Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:19

Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Met welke supercar heb jij al (mee)gereden? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Vanaf de F355 beter dan de huidige Porsches.

25 feb 2006 12:32
Profiel
Bericht 
ER schreef:

Da's een structurele klacht over de Ferrari's naar mijn idee. Heb er nog nooit in gereden maar van velen hoor ik dat deze cosmetisch goed afgewerkte interieurdelen op termijn een hoog "poppengehalte" hebben......

:shock: :shock: :shock:

Ik weet niet over welke Ferrari's je het hebt maar zelf heb ik de F355 Spyder gereden en het interieur was top afgewerkt. Mooi met leer afgewerkte dashboard, de beroemde versnellingscoulisse die super is afgewerkt is gewoon een lust voor het oog.

De F430 en zijn beroemde manettino (schrijf ik he goed??) en topinterieur, de Scaglietti met de mooie digitale boordcomputer en superinterieur zijn echt een lust voor het oog. Je voelt de superieure afwerking onder je handen. Beiden heb ik onlangs bij Kroymans mogen bewonderen en zijn zelfs qua afwerking enkele niveau's hoger dan een Porsche... helaas.

De Aston Martins van Kroymans zijn qua interieur van een nog hoger niveau, vooral de hemelbekleding heeft een prachtige wavelstructuur die ik nog nooit eerder heb gezien. Dit past echter niet bij een Porsche. Een Aston Martin is meer een luxe sportwagen (=GT). Een Porsche is een zuivere sportwagen niet teveel poespas... en zo hoort het ook.

25 feb 2006 13:22
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Zou kunnen Humph.

Maar volgens mij zijn van beide producenten nog géén occasions voorradig van laten we zeggen 7 a 8 jaar oud (Porsche 997 versus Ferrari's van ná de F355), om dit te testen. En dat zijn de leeftijden waarnaar wij, als normale stervelingen, op zoek gaan over het algemeen... :wink:

25 feb 2006 13:26
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Maar wat dan weer detoneert in de Aston Martin zijn de Volvo knoppen.
Mooi in een Volvo of Ford maar niet in een AM.

25 feb 2006 13:34
Profiel
PorscheForum Rakker
944 type1 Targa 2.5 TL van 1984
ZOMERGEM
Bericht 
heb sinds ik jong was tot nu met alle porsche types kunnen meerijden zelfs met een 959 behalve enkel race types 917 en nog enkele

heb al in ferrari f40, f50, 550 marenelo, buggy apal met 356 carrera 2 motor in , en Detomaso panthera GTS meegereden ook de excalibur 2 bentley en rols ontbreken niet

kheb wel van één ding spijt kheb er maar weinig foto's van genomen maar gelukkig zitten ze nog in mijn hoofd

25 feb 2006 13:37
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
RS-R schreef:
Maar wat dan weer detoneert in de Aston Martin zijn de Volvo knoppen.
Mooi in een Volvo of Ford maar niet in een AM.

Bedoel je de ronde draaiknoppen? Ik heb deze nooit eerder in een Volvo gezien.
Deze draaiknoppen doen mij juist denken aan de draaiknoppen van een radio.
Ze voelden in ieder geval niet nep aan, meer als aluminium. :lol: :lol:

25 feb 2006 16:46
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Speedway schreef:
buggy apal met 356 carrera 2 motor in

Zonde van de motor :cry: :cry: :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

25 feb 2006 17:21
Profiel WWW
Amsterdam
Bericht 
ER schreef:
Huyssoon schreef:
qua afwerking en degelijkheid ( rammelende delen, klapperend dashb en dakbekleding, etc. ) won Porsche het dik.

Da's een structurele klacht over de Ferrari's naar mijn idee. Heb er nog nooit in gereden maar van velen hoor ik dat deze cosmetisch goed afgewerkte interieurdelen op termijn een hoog "poppengehalte" hebben......

Wat mij opviel was niet het niveau van afwerking, het interieur was toen nog enigszins spartaans, maar wel netjes en overzichtelijk, maar het was beangstigend, hoeveel lawaai er door het interieur ( klaperende dakbekleding, rammeltjes in het dashboard, boven 220 km/u. ) werd bijgeproduceert. Dit alles droeg wel bij aan het adrenalinegehalte, maar het had veel weg van het geluid in een rallye-auto. De dame naast mij
werd er heel bang van en kroop steeds dieper richting vloer.
Wat mij nog wel bijstaat zijn de Gigantische goede remmen van de GT-4.
Onbegrijpelijk, dat er voor dat type zo weinig belangstelling was, qua prestaties won hij het van de GTB. Lag alleen aan de naam - Dino !!
Over afwerkingskwaliteiet van heden kan ik niets zinnigs zeggen, de tijden zijn wellicht anders...
Overigens constateerde Jeremy tijdens zijn race naar Le Verbier / Top gear, ook nu nog enig irritant bijgeluid ( toeval ? ).

26 feb 2006 18:01
Profiel
Rosmalen
Bericht 
Hoewel Jeremy Clarkson natuurlijk vaak met een korreltje zeezout bekeken moeten worden, was dat inderdaad toch wel een opvallend detail!

Wat zeg ik, een réte-irritant probleem. Moet je jezelf voorstellen dat je je blauw betaald hebt aan een prachtige super-auto en gaat op de eerste zonnige lente-ochtend een eindje toeren met de nieuwe aanwinst. Vervolgens begint er wat te klepperen in het dashboard op een dusdanige irritante manier dat je zelfs geen aandacht meer hebt voor rijgedrag/motorgeluid etcetera.

Je mag hopen dat er een plastic onderdeeltje lag te rommelen in het dashboard (kortom: zo verholpen) maar ik kan me de gemoedstoestand van JC wel voorstellen, laat staan dat je hem zelf betaald hebt!

27 feb 2006 9:31
Profiel
Amsterdam
Bericht 
Afgelopen week paar dagen met de 996 naar Belgie geweest. 1 dag Gent, 1 dag Brugge, en via Brussel weer naar Adam. Wat een ellende, de straten in de steden. met 10 kmh over de keitjes, en een file achter ons.
Op de autobanen opvallend veel oud rubber in de bermen...
Nu begrijp ik de Belgische voorliefde voor dikke S en E modellen.
Ondanks deze pure martelpartij geen bijgeluidje uit het interieur te bespeuren. Dus....?

27 feb 2006 10:40
Profiel
PorscheForum Rookie
Nothing yet
Rotterdam
Bericht 
Zitten er op dit forum mensen die zowel een Porsche als een Ferrari bezitten en zodoende de kwaliteit kunnen vergelijken?

27 feb 2006 17:51
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
ER schreef:
Hoewel Jeremy Clarkson natuurlijk vaak met een korreltje zeezout bekeken moeten worden, was dat inderdaad toch wel een opvallend detail!

Wat zeg ik, een réte-irritant probleem. Moet je jezelf voorstellen dat je je blauw betaald hebt aan een prachtige super-auto en gaat op de eerste zonnige lente-ochtend een eindje toeren met de nieuwe aanwinst. Vervolgens begint er wat te klepperen in het dashboard op een dusdanige irritante manier dat je zelfs geen aandacht meer hebt voor rijgedrag/motorgeluid etcetera.

Je mag hopen dat er een plastic onderdeeltje lag te rommelen in het dashboard (kortom: zo verholpen) maar ik kan me de gemoedstoestand van JC wel voorstellen, laat staan dat je hem zelf betaald hebt!

Kan me deze TG aflevering nog wel herinneren (was niet zo lang geleden). Het was geluid veroorzaakt door een verbogen ruitenwisserstang (heet zo'n ding zo :?: ) waar een monteur blijkbaar op had geleund... Nauwelijks een struktureel probleem dacht ik zo :)

27 feb 2006 17:59
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Marcel1984 schreef:
Zitten er op dit forum mensen die zowel een Porsche als een Ferrari bezitten en zodoende de kwaliteit kunnen vergelijken?

Dan nog weet je het niet.
Typisch aan BMW, Alfa en Ferrari-rijders, ze houden de problemen voor zich. Ze mogen de slechts gebouwde wagen ooit van de fabriek gekregen hebben, ze zullen dit nooit in het openbaar toegeven.

Je hoort me niet zeggen, dat het slechte wagens zijn, maar ze zijn zo aan hun merk gehecht, dat ze het raar of zelden van de daken zullen scrheeuwen dat ze een slechte hebben.

Dat is het momenteel het grote probleem van Mercedes, als daar een klant een slechte wagen heeft, verteld hij het aan iedereen die het horen wilt.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

27 feb 2006 18:07
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Nothing yet
Rotterdam
Bericht 
Goed punt. Dat kan ook verklaren waarom er zoveel verschillen zitten in tevredenheids/betrouwbaarheidstesten...

27 feb 2006 18:22
Profiel
Groningen
Bericht 
ppp 356 schreef:
Marcel1984 schreef:

Dan nog weet je het niet.
Typisch aan BMW, Alfa en Ferrari-rijders, ze houden de problemen voor zich. Ze mogen de slechts gebouwde wagen ooit van de fabriek gekregen hebben, ze zullen dit nooit in het openbaar toegeven.

Dan nog weet je het niet? Is het dan een "typische Ferrari rijder" (:roll:) die ook een Porsche heeft of een typische Porsche rijder die ook een Ferrari heeft?

