarover ze praten of eigenlijk vraag ik me dat niet af ..... maar ach, what's new.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
23 feb 2006 22:56 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
23 feb 2006 23:57 |
|
|
ArminG
928 S4 '91
|
Nee, er was geen jaar 0.
Denk er maar eens over. We tellen toch ook niet van 0 tot 9
We begonnen op 1/1/1. Na 365 dagen hadden we 1 jaar af. Toen leefden we op 1/1/2, na 2x365 hadden we 1/1/3, ... na 2000x365 jaar hadden we 1/1/2001 etc.
Meer uitleg
http://en.wikipedia.org/wiki/2001
Leuke is dat rond 1000 'wij' als mensen dezelfde fout gemaakt hebben, dus rond 3000 zal men wel weer een groot feest vieren
|
24 feb 2006 11:01 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Dat duurt me te lang.
Ik vind dat we snel weer iets als de Y2K bug moeten 'uitvinden'; Niks mooier voor een techn. support ingenieur dan overal software Y2K-proof te maken. Ben dankzij die bug op plekken geweest waar ik anders nooit zou zijn gekomen en heb inmiddels wel weer zin in een snoepreisje.
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
24 feb 2006 11:14 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Hahaha, snoepreisje, en een vergoeding van 1000 gulden voor 1 dag, om standby te staan op 1 januari 2000... Geweldig ja...
(was toen nog veel geld trouwens, 450 Euro klinkt toch een stuk minder, maar daar zou ik het nog steeds voor doen hoor )
|
24 feb 2006 11:28 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Opmerkingen als
..... maar ook niet echt een onderwerp voor het Porscheforum.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 feb 2006 11:34 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ondertussen, staat de automatisatie weeral een serieuze stap verder, dus PaSCal, ik zou het ook doen voor €450, maar zou toch proberen om € 900 te vangen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
24 feb 2006 13:15 |
|
|