Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:18



Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Nieuwe uitlaat 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Niet heel veel vermogens winst behaald met de sport uitlaat en kats
(had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht)
Wel mooi dat ze het "deukje" rond 6000 toeren er even uit gepoetst hebben.

What's next?
Ander uitlaat spruitstukje (gelijke lengte) moet nog wel wat opleveren
Daarmee ga je de demper/kats goed benutten

gr.

Jeroen
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


17 mei 2004 19:17
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Nope,

Volgende week do. nog iets door experimenteren in de software, schijnt nog iets meer (weinig) uit te halen zijn in het hoge toeren gebied.

Oja PK aan de wielen moet je vergeten volgens Roel (rica) is weerstand banden rollenbank.ect. bla bla (is me zojuist ff te technisch zei de koekebakker)


Wordt vervolgt


Laatst bijgewerkt door John op 17 mei 2004 19:55, in totaal 1 keer bewerkt.



17 mei 2004 19:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Leuk om die twee grafieken te vergelijken. Je ziet inderdaad dat het enige significante verschil is dat er een deuk rondom de 6000 rpm weg is. Het topvermogen verschilt echter niet zo veel. Betekent dat je de zaak wel boven de 5000 rpm moet houden voordat je het gaat merken. Je hebt ook iets meer koppel, wel bij een iets hoger toerental.

Op het gevaar af dat ik overkom als een azijnpisser. De opmerking 'dat het gevoelsmatig ook als meer vermogen voelt' is volgens mij juist het probleem met al dit soort aanpassingen. De auto klint anders (lees meer geluid) en dan wordt dan direct de conclusie getrokken dat de wagen sneller is. Dat is misschien gevoelsmatig ook zo, maar meten is weten, zoals als jij gedaan hebt en dan blijkt eigenlijk dat de verschillen niet zo groot zijn. Je praat over maximaal 5% meer vermogen aan de wielen bij 6000 rpm, tot 4500 rpm is er geen verschil, daarboven loopt het verschil weer terug.

Peter.


17 mei 2004 19:54
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Vooral dat deukje is een vreemde, want dat dipje zit in alle 996 en, verder is het zeker voelbaar, omdat het geluid er al een tijdje was.


Ik zal is vragen of we een forum bijeenkomst kunnen regelen bij Rica, hij heeft dit onlangs geheel belangeloos gedaan voor een club Opel manta gekken en ben er ff wezen kijken.

Moet wel te realiseren zijn, en dan om de beurt ff op de vermogensbank.

Rica is makkelijk aan te rijden, red. direct aan de a4 Rijswijk-Delft.

Kom anders ff kijken volgende week Do. in Wateringen dan staat ie weer op de rollenbank om er nog ff iets meer uit te halen.

De vermogensextra die je bij de Porsche zelf mee kan kopen voor een mega bedrag (plm 15 rooitjes), is door deze ingrepen voor plm 10% te bereiken.


http://www.porsche.nl/911/carrera_modellen/911_carrera_4s_cabriolet/motor/vermogensverhoging/0,11206,,00.html


17 mei 2004 20:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Gefeli John, de jouwe had al een kippenvel-veroorzakend geluid en was mijns inziens al bloedje snel (met bijpassende remmen waardoor ik mijn tip bijna op je achterbank parkeerde...) en dit zal wel weer een heerlijke aanpassing zijn! Have fun, rij graag een keertje met jou mee (wellicht Zandvoort 14 juni?)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 mei 2004 20:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
500E, Challenge Stradale
Bericht 
Ff dit draadje nieuw leven inblazen:

Heb een Europipe uitlaat onder de auto, maar overweeg een (luidere en rauwer klinkende?) "Porsche Sport Exhaust" te laten monteren. Zal waarschijnlijk dan niet kiezen voor installatie van de aan/uit schakelaar in het dashboard.
Vraag me nu dit af:
1.Blijft de vacuumgestuurde bypassklep dan altijd open?
2.Betekent dit dat je dan altijd rijdt zonder de dempers te gebruiken?
3.Is er dan geen sprake van de zogenaamde cut-out tussen 45-70 km/uur?
4.Is het luidere geluid storend in het interieur bij langere snelweg ritten?
Afbeelding
(nb. kon ondanks de zoekfunctie en google niet zo snel antwoord vinden op deze vragen :( )


Laatst bijgewerkt door E.T. op 09 jul 2005 20:42, in totaal 1 keer bewerkt.