Directe vergelijkingen zeggen dus niets maar we weten wel dat Ferrari, BMW en Alfa-rijders problemen voor zich houden. Vraag me af waardoor deze indrukken gestaafd worden. :roll:

27 feb 2006 18:43
Profiel
Westervoort
Bericht 
ppp 356 schreef:
Dat is het momenteel het grote probleem van Mercedes, als daar een klant een slechte wagen heeft, verteld hij het aan iedereen die het horen wilt.

...omdat een Merc het gewoon hoort te doen.

Stand verplicht.

27 feb 2006 19:52
Profiel
Amsterdam
Bericht 
Een vaststaand feit is dat veel Porsche-rijders hun auto dagelijks gebruiken, en niet perse als auto, excl. voor de zonnige zondagmiddag.
Van Ferrari-insiders weet ik dat zij veel minder kilometers maken, in dezelfde tijdsperiode dan de gemidd. Porsche rijder ( ook ikzelf, ik rij de 996 altijd, zomer en winter, regen of zon ) Het zou dus wel leuk zijn te weten welke kwaliteitsverschillen merkbaar worden op basis van gelijk gebruik. Dat zou wel eens stevig in het nadeel van de Italianen kunnen uitvallen. Overigens kan ik wel uit enige ervaring met beide merken spreken, zij het in de 90-er jaren. ( 308GT4 enkele weken, GTB 1 jaar )
Ik ben benieuwd in dit verband of er forummers zijn die willen aangeven
hoe zij 'het grootste aantal km' reden zonder noemenswaardige reparaties. Leuk topic misschien ?

27 feb 2006 19:53
Profiel
Groningen
Bericht 
Huyssoon schreef:
Overigens kan ik wel uit enige ervaring met beide merken spreken, zij het in de 90-er jaren. ( 308GT4 enkele weken, GTB 1 jaar )

Jaren '70, '80 modellen.. tja, daar valt weinig uit te concluderen denk ik, behalve dat we weten dat Ferrari's uit die tijd niet als zeer betrouwbaar konden worden aangemerkt.

27 feb 2006 20:05
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jort schreef:
Vraag me af waardoor deze indrukken gestaafd worden.

De Nieuwe 7 serie, heeft niets dan problemen gehad bij de lancering, en heb je daar ooit iemand over horen klagen? Ze konden de i-Drive in ruil niet aangesleept krijgen, en toch bijven de BMW-rijders roepen dat het zo'n prachtig systeem is.

Van alle merken die zo'n soortgelijk systeem hebben (Audi, Mercedes S, BMW) is dat van BMW het minst gebruikvriendelijke, maar krijg dat maar eens uit de mond van een BMW rijder :roll:

Heb verschillende mensen op de zaak komen met Alfa's, de helft van de tijd zijn ze met een vervangwagen, en toch blijven ze zeggen dat ze zo'n fantastische wagen hebben. :roll:

27 feb 2006 20:19
Profiel WWW
Amsterdam
Bericht 
Jort schreef:
Huyssoon schreef:
Overigens kan ik wel uit enige ervaring met beide merken spreken, zij het in de 90-er jaren. ( 308GT4 enkele weken, GTB 1 jaar )

Jaren '70, '80 modellen.. tja, daar valt weinig uit te concluderen denk ik, behalve dat we weten dat Ferrari's uit die tijd niet als zeer betrouwbaar konden worden aangemerkt.

Ik dacht dat de kwaliteit van de Porsches er de laatste 10-15 jaar ook niet
slechter op werd, integendeel. Maar goed, beperk ik mij tot een summier vergelijk van de 2 merken in die tijd.... Over nu kan ik niets zinnigs zeggen. Mijn haar is grijs, en ik rij niet meer zo hard als 30 jaar terug..... Ik heb mij veel laten vertellen door Toon van Beusekom, een rasFerrarist, en Lancia Stratos eigenaar.... lang geleden....Een van die mensen die voor het slapen gaan even aan het leer van zijn zilvergrijze GTB moest ruiken.... :cheesy:

27 feb 2006 20:24
Profiel
Groningen
Bericht 
ppp 356 schreef:

De Nieuwe 7 serie, heeft niets dan problemen gehad bij de lancering, en heb je daar ooit iemand over horen klagen? Ze konden de i-Drive in ruil niet aangesleept krijgen, en toch bijven de BMW-rijders roepen dat het zo'n prachtig systeem is.

Van alle merken die zo'n soortgelijk systeem hebben (Audi, Mercedes S, BMW) is dat van BMW het minst gebruikvriendelijke, maar krijg dat maar eens uit de mond van een BMW rijder :roll:

Heb verschillende mensen op de zaak komen met Alfa's, de helft van de tijd zijn ze met een vervangwagen, en toch blijven ze zeggen dat ze zo'n fantastische wagen hebben. :roll:

Tja en alle BMW rijders die ik ken klagen alleen maar over alles wat er niet werkt aan de bolides en vooral hoe het wel zou móeten werken voor de betaalde prijs. Een goede vriend van me rijdt Alfa en ik wéét dat dat ding geen noemenswaardige gebreken heeft gehad de laatste 4 jaar en rijdt alsof ie nieuw is. Tja... wat zegt zoiets nou..

Alles bij elkaar lijkt het me evident dat het gaat om het uiteindelijke plezier. Als de genoemde merken ook nu nog kwalitatief veel te wensen over laten, maken ze dat blijkbaar goed op andere vlakken. Ik geloof niet meer zo in archetypen als het gaat om merken en het bijpassende soort berijders daarvan (uitzonderingen daargelaten).

Laatst bijgewerkt door Jort op 27 feb 2006 20:44, in totaal 1 keer bewerkt.

27 feb 2006 20:38
Profiel
Bericht super
Ik vind heel veel auto's supercars.

Starte zelf met een Fiat 595 (500) Abarth.
Daarna volgde (naast heel veel gewone auto's) een Mini KD (6 bak en heeeeel veeeel PK's).
Een echte ervaring was mijn Sunbeam Lotus (model Talbot Horizon, kent u die nog?). Deze auto heb ik verkocht omdat te hard ging. Levensgevaarlijk gewoon.

De maserati Quattroporte (1988), hele fijne auto.
Maserati Ghibli (een oudje maar wel een lekkere)
Jaguar XJS coupe TWR versie (record aan bekeuringen)
Ferrari Mondial cabriolet (nog steeds een van mijn mooiste auto's)
Ferrari Mondial coupe (idem)
Delorean (ja, soms maak je fouten)
Verschillende Jaguar E types (waaronder een 12 cyl. 2+2), heerlijk.
Austin healey 3000M
Dax cobra 5.7ltr V8 (mocht geeneens aan sprintwedstrijden meedoen)
Bentley R type 1956/58, machtige machine, razendsnel.

Verder gereden met :
Ferrari F40, 3 maandjes te leen (echt, het bestaat)
Lamborghini Countach
De Tomaso pantera
Lamborghini LM002
Ferrari 250 swb
Ferrari Daytona
Porsche 911 (vrijwel alle typen, waaronder veel bijzondere)
Porsche 956 !! (weliswaar maar zo'n 250 meter, maar toch...)

En nog veel, heel veel meer.

Hoe? Ik heb gewoon de mazzel gehad voor de juiste baas te werken, die meestal wel een autootje of 50 had en zelf meest in het buitenland verbleef.
Hierdoor met de meest gekke en bijzondere dingen gereden.

Een van de allerbijzonderste was de Porsche Specster (Canada), De Porsche 956 (echt een droom) en een speciale RUF Porsche met 900PK onder de achterklep.

Gelukkig kan ik me vaak verplaatsen in leuke dingen.
Afgelopen week nog even de Maybach verplaatst (of ik 'm even weg wilde zetten, werd een rondje van 50km :-) ).

Porsonly

27 feb 2006 20:41
Rosmalen
Bericht 
Toevallig uit Brabant "porsonly" ? :?:

27 feb 2006 21:34
Profiel
Groningen
Bericht 
Ik heb een aardig uitgebreide modellenkennis als het om auto's gaat maar de Porsche Specster en Mini KD met 6-bak zeggen me niets :shock:

27 feb 2006 21:48
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Jort schreef:
ppp 356 schreef:
Tja en alle BMW rijders die ik ken klagen alleen maar over alles wat er niet werkt aan de bolides en vooral hoe het wel zou móeten werken voor de betaalde prijs. Een goede vriend van me rijdt Alfa en ik wéét dat dat ding geen noemenswaardige gebreken heeft gehad de laatste 4 jaar en rijdt alsof ie nieuw is. Tja... wat zegt zoiets nou..

Om deze heel even in te koppen, een Alfa rijdt na 4 jaar inderdaad nog steeds zoals ie reed toen ie nieuw was (en denk er de rest zelf maar bij ;) )...

Nee, zonder dollen, heb een jaar in een Alfa gereden, en buiten dat het ding 1 liter olie per 3.000km verstookte, deed ie het altijd en zonder "motorische/technische" problemen. Dat het ding niet fijn reed (naar mijn maatstaven), is iets anders... De enige manier om zonder schokken weg te rijden is... Owh, wacht, die is er niet... ALLES (en dan bedoel ik ook ALLES) kraakte en piepte in die auto... De zitpositie was echt zonder dollen waardeloos voor iemand boven de 1.70m (Alfa 146!)... Dat soort dingen..

28 feb 2006 9:54
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende