Auteur |
Bericht |
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Nu begrijp ik jullie anticabrio-houding!
Ik weet dat ik nu op enkele tenen ga trappen, waarvoor bij voorbaat mijn verontschuldigingen, want het is zeker niet denigrerend bedoeld... eerder verdedigend vanuit mijn standpunt.
Telkens weer lees ik hier negatieve opmerkingen ivm met het gedrag van een p-cabrio: te slap, een vod, geen échte porsche, niet circuitvaardig etc etc...
Nu kan ik jullie een beetje begrijpen.
Vorig weekend organiseerde ik voor een vriend in opdracht van zijn vrouwtje een p-uitstapje met roadboek. Zij had voor een dag een 964 cabrio (c4) gehuurd...
Zijn vrouwtje was allerminst te spreken over haar eerste p-ervaring...
Omdat mijn vriend droomt van een 993 4S en omdat ik niet wilde dat zijn vrouwtje een veto uitsprak na die dag, heb ik het plaatsje van de co-piloot ingenomen en was zij passagier in onze 997 cab.
Toen ik op de bochtige westvlaamse wegen in de 964 zat, begreep ik plots jullie anti-cabrio gevoelens.. Ik kwam , soooooooorrrrrrrrrry, in een vorig autoleven terecht...
Man, man, hoewel de 964 slechts 100k op de teller had, walste ie over de straat en vloog de wind rond mijn oren...
Jongens, breek nooit nog een 996 of een 997 af, want die rijden echt in een andere divisie. De stijfheid en geruisloosheid van die cab's is dus in niets te vergelijken met de 964. Nu begrijp ikecht jullie commentaren;
Het was al van mijn 965 geleden dat ik nog met een 964 reed en ja dat is echt vier generaties terug.
ECHTER: de frisheid van de motor en de formidabele geluidstrak van die 964 zijn en blijven onvervalst top, ook na 16 jaar.
Hier nog een pic:
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
05 maart 2006 22:29 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Om al enkele reacties bij voorbaat te repliceren:
Met walsen bedoel ik dat ie enorm steigert en duikt bij optrekken en remmen, en de rol in de bochten voelde je ook goed.
De grip, trekkrachten baanvastheid waren anders wel nog echt OK;
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
Laatst bijgewerkt door Beltar op 05 maart 2006 22:52, in totaal 1 keer bewerkt.
|
05 maart 2006 22:33 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Moet je eens met een 356 cabrio rijden Zoals je eigenlijk al aangeeft, het verhaal van de appelen en peren.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
05 maart 2006 22:38 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik ga je bevinding niet in twijvel trekken hoor maar ik vind juist bij een c4 (ik heb alleen ervaring in een 964 c4 en een 993 c4) dat het omhoog komen met accelereren en remmen juist minimaal is.
Misschien waren de schokbrekers wat minder.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
05 maart 2006 22:39 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Ik kan mij idd niet uitspreken over de staat van de schokdempers, maar het gaat hier over de algemene indruk waarbij opvalt dat 1990 in autotermen dus al heel lang geleden blijkt...
Hierbij kan ik alleen maar blij zijn dat ons favoriete merk idd niet bij de pakken blijft zitten en met rasse schreden vorderingen maakt...
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
05 maart 2006 22:55 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ja idd, het was en is een top auto voor fun of dagelijks gebruik.
en vooral dat laatste vind ik dat aangeeft dat het een prima auto is.
Ik denk dat bij andere merken het gebruik toch minder dagelijks is.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
05 maart 2006 22:58 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Robert ga maar een keer rijden in een c2, das heel wat anders dan een c4 hoor
dan weet je meteen wat ie bedoelt
|
06 maart 2006 0:18 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ja ik heb ook wel eens gehoord dat het bij een c2 was en dat daardoor de snelheids beleving groter lijkt.
maar in dit geval bedoelde beltar een c4.
en nogmaals ik twijvel niet aan beltar zijn bevindingen.
_________________________________________ remmen is angst
|
06 maart 2006 0:21 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Nu begrijp ik jullie anticabrio-houding!
Niet dat ik het afbreken van andermans auto een goed idee vind, maar er zijn ook stokken om de 996 en 997 mee te slaan. Lees het commentaar van Van Zweeden in het maart nr. van 911 & Porscheworld...
De 996 en 997 rijden anders dan de 964. Kwestie van voorkeur, want sommigen noemen de 964 gevaarlijk, anderen noemen de 996 steriel.
Gewoon ieder zijn eigen keuze.
|
06 maart 2006 0:39 |
|
|
bert964c4
vianen
|
dan heb ik het verkeerd gelezen denk ik maar een vriend van me had ook een c4c en daar heb ik dat nooit bij gehad of gevoeld
|
06 maart 2006 0:47 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
06 maart 2006 9:38 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Ik heb net m'n 964 cabriolet de deur uit gedaan. Ik vond het overigens een prima auto op alle fronten. Van het steigeren en duiken heb ik zelf nooit iets gemerkt in negatieve zin.
Ik kan me overigens wel voorstellen dat de cabrio-beleving een wereld van verschil is t.o.v. de huidige modellen. Ik vind echter wel dat het chassis voor een (oude) cabriolet redelijk stijf is. Als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met een jongere Saab Cabriolet of een Lotus Elan (die ik voor de 964 had) dat had Porsche de zaken destijds goed voor elkaar.
Ik ben zelf echter wel minder cabrioletliefhebber geworden. Ik vind de coupe's sowieso veel mooier en ben het open rijden een beetje zat geworden. Je zit toch wel erg in the picture. Daarnaast waaien m'n kinderen eruit.
Tot slot: Ik denk niet dat je een 964 cabriolet moet vergelijken met 997 cabriolet. Inderdaad het appels en peren verhaal
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
06 maart 2006 9:54 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Re: Nu begrijp ik jullie anticabrio-houding!
Evolutie 911 ieder modelletje (hopelijk) weer een beetje beter ... Stijver chassis, meer vermogen, betere handling, veiliger, etc.
|
06 maart 2006 11:21 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Nergens last van. Echt niet.
Als het zo was zou ik het zeggen.
Misschien een beetje off-topic, maar hoe zijn de ervaringen met 911 Targa's?
|
06 maart 2006 11:23 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
na enige tijd ... krrrr, krrrr, krrraaaak ... beginnen ze te kraken - van horen zeggen, dus als ik lieg doe ik het in commissie
|
06 maart 2006 11:27 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
De standaard 993 heeft dat ook.Het was het eerste wat me opviel tijdens de proefritten(en me niet beviel).Ik was pas overtuigd op het moment dat ik mijn huidige auto gereden had(verlaagd etc ).Maar als je eens goed oplet als je een keer achter of naast een standaard 964/993 rijdt zie je dat ze dat duiken en uit de veren komen wel degelijk behoorlijk doen.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
06 maart 2006 13:25 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Tja, het ligt natuurlijk ook aan de bouw van de auto, de schokdempers, de veren, al dat soort dingen...
Mijn SC heeft daar natuurlijk TOTAAAL geen last van, dat overhellen, duiken etc etc etc
Ik denk dat dit verhaal van beltar dan ook eigenlijk positief gelezen moet worden. Porsche heeft door de jaren heen dus niet alleen de auto maar ook de hele constructie verbeterd! Al is het uiteraard wel een keuze die je moet maken (en dan hebben we het nog niet over de centjes )
|
06 maart 2006 15:40 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
06 maart 2006 20:29 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
06 maart 2006 20:30 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Tot aan de laatste luchtgekoelde natuurlijk, de 993!!!!
Daarna ging het weer snel bergafwaarts!!!!
Rob
die nog een 3e klassieke discussie probeert toe te voegen!
|
06 maart 2006 20:48 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Nu begrijp ik jullie anticabrio-houding!
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
06 maart 2006 20:49 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
gelukkig hebben we het alleen over de 911 en niet over die bijproducten
zoietsrob?
_________________________________________ Got coffee?
|
06 maart 2006 21:28 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Kijk, Marco probeert er zelfs nog een vierde toe te voegen!
Jij durft!
Dit zou nog wel eens een heeeeeel lang draadje kunnen worden!
|
06 maart 2006 21:36 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Wat dacht je van een watergekoelde cabriolet met tiptronic
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
06 maart 2006 21:41 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
06 maart 2006 22:08 |
|
|