Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 4:44

Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Diefstal: altijd weer (zeer) vervelend!!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Diefstal: altijd weer (zeer) vervelend!!!
Was vanochtend om 7.00 uur op mijn bedrijf en zag direct dat een raam van een truck was ingeslagen :evil:

En ja hoor de Tom Tom was eruit :twisted:

Stom, had al aangegeven hem er niet in te laten en je ziet het :!

Brrr wat kan ik daar toch slecht tegen, blijf toch van mijn spullen af

02 maart 2006 8:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Vergane glorie: 993 2S Vesuvio
Zwijndrecht
Bericht 
Hans, BALEN!!!!! :x :x :x :x :x :x :x :x

Volgende keer toch maar eruit halen!

Sterkte, Mauk

02 maart 2006 9:10
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Diefstal: altijd weer (zeer) vervelend!!!
molen934 schreef:

Tja .... en dit maal werd er ook eens een keer naar je geluisterd :twisted: :wink:

02 maart 2006 9:10
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
balen, het is toch niet normaal meer , in amsterdam hang ik zo'n kaartje van de politie aan mijn binnen spiegel.
Het is een knal geel kaartje waarop staat dat er niks in de auto aanwezig is van waarde.

het is ook een rede waarom ik voor een "vast" navi systeem heb gekozen.

robert

02 maart 2006 9:31
Profiel WWW Facebook 
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Van zo'n bordje trekt een dief zich over het algemeen niets aan.

Veelal worden die bordjes zelfs gebruikt door 'luie auto-eigenaren' die hun spulletjes gewoon in het handschoenvakje donderen, of onder de stoel en denken dat de dief de auto door dat bordje ongemoeid zal laten...

In de praktijk blijkt dat dus niet te werken.

Het is nog net niet zo dat dieven júist de auto's nemen met zo'n bordje! :wink:

02 maart 2006 9:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
en sommige mensen zetten hun handschoenenkastje open om te 'laten zien' dat ze niet lui zijn maar er echt niets te halen valt...

02 maart 2006 10:50
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
rob964.c4 schreef:
Het is een knal geel kaartje waarop staat dat er niks in de auto aanwezig is van waarde.

:scratch:

:@: Hans: Balen, maar zoals je zelf al schreef
molen934 schreef:

te voorzien. ;)

02 maart 2006 10:58
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
ja eriC4C ik begrijp je bedenkingen,

Ik weet dat ik ook te lui ben om bv een tom tom telkens eruit te halen dus was dit iets beter voormij.

speedy944 zou kunnen maar dan is het maar voor het gevoel, dan denk ik niet telkens ,als het maar goed gaat.

robert

02 maart 2006 11:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
ingo schreef:
en sommige mensen zetten hun handschoenenkastje open om te 'laten zien' dat ze niet lui zijn maar er echt niets te halen valt...

Lijkt op ons clubhuis (hockey), daar laten ze tegenwoordig de kassa ook leeg en met de la open achter, ze hebben al 2 x een (ook al wastie leeg toch opengebroken) kassa moeten vervangen

02 maart 2006 12:04
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Hoe "vast" een navigatiesysteem kan zitten, heb ik 2 maanden geleden wel gezien. Het Comand systeem dat alleen in de Mercedes C klasse past was er wel degelijk uitgehaald, alles lag daarna open. Schijnbaar zijn er toch afnemers voor dit soort spullen, triest maar waar. Ik heb ooit begrepen dat 'niet' vaste spullen zoals een gestolen jas (en misschien ook TomTom) geclaimd kan worden op de inboedelverzekering?

02 maart 2006 12:16
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Sanhi, die o.a. schreef:
Ik heb ooit begrepen dat 'niet' vaste spullen zoals een gestolen jas (en misschien ook TomTom) geclaimd kan worden op de inboedelverzekering?

Tja, Verzekeraars zijn in mijn ogen net zo'n grote dieven.
De laatste schade (parkeerschade, niet door mij veroorzaakt, op de 206, niet de Porsche) die ik probeerde te claimen, zou me 1825 extra premie over 5 jaar gaan kosten.

Hoe noemen ze dat? Ik dacht namelijk dat mijn eigen risico iets van 250 of 500 euro was, geen 1825!

Verzekeren? :ass: Boeven zijn 't! :(

02 maart 2006 12:48
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Was er in alle bovengenoemde gevallen wel een autoalarm aanwezig?

02 maart 2006 14:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Antwerpen & Geel
Bericht 
Citaat:

halen ze er evengoed uit hoor ... !

02 maart 2006 15:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
:cry: :cry: :cry:

02 maart 2006 15:55
Profiel
Vinkeveen
Bericht 
patrick911 schreef:
Sanhi, die o.a. schreef:
Ik heb ooit begrepen dat 'niet' vaste spullen zoals een gestolen jas (en misschien ook TomTom) geclaimd kan worden op de inboedelverzekering?

Tja, Verzekeraars zijn in mijn ogen net zo'n grote dieven.
De laatste schade (parkeerschade, niet door mij veroorzaakt, op de 206, niet de Porsche) die ik probeerde te claimen, zou me 1825 extra premie over 5 jaar gaan kosten.

Hoe noemen ze dat? Ik dacht namelijk dat mijn eigen risico iets van 250 of 500 euro was, geen 1825!

Verzekeren? :ass: Boeven zijn 't! :(

@INBOEDELVERZEKERING: Onder de inboedelverzekering vallen spulletjes die behoren tot de particuliere inboedel. Wat onder 'inboedel' wordt verstaan, staat over het algemeen in de polisvoorwaarden. Over het algemeen wordt hieronder verstaan zaken die dienen tot gebruik binnenshuis en die particulier eigendom zijn; echter uitgebreid met antennes en zonweringen (die vallen volgens de polisvoorwaarden onder 'inboedel' en zijn als zodanig ook in de polisvoorwaarden opgenomen). Een navigatiesysteem (zoals bijvoorbeeld een TT Go) gebruik je normaliter niet binnenshuis. Op grond daarvan valt zo'n navigatiesysteem -dus- niet onder de particuliere inboedel zoals bedoeld in de polisvoorwaarden en als het niet onder de particuliere inboedel valt, is het dus ook niet gedekt in geval van schade (ook diefstal). Er zijn overigens wel verzekeraars die een dergelijk navigatiesysteem wél beschouwen als 'particuliere inboedel'. In die gevallen is het vaak wel zo dat er een gemaximeerd bedrag opgenomen is voor diefstal van inboedel uit een goed afgesloten motorvoertuig (er moeten dan ook sporen van braak zijn). Dat is vaak een gemaximeerd bedrag van € 225,00 of € 250,00...

Zo'n navigatiesysteem wordt ook niet beschouwd als accessoire bij de auto; juist vanwege het feit dat 1) het niet specifiek voor díe auto is, maar in meerdere auto's gebruikt kan worden en 2) het niet 'vast zit' in de auto zoals dat bij andere accessoires wel het geval is. Toch zijn er ook autoverzekeraars die de diefstal van een TT Go vergoeden. Dat moet je (dus) even bij je verzekeraar navragen...

@Patrick911: Een aanrijdingsschade die niet verhaald kan worden (op een tegenpartij of het Waarborgfonds Motorverkeer) wordt beschouwd als een zogenaamd 'volledig casco'-schade. Een dergelijke schade heeft negatieve gevolgen voor de positie op de bonus/malus-ladder (de zogenaamde 'no claim'). Normaliter daal je dan 6 tredes op die ladder en ontvang je dus een lager kortingspercentage op je bruto premie. Je moet dan weer 6 jaar schadevrij rijden om op die oorspronkelijke positie op de ladder terecht te kunnen komen en doordat je minder 'no claim' hebt, zal je premie dus ook toenemen! Die terugval is overigens altijd even groot: het maakt dus niet uit of je een schade van € 500,00 (alleen aan je eigen auto, of alleen aan de auto van een tegenpartij) veroorzaakt, of dat je je auto total loss rijdt doordat je het bedrijfspand van Hessing binnenrijdt en daar een aantal peperdure bolides total loss rijdt.

Er zijn trouwens verzekeraars waar je dit no claimverlies 'af kunt kopen'. Je betaalt dan meer premie, maar in geval van schade blijft je premie ongewijzigd. Ook zijn er maatschappijen waarbij je een zogenaamde 'bonusbescherming' op kunt bouwen: als je maar lang genoeg schadevrij rijdt, heeft een schade geen financiële consequenties. Tot slot zijn er ook maatschappijen die helemaal geen b/m-schaal hanteren, dus in geval van schade merk je financieel dus ook niet zoveel...

02 maart 2006 16:13
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
inbraakalarm of niet, zo'n hele operatie duurt 90 seconden??! Als ze toch zo handig zijn met het uitbouwen en verhandelen van spullen waarom gaan ze dan niet gewoon aan het werk. Tuig. Ook leuk: aangifte doe je gewoon op www.politie.nl krijg je een uurtje daarna een PDF'je met je aangifte. (Mocht e verzekering erom vragen) Overigens diefstal uit een auto gaat niet ten koste van je no-claim..

Ik durf mijn auto's niet 'gewoon' op straat te parkeren 's avonds. Ook omdat er van die mooie gasten bestaan die moedwillig een deur tegen je auto smijten.. Heerlijk!

02 maart 2006 16:15
Profiel
Vinkeveen
Bericht 
Sanhi schreef:
inbraakalarm of niet, zo'n hele operatie duurt 90 seconden??! Als ze toch zo handig zijn met het uitbouwen en verhandelen van spullen waarom gaan ze dan niet gewoon aan het werk. Tuig. Ook leuk: aangifte doe je gewoon op www.politie.nl krijg je een uurtje daarna een PDF'je met je aangifte. (Mocht e verzekering erom vragen) Overigens diefstal uit een auto gaat niet ten koste van je no-claim..