09 jul 2005 11:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Wacht even op het antwoord (zal een samenvatting zijn van eerdere berichten in dit topic :roll: ) van de in dit geval ervaringsdeskundige. ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


09 jul 2005 14:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
500E, Challenge Stradale
Bericht 
Okee, heb uiteindelijk deze informatie gevonden:

-Bypass klep in uitlaat was om te kunnen voldoen aan europese geluidseisen (Zwitserland met name).

-Fabrikant/leverancier aan Porsche is Eisenmann.

-Er zijn inmiddels 3 modellen pse; 1ste modellijn heeft dunne bypasspijp, en bypasskleppen zijn origineel gestuurd door elektronische snelheidssensor oid waardoor geluids-cut out invalt vanaf ongeveer 2de versnelling/3000 toeren. Voor 3.4 L motor.
2de en 3de hebben dikkere bypasspijp waarbij de 3de modellijn dunner demperstaal heeft en minder weegt. Vanaf deze modellen werd origineel een schakelaar in het dashboard geleverd om de klep additioneel te kunnen bedienen. Deze zijn te monteren bij 3.4 en 3.6 L motoren. (4de modellijn is voor 997)

-Principe is dat via bypass een of enkele kamers van de uitlaat niet worden gebruikt. Ergo: meer geluid. Zonder aansturing blijven de kleppen altijd open. Geen zogenaamde cut out dus.

-Zonder montage van aansturing bypasskleppen (dashboardschakelaar) hoeft halve interieur niet geopend te worden om draden te leggen. Scheelt een hoop arbeidsduur en pecunia (ongeveer 2 uur itt ongeveer 6 uur). Bovendien altijd top-geluid...

-Volgens vele berichten op internet is het geluid van pse niet storend op de snelweg, in tegenstelling tot sommige, niet originele, aftermarket uitlaten. Rustig rijdend met lage toeren valt het wel mee, gas gevend kan de auto in de omgeving opvallend aanwezig zijn...

-In het begin kan een warme pse wat markant ruiken. Schijnt te berusten op verwarmd cosmolene. Een of ander middel waarmee uitlaat/motorcompartiment mee is bedekt. Gaat vanzelf over.
Geluid verandert ook na een tijdje.

-Porsche claimt zelf geen vermogenwinst na montage van PSE. Anderzijds zouden verschillende niet-originele aftermarket uitlaten juist tot wat vermogensverlies leiden.

Last but not least:
Europipe uitlaat is inmiddels gewisseld voor PSE! (zonder schakelaar)
Geluid: WAANZINNIG! Absoluut onvergelijkbaar. Niet zo opvallende sonore brom is nu, mijn inziens, kenmerkende rauwe luide Porsche roffel geworden. Zoals het hoort...
Bovendien, kan me vergissen maar heb sterk de indruk dat, ondanks zonder vermogenwinst, de auto beter aan het gas hangt en soepeler optrekt.

Ten overvloede een paar aardige, geïllustreerde, referenties:


http://www.funcarsonline.com/ubbthreads/showflat.php/Cat/0/Number/108035/an/0/page/0#108035

http://www.belladessa.com/auctions/exhaust/exhaust.htm

Afbeelding


22 jul 2005 22:15
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Natuurlijk moet ik reageren.


Ben idd ook zelf bezig geweest met de 996 4s een betere brul te geven.


Zoals eerder geschreven heb ik ook de originele Porsche Sportuitlaat gemonteerd, en dan ook zonder de (dashboard slopende en veel te dure ) uitschakelaar.

