Een ding weet ik wel, als je daar in belgie een bekeuring krijgt kan je rustig een middag je op de bank gaan zitten om de papierkraam uit te pluizen. Jezus, als je me vertelt dat ze hun rechtssysteem sinds de middeleeuwen niet meer gewijzigd hebben, geloof ik je meteen. Wat een taalgebruik.
Reed een paar jaar geleden redelijk vlotjes naar huis met m'n scooter, was naar een discotheek geweest, en moest op een bepaalde tijd thuis zijn (tja ouders) Stonden ze daar met oranje pilonnetjes te zwaaien. Of ik wist hoe hard ik had gereden. Ehh 60? 89 meneer. Of ik m'n scooter even wilde helpen inladen in een busje. En daarna onderweg vasthouden dattie niet alle kanten het busje doorstuiterde. Toen istie op de kleinste rollerbank gezet die ik ooit heb gezien... en inbeslag genomen. GDVR de GDVR, wordt je met een belgisch politiebusje thuis afgeleverd, terwijl je alleen maar op tijd thuis wilde zijn. Gelukkig kon ik m'n scooter 2 dagen later na een enigzinds persuasive telefoontje van m'n pa weer afhalen. Als ik belg was geweest had ik dat wel kunnen vergeten denk ik. Met de opmerking dat ze me er niet meer mee in belgie wilden zien, behalve alstie afgevoerd was. Daarnaast kon ik kiezen tussen €500 boete of 20 takken sjouwen in een bos. nouja €25 p/u leek me niet zo slecht dus heb ik dat maar gedaan. En nog een half jaar rijontzegging. Boetes etc hadden een stuk hoger kunnen uitvallen al ik niet als reden op had gegeven dat ik op tijd thuis moest zijn. Vonden ze wel weer verantwoord
Wat trouwens wel leuk was, was dat ik naar de politie rechter moest in turnhout, en dan zit je in een zaal waar meerdere verkeers zaken zich aandienen. Heb nog nooit zoveel dronkenmannen en verkeersovertreders bijelkaar gezien. En de meesten waren er al meerdere malen geweest, kregen dus ook jaaren rijontzegging, al hadden ze hun auto nodig voor hun werk. Nee tegenwoordig w8 ik tot ik in frankrijk ben voor ik t gas indruk...