Ik durf mijn auto's niet 'gewoon' op straat te parkeren 's avonds. Ook omdat er van die mooie gasten bestaan die moedwillig een deur tegen je auto smijten.. Heerlijk!

Correct.. :wink:

(behalve bij sommige hele goedkope 'direct writers')

02 maart 2006 16:19
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Een aanrijdingsschade die niet verhaald kan worden (op een tegenpartij of het Waarborgfonds Motorverkeer) wordt beschouwd als een zogenaamd 'volledig casco'-schade. Een dergelijke schade heeft negatieve gevolgen voor de positie op de bonus/malus-ladder (de zogenaamde 'no claim'). Normaliter daal je dan 6 tredes op die ladder en ontvang je dus een lager kortingspercentage op je bruto premie. Je moet dan weer 6 jaar schadevrij rijden om op die oorspronkelijke positie op de ladder terecht te kunnen komen en doordat je minder 'no claim' hebt, zal je premie dus ook toenemen!

@Speedy: Thanks! Dat bespaart me een hoop werk, want ik was net alle voorwaarden door aan het lezen en aan het zoeken naar een (betere?) andere verzekering. Ik zou inderdaad bij claimen (de schade is nog niet getaxeerd, maar ik verwacht geen 1800 euro) 4 treden terugvallen en daardoor 1825 over die 5 jaar extra betalen. De vorige sleutel over m'n portier heb ik ook al zelf betaald, dus zo schiet het hebben van casco wel op....
Aan de andere kant, het hebben van een verzekering zonder bonus/malus is ook niet alles, want die heb ik voor de Porsche en zou voor m'n 206 errug duur uitvallen.

02 maart 2006 16:50
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Sanhi schreef:
inbraakalarm of niet, zo'n hele operatie duurt 90 seconden??! Als ze toch zo handig zijn met het uitbouwen en verhandelen van spullen waarom gaan ze dan niet gewoon aan het werk.

Klopt, maar wanneer er duidelijk een goed alarm aanwezig is, pakken ze liever de auto zonder. Meestal keuze zat.

02 maart 2006 17:24
Profiel
Vinkeveen
Bericht 
patrick911 schreef:
SPEEDY944 schreef:
Een aanrijdingsschade die niet verhaald kan worden (op een tegenpartij of het Waarborgfonds Motorverkeer) wordt beschouwd als een zogenaamd 'volledig casco'-schade. Een dergelijke schade heeft negatieve gevolgen voor de positie op de bonus/malus-ladder (de zogenaamde 'no claim'). Normaliter daal je dan 6 tredes op die ladder en ontvang je dus een lager kortingspercentage op je bruto premie. Je moet dan weer 6 jaar schadevrij rijden om op die oorspronkelijke positie op de ladder terecht te kunnen komen en doordat je minder 'no claim' hebt, zal je premie dus ook toenemen!

@Speedy: Thanks! Dat bespaart me een hoop werk, want ik was net alle voorwaarden door aan het lezen en aan het zoeken naar een (betere?) andere verzekering. Ik zou inderdaad bij claimen (de schade is nog niet getaxeerd, maar ik verwacht geen 1800 euro) 4 treden terugvallen en daardoor 1825 over die 5 jaar extra betalen. De vorige sleutel over m'n portier heb ik ook al zelf betaald, dus zo schiet het hebben van casco wel op....Aan de andere kant, het hebben van een verzekering zonder bonus/malus is ook niet alles, want die heb ik voor de Porsche en zou voor m'n 206 errug duur uitvallen.

Beperkt casco-schades hebben geen gevolgen voor de no claim; ook niet als je auto 'all risk' verzekerd is.

Wat zijn beperkt casco-schades:

-stormschade
-hagelschade
-(partiële) inbraakschade
-diefstal volledig voertuig
-aanrijding met een loslopend dier
-brand
-ruitschade

02 maart 2006 17:45
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Waardeloos ! Hufters.....

Verdachte personen gezien ? Camera's ergens ?

02 maart 2006 19:00
Profiel
Haarlem e/o
Bericht 

Alleen een Jack Russel :roll: , en die sliep.

02 maart 2006 21:38
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
molen934 schreef:

Alleen een Jack Russel :roll: , en die sliep.

Stukje worst gekregen ?

Misschien wat ouderwets, maar vingerafdrukken ? Met die landelijke database die er komt (....) ?

02 maart 2006 21:54
Profiel
Haarlem e/o
Bericht 
Heb nog wel de Politie gefaxt, maar moest langskomen voor aangifte.

Ik zei hou het maar bij een melding, want die zie je nooit meer terug :x

Jaren terug toen mijn vader het bedrijf nog beheerde stonden de vrachtwagens open met sleutels erin en het kantoor stond ook open :!:

Dat kon toen nog in de "polder", maar kijk uit als je over vroeger gaat praten word je oud :roll:

02 maart 2006 22:05
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
molen934 schreef:
..... maar kijk uit als je over vroeger gaat praten word je oud :roll:

Goede tip :!: :idea: :lol:

02 maart 2006 22:13
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende