Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:57



Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Weet ik waar ik aan begin...? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Weet ik waar ik aan begin...?
Steeds meer begin ik me aangetrokken te voelen tot een 356 en het restaureren daarvan.

Iedereen blijft steeds roepen weet waar je aan begint, en je bent minstens tien jaar bezig etc etc. Allemaal doomdenkenrs in mijn ogen.
Ik ben redelijk optimistisch dat ik het technisch aan kan, en met mijn doorzettingsvermogen zit het ook wel snor.
Ik kan nu ook van rotkarwijtjes genieten als het bijdraagt aan een mooi eindresultaat. Kortom genoeg intrinsieke motivatie.

Wat ik wil weten is wat komt er verder nog bij kijken.
:arrow: Is er goed aan onderdelen te komen
:arrow: Is er voldoende technische informatie te vinden
:arrow: Is het te behappen voor 1 persoon als hobby?
:arrow: Zijn er veel specialistische wertuigen nodig
:arrow: Zijn er mensen mij vooraf gegaan, en misschien me eens inzicht kunnen geven in hoe en wat.

THNX


05 maart 2006 22:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
Heb je tijd, geld en de nodige apparatuur voor alles uit te voeren moet het lukken, ik richt me tot de mensen met één: Michael en Paul, die kunnen je zeker verder helpen


Alvast succes.
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


05 maart 2006 22:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Zelf ontbreekt het me aan tijd, handigheid en geduld om dit zelf te doen. Ik ken echter genoeg mensen die deze klus helemaal of gedeeltelijk zelf hebben geklaard.
Projecten die lopen van 12 tot 120 maanden.

Is er goed aan onderdelen te komen? Geen probleem Joma Parts in België bv.
Is er voldoende technische informatie te vinden? Boeken waar je een seriuese kast mee kan vulle.
Is het te behappen voor 1 persoon als hobby? Zal jezelf moeten inschatten.
Zijn er veel specialistische wertuigen nodig Ik dacht het niet.
Zijn er mensen mij vooraf gegaan, en misschien me eens inzicht kunnen geven in hoe en wat. Ik laat het doen.

Heb vandaag wel van een cd gekregen van Porsche art. 000.043.400.05 Hier staan naar het schijnt alle onderdelen op die je origineel van Porsche kan bekomen voor o.a de 356.

Kan je ook een adres aan de hand doen, van iemand die verschillende carroserie's van 356'ers heeft staan om te restaureren. Prijzen weet ik er niet van en bemoei ik mij ook niet mee.

In elk geval, veel succes.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


05 maart 2006 22:36
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht Re: Weet ik waar ik aan begin...?
911gt2 schreef:
Steeds meer begin ik me aangetrokken te voelen tot een 356 en het restaureren daarvan.

Iedereen blijft steeds roepen weet waar je aan begint, en je bent minstens tien jaar bezig etc etc. Allemaal doomdenkenrs in mijn ogen.
Ik ben redelijk optimistisch dat ik het technisch aan kan, en met mijn doorzettingsvermogen zit het ook wel snor.
Ik kan nu ook van rotkarwijtjes genieten als het bijdraagt aan een mooi eindresultaat. Kortom genoeg intrinsieke motivatie.

Wat ik wil weten is wat komt er verder nog bij kijken.
:arrow: Is er goed aan onderdelen te komen
:arrow: Is er voldoende technische informatie te vinden
:arrow: Is het te behappen voor 1 persoon als hobby?
:arrow: Zijn er veel specialistische wertuigen nodig
:arrow: Zijn er mensen mij vooraf gegaan, en misschien me eens inzicht kunnen geven in hoe en wat.

THNX


Wel eens een auto gerestaureerd? Heb je al het werktuig in huis en heb je ook de ruimte? Zo niet, niet aan beginnen. Koop dan gelijk een goed gerestaureerd exemplaar. Ben je ook nog een stuk goedkoper uit.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


05 maart 2006 23:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht Re: Weet ik waar ik aan begin...?
911gt2 schreef:
Steeds meer begin ik me aangetrokken te voelen tot een 356 en het restaureren daarvan.



Is er minimaal 30 mille in de kas??anders... :roll:
_________________________________________
t beste maar weer...


06 maart 2006 0:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Weet ik waar ik aan begin...?
michael schreef:
911gt2 schreef:
Steeds meer begin ik me aangetrokken te voelen tot een 356 en het restaureren daarvan.

Iedereen blijft steeds roepen weet waar je aan begint, en je bent minstens tien jaar bezig etc etc. Allemaal doomdenkenrs in mijn ogen.
Ik ben redelijk optimistisch dat ik het technisch aan kan, en met mijn doorzettingsvermogen zit het ook wel snor.
Ik kan nu ook van rotkarwijtjes genieten als het bijdraagt aan een mooi eindresultaat. Kortom genoeg intrinsieke motivatie.

Wat ik wil weten is wat komt er verder nog bij kijken.
:arrow: Is er goed aan onderdelen te komen
:arrow: Is er voldoende technische informatie te vinden
:arrow: Is het te behappen voor 1 persoon als hobby?
:arrow: Zijn er veel specialistische wertuigen nodig
:arrow: Zijn er mensen mij vooraf gegaan, en misschien me eens inzicht kunnen geven in hoe en wat.

THNX


Wel eens een auto gerestaureerd? Heb je al het werktuig in huis en heb je ook de ruimte? Zo niet, niet aan beginnen. Koop dan gelijk een goed gerestaureerd exemplaar. Ben je ook nog een stuk goedkoper uit.
Nog nooit gedaan, en ik heb niet het werktuig. Tenminsteik weet dus niet wat 'het werktuig' allemaal zou moeten zijn.

ome piet schreef:
Is er minimaal 30 mille in de kas??anders... :roll:
Nee, anders zou ik er net zo goed een goeie kunnen kopen :wink:


06 maart 2006 9:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Wees niet te optimistisch wat betreft de verkrijgbaarhied van onderdelen. Veel slijtage zaken zullen goed verkrijgbaar zijn, er zullen echter een groot aantal onderdelen zijn waar je alleen kunt slagen op de 2de hands markt, en dat wordt dus zoeken. Daar komt nog bij dat er geen één '356' bestaat, alle jaargangen verschillen wel wat en de verschillen tussen een 1955'er en een 1962'er zijn groot. Dat maakt het onderdelen zoeken nog lastiger. Verder is het een hele lastige carrosserie om zelf aan te werken, dat zeggen zelfs de specialisten. Bij een goede 356 zijn alle naden smal en heel regelmatig, dat valt niet mee om dat voor elkaar te krijgen. Wel héééél mooi natuurlijk wanneer je er in slaagt een 356 zelf helemaal te restaureren.


06 maart 2006 9:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: Weet ik waar ik aan begin...?
911gt2 schreef:
michael schreef:
911gt2 schreef:
Steeds meer begin ik me aangetrokken te voelen tot een 356 en het restaureren daarvan.

Iedereen blijft steeds roepen weet waar je aan begint, en je bent minstens tien jaar bezig etc etc. Allemaal doomdenkenrs in mijn ogen.
Ik ben redelijk optimistisch dat ik het technisch aan kan, en met mijn doorzettingsvermogen zit het ook wel snor.
Ik kan nu ook van rotkarwijtjes genieten als het bijdraagt aan een mooi eindresultaat. Kortom genoeg intrinsieke motivatie.

Wat ik wil weten is wat komt er verder nog bij kijken.
:arrow: Is er goed aan onderdelen te komen
:arrow: Is er voldoende technische informatie te vinden
:arrow: Is het te behappen voor 1 persoon als hobby?
:arrow: Zijn er veel specialistische wertuigen nodig
:arrow: Zijn er mensen mij vooraf gegaan, en misschien me eens inzicht kunnen geven in hoe en wat.

THNX


Wel eens een auto gerestaureerd? Heb je al het werktuig in huis en heb je ook de ruimte? Zo niet, niet aan beginnen. Koop dan gelijk een goed gerestaureerd exemplaar. Ben je ook nog een stuk goedkoper uit.
Nog nooit gedaan, en ik heb niet het werktuig. Tenminsteik weet dus niet wat 'het werktuig' allemaal zou moeten zijn.

ome piet schreef:
Is er minimaal 30 mille in de kas??anders... :roll:
Nee, anders zou ik er net zo goed een goeie kunnen kopen :wink:



Wanneer je dit meent dan moet je er never nooit aan beginnen. Het is echt een beginners fout om te denken dat je goedkoper kunt restaureren dan direct een goede kopen.


06 maart 2006 9:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
en wat verwacht je van het eind resultaat.

Een auto die leker in de lakzit en goed rijdt of een die als nieuw is , orgineel en super(voor 356 begrippen)rijdt.


ik denk dat als je geen plaatwerker bent (ik ook niet) dat daar dan al een hele hoop geld in gaat zitten en dan het spuiten nog.
Die onderdelen erop schroeven dat willen we allemaal wel.
Het interieur laten bekleden enzo.

En wat een ergernis zou het zijn als je tijden bezig bent met bv het dashboard en dan an het eind is het niet naar je zin of je ziet bij een ander dan het beter kan :cry:

(ik zou ook graag een P restaureren, maar bij mij ontbreken : het geld de ruimte en geen kennis van spuiten en plaatwerk en nog wel wat dingen maar die zie ik als een klein probleem)


robert
_________________________________________
remmen is angst


06 maart 2006 9:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
http://www.dialog-911.de/356home/356home.html

Bel/mail eens met deze man. :idea:
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


06 maart 2006 9:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Peter 2.4S schreef:
Wees niet te optimistisch wat betreft de verkrijgbaarhied van onderdelen. Veel slijtage zaken zullen goed verkrijgbaar zijn, er zullen echter een groot aantal onderdelen zijn waar je alleen kunt slagen op de 2de hands markt, en dat wordt dus zoeken. Daar komt nog bij dat er geen één '356' bestaat, alle jaargangen verschillen wel wat en de verschillen tussen een 1955'er en een 1962'er zijn groot. Dat maakt het onderdelen zoeken nog lastiger. Verder is het een hele lastige carrosserie om zelf aan te werken, dat zeggen zelfs de specialisten. Bij een goede 356 zijn alle naden smal en heel regelmatig, dat valt niet mee om dat voor elkaar te krijgen. Wel héééél mooi natuurlijk wanneer je er in slaagt een 356 zelf helemaal te restaureren.


Er zijn echt maar weinig onderdelen waare zeer moelijk aan te komen zijn. Deze bevinden zich dan nog het meeste in de sfeer van de Speedster, Convertible D en de Roadster. Raamframe's en dakconstructie's. Ook de Pre A's zijn soms wat lastig voor sommige onderdelen. Voor de gewone A, B en C coupé valt dit allemaal best mee.

Porsche heeft laatst nog nieuwe motorblokken laten gieten, omdat hier een schaarste begon in te komen. Op gebied van onderdelen, zou ik me niet echt zorgen maken.

Als je hetzelf wilt doen om beterkoop uit te zijn, dan de aankoop van een goede wagen die klaar is. Denk ook ik dat je bedrogen gaat uitkomen. Wel kan je bij zelf restauratie de kosten beter spreiden zoals ze jou uitkomen.

Een puntje om zeker rekening mee te houden, als je start met een slechte motor, ben je je eerste € 7.000 al kwijt om deze in orde te krijgen, en dan staan er nog geen nieuwe carburators op.

Voor €25.000 à 30.000 kan je al mooie 356 coupé's vinden.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


06 maart 2006 10:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Het is niet mijn doel om te restaureren omdat ik denk dat het goedkoper is. Maar wel omdat ik denk dat ik het wat beter kan spreiden. Daarnaast wil ik inderdaad zo dicht mogelijk tegen het orgineel aan zitten als mogelijk is. Ik ben me nu aan het inlezen in de modellen en op internet aan het zoeken wat ik er allemaal over kan vinden.

Onderdelen maak ik me niet zo heel erg druk over...
Spuitwerk laat ik aan een pro over. Ikkan het zelf wel, maar een pro is altijd beter.

Ik heb niet de ilussie dat het mooier of beter wordt dan een gerestaureerde kopen. Maar een groot deel van de hobby zit hem in het herstellen (denk ik). Daarnaast denk ik dat als hij helemaal klaar is, je toch al weer meer ervaring hebt om dingen die je niet aanstaan eventueel te verbeteren.

Ik heb intussen al verschillende clubs gevonden die in ieder geval een hoop info en ervaring hebben...
... en als ik er nooit mee begin zal ik het ook nooit leren toch? :roll:


06 maart 2006 10:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 2.0 1965 Porsche 924 2.0 1976 Porsche 928 4.5 1979 Porsche 968 3.0 1993
Groningen
Bericht 
Citaat:
... en als ik er nooit mee begin zal ik het ook nooit leren toch?


Helemaal mee eens!... echter, als je nog nooit een auto hebt gerestaureerd dan is een 356 een vrij lastige om mee te beginnen.

Om even een aantal zaken op een rijtje te zetten:

Je hebt ruimte nodig, en dan het liefst geen garagebox waar de auto net in past maar wat extra ruimte om te kunnen werken en al je onderdelen op te slaan.

Je hebt toch bepaalde voorzieningen nodig die je het werken een stuk makkelijker maken. Denk hierbij aan bijv. een brug, smeerkuil, compressor of stellage waar de auto in hangt om aan bijv. de bodem te werken.

Onderdelen zijn inderdaad nog wel redelijk verkrijgbaar alleen betaal je er soms de hoofdprijs voor.

Het plaatwerk is grotendeels handwerk, dus een deur of klep van een 356 past niet automatisch op een andere 356.

Als ik naar mijn eigen restauratie kijk dan ben ik toch blij dat het grootste gedeelte door vakmensen ipv. mijzelf is gedaan. Want een groot aantal dingen had ik gewoon niet voor elkaar gekregen ondanks dat ik beschik over een brug, ruimte en de hele ratteplan.
Ik doel dan voornamelijk op het plaatwerk.

Misschien een idee om te beginnen met een makkelijkere auto zoals bijv. een kever? Daar zijn plenty onderdelen voor te krijgen en je praat meestal over tientjes ipv. honderden euro's.
Ook qua techniek zijn ze makkelijker en meer vergevingsgezind.

Of om het in stappen te doen, zoveel mogelijk zelf proberen te doen en de rest aan een specialist over laten. Op die manier leer je er ook veel.
Je zult dan verbaast staan hoeveel je zelf nog kunt en je kunt altijd op iemand terugvallen. Je kunt bijv. zelf de voorbereidingen treffen voor bepaalde werkzaamheden en de rest aan een specialist overlaten.

Begrijp me goed, wil het idee absoluut niet uit je hoofd praten. Vind het juist grote klasse dat je zoiets wilt gaan doen. Zou het alleen erg jammer vinden dat je er na bepaalde tijd (en geld) achterkomt dat het toch niet zo wordt als je had gedacht.
Waarom denk je dat er zoveel onafgemaakte projecten worden aangeboden?

Veel succes!


06 maart 2006 10:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Ik heb net even telefonisch contact gehad met Stolze, die vertelde me precies het tegenovergestelde.

Hij vertelde me dat een 356 juist goed te doen was. Hij vertelde me dat hij aan alle onderdelen kon komen voor eerlijke prijzen. Ook vertelde hij me dat als ik dingen had waar ik niet uit kwam altijd bij hem langs kon komen. Hij gaf me een goed gevoel, over zichzelf en de staat waarin de auto's van hem verkeren.

Wat betreft de ruimte kan ik je helemaal gelijk geven. Dat is nog mijn enige punt. Hoewel ik wanneer noodzakelijk bij verschillende personen met een brug OID terrecht kan.

Wat betreft de stappen ben ik helemaal met je eens, echt vakwerk moet je aan de vakman over laten, dat is dan ook zeker het plan. Maar wat je zelf ook zegt je kan een hoop voorbereidend werk zelf doen.

Ik kom al veel tips tegen op het net, allemaal waardevol.

Het is niet zo dat ik meteen ergens een 356 vandaan haal, ik kijk goed rond en heb geen haast.

Ik ben wel blij dat je eerlijk bent, want soms wil ik het nog wel eens te eenvoudig inzien :wink:


06 maart 2006 11:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ik heb absoluut geen verstand van techniek, zeker niet van restauraties; maar respect voor degenen die eraan gaan staan :thumleft:

over stolze kan je met de zoekfunctie hier nog wel wat vinden :idea:

succes in ieder geval en houd ons op de hoogte :!:
_________________________________________
Got coffee?


06 maart 2006 11:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Ik heb wel even gezocht, kwam 9 topics tegen alle 9 even doorgespit.

Er zijn een aantal mensen die hem duur vinden, nou ben ik op zoek naar andere adressen om te vergelijken maar die zijn er niet zo veel.

Op mij kwam hij juist wel oprecht over :roll:


06 maart 2006 12:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Semjon schreef:
[Waarom denk je dat er zoveel onafgemaakte projecten worden aangeboden?

!


In mijn toch redelijk grote kennissenkring, zijn in de loop der jaren ong 10 a15 x mensen aan een restauratie begonnen en er is er maar 1 die [in zijn ogen]de klus afmaakte met [in mijn ogen]bedroevend resultaat.... :(

En ook ik heb al 15 jr een Kadett Aero onderhanden[of juist niet :? :lol: ]
_________________________________________
t beste maar weer...


06 maart 2006 12:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 2.0 1965 Porsche 924 2.0 1976 Porsche 928 4.5 1979 Porsche 968 3.0 1993
Groningen
Bericht 
Citaat:
Op mij kwam hij juist wel oprecht over


Tsja... daar kan ik ook wel wat over zeggen. Mijn auto komt er namelijk vandaan.
Als je meer info wilt laat het maar weten via PB, lijkt me niet wenselijk dit via het forum te doen.

I.i.g. succes met zoeken (wat ook al erg leuk kan zijn!)


06 maart 2006 20:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Semjon schreef:
Als je meer info wilt laat het maar weten via PB, lijkt me niet wenselijk dit via het forum te doen.

:idea: Doe het juist maar via het forum!
Wel zo eerlijk tov Stolze!
Heeft hij namelijk ook de kans om zijn kant van het verhaal te vertellen! :wink:


06 maart 2006 20:41
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 2.0 1965 Porsche 924 2.0 1976 Porsche 928 4.5 1979 Porsche 968 3.0 1993
Groningen
Bericht 
hm, eerlijk en stolze in 1 zin...

Nee, niet om "jippie" of geheimzinnig te doen maar op dit moment is het niet handig om dit openbaar te maken.

Laat ik het zo zeggen, dat ik er geen 356 (of andere auto) meer zou halen.

En niet om dit topic te vervuilen maar ik open binnenkort zelf een topic waarin ik e.e.a. uitleg.


06 maart 2006 20:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht 
Prima plan dan is het ook dudielijk waaar het om gaat..... :) :) :)

@911gt2 heb je al eens op het forum van de 356 club gekeken.... :?: :?: :?:
_________________________________________
Porsche's zijn om op te vreten....


06 maart 2006 21:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Semjon schreef:
En niet om dit topic te vervuilen maar ik open binnenkort zelf een topic waarin ik e.e.a. uitleg.

:thumleft:

Ik begreep natuurlijk al dat er een negatieve ervaring(en) verhaal aan zat te komen!

:idea: Hou er in je verhaal (kwa woordkeuze) wel rekening mee hoeveel schade je een bedrijf hiermee KAN berokkenen en probeer je eens te bedenken wat je zelf (misschien) beter had kunnen doen, bij de deal met Stolze.
Tot slot is het natuurlijk altijd een goede zaak om Stolze te informeren omtrent zo'n topic, zodat hij zelf ook kan reageren!

Dit is IMO de meest sjieke manier om met een negatieve ervaringen topic om te gaan! :wink:

Rob-die-hoopt-dat-je-desondanks-inmiddels-toch-geniet-van-je-Porsche!


06 maart 2006 21:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 2.0 1965 Porsche 924 2.0 1976 Porsche 928 4.5 1979 Porsche 968 3.0 1993
Groningen
Bericht 
Rob,

Daar ben ik mij terdege van bewust.
Dat is ook een van de redenen dat het verhaal hier nog niet staat.
Juist met het genieten van de Porsche is het anders gelopen dan gepland...

Ben het helemaal met je eens. Het gebeurt te vaak dat een bedrijf de grond in wordt geboort vanwege een negatieve ervaring.
Daarom wacht ik nog even totdat het een opsomming van feiten betreft.

Genoeg hierover, terug naar de zoektocht van de 356!


06 maart 2006 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Ben toch wel benieuwd. :wink:
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


06 maart 2006 21:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Targa911S1967 schreef:
Semjon schreef:
hm, eerlijk en stolze in 1 zin...

Nee, niet om "jippie" of geheimzinnig te doen maar op dit moment is het niet handig om dit openbaar te maken.

Laat ik het zo zeggen, dat ik er geen 356 (of andere auto) meer zou halen.

En niet om dit topic te vervuilen maar ik open binnenkort zelf een topic waarin ik e.e.a. uitleg.


Prima plan dan is het ook dudielijk waaar het om gaat..... :) :) :)

@911gt2 heb je al eens op het forum van de 356 club gekeken.... :?: :?: :?:
Ja je mag alleen lid worden van de 356 club als je binnenkort een 356 koopt... :shock: euh wat is binnenkort :roll:


06 maart 2006 21:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ask Jeeves [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.