Want zeg nou zelf, die inbouw zou d8 ik een honderd of zeven gaan kosten, voor gebruik van 1x per jaar, ff niet dus, brullen met dat ding.

Later heb ik er racekats achter gehangen, het resultaat is dan idd een vermogenswinst, welke alleen zichtbaar is op de rollenbank, want een paar peekaa is moeilijk te voelen, en zeker na 50 meter al weer gewoon.

Maar wat wel super is met die racekats is dat ie nog meer gaat brullen, wellicht arrogant, maar mijn 996 is de meest brute 996 (wat geluid dan) van Nederland, en dat kunnen veel mensen hier beamen, net als mijn buuf trouwens.


23 jul 2005 7:46
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
John4S schreef:
maar mijn 996 is de meest brute 996 (wat geluid dan) van Nederland, en dat kunnen veel mensen hier beamen, net als mijn buuf trouwens.


WAT ZEG JE... :wink:

Die piep wordt inmiddels weer wat minder...

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 jul 2005 8:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Op mijn 996 4S zit ook de PSE uitlaat, af fabriek. Enkele maanden terug heeft de bypass-schakelaar het begeven, doch een kniesoor die erom maalt, demper was toch maar voor sporadisch gebruik (oprit afrijden bij de ouders :wink: )

De geprogrammeerde bypass tussen 45 en 70 km/u heb ik uitgeschakeld door zo'n plugje door te knippen op het relais van de "abgassklappen", tip die ik haalde van renntech.org forum. Die bypass is puur gebonden aan de snelheidsmeter, heeft niks te maken met de toeren of de versnelling.

Ben ook verslaafd aan het geluid !

Ik heb destijds nog de vergelijking gemaakt tussen een sprintje met de demper aan en dan eens af, en moet zeggen dat de INDRUK van snelheid en kracht veel groter is met brullende uitlaten dan met gedempte !!

En aangezien het om het "beleven" gaat (tenslotte rijden we niet op circuit waar het om de pure prestaties gaat) is zo'n sportuitlaat alleen maar mooi meegenomen 8)

Nooit meer zonder :!:


25 jul 2005 19:14
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 996 targa
valkenburg a/d geul
Bericht 
Heb vorige week ook de knoop doorgehakt en een PSE onder mijn 996 Targa laten monteren , Waanzinnig !!!! wat een geluid , echt een verschil een mooie rauwe porsche roffel om de rillingen ervan te krijgen , trouwens heb ik dit bij Carnewal laten doen in Belgie nabij Oudenaarde en een goede service hoor , ik heb bij Carnewal ook een Turbo bumper met side skirts ( allen origineel van Porsche ) en wat alu-look in het interieur laten monteren , dus in feite is het een 996 Targa 40 jarig jubileum model geworden,ziet er echt mooi uit !!!!!! maar om nog even terug te komen op die sport uitlaat , het zal geen extra vermogen geven , maar ik heb ook het idee dat er vlotter op het gas word gereageerd, maar dit kan ook suggestief zijn , door het rauwere geluid , enfin ik heb er geen spijt van , kan het iedereen aanraden en de prijzen bij Carnewal vallen echt mee, en hij ( Ger , aardige vent trouwens ) is een Porsche fanaat , en gebruikt originele Porsche producten/onderdelen

ik kan het iedereen aanraden .


06 maart 2006 23:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Eindhoven
Bericht 
Ik heb vorige week voor mijn 3.2 deze uitlaat besteld bij Fabspeed (goede service en ik kon hem niet laten liggen voor deze prijs!), enkel zonder de katvervanger:

http://www.fabspeed.com/911%20Muffler%20Bypass%20&%20catbypass.jpg

Gisteren binnen gekregen en gelijk maar gemonteerd. Het geluid is echt fantastisch! Echter zijn oordopjes bijna noodzaak :wink: . Maar ach, het is niet veel werk te wisselen met de originele uitlaat, dus als ik er genoeg van krijg kan ik zo weer terug. Ik zal proberen binnenkort even een filmpje te uploaden.


09 maart 2006 15:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.