Auteur |
Bericht |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Bij handbak is het geluid nog heftiger, vooral bij tussengas.
|
27 jan 2004 14:13 |
|
|
John
Cayenne
|
Aha tussengas, HAT mij niet gezien
|
27 jan 2004 14:25 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Humpf schreef:
Volgens mij is uitlaatherrie een functie van motortoerental en niet van type versnellingsbak maw tiptronic en handbak schreeuwen bij 6500 toeren allebei even hard, natuurlijk kun je wat meer de "Sjonnie" uithangen in het tunneltje met een handbak door haar lekker door het gas heen te jagen of doordat je met handbak 6 keer door de versnelling heen jaagt en bij tiptronic maar 4 keer, dus wat vaker, maar niet meer (dB)
|
27 jan 2004 14:53 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Feit is en blijft dat sportuitlaat bij handbak heftiger klinkt omdat je meer met het toerental kunt spelen.
Wacht even op Jeroens uitleg
|
27 jan 2004 15:10 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Het is niet heftiger in de betekenis van meer db, maar inderdaad zoals ik al zei "vaker maar niet meer" dus inderdaad "meer spelen"
|
27 jan 2004 15:25 |
|
|
horn
PF #57
|
Dat hele RSR muffler verhaal gaat alleen op voor de 993 toch? (als ik het tenminste goed heb opgezocht).
Wil dat zeggen dat je voor een 964 terechtkomt bij de cuprohr?
Dirk: is het cuprohr verhaal nou demper eraf, cuprohr erop en klaar is de jas of moet er e.e.a. nog 'hergeprogrammeerd' worden? En het hele filterverhaal (gater erin boren als op John's UK site, K&N filter blablabla). what to do?
Een ziende blinde in de woestijn...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jan 2004 15:58 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Voor beschaafd geluid wel , maar niet vergelijkbaar met de RSR-muffler.
Inderdaad demper eraf, cuprohr erop en klaar. Geen herprogrammering, maar ehhh ..... heb jij wel eens een "oude" uitlaat los gehaald
Wat betreft het luchtfilterhuis verhaal: niet aan beginnen, gewoon het filterelement vervangen door een K&N-filter en het daarbij laten.
Dirkie
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
27 jan 2004 16:09 |
|
|
John
Cayenne
|
Jaja beter een ziende blinde in de woestijn als een goedluisterende dove buurman.
Want zeg nou zelf jongens, mijn buuf is niet echt gecharmeerd van mijn sportpotten als ik vroeg naar mijn werk ga.
Vond mijn Batavus al iets teveel van het goede.
|
27 jan 2004 16:19 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Goed dat we Dirkie hebbe ... die test alles wel ff uit hé ...
Eric4c
|
27 jan 2004 16:28 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Mischien wil ze, om ergenissen te voorkomen, wel € 950,- doneren zodat je eindelijk ook de electronica van dat sound-system aan kan laten sluiten Of gewoon een aan&uit knop onder het dashboard
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
27 jan 2004 16:51 |
|
|
horn
PF #57
|
Voor beschaafd geluid wel , maar niet vergelijkbaar met de RSR-muffler. [/quote] Tell me what's the difference? Ik ben die techneut met alleen een zwitsers zakmes, remember?
Nee, maar de echte Dirkie wel. Volgens mij vooral een beetje schroefen, olien en tikken/slaan?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jan 2004 17:18 |
|
|
horn
PF #57
|
Heren,
den kogel is door den kerk. Combidealtje gesloten; alarmklasse 3 en cuprohr en inbouw/montage voor 850 euri in de BTW.
Geen slechte deal. Dus eind van de week maakt de 964 een hoop herrie als ik rij en, als het goed is, ook als iemand hem wil jatten.
Ik ben weer helemaal blut maar gelukkig
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jan 2004 18:50 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
oordopjes included
|
27 jan 2004 19:14 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Tell me what's the difference? Ik ben die techneut met alleen een zwitsers zakmes, remember? Nee, maar de echte Dirkie wel. Volgens mij vooral een beetje schroefen, olien en tikken/slaan? [/quote]
Wd-40'en en kneukels/vingers openreeten zal je bedoelen ... na goed 10 a 12 jaar ... ik kan je verzekeren ... s ff vloeken hoor ...
|
27 jan 2004 19:19 |
|
|
John
Cayenne
|
Niet verkeerd he dat de Fiscus nog helpt, ook nog restant ff in de kosten gooien en weer minder IB betalen, hoppa leuker kunnen ze het niet maken maar wel lekkerder.
|
27 jan 2004 19:59 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Krek wak bedoelde
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
27 jan 2004 22:16 |
|
|
horn
PF #57
|
we zijn helaas niet allemaal ondernemer. sommigen van ons zijn loonslaaf, ik dus.
belasting zegt gewoon: leuker kunnen we het niet maken, lekker zelf lappuh!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jan 2004 23:59 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Enals je dan lekker ge-WD-40't hebt ... pak ff de hogedrukslang om alles netjes te reinigen Want je schrikt je een bult als dat goedje begint te smeulen
Kspreek uit ondervinding ... khad het ff over t hoofd gezien ...
|
28 jan 2004 6:51 |
|
|
John
Cayenne
|
Luitjes,
Zoals enkele van jullie weten had ik nog een to do aan mijn Porsche en deze is vorige week afgerond.
Ze zitten er onder, de sportcat's en het nieuwe luchtfilter.
Nu een echt vermogen van 338.1 BHP na diverse meetcorrectie ect. ect.
Dit is dus gerealiseerd door aanpassen van het management en sportcat's, en dus geen superheisa met toerenbegrenzers eruit slopen ect. ect., d motor zo puur als mogelijk houden zodat ie nog een lekker lang leven mee kan.
Voor de freaks zie printout van de vermogenstestbank, alwaar ie toch ff een topsnelheid aangaf van 318 km uur, zal ik op de weg wel nooit voor elkaar krijgen .
|
17 mei 2004 15:03 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zeg nooit; nooit .... je hoeft bij zo'n snelheid iig niet bang te zijn dat ze je nog (kunnen) flitsen
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
17 mei 2004 15:12 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Hallo,
Er valt mij toch een ding op, 330 pk aan het vliegwiel en 230 aan de wielen. Een verlies van 30% !!!!!!!!!. Dat is bijzonder veel. Ik vraag me af hoe ze dat meten. Hebben ze echt het verlies in de aandrijflijn gemeten? Dan kan namelijk. Meestal komt men niet verder dan 10 - 15 % plus een vast waarde van 10 - 15 pk. Ik denk dat ze hier het aantal vliegwiel pk's wat rooskleurig willen voorstellen. Je moet je voorstellen, 100 pk gaat op aan warmte, dat is 80 kW. Dat kan bijna niet. De bak en diff moeten dan een gigantische koeler hebben om de zaak op de juiste temperatuur te houden.
Het is weer het bekende verhaal dan ik ook ken uit de engelse tuning wereld. Ze claimen gigantische vermogens omdat ze uitgaan van gigantische aandrijflijn verliezen.
Stof tot nadenken..................
|
17 mei 2004 16:31 |
|
|
John
Cayenne
|
Bij deze een (slechte scan ) van de uitdraai zoals die vorig jaar was voor alle trucks (dus fabrieksaf), en daar houd ik me aan, optellen en aftrekken maar.
En uiteraard de eigen beleving, de beste maat die er is.
Zoals die was en zoals die geworden is, hoe het verder zit is me te technisch, bel anders Rica zelf even.
Rica Engineering The Netherlands
Klopperman 35-37
2292 JE Wateringen
The Netherlands
Tel.: + 31 174 226 806
Fax: +31 174 226 279
e-mail: info@rica.nl
http://www.rica.nl
|
17 mei 2004 16:52 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Hey Peter,
Ik vond het in eerste instantie ook wel heeeeel veeeeel, maar de auto van John is wel een 4WD...
Als je e.e.a. met de originele meting (dus af fabriek) vergelijkt, ziet het er naar mijn mening wel geloofwaardig uit.
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
17 mei 2004 17:18 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Ik ben geen freak en vind ook nergens de 318 km/uur. Hoe vind je dat terug?
Trouwens, ik hoop dat je plezier beleeft aan je update.
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
17 mei 2004 18:30 |
|
|
John
Cayenne
|
Dat gaf de teller aan op de bank, en plezier wowo dat heb ik eraan, zijn natuurlijk niet de extra's zoals ieder gem. chippertje beloofd maar meer zit er in een 996 3,6 op een fatsoenlijke manier niet in, want die motors zijn al zo perfect ingeregeld door de Zuffenhausers, dat zijn toch ook geen kl.......en.
|
17 mei 2004 18:41 |
|
|