Auteur |
Bericht |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Super SUV onthuld...
Michiel van den Brink (die ik persoonlijk ken) maakte ooit een 2D-computeranimatie voor Autovisie voor een SUV van Spyker. Deze 2D animatie viel zo in de smaak bij de Spyker directie dat deze Michiel hebben benaderd om bij de ontwikkeling en ontwerp van deze Super SUV mee te werken. Hij is dan ook bij Spyker in dienst getreden in het ontwerp team...
Helaas was dit slechts een kort leven beschoren.
Zijn geesteskind, de Spyker SSUV D-12 Peking to Paris is onlangs onthuld in Genève... Helaas kon Michiel niet zélf bij de onthulling aanwezig zijn (hij heeft zelfs geen uitnodiging van Spyker gekregen om de onthulling bij te wonen)...
Dit is overigens de reactie van Michiel hierop op een ander forum:
| | | | Michiel Mobiel schreef: Gisteren, 28 feb, is in Genève het doek van de SSUV af getrokken. Ik heb de onthulling dankzij enkele journalisten via e-mail en telefoon kunnen volgen. Zie: http://www.autovisie.nl/redactioneel/nieuws/archief/in_beeld_spyker_d12_pekin/index.xmlen: http://www.autoblog.nl/archive/2006/02/28/onthuld_spyker_d12_pekingtopar#bodyOp http://www.autogekken.nl/nieuws/?p=13 staat een artikel waarin een interview door het Financieel Dagblad met Victor Muller wordt aangehaald. Ik heb het volgende statement opgesteld en daarna onthoud ik mij van ieder commentaar over deze auto. Victor Muller is weldegelijk de officiële hoofddesigner van Spyker. Ik gun hem dan ook alle eer voor dit model en hoop van harte voor Spyker dat dit model de beloofde successen waar zal gaan maken.
Dat de auto, waar ik onder regie van Victor Muller aan getekend heb, nu op Genève staat verheugt mij zeer. Naar mijn mening hebben de mannen van CPP en Ellermeyer een topjob geleverd wat betreft het interieur. Ik ben echter wel bijzonder teleurgesteld over het uiteindelijke resultaat van het exterieur van de Spyker D12 Peking to Paris.
De overgang van 'mijn' 2D-tekeningen naar 3D-design heb ik niet meer mee mogen maken. Een carrosserie met deze proporties is helaas niet wat ik voor ogen had.
Ik besef me wel dat het een conceptcar is die onder hoge tijdsdruk is gebouwd, dus waarschijnlijk zal er nog wel het één en ander worden fijngeslepen voor de productieversie. Ik wens het team bij Spyker bijzonder veel succes.Ik houd me nu liever bezig met de uitdagingen van mijn nieuwe werkzaamheden. Daarnaast voel ik me tussen het Peugeotvolk veel beter op mijn gemak en jullie zijn dan ook nog niet van me af! | | | | |
Als je trouwens een hele mooie tekening of een prachtig schilderij van je Porsche wilt, moet je ook eens contact met Michiel opnemen. Hij heeft het weliswaar erg druk met vanalles-en-nogwat, maar wat hij maakt is echt heel erg mooi...
Zijn persoonlijke site is trouwens:
http://spaces.msn.com/michielmobiel/
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
Laatst bijgewerkt door Black Betty op 01 maart 2006 12:52, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 maart 2006 12:04 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Misschien dat ik gewoon geen smaak heb, maar "Jebus, wat een lelijk ding zeg!"
Ook slim voor een kleine fabrikant met beperkte liquide middelen zo'n nutteloze toevoeging aan je assortiment te doen.
Dag Spyker! Had ik aandelen, dan ruilde ik ze nu in....
Patrick-die-de-andere-ontwerpen-en-kunst-op-michiels-site-wel-de-moeite-waard-vind
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
Laatst bijgewerkt door patrick911 op 01 maart 2006 12:50, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 maart 2006 12:46 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Dat vind ik ook en dat heb ik Michiel ook medegedeeld...
Zijn opmerking in bovengenoemd statement spreekt echter boekdelen:
Dat is een hele diplomatieke manier om te zeggen dat ze je ontwerp verkracht hebben...
Dit was trouwens zijn oorspronkelijke digitale impressie voor deze auto:
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
01 maart 2006 12:48 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Sorry, een lelijker SUV dan dit gaat er volgens mij niet gemaakt worden....
Getverdemme....
Ik ga snel even naar wat DB-9 plaatjes kijken om dit monster van mijn netvlies te krijgen....!
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
01 maart 2006 22:16 |
|
|
horn
PF #57
|
Als dat zo was, zou ik er nu voor tekenen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 maart 2006 22:22 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ieder z'n smaak zeg ik dan maar...
...niet de mijne iig...
|
01 maart 2006 22:23 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
de mijne ook niet brrrrrrrrr.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
02 maart 2006 1:26 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Die impressie ziet er wel aardig uit.....
Nee, ik begrijp John de M. wel; ik zou ook heel snel uit Spyker stappen...
Zou Victor het wel gaan redden ?
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
02 maart 2006 9:10 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
Die achterkant van die super spyker, geeft me een beetje GTo gevoelens, misschien zelfs wat shelby trekjes. De voorkant is gewoon Dik
ok, ok t is geen spiegelbeeld, maar t geeft me gewoon dat gevoel, snappie??!
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
02 maart 2006 12:17 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
_________________________________________ NPC 0577
|
02 maart 2006 12:51 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Hij is m.i. wel OVERstyled...
Jeremy C. zou zeggen: Stop designing man !!!
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
02 maart 2006 17:32 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Zeldzaam lelijk ... achterkant Opel Manta, voorkant ... tja? Vond de Spyker altijd al uit proportie, zien ze dat nu werkelijk niet bij Spyker? Interieur blink(g)t overigens aan alle kanten, not my cup of tea.
|
02 maart 2006 17:36 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Achterkant Opel Manta , ik dacht eerder (want ik vermoed dat je van de lampen uitgaat) aan een Fiat Coupé en de voorkant is een Fiat Coupé die graag iets exclusievers wil zijn
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
02 maart 2006 18:20 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
wow! da's zeldzaam lelijk
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
03 maart 2006 5:00 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Hé, op die zin zat al copyright.
|
03 maart 2006 11:13 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Achterkant lijkt toch precies op Opel Manta?
p.s.: een AM Zagato mag je altijd bij mij in de garage zetten ...
|
03 maart 2006 11:13 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik vind de voorkant ook maar 'zo,zo'. Daarnaast vind ik het jammer dat ze het oorspronkelijke ontwerp met zo'n 70 cm hebben ingekort. Hierdoor is het oorspronkelijke ontwerp wel heel erg is 'ingekort' en zich in niets meer onderscheidt van al die andere SUV's...
Zoals Michiel al stelde: de proporties zijn anders dan hij oorspronkelijk voor ogen had...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
03 maart 2006 11:26 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
GTO
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 maart 2006 11:40 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Driewerf : zeldzaam lelijk !!!
|
03 maart 2006 11:47 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
HIER nog meer info over deze "wagen"
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
03 maart 2006 14:22 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Bah jueggguh even een tijltje vullen.
|
03 maart 2006 20:51 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Je hebt gelijk hoor...heb 'm maar weggehaald...
|
03 maart 2006 21:04 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
De verhoudingen van deze wagen is compleet zoek. Hoe kun je zoiets serieus (in productie) nemen?
Het is in ieder geval geen tijdloze beauty als je het mij vraagt. De auto past wel in De Nacht van de Wansmaak...
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
03 maart 2006 21:26 |
|
|
bert964c4
vianen
|
heb je goed gedaan, en tercht
|
04 maart 2006 0:42 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
|
04 maart 2006 0:45 |
|
|