Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 0:51

Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Nu begrijp ik jullie anticabrio-houding! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht Nu begrijp ik jullie anticabrio-houding!
Ik weet dat ik nu op enkele tenen ga trappen, waarvoor bij voorbaat mijn verontschuldigingen, want het is zeker niet denigrerend bedoeld... eerder verdedigend vanuit mijn standpunt.

Telkens weer lees ik hier negatieve opmerkingen ivm met het gedrag van een p-cabrio: te slap, een vod, geen échte porsche, niet circuitvaardig etc etc...
Nu kan ik jullie een beetje begrijpen.

Vorig weekend organiseerde ik voor een vriend in opdracht van zijn vrouwtje een p-uitstapje met roadboek. Zij had voor een dag een 964 cabrio (c4) gehuurd...
Zijn vrouwtje was allerminst te spreken over haar eerste p-ervaring...
Omdat mijn vriend droomt van een 993 4S en omdat ik niet wilde dat zijn vrouwtje een veto uitsprak na die dag, heb ik het plaatsje van de co-piloot ingenomen en was zij passagier in onze 997 cab.

Toen ik op de bochtige westvlaamse wegen in de 964 zat, begreep ik plots jullie anti-cabrio gevoelens.. Ik kwam , soooooooorrrrrrrrrry, in een vorig autoleven terecht...
Man, man, hoewel de 964 slechts 100k op de teller had, walste ie over de straat en vloog de wind rond mijn oren...

Jongens, breek nooit nog een 996 of een 997 af, want die rijden echt in een andere divisie. De stijfheid en geruisloosheid van die cab's is dus in niets te vergelijken met de 964. Nu begrijp ikecht jullie commentaren;

Het was al van mijn 965 geleden dat ik nog met een 964 reed en ja dat is echt vier generaties terug.

ECHTER: de frisheid van de motor en de formidabele geluidstrak van die 964 zijn en blijven onvervalst top, ook na 16 jaar.

Hier nog een pic:
AfbeeldingAfbeelding

05 maart 2006 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
Om al enkele reacties bij voorbaat te repliceren:
Met walsen bedoel ik dat ie enorm steigert en duikt bij optrekken en remmen, en de rol in de bochten voelde je ook goed.
De grip, trekkrachten baanvastheid waren anders wel nog echt OK;

Laatst bijgewerkt door Beltar op 05 maart 2006 22:52, in totaal 1 keer bewerkt.

05 maart 2006 22:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Moet je eens met een 356 cabrio rijden :roll: Zoals je eigenlijk al aangeeft, het verhaal van de appelen en peren. :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

05 maart 2006 22:38
Profiel WWW
964.c4
assendelft
Bericht 
ik ga je bevinding niet in twijvel trekken hoor maar ik vind juist bij een c4 (ik heb alleen ervaring in een 964 c4 en een 993 c4) dat het omhoog komen met accelereren en remmen juist minimaal is.

Misschien waren de schokbrekers wat minder.

robert

05 maart 2006 22:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
rob964.c4 schreef:
ik ga je bevinding niet in twijvel trekken hoor maar ik vind juist bij een c4 (ik heb alleen ervaring in een 964 c4 en een 993 c4) dat het omhoog komen met accelereren en remmen juist minimaal is.

robert

Ik kan mij idd niet uitspreken over de staat van de schokdempers, maar het gaat hier over de algemene indruk waarbij opvalt dat 1990 in autotermen dus al heel lang geleden blijkt...
Hierbij kan ik alleen maar blij zijn dat ons favoriete merk idd niet bij de pakken blijft zitten en met rasse schreden vorderingen maakt...

05 maart 2006 22:55
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
ja idd, het was en is een top auto voor fun of dagelijks gebruik.

en vooral dat laatste vind ik dat aangeeft dat het een prima auto is.
Ik denk dat bij andere merken het gebruik toch minder dagelijks is.

robert

05 maart 2006 22:58
Profiel WWW Facebook 
vianen
Bericht 
rob964.c4 schreef:

robert

Robert ga maar een keer rijden in een c2, das heel wat anders dan een c4 hoor :jump:

dan weet je meteen wat ie bedoelt :D

06 maart 2006 0:18
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
ja ik heb ook wel eens gehoord dat het bij een c2 was en dat daardoor de snelheids beleving groter lijkt.

maar in dit geval bedoelde beltar een c4.

en nogmaals ik twijvel niet aan beltar zijn bevindingen.

06 maart 2006 0:21
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Nu begrijp ik jullie anticabrio-houding!
Beltar schreef:

Jongens, breek nooit nog een 996 of een 997 af, want die rijden echt in een andere divisie.

Niet dat ik het afbreken van andermans auto een goed idee vind, maar er zijn ook stokken om de 996 en 997 mee te slaan. Lees het commentaar van Van Zweeden in het maart nr. van 911 & Porscheworld...

De 996 en 997 rijden anders dan de 964. Kwestie van voorkeur, want sommigen noemen de 964 gevaarlijk, anderen noemen de 996 steriel.

Gewoon ieder zijn eigen keuze.

06 maart 2006 0:39
Profiel
vianen
Bericht 
rob964.c4 schreef:
ja ik heb ook wel eens gehoord dat het bij een c2 was en dat daardoor de snelheids beleving groter lijkt.

maar in dit geval bedoelde beltar een c4.

en nogmaals ik twijvel niet aan beltar zijn bevindingen.

dan heb ik het verkeerd gelezen denk ik :shock: maar een vriend van me had ook een c4c en daar heb ik dat nooit bij gehad :?: of gevoeld :roll:

06 maart 2006 0:47
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
leuk topic, 2 klassieke discussies door elkaar :twisted: :roll: :lol:

06 maart 2006 9:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Ik heb net m'n 964 cabriolet de deur uit gedaan. Ik vond het overigens een prima auto op alle fronten. Van het steigeren en duiken heb ik zelf nooit iets gemerkt in negatieve zin.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat de cabrio-beleving een wereld van verschil is t.o.v. de huidige modellen. Ik vind echter wel dat het chassis voor een (oude) cabriolet redelijk stijf is. Als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met een jongere Saab Cabriolet of een Lotus Elan (die ik voor de 964 had) dat had Porsche de zaken destijds goed voor elkaar.

Ik ben zelf echter wel minder cabrioletliefhebber geworden. Ik vind de coupe's sowieso veel mooier en ben het open rijden een beetje zat geworden. Je zit toch wel erg in the picture. Daarnaast waaien m'n kinderen eruit. :wink:

Tot slot: Ik denk niet dat je een 964 cabriolet moet vergelijken met 997 cabriolet. Inderdaad :arrow: het appels en peren verhaal :!:

06 maart 2006 9:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Devils son schreef:
(..) Niet dat ik het afbreken van andermans auto een goed idee vind, maar er zijn ook stokken om de 996 en 997 mee te slaan. Lees het commentaar van Van Zweeden in het maart nr. van 911 & Porscheworld...

De 996 en 997 rijden anders dan de 964. Kwestie van voorkeur, want sommigen noemen de 964 gevaarlijk, anderen noemen de 996 steriel.

Evolutie 911 :arrow: ieder modelletje (hopelijk) weer een beetje beter ... :D Stijver chassis, meer vermogen, betere handling, veiliger, etc.

06 maart 2006 11:21
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Nergens last van. Echt niet.

Als het zo was zou ik het zeggen.

Misschien een beetje off-topic, maar hoe zijn de ervaringen met 911 Targa's?

06 maart 2006 11:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Retep968 schreef:
(..) Misschien een beetje off-topic, maar hoe zijn de ervaringen met 911 Targa's?

na enige tijd ... krrrr, krrrr, krrraaaak ... beginnen ze te kraken - van horen zeggen, dus als ik lieg doe ik het in commissie

06 maart 2006 11:27
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
rob964.c4 schreef:

robert
De standaard 993 heeft dat ook.Het was het eerste wat me opviel tijdens de proefritten(en me niet beviel).Ik was pas overtuigd op het moment dat ik mijn huidige auto gereden had(verlaagd etc ).Maar als je eens goed oplet als je een keer achter of naast een standaard 964/993 rijdt zie je dat ze dat duiken en uit de veren komen wel degelijk behoorlijk doen.

06 maart 2006 13:25
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Tja, het ligt natuurlijk ook aan de bouw van de auto, de schokdempers, de veren, al dat soort dingen...

Mijn SC heeft daar natuurlijk TOTAAAL geen last van, dat overhellen, duiken etc etc etc ;)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ik denk dat dit verhaal van beltar dan ook eigenlijk positief gelezen moet worden. Porsche heeft door de jaren heen dus niet alleen de auto maar ook de hele constructie verbeterd! Al is het uiteraard wel een keuze die je moet maken ;) (en dan hebben we het nog niet over de centjes ;) )

06 maart 2006 15:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
Marco schreef:
leuk topic, 2 klassieke discussies door elkaar :twisted: :roll: :lol:

:twisted: :twisted: dat was dus een beetje de onderliggende bedoeling :twisted: :twisted:

06 maart 2006 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
paSCal schreef:
Ik denk dat dit verhaal van beltar dan ook eigenlijk positief gelezen moet worden. Porsche heeft door de jaren heen dus niet alleen de auto maar ook de hele constructie verbeterd! Al is het uiteraard wel een keuze die je moet maken ;) (en dan hebben we het nog niet over de centjes ;) )

:thumleft: :thumleft:

06 maart 2006 20:30
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
paSCal schreef:
Porsche heeft door de jaren heen dus niet alleen de auto maar ook de hele constructie verbeterd!

Tot aan de laatste luchtgekoelde natuurlijk, de 993!!!! 8) :lol:
Daarna ging het weer snel bergafwaarts!!!! :twisted: :wink:

Rob
die nog een 3e klassieke discussie probeert toe te voegen!

06 maart 2006 20:48
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Beltar schreef:
Telkens weer lees ik hier negatieve opmerkingen ivm met het gedrag van een p-cabrio: te slap, een vod, geen échte porsche, niet circuitvaardig etc etc...
Nu kan ik jullie een beetje begrijpen.

Toen ik op de bochtige westvlaamse wegen in de 964 zat, begreep ik plots jullie anti-cabrio gevoelens.. Ik kwam , soooooooorrrrrrrrrry, in een vorig autoleven terecht...
Man, man, hoewel de 964 slechts 100k op de teller had, walste ie over de straat en vloog de wind rond mijn oren...

Vergelijking tussen 964 cabrio en 997 cabrio :arrow: zegt het wat over het verschil tussen een 964 en een 997 of over "cabrio" :?: :idea: :wink:

06 maart 2006 20:49
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Rob Herfst schreef:
die nog een 3e klassieke discussie probeert toe te voegen!

gelukkig hebben we het alleen over de 911 en niet over die bijproducten
zoietsrob? :twisted: :wink:

06 maart 2006 21:28
Profiel WWW Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Marco schreef:
gelukkig hebben we het alleen over de 911 en niet over die bijproducten
zoietsrob? :twisted: :wink:

Kijk, Marco probeert er zelfs nog een vierde toe te voegen! :mrgreen: :lol: