Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:27

Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Chiptuning 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Citaat:
Cartronic komt derhalve tot 315 pk omgerekend aan de krukas, maar ik vind dat op zijn zachts gezegd optimistisch. Het is en blijft natte vingerwerk. Maar het is jammer dat er geen "before" test is gedaan (dan kun je iig beter schatten).

Is volgens mij geen natte vingerwerk er staat immers corrigiert nach DIN, zeker jammer dat er geen before test is gedaan.
Maar goed mij maakt het geen drol uit of mijn auto nou 314, 300 of 272 PK heeft hij gaat als de brandweer en daar gaat het om.

03 maart 2006 22:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Joost Houben schreef:

Is volgens mij geen natte vingerwerk er staat immers corrigiert nach DIN, zeker jammer dat er geen before test is gedaan.

DIN 70020 is een vorm van krukas-pk's. Zeg maar de DIN tegenhanger van SAE (DIN is altijd net wat meer dan SAE). De correctiemethode is dus niet bedoeld met "DIN 70020".

Citaat:
Maar goed mij maakt het geen drol uit of mijn auto nou 314, 300 of 272 PK heeft hij gaat als de brandweer en daar gaat het om.

Groot gelijk.

03 maart 2006 22:20
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Teun schreef:
Ik neem aan dat er voor en na de tuning gemeten wordt. Voor mij zou alleen de toename van belang zijn.

Tja, als dat nou inderdaad gedaan zou worden :roll: . Ondanks beloften vooraf en uitlatingen als "anders doe ik het niet" heb ik het nog maar 1x (remap van de originele chip bij een 996 met als resultaat +13pk) gezien. Wel "excuses" als de rollenbank was kapot, dus we konden niet meten vooraf en zijn later teruggeweest voor de meting achteraf, etc. :idea:

Overigens begrijp ik de behoefte aan (chip)tuning voor een 911 persoonlijk niet. Standaard al voorzien van (relatief) veel vermogen en het gaat inderdaad niet zozeer om de feitelijke cijfers (toch :?: ), maar om de beleving ..... en het effect daar op is volgens mij slechts tijdelijk, want ook de winst zal snel wennen. :?

03 maart 2006 22:50
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht Dan zijn we klaar...
Nou, dit alles geschreven en gelezen hebbende: we zijn dus klaar...chiptuning voor atmosferische motoren niet echt interessant tenzij het ding wezenlijk beter gaat "ademen" door andere -traditionele- aanpassingen.

En idd. zoals al eerder opgemerkt het zou wel zo eerlijk zijn als er testgegevens voorhanden zijn voor en na de chiptuning.

mvgr.

Roi

03 maart 2006 23:35
Profiel
PorscheForum Rakker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht Re: Dan zijn we klaar...
Geldt dit nu voor zowel 964's als 993's of was het nu alleen voor de 993's met 285 pk niet meer interessant............. :wink: :wink: :wink:

04 maart 2006 18:33
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
EriC4C schreef:
Teun schreef:
Ik neem aan dat er voor en na de tuning gemeten wordt. Voor mij zou alleen de toename van belang zijn.

Tja, als dat nou inderdaad gedaan zou worden :roll: . Ondanks beloften vooraf en uitlatingen als "anders doe ik het niet" heb ik het nog maar 1x (remap van de originele chip bij een 996 met als resultaat +13pk) gezien. Wel "excuses" als de rollenbank was kapot, dus we konden niet meten vooraf en zijn later teruggeweest voor de meting achteraf, etc. :idea:

Overigens begrijp ik de behoefte aan (chip)tuning voor een 911 persoonlijk niet. Standaard al voorzien van (relatief) veel vermogen en het gaat inderdaad niet zozeer om de feitelijke cijfers (toch :?: ), maar om de beleving ..... en het effect daar op is volgens mij slechts tijdelijk, want ook de winst zal snel wennen. :?

Daar heb je feitelijk gelijk in. Het is natuurlijk wel leuk om je Porsche extra bijzonder te maken door allerhande aanpassingen, waaronder een beetje opvoeren. :wink:

Ik houd overigens niet van spoilers plaatsen en zo.......

Citaat:
En idd. zoals al eerder opgemerkt het zou wel zo eerlijk zijn als er testgegevens voorhanden zijn voor en na de chiptuning.

Zeker weten :!: Ik ben daar zeer benieuwd naar.

04 maart 2006 18:57
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Devils son schreef:
[ (DIN is altijd net wat meer dan SAE).

Meen te weten dat de USA norm[SAE]zonder appendages wordt gemeten[waterpomp 8) ,dynamo,koelfan ed]en DIN Europees is,dus met...

Dus altijd idd meer vermogen dat SAE :!:

05 maart 2006 13:30
